Jos olisit tiennyt, miltä vartalosi näyttää raskauden jälkeen...
Olisitko hankkinut lapsia? Itse olisin odottanut ainakin 10 vuotta, jottein olisi päälle parikymppisenä tarvinnut näyttää mummolta. Tietenkään en nyt lasta vaihtaisi siihen kauniiseen vartaloon ennen raskautta, mutta ei mene päivääkään etten murehtisi ulkonäköäni. :( Vauva onneksi pieni, vasta 5 kk joten ei jää aikaa murehtia liikoja. ;)
Kommentit (61)
Mulla on kaksi lasta ja näytän samalta kuin ennen raskauksia. Ei tullut arpia tai suonikohjuja ja kilot karisi parissa kuukaudessa.
Sanotaanko näin että on ihan hyvä etten tiennyt miten kroppa muuttuu. x) Olen lihonut paljon enkä ole onnistunut laihduttamaan. Ihan tyytväinen elämääni olen silti, mulla on ihanat lapset ja perhe muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:56"]Ja alkaa itkettää kun lukee aina vaan näitä ettei muiden vartaloille käyny mitään. Siinä toivossa minäkin lapsen hankin mutta elämä on niin epäreilua. Saa syyttää turhamaiseksi ja pinnalliseksi, mutta on tosi kurjaa kun oma vartalo oksettaa
Ap
[/quote]
Minun vartaloni siis muuttui paljon vauva-ajan johdosta ja jäi myös raskausarpia raskausajalta. Vaikka kaikki kilot jäi synnytyssaliin niin lähes 10kg tuli vauvan kanssa valvoessa ja kun ei kerennyt syömään kuin kerran päivässä ja sitten sitä juoksi lenkillä vaunujen kanssa ja toivoi että laihtuisi mutta kävikin päinvastoin. Kroppa oli kamalassa ylirasitustilassa ja kaikki mitä kerkesin suuhuni laittaa muuttui ihraksi. Mutta ei minua kukaan ole ulkomuodostani arvostellut tai ei minua sinänsä harmita että olen nyt tällainen. Tiedän että asian voi korjata vielä myöhemmin enkä pidä mitään kiirettä. Mutta syy voi olla myös siinä että minä olin jo odotusaikana varautunut siihen että vauva-aika on raskasta ja että kroppa tulee muuttumaan, ei nämä asiat tulleet minulle yllätyksenä ja siksi ne hyväksyikin helposti. En aijo näyttää tälle ikuisesti, esikoinen on nyt 5v ja toinen lapsi on tulossa. Seuraavan jälkeen sitten nähdään missä vaiheessa saan elämän siihen kuntoon että on aikaa treenata ja laihduttaa. Terveellinen ruokavalio ja liikunta ei ole tähän mennessä auttanut mitään joten kovempia keinoja pitää käyttää, niihin ei vaan nyt ole yhtään aikaa.
-15
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:59"]Mulla on kaksi lasta ja näytän samalta kuin ennen raskauksia. Ei tullut arpia tai suonikohjuja ja kilot karisi parissa kuukaudessa.
[/quote]
No onnea teille kaikille, terveisin katkera ap :D l
Olisin kyllä odottanut vielä lastentekoa, jos olisin tiennyt. En tajua miten voi omena pudota näin kauas puusta, kun äidilläni ei ole arven arpea koskaan tullutkaan raskauksista, ja mulla repes maha jo rv17.
Ei tässä muuten mitään, mut noiden arpien peittämiseen vaadittava meikkivoide maksaa 40e tuubilta ja sitä kuluu, koska olen esiintyvä taiteilija. Eikä se meikkivoide tasoita noita rantuja, mutta edes väriä...
No voi kyynel. Totta kai vartalo muuttui, mutta se on ihan omien korvien välistä kiinni, että onko se muuttunut vartalo kaunis vai ei. Sain esikoiseni 23-vuotiaana ja sen jälkeenkin oon omalle miehelleni kelvannut niin, että lapsiakin on siunaantunut useampi lisää... Nyt ei enää tule lapsia, mutta silti ollaan molemmat yhtä himokkaita petipuuhiin kuin ennenkin. Jopa jollain tapaa enemmänkin.
Ja kyllä, ilkeän olla rannallakin lasteni kanssa. Bikinejä mulla ei ole mutta ehkä ei olisi muutenkaan, raskauksia tai ei.
Raskauden jälkeen (5kk sitten synnytin). Ylävatsa on pyöreämpi kuin ennen raskautta, ei raskausarpia (paitsi sektioarpi), rinnat kiinteämmät vaikka en ole enää imettänyt aikoihin. Enemmän haittaa kropan toimimattomuus, on vatsaongelmaa, selkä ja polvet sattuu, väsyttää, juon yhden oluen ja tulee hankala olo jne. En ole oikein oma itseni. Mikään noista ei kuitenkaan ole niin iso juttu, että olisi jättänyt sen yhden ja ainoan lapseni tekemättä.
olisin varmaan hankkinut jo aikasemmin, koska rintani kasvoivat kuppikoon ja tulivat muutenkin kauniimmiksi..mitään muuta muutosta vartaloon ei tullut, lähdin jo synnäriltä kotiin omissa farkuissa :)
Omat rintani tosiaan kasvoivat usean kuppikoon raskauden ja maidonnousun seurauksena. Ovat nyt "enää" kaksi kuppia isommat kuin ennen raskautta ja imettäessä tyhjinä ryppyiset ja roikkuvat. Puolitäysinä ok mutta imetys kun päättyy niin auttamatta pilalla :) olen alle lähtöpainon mutta vartalo tosiaan löysä ja muodoton enkä sektion jälkeen ole vielä uskaltanut edes liikkua vaunulenkkejä raskaammin kun kukaan ei ole sanonut milloin esim. vatsoja saa tehdä. Mutta juu, vaatteet päällähän sitä ollaan ja tän vartalon näkeminen alasti on varma ehkäisykeinokin :D
Ekat puoli vuotta synnytyksestä näytin aivan järkyttävältä, mutta sittemmin kiinteydyin. Rinnat roikkuvat edelleen, mutta onneksi on push-up-liivit. Sulla niin vähän aikaa synnytyksestä, että en kyllä vielä murehtisi.
Mulla meni se 10kk ettö kroppa palautui psl raskausarvet. Nyt lapsi 5v eikä ne arvet enää ees oo pahat. 5kk synnytyksen jälkeen olin ihan taikina vielä. Don't worry be happy
Ei lastensaanti (3 kpl) vaikuttanut vartalooni mitenkään. Muutokset ovat tulleet vasta viime vuosina ikääntymisen ja löysän elämäntyylin takia.
Tosin tuollaista en edes murehtinut, lapset ovat tärkeämmät.
Olisin kun ei kroppa ole muuttunut yhtään huonommaksi, päin vastoin.
Itselläni on aina ollut löysä nahka ja rintani ovat omasta mielestäni aika mummomaiset (synnytyksestä 10kk). Oikeanpuoleinen tissi on aina ollut isompi, ja nyt siihen muodostuu hentoja ryppyjä pituussuuntaisesti ja kylkiluut tuntuu alta. Verrattiin äidin kanssa tosta decolteealueesta ja minulla on jopa häntä löllömpi iho! Lisäksi vatsani on aika läski yhä, tosin enpä ole paljoa laihduttanutkaan. Lantioni on jos vain mahdollista, vieläkin leveämpi kuin ennen, mutta ei se mitään, olen nainen ja näytän siltä.
Kiloja raskaudesta on itsepintaiset 2kg (161/64), joten en ole mikään läskimooses, mutta en timmikään (koskaan ollut). Mutta mitäpä nämä muutokset haittaa, tissejä ei näe kuin vauva, mies ja joskus lääkäri. Mies kehuu kaikesta huolimatta ja mahaläskit lähtee kun vaan syö oikein. Lapsen tottakai olisin hankkinut silti, ja uskoa valaa ajatus, että on loppuelämä aikaa laittaa ruho kuntoon. Ja jos lapsiluku kasvaa, ainahan voi tehdä Vironmatkan ja kohottaa vähän etumusta :) Älä huoli, olet hormooneissasi vielä ja synnytyksestä on niin vähän aikaa. Mitä muutoksia sinulla nyt on siis? Vuodessahan vasta naisen kroppa on täysin palautunut synnytyksestä ja raskaudesta.
Mulla tuli muutama raskausarpi, lantio leveni hieman (mulla oli aiemmin poikamaisen kapea lantio) ja rinnat kasvoi pysyvästi yhden kuppikoon eli kroppa muuttui naisellisemmaksi. Olen tyytyväinen ja selvisin mielestäni aika vähällä vaikka sain lapset väsy lähemmäs nelikymppisenä. Näytän nyt mielestäni paremmalta kuin koskaan.
Kyllähän se harmittaa. Minulla oli B-kupin rinnat ennen ensimmäistä raskautta. Imetyksen myötä kasvoivat c-kuppiin ja palautuivat b-kuppiin. Toisen raskauden ja imetyksen aikana en edes tarvinnut isompia liivejä. Imetyksen loputtua olen siirtynyt A-kuppiin! Nyt minulla on ROIKKUVAT A-kupin rinnat! Onneksi on olemassa kunnolla topattuja liivejä, vaikka tuntuu jo ajatuksena inohttavalta, että "tissit" ovat pelkkää pumpulia.
Vatsa on ihan ok. Uskon sen vielä parantuvan jumpalla. Viimeisestä synnytyksestä yli vuosi aikaa.
En tiedä olenko geneettinen poikkeus, mutta minusta ei huomaa, että olen kolmen lapsen äiti. Olen samoissa mitoissa kuin ennen lapsia. Vatsa on tiukka ja rinnat, joille on imetetty 3,5-vuotta, ovat reippaassa ryhdissä.
Ai niin, jotain hyvää rinnoissa on tapahtunut: aikaisemmin tissini ovat olleet sellaiset teinimäiset tötteröt ilman nänniä, nyt nännit ovat aina pystyssä :D
-36
En olisi muuttanut mitään. Olen hoikempi kuin koskaan aiemmin, enkä mikään ylipainoinen ole koskaan ollut.
Myös tissit kasvaneet AA:sta B:ksi. Ei paha ollenkaan.
Ap
Munkin halutusta vartalosta tuli valas-mallia.
Eipä kukaan enää himoitse. Ja vaikka laihdutan ja urheilen, ei ne kilot katoa kuin enintään siks hetkeks kun elän vaan porkkanoilla. Mä oon nyt sen mallinen ku meiän suvun naiset. Onpahan vanhuuden varalle sit elinvoimaa...