Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

itsemurha kivun vuoksi?

Vierailija
16.05.2015 |

Myös on ollut melkein päivittäinen migreeni pian 2v. Kaikki mahdolliset estolääkkeet ja hoidot on kokeiltu. Niistä on sen verran apua että pystyn suunnilleen olemaan. Silti on yhä useammin alkanut käymään mielessä että mitä järkeä tässä on? Joka päivä sattuu ja jos on päivä ettei satu niin se on ihan ihme. Se päänsisäinen tykytys ja tunne että joku kaivaa sun silmää takaapäin pois kuopastaan on vaan niin hirveä. Tuntuu toivottomalta että tämä tästä enää paranisi. Migreeni on ollut aina mutta jostain syystä se on ajan myötä vain pahentunut. Vähän väliä pitää käydä päivystyksessä hakemassa migreenitippa, sen jälkeen voi olla parikin päivää ilman kohtausta.
Jos vain lopettaisi tämän elämän, ehkä kuoleman jälkeen ei olisi enää ainakaan kipua jos sen jälkeen yleensä mitään on. Lääkäritkin vaan levittelee käsiään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänny Jumalan puoleen , saat avun " avuksesi huuda minua hädän päivänä niin minä vastaan ja sinun pitää minua kunnioittaman."

Vierailija
2/29 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisikö kipupoliklinikka keskussairaalassa vielä auttamaan? Entä joku kivunhallintaryhmä? Entä stressinpoistomenetelmät? Pitkä sairasloma levossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki vaihtoehtoiset ja kokeelliset hoidotkin testattu jo? Tossa tilanteessahan voisi kokeilla jo aika radikaalejakin juttuja, jos elämä on joka tapauksessa päättymässä. Tai voisiko sitä tippaa saada sitten ihan säännöllisesti tai jotain? Pahoittelut, en tiedä migreenin kaikista hoitomuodoista kovin paljon, mutta olen kuullut että jotain leikkaushoitoakin on joillekin tehty. Millaisilla lääkäreillä olet käynyt?

Siinähän se pulma varmaan on, että voiko olla varma että mitään keinoa ja apua ei ole, ja voiko olla varma ettei tilanne enää koskaan kohene. Koska jos pienikin toivo on, niin kyllähän sen haluaa kokeilla. Mutta jossain vaiheessa sitten ehkä täytyy luovuttaa -vaan onko hetki oikea? Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että jos mitään toivoa ei ole niin itsemurha on täysin ymmärrettävä ratkaisu.

Vierailija
4/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää elämääsi joku ratkaisu vielä

Vierailija
5/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Olen sh ja yleensä hyvinkin lääkemyönteinen. Sinun tapauksessa neuvoisin kumminkin lopettamaan kaikki särkylääkkeet. Joskus lääkkeet ylläpitää päänsärkyä. Sinuna kokeilisin myös eliminaatioruokavaliota. Katso Googlesta lisätietoja. Jos vaan tsemppaat muutama kuukausi niin uskoisin että helpottaa. ....

Vierailija
6/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo lääkepäänsärky on ihan todellinen. Jouduin vaikea nivelreuman vuoksi syömään usemman kuukauden päivittäin särkylääkkeitä. Sain riesakseni jatkuvan päänsäryn josta en ollut koskaan ennnen kärsinyt. Kun löytyi oikeat reumalääkkeet, jätin särkylääkkeet ja siihen loppui vähitellen päänsärkykin.

Vierailija
7/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan migreeniä tietyistä ruoka-aineista ja tuoksuista. Pari viikkoinen migreeni päättyi, kun huomasin b-vitamiinissa olevan maissia, jolle olen luultavasti allerginen.
Juotko tarpeeksi? Vähintään 1 1/2 l vettä?

Vierailija
8/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap avaa tämän vielä nyt aamulla.

Vierailija
10/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiin tiedän sun tunteen!! Mulla oli itsellä noin 15 vuotta joka päivä pää kipeä, heti aamusta alkaen, parhaimpina päivinä sellaisena jyskytyksenä, että pystyi kumminkin suht normaalisti olemaan töissä, hoitamaan muksut ja koirat jne. Pahimpina päivinä oksentelin vaan ja piti maata pimeässä hiljaisuudessa.. ja just se tunne että silmiä kaivetaan päästä..

Nyt viimeiset pari vuotta on ollut enää satunnaista, välillä voi mennä viikkokin, ettei ole särkyjä.. 1 ainoa asia, minkä oon tuohon vähenemiseen liittänyt, on se että silloin pari vuotta sitte rupesin syömään kylmäpuristettua luomu rypsiöljyä 3ruokalusikallista päivässä! Että suosittelen kokeilemaan, on kumminkin halpa ja helppo keino pitää säryt kurissa. Aluksi se maistuu pahalle, mut siihen makuun turtuu..

Ja tosiaan, mulle on koitettu kaikki mahdolliset lääkkeet ja määrät, pää on kuvattu, hierojalla ravattu, akupunktiossa käynyt, ihan kaikki mahdollinen! Mutta ainoa toimiva keino on ollut tuo kylmäpuristettu rypsiöljy! Ei se ihan heti auttanut, mutta kuukauden säännöllisen päivittäisen käytön jälkeen huomasi jo eron! Ja siitä asti olen sitä päivittäin syönyt. 

Toivottavasti auttaisi sullakin! Paljon tsemppiä sulle!!

Vierailija
11/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta magneetti koruja? Esim. magneetti korvikset ja kello.

Vierailija
12/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Milloin kivut alkoivat? Suosittelen kääntymään neurologin puoleen.

Vierailija
13/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea: https://www.facebook.com/SuomenKipuRy

Yhdistys ylläpitää vertaistukipuhelinta tiistaisin ja torstaisin klo 17-19, 050 464 4333

Voit myös lähettää sähköpostia osoitteella: tukilinja(at)suomenkipu.fi

Vierailija
14/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kannabista? Se voisi auttaa kipuihin.

Vierailija
15/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai psykedeelejä? Saattavat auttaa sarjamigreeniin: http://rapport.fi/rapport/artikkeli.php?aid=225315

Vierailija
16/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta psilosybiinit ja päänsärky!!! Kokeile!!

Vierailija
17/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä luovuta, kokeile kaikki mahdollinen muu mitä jo on linkitetty.

Tiedän hermokipua kuukausia kokeneena miten se syö ihmistä ja jaksaminen on tiukoilla. Ymmärrän täysin jos vuosien kivun myötä tulee mieleen päiviensä päättäminen.

Toivon että löydät avun vaivoihisi. Sinulla voi olla joku tietty ruoka-aine joka pitää yllä jatkuvaa kipua.

Vierailija
18/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea on kokeiltu? Laita lista niin haarukoidaan vielä ne mitkä on kokeilematta. Käytätkö muita lääkkeitä? Liikuntatottumukset? Ruokailu- & juomatavat?

Vierailija
19/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan neurologin antamia botuliinipistoksia.

Onko purenta normaali? 

Vierailija
20/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, pääsin niitä vasta nyt lukemaan. Neurologin hoidossa olen ollut jo vuosia, kipuklinikalle ei kyllä kukaan vielä ole ohjannut. Särkylääkepäänsärkykin on poissuljettu muutaman viikon lääkkeettömällä jaksolla (oli muuten helvettiä). Happihoitoa on kokeiltu sarjoittaisen päänsäryn ajatuksella, ei vaikutusta.
Botuliinipistoksia en ole vielä saanut.
Jonkin verran auttaa jos saan kunnon kortisonikuurin, mutta viimeksi lääkäri ei suostunut jostain syystä sitä kirjoittamaan (vaikka edellisestä on jo monta kuukautta).
Purenta on hammaslääkärissä todettu normaaliksi. Liikun säännöllisesti, tosin pahimman säryn aikana ei vain pysty ja siksi joskus tulee viikonkin taukoja. Erilaisia ruokavalioita olen kokeillut, ei vaikutusta. Nyt syön normaalia sekaruokaa. Huumeita en ala kokeilemaan. Muita lääkkeitä en käytä, paitsi kierukka mutta migreenejä on ollut jo ennen sitäkin. Sen tiedän että raaka omena laukaisee migreeniä. Syksyllä jouduin olemaan pari kuukautta töissä talossa jossa on homeongelma, se pahensi migreeniä entisestään mutta töiden lopettaminen ei vähentänyt niitä.
T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan