Kuka on historian suurin valloittaja?
Tsingis Khan, Aleksanteri Suuri, joku Britannian kuninkaista vai joku muu?
Kommentit (18)
Cheek
No ei vaan, Aleksanteri Suuri varmaankin.
Jeesus, Buddha tai joku muu jonkun uskonnon alkuunpanija. Jannut kuolleita jo satoja, jopa tunhansia vuosia ja valloitus vain jatkuu. Hyvin ovat korttinsa pelanneet.
Hyvänä kilpailijana noille on kissat.
Suurimman maa-alueen elämänsä aikana valloitti kyllä Tšingis-kaani eli Temüdzin. Hän aloitti tyhjästä ja valloitti lopulta neljä kerta laajemman alueen kuin Aleksanteri Suuri.
Hän oli merkittävä myös toisellakin tavalla: yksi kahdestasadasta nykymiehestä maailmassa on Suuren Kaanin suora jälkeläinen.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:56"]
Tsingis Khan.
[/quote]
Ihan ylivoimaisesti. Kukaan ei muu ei ole pystynyt vastaaviin valloitusretkiin. Brittiläinen imperiumi varmaan tokana.
Itse olen paras valloittaja. Töräytän vastustajiani mörssäreillä Freecivissä. 30 kaupunkia plakkariassa, ja lisää tulossa uusien valloitusten myötä.
Briteillä oli isoin, tilastollinen fakta.
Mun mielestä ap:n vaihtoehdot on kiinnostavia. Tsingis Khan, Aleksanteri suuri ja Iso-Britannia. Miksi ei kuningatar Viktoria?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 02:05"]
Mun mielestä ap:n vaihtoehdot on kiinnostavia. Tsingis Khan, Aleksanteri suuri ja Iso-Britannia. Miksi ei kuningatar Viktoria?
[/quote]
Ap kirjoitti "joku Iso-Britannian kuninkaista". Brittiläinen imperiumi oli varmasti laajimmillaan Kuningatar Viktorian aikana, mutta tässä on kyse siitä kuka valloitti laajimmat alueet --- monet alueet oli jo valloitettu kun Viktoria nousi valtaistuimelle.
Tshingis sen sijaan aloitti lähes nollasta. Kakkosena on Aleksanteri Suuri, kolmantena Timur Lenk.
15: Ei minusta ap määritellyt kysymystään alueiden laajuuden mukaan. En kiistä Tsingis Kaanin ansioita, mutta iso osa hänen valloittamistaan alueista sisälsi asuttamatonta seutua. Mielestäni ihmismäärä pitää ottaa huomioon myös, sillä heitä vastaanhan taistellaan.
Jos kärjistetään, niin kumpi on vaikeampaa: valloittaa neliökilometri kahdelta ihmiseltä vai hehtaari kymmeneltä?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 03:04"]
Mielestäni ihmismäärä pitää ottaa huomioon myös, sillä heitä vastaanhan taistellaan.
[/quote]
Maailman väkilukuun suhteutteuna väestö harveni kaikista eniten Mongolien toimesta. Mongolien valloitusten aikana maailman väkiluku pieneni 7,5% kun taas toinen maailmansota harvensi väestöä 4,5%.
Valtasin Venus-kummun jo 12-vuotiaana. Kova oli taistelu mutta lopulta sain laitettua lipputankoni sille.
Mitä väliä historialla. Nyt on nyt. Siksi Putin. Venäjä on kiistatta pinta-alaltaan suurin valtio.
Casanova :P