Hyväksytkö miehen entiset panot facebookissa?
Kommentit (46)
Minusta on omituista, että jos olen parisuhteessa, niin kumppanini on ystäväni . Sitten kun parisuhde loppuu, pitää myös ystävyyden loppua. Eli ystävyys olikin loppujen lopuksi vain tuote, joka annettiin palkkana siitä, että kumppanini on syystä tai toisesta parisuhteessa kanssani. Jos tuo työsuhde loppuu, niin palkkaakaan ei enää tule antaa.
Onko ystävyys tuote, joka loppuu jos sitä jakaa useammalle ihmiselle? Eli nykyinenkin kumppani tietää, että parisuhteen loppuessa en enää päivää sano hänellekkään enkä hyvää toivo, enkä apuani anna. Sitäkö hän haluaa?
Vielä omituisemmalta tuntuu ajatus että minun pitää tuntea antipatiaa kaikkia muita miehiä kohtaan jotka ovat joskus kaveeranneet nykyisen puolisoni kanssa. Eli en voi olla kaveri vaimoni exien kanssa koska vaimonikaan ei ole eikä saa olla. Puolisoiden tulee vaan yhdessä vihata ja haukkua kaikkia exiä.
Omituinen on tuollainen maailma. Siinä ei ole muuta vihaa ja katkeruutta jota vaalitaan periaatteen ja omistushalun vuoksi. Pyyteetön välittäminen on kiellettyä ja siitä tulee ehdottomasti rankaista olipa kohteena sitten mies tai nainen.
Saa ja saa olla ilmeisesti suhteemme aikaisetkin ihastukset ja hoito. Mikäs minä olen aikuista miestä kieltämään. Jokainen toimii kuten parhaaksi näkee.
Mielenkiintoinen historia-aineisto. En edes tiedä ketä mulla on fabo-kavereina koska kävin siellä viimeksi vuosi sitten. 2015 tuokin oli relevantti kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on motiivi pitää ENTISIÄ panoja facebook-kavereina jos ne kerta on entisiä?
Panoista en useimmite tiiä ku nimen jolla ihtensä esitelly. Ne ei kiinnosta, molemmat on saatu mitä on haluttu
Entiset kumppanit, joitten kans ollu parisuhde, useimmat heistä on yhä enemmän kuin kavereita. Jos ei yhteinen elämä onnistunut, ei se tarkoita että ihimiinen on huono, tai täytyy unohtaa. Jos uusi kumppani tulee mustasukkaiseksi, on tämä hänen asiansa mutta ystävistä en luovu hänen vuoksi.
Ja kyllä, myös nykyisella kumppanilla saa olla miespuoleisia ystäviä, ja saa tavata iman että tarttee erikseen ilmoittaa tai lupaa pyytää. Jos luottamus ei toimi nii voihan sitä pettää vaikka samaa sukupuolta olevan kanssa, aina jos oikein etsii on syytä olla epäluulonen ja mustis.
Kyllä pitäis poistaa eli haittaa. Niitä entisiä panoja yleensä roikkuu viestimien listoilla sitä varten, jos joskus tekee mieli. Monogamisessa, pitkäksi tarkoitetussa suhteessa ei syytä pitää semmosia varalla. Pyytäköön uudestaan panonsa kaveriksi, jos joskus erotaan ja tarvitsee heitä sitten taas.
Ei exät, koulukaverit tai pitkäaikaiset ystävät haittaa, mutta nämä treffipalstoilta haalitut yhden illan panot, tai tutut, ei kuulu enää parisuhteessa olevan elämään ellei halua pitää takaporttia auki sinkkuuteen.
Mun mies petti, eikä suostu poistamaan petoskumppanin sisarta ja kaveria facebookista, eikä petoskumppanille annettuja sydämiä. En ollut mustasukkaunen ennen, joten en kysellyt miehen menoista...