Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei kestä huonotuulisuuttani

Vierailija
17.05.2015 |

Sen mailmankuva menee sekaisin ja kostaa olemalla veemäinen ne harvat kerrat kun uskallan olla pahalla päällä. Vuosien varrella olen oppinut olemaan hiljaa ja käpertymällä itseeni jos tunnen oloni alakuloiseksi tai vihaiseksi. Nyt oli poikkeus kun oli niin paha mieli ja sanoin ääneen että voiko vitutukseen kuolla ja tiuskein jotain. Vastareaktiona uhmakas mykkäkoulu jonka jälkeen uhmittelu ja huuto mikä mua vaivaa ja heittäytyminen marttyyriksi ja enkö ymmärä kuinka paha olo hänellä onkaan eli huomio häneen ja hänen pahaan oloon joka johtuu tietystä minusta. Se mikä on sallittua miehelle ei oo sitä naiselle näköjään. Ihmettelee myös miksi olen usein niin etäinen ja sulkeutunut, eikö tosiaan ymmärrä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään oikein jaksa vaimoni pahantuulisuutta. Hän on tosin äkäinen 24/7.

Vierailija
2/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen tuyli vaihtelee laidasta laitaan. Itse en saa olla hyvällä tai huonolla tuulella, jos hän on eri tuulella. Vetää mun hyvän tuulen heti matalaksi ja jos olen pahalla tuulella, hän alkaa olla vielä raivokkaampi.
.
En saa olla oma itseni. Ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tiuskia jotain epämääräistä vaan ilmaista selkeästi. "Olen pahalla tuulella", ja sitten ehkä voit eritellä miksi. Tai jos et tiedä niin sanot ettet tiedä miksi. Tiuskijat ovat raivostuttavia.

Vierailija
4/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, naisella on aina oikeus olla kusipää?

Vierailija
5/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin olevani pahalla päällä johtuen vähän kaikesta eli selitin kyllä ja tiuskimen johtui pahasta olosta. Ap

Vierailija
6/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:lle. Aina?? Lue viesti uudelleen siinähän puhuttiin harvoista kerroista

Vierailija
7/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko purkaa pahaa oloa muuhun kuin puolisoosi? Siivous, päiväkirja, juoksulenkki, nyrkkeilysäkki.....Syytön miehesi on huonoon oloosi.

Vierailija
8/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen kasvatetaan iloiseksi, reippaaksi, kaikkien kaveriksi niin hän ei siedä huonotuulisuutta, riitoja, eripuraa, eriäviä mielipiteitä eikä uskalla esittää niitä jne.

Vierailija
9/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pahalla tuulella niin lähde pois hetkeksi tai pitemmäksikin aikaa, miksi jäät vänisemään turpa rutussa toisen eteen ja pilaamaan hänenkin päivänsä? Voit olla asiallinen sen aikaa, että sanot lähteväsi vähän hengittämään raikasta ilmaa ja kukaan ei huuda mitään. Kotiin tulet vasta kun pystyt elämään taas normaalisti ja puhumaan. Miehelle sama juttu. Ei vitutustaan tarvitse saada eteenpäin, ei miehelle, ei kaupan kassalle, ei ystävälle, vaan voi mennä vaikka juoksemaan 10 km täysillä ja miettiä siinä itsensä ja ajatuksensa selkeiksi. Mutt teidän suhteessa tunnutte sopivan mainiosti toisillenne, toivottavasti vain lapsia ei ole mukana kuvioissa.

Vierailija
10/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:00"]

Kun ihminen kasvatetaan iloiseksi, reippaaksi, kaikkien kaveriksi niin hän ei siedä huonotuulisuutta, riitoja, eripuraa, eriäviä mielipiteitä eikä uskalla esittää niitä jne.

[/quote]

Aha. Millaiseksi ihminen sitten pitäisi kasvattaa? kiukuttelevaksi, syrjiväksi kusipääksi? Ja sitten kaikilla olisi hyvä olla?

Vierailija
11/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voitko purkaa pahaa oloa muuhun kuin puolisoosi? Siivous, päiväkirja, juoksulenkki, nyrkkeilysäkki.....Syytön miehesi on huonoon oloosi."

Jos on lapsia ja mies ei suostu vahtimaan niitä sen aikaa, että nainen voi vaikka juoksulenkille mennä olemaan pahalla päällä (tällaisia ovat usein ne miehet, joilla on mielialamonopoli kotona), niin eivät nuo ole mitään ratkaisuja. En ole ap, mutta ajattelin nyt huomauttaa.

Vierailija
12/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehini tiuskii minulle syyttä, suutun. Huudan takaisin ja sanon etten jaksa kuunnella tuollaista paskaa ja ei ole minun vikani jos jutut eivät ole menneet putkeen. En ole jätesanko. Jos haluaa riidellä, nin riidellään sitten molemmat. Sellainen yksipuolinen juttu, jossa minulle ollaan törkeitä ja minun pitäisi vaan hymyillä, ei onnistu. 

Miehisi ei ole yhtään huonompi käytökseltään kun sinäkään. Sinä ainoastaan aloitit sen.

Vierailija
13/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mies saa tiuskia, kiroilla, rähistä ja huokailla kuinka on tylsää ja masentaa ja kaikki on perseestä. Mutta auta armias jos mulla sattuu olemaan huono päivä.... Miehet:l

Vierailija
14/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:00"]

[/quote]

Aha. Millaiseksi ihminen sitten pitäisi kasvattaa? kiukuttelevaksi, syrjiväksi kusipääksi? Ja sitten kaikilla olisi hyvä olla?

[/quote]

Ei vaan luonnolliseksi ihmiseksi, jolla on kaikki tunteet sallittuja tietenkin siihen asti, ettei käy väkivaltaiseksi. Pirteyden väkisin pursitajat ovat ärsyttäviä.

Vierailija
15/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:15"]

Tuttua. Mies saa tiuskia, kiroilla, rähistä ja huokailla kuinka on tylsää ja masentaa ja kaikki on perseestä. Mutta auta armias jos mulla sattuu olemaan huono päivä.... Miehet:l

[/quote]

Ota sitten ero. Vittu että vituttaa tollanen prinsessa-asenne.

Vierailija
16/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:15"]

[/quote]

Ota sitten ero. Vittu että vituttaa tollanen prinsessa-asenne.
[/quote]

Prinsessa asenne? Se etten jaksa olla aina se jolle huudetaan, on prinsessa-asennetta? Millainen pitäisi olla?

Vierailija
17/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:14"]

Jos miehini tiuskii minulle syyttä, suutun. Huudan takaisin ja sanon etten jaksa kuunnella tuollaista paskaa ja ei ole minun vikani jos jutut eivät ole menneet putkeen. En ole jätesanko. Jos haluaa riidellä, nin riidellään sitten molemmat. Sellainen yksipuolinen juttu, jossa minulle ollaan törkeitä ja minun pitäisi vaan hymyillä, ei onnistu. 

Miehisi ei ole yhtään huonompi käytökseltään kun sinäkään. Sinä ainoastaan aloitit sen.

[/quote] Mulla sama juttu, eli nykyään uskallan ja viitsin sanoa jo takaisinkin, en jää enää silmät pyöreinä kuuntelemaan toisen purkausta. Muutaman vuoden sen opetteleminen kesti koska en ollut sellaiseen riitelyyn lapsuudenperheessäni tottunut. Emme riitele usein, mutta nyt riidat ovat tasaväkisiä ja loppuvat yleensä nopeasti kun ne riidellään heti pois. Kannattaa kuitenkin vähän miettiä mitä riitaa lähtee riitelemään vai antaako asian vain olla. Aina riitoja ei tarvitse myös voittaa.

Vierailija
18/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:15"] Tuttua. Mies saa tiuskia, kiroilla, rähistä ja huokailla kuinka on tylsää ja masentaa ja kaikki on perseestä. Mutta auta armias jos mulla sattuu olemaan huono päivä.... Miehet:l [/quote]   Ota sitten ero. Vittu että vituttaa tollanen prinsessa-asenne. [/quote] Prinsessa asenne? Se etten jaksa olla aina se jolle huudetaan, on prinsessa-asennetta? Millainen pitäisi olla?

[/quote]

Harvoinpa kukaan yksinään riitelee. Sinussa ei ole KOSKAAN mitään vikaa tai syytä riitaan?

Vierailija
19/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:08"]

"Voitko purkaa pahaa oloa muuhun kuin puolisoosi? Siivous, päiväkirja, juoksulenkki, nyrkkeilysäkki.....Syytön miehesi on huonoon oloosi."

Jos on lapsia ja mies ei suostu vahtimaan niitä sen aikaa, että nainen voi vaikka juoksulenkille mennä olemaan pahalla päällä (tällaisia ovat usein ne miehet, joilla on mielialamonopoli kotona), niin eivät nuo ole mitään ratkaisuja. En ole ap, mutta ajattelin nyt huomauttaa.

[/quote]No jos mies ei suostu "vahtimaan lapsiaan" jne. niin teillä on jo isompia ongelmia, ei vain tällaisia normaaleja riitoja. Kannattaisiko vähän miettiä sitä parisuhdetta syvemmältäkin silloin? Huhheijaa vaan näitä juttuja taas...

Vierailija
20/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:15"] Tuttua. Mies saa tiuskia, kiroilla, rähistä ja huokailla kuinka on tylsää ja masentaa ja kaikki on perseestä. Mutta auta armias jos mulla sattuu olemaan huono päivä.... Miehet:l [/quote]   Ota sitten ero. Vittu että vituttaa tollanen prinsessa-asenne. [/quote] Prinsessa asenne? Se etten jaksa olla aina se jolle huudetaan, on prinsessa-asennetta? Millainen pitäisi olla?

[/quote]

Harvoinpa kukaan yksinään riitelee. Sinussa ei ole KOSKAAN mitään vikaa tai syytä riitaan?
[/quote]

Jos olen esim. päivän pois kotoa ja täällä odottelee kiukkuinen mies, onko se minun syy? Jos mies provosoi tahallaan vaikka tietää kyseisen asian ärsyttävän minua ja siitä seuraa riita, on vikaa kai molemmissa? Olenko väittänyt että olisin täydellinen? En. Vaan että minä en saa olla huonolla tuulella vaikka miten väsyttää/provosoidaan/asiat tökkii, mutta mies saa koska vaan tuntuu siltä.