Miksi deitit (naiset) ei kehu?
Olen 34-vuotias mies ja eronnut pitkästä parisuhteesta. Olen nyt ollut reilun kuukauden tinderissä, käynyt useammilla treffeillä ja kymmeniä keskusteluja ollut, joten jonkin asteista kiinnostusta naisilta tullut.
Se mikä on jäänyt ihmetyttämään, että naisilta ei kuule minkäänlaisia kehuja. Ei viestiteltäessä eikä tavatessa. Ei edes vastavuoroisesti jos olen heitä kehunut.
Kiinnostaisi tietää onko tämä ihan yleinen ilmiö, vai kertooko se jotain minusta? Olen käynyt siis 6 eri naisen kanssa treffeillä ja heistä 5 on halunnut nähdä uudestaan. Naiset olleet yli 30-vuotiaita.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin ulkönäöstä saatavat kehut lähinnä tekevät olon vaivaantuneeksi. Kokisin vaikeaksi siinä tilassa kehua toista.
Aika usein ne kehut tuntuvat vaan aika teennäisiltä, enkä itse halua moiseen syyllistyä.
Millaisia kehuja sitten kaipaisit?Rehellisiä varmaankin. Kai siinä joku syy on miksi juuri hänen kanssaan on lähtenyt treffeille.
Onpas sulla ihanat kengät.
Upeet noi sun viikset.
Ihanan näköiset hiukset sulla, ootko värjänny.
Käytkö salilla, kun oot aika timmi.
Noi sun ripset kehystää kivasti sun silmiä.
Jotain tämmöstä vai?
:D Ap haluaa, että häntä liehitellään kuin naista.
Ap, sun pitää etsiä reipas ja tomera nainen. Sellaiset antavat sinulle verbaalista ihailua, jota niin kovasti kaipaat.
Outoja vastauksia minusta, kun ihmiset kokevat ettei ole luonnollista antaa kehuja. Siis kehu on mikä tahansa positiivinen huomio toisesta. Ei sen tarvitse olla mitään suureellista. Voi sanoa vaikka, että tykkää toisen tyylistä, siitä miten ilmaisee itseään tai mitä tahansa muuta. UIkonäköäkin voi sanoa komeaksi/kauniiksi. Outoa miten monet naiset kokevat, että pitäisi olla jo vakituisessa parisuhteessa tai muussa erikoistilanteessa ennen kuin voi sanoa mitään hyvää toisesta ihmisestä. Ei se ole kosinta tai vihreä valo seksiin, jos sanoo jotain positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Outoja vastauksia minusta, kun ihmiset kokevat ettei ole luonnollista antaa kehuja. Siis kehu on mikä tahansa positiivinen huomio toisesta. Ei sen tarvitse olla mitään suureellista. Voi sanoa vaikka, että tykkää toisen tyylistä, siitä miten ilmaisee itseään tai mitä tahansa muuta. UIkonäköäkin voi sanoa komeaksi/kauniiksi. Outoa miten monet naiset kokevat, että pitäisi olla jo vakituisessa parisuhteessa tai muussa erikoistilanteessa ennen kuin voi sanoa mitään hyvää toisesta ihmisestä. Ei se ole kosinta tai vihreä valo seksiin, jos sanoo jotain positiivista.
Hyvin sanottu, oletpas fiksuna siellä ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä kehun mieluummin silloin, kun tunnen toisen ja että kehu on aito. Tuntematonta kehuessa voi sanoa asiasta, joka on toiselle arka. Syömishäiriöiselle vartalon kehuminen voi olla paha virhe. "Minä tykkään, kun naisella on muotoja" aiheuttaa anoreksiasta toipuvalle väärän reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun noita lirkkutelioita on kuunnellu jo ihan tarpeeksi. Ja ihan oikeasti 98% niistä ei ole uskottavia. Lähinnä naurattaa ja hävettää. Ja itse olen ihan tavallisen näköinen nainen ja silti ihan liikaa näitä sössötyksiä kuunnellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin ulkönäöstä saatavat kehut lähinnä tekevät olon vaivaantuneeksi. Kokisin vaikeaksi siinä tilassa kehua toista.
Aika usein ne kehut tuntuvat vaan aika teennäisiltä, enkä itse halua moiseen syyllistyä.
Millaisia kehuja sitten kaipaisit?Rehellisiä varmaankin. Kai siinä joku syy on miksi juuri hänen kanssaan on lähtenyt treffeille.
Vaikutit varmaan mukavalta, mutta mielestäni kehuja on aika vaikea antaa tuntemattomalle ihmiselle. Naisille, joilla on heikko itsetunto, voi aina sanoa jotain ulkonäköä kehuvaa. Oli se totta tai ei.
Paitsi jos nainen ei itse miellä itseään kauniiksi, siitä tulee olo, että mitä tuo minusta haluaa.
Pesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upeet noi sun viikset.
Jotain tämmöstä vai?
Ono ainoa, jonka mielestä on epähienoa kysyä onko hiusket värjätty? Siis ok jos ne on aniliniinipunaiset tai neonvihreät, silloin sen tietää kysymättäkin, mutta muuten.
Samoin Käytkö salilla, oot aika timmi on minusta tökerö kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vanhastaan ollut vähän tapana, että sitä kehutaan vain ja ainoastaan silloin kun siihen on erityistä aihetta. Ei jauheta sellaisia teennäisiä ja näennäisiä "kehuja" jotka on lähinnä sana helinää.
- Ja sen kerran kun itse joskus kehuu, niin kehun saaneen vastaus on toisinaan ollut ihan oma lukunsa, kun sen sijaan.että vastais takaisin samantapaisella kehulla niin aloittaa vähättelyn ja mitätöinnin; enhän mää nyt niin kaunis/ komea oo ihan vaan tällane persjalkanen, enkä mikkää missi / En mää mikkään ridgeforreseri oo leukanikin kaukana jykevästä.
- Jaa tää mun takkiko se on kuule ainaki viis vuotta vanha ostin kun se oli alennuksessa vaik ei ois kannattanu kun heti oli hulluil päivil samanlainen mut paremman värisenä; tää väri ei kyl sovi mulle ihan niin hyvin.
Yliopisto-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upeet noi sun viikset.
Jotain tämmöstä vai?Ono ainoa, jonka mielestä on epähienoa kysyä onko hiusket värjätty? Siis ok jos ne on aniliniinipunaiset tai neonvihreät, silloin sen tietää kysymättäkin, mutta muuten.
Samoin Käytkö salilla, oot aika timmi on minusta tökerö kommentti.
Aika moni toisen kehuksi mieltävä asia on toisen mielestä tökerö. Siksi onkin aika riskaabelia mennä tuntematonta "kehumaan."
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä pidän ne positiiviset huomiot omassa mielessäni ainakin alussa. Se ei tarkoita ettenkö olisi huomioinut niitä. Tuntuisi vaan todella oudolta ja ehkä työhaastattelulta alkaa antamaan heti palautetta, että "hienoa muuten kun katsot silmiin jutellessa ja hyvä kun olet pukeutunut noin siististi, mutta kuitenkin rennosti." Kun jotain tuon tyyppistä se väkisinkin on siinä vaiheessa kun ei toisesta vielä tiedä oikein mitään muutakaan kuin pelkkää pintaa.
Kyllä ne ensimmäiset treffit on sellaista tunnustelua muutenkin. Tietenkin sitten jos tutustuminen jatkuu ja tavataan vaikka toisen kotona, voin kehua miestä kuinka hyvää ruokaa hän mahdollisesti on tehnyt ja miten kiva miesluola hänellä ja näin edelleen.
"Et haise muuten ollenkaan hieltä, hienoa"
Itse kehuin ensitreffeillä naista: oletpa kivan näköinen. Hymyn kanssa tuli takaisin: Niin sinäkin!
Tapaillaan edelleen.
M49
Miksi pitäisi kehua ja mitä?
"Olipa kiva kun myöhästyit vain vartin"
"Kiitos kun et raiskannut"
Kehu liittyy käsittääkseni kasvattamiseen. Et kai odota että nainen ryhtyy äidiksesi?
Treffeillä käyminen ei mielestäni ole suoritus, josta kehutaan tai kritisoidaan.
Eli pitäisikö sinua kehua pelkästä kohteliaisuudesta, tarkoitti sitä tai ei? Kehutko todella sen takia että saisit itse kehun takaisin? Oksettavaa. Mikäli aidosti tarkoittaisit sitä mitä sanot kehuessasi naista, et odottaisi mitään kehuja takaisin.
Jonkin verran opeteltavaa vielä käytöstavoissa ap:llä. Ehkä myös suomen kielessä.
Aika estynyttä meininkiä. Ilmankos suomalaiset vetää kännejä, kun on näin kovat estot sanoa edes hyviä asioita ääneen selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Aika estynyttä meininkiä. Ilmankos suomalaiset vetää kännejä, kun on näin kovat estot sanoa edes hyviä asioita ääneen selvin päin.
Kännäämistä harrastaa 10% suomalaisista jos niinkään moni. En käy treffeillä alkkisten kanssa. Kuka käy, sinäkö? Vai puhutko omista juomatavoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun ei kukaan kehu ketään, ihan turhaa huulienlätinää se on muutenkin loppupeleissä ja hakee sillä vaan juuri niitä vastakehuja tai jotain muuta omaa etua esim. pildeä.
Ja sitte sanotaan, että suomalainen mies ei osaa smalltalkkia...
Vierailija kirjoitti:
Just mietin tätä asiaa ja huomasin, että täällä olikin aiheesta avattu juuri ketju.
Tuore ero takana melko lyhyeksi jääneestä suhteesta ja mietin, että kehusaldo minua (naista kohtaan) on reilusti plussalla verrattuna omista kehuista miestä kohtaan. Ainakin itse olen hitaammin lämpeävä ja ne kehut ja rakkaudenosoitukset tulevat ja lisääntyvät ajan kanssa, kun niissä on todellista tunnetta ja ajatusta takana.
En nyt toki täysin ilman kehuja miestä jättänyt, mutta kehut olisivat lisääntyneet paljon, jos suhde olisi jatkunut. Mies taas puolestaan latasi koko kehurepertuaarinsa ilmaan heti kättelyssä ja sitten sulki hanat, kun joitain kuukausia oli kulunut. Tuntuu, ettei kehuilla ollut edes todellista katetta vaan tarkoitus saada haarat avautumaan.
Tai sitten mieheltä kehut loppuivat, kun niihin ei kuullut vastakaikua.
Mä olin suhteessa ja tykkään kehua ja sanoa kivoja asioita. Aluksi nainen vastasikin niihin, mutta sitten kylmeni. Tulee hölmö olo, kun koittaa olla kiva muurille. Vastavuoroisuus on yksi toimivan suhteen kulmakivistä.
M44
Paitsi jos nainen ei itse miellä itseään kauniiksi, siitä tulee olo, että mitä tuo minusta haluaa.