Miksi ystävä ei iloitse kanssani, kun olen laihtunut?
Minulla on ollut ihan reippaasti ylipainoa ja laihtuminen on todella ollut välttämätöntä. Olen laihtunut 10 kiloa ja pian alan lähestyä normaalipainon ylärajaa. Olen niin iloinen, kun olen saanut painon laskemaan. Olo on paljon virkeämpi ja jaksan paremmin. Olen ylpeä, kun olen jaksanut lipsumatta noudattaa ruokavaliota.
Ystäväni on itsekin kertonut minulle aikanaan painonpudotusprosessistaan ja kannustin, kun hän kuntoili. Nyt kun olen kertonut laihtumisesta ja halunnut jakaa iloni ystävän kanssa, hän ei kommentoi asiaa mitenkään. Eikö voisi edes sanoa "hieno juttu!"? Miksi ystävä ei iloitse kanssani?
Kommentit (57)
Eipä taida miehiä kiinnostaa naisten painoasiat. . Ehkä sitten sitä, että kun ei mieti sinua sillä silmällä niin ei voisi vähempää kiinnostaa.
Huisii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laihtunut 30 kiloa hiljattain eikä kukaan tuttava kommentoi mitään. Olen tästä kiitollinen, koska en kaipaa muistutuksia siitä, mitä he ovat minusta aiemmin ajatelleen. Näen kyllä sen heidän katseissaan, että huomaavat ja ovat mielissään asiasta.
Tämä on just se juttu, kun nykyään se ei ole kohteliasta huomautella toisen painosta, suuntaan eikä toiseen.
Itseänikin ärsyttää kun sukulaiseni on aina olleet sellaisia että ihan ensin kun nähdään, niin ruoditaan ulkonäkö ja paino. No onpa kiva nähdä, jos on lihonut tai pysynyt samassa saa kuulla huomauttelua siitä, jos laihtunut niin kauheat onnittelukonsertit päälle. Onpa kiva kuulla aina, ettei kelpaa sellaisena kuin on.
Sitten ihmetellään miksi käyn niin harvoin. No kun pitää muistaa laihduttaa ennen kuin menee, ja ostaa uudet vaatteet ja käydä kampaajalla ja meikata ja olla muutenkin terve ja hyvännäköinen. Muuten ei kelpaa.
Tämä on syy, miksi en itse ikinä ruodi kenenkään ulkonäköä, hyvässä enkä pahassa.
Joo, mutta se ei ollutkaan pointti tässä. Ei olekaan mitenkään sopivaa alkaa ruotimaan toisen ulkonäköä ensimmäisenä. Mutta jos joku kaverisi selvästi iloitsee sinulle että on laihtunut 10kiloa, onko sitten sopivaa siinä vaan murahdella ja näyttää hapanta naamaa?
Hyvä. Jatka vain samaan malliin!!
Vierailija kirjoitti:
Myötistä älykölle, joka tulee kysymään asiasta, johon itsellään on valmis vastaus päässään
Sua vaan harmittaa, kun toinen on onnistunut <3
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laihtunut 30 kiloa hiljattain eikä kukaan tuttava kommentoi mitään. Olen tästä kiitollinen, koska en kaipaa muistutuksia siitä, mitä he ovat minusta aiemmin ajatelleen. Näen kyllä sen heidän katseissaan, että huomaavat ja ovat mielissään asiasta.
Tämä on just se juttu, kun nykyään se ei ole kohteliasta huomautella toisen painosta, suuntaan eikä toiseen.
Itseänikin ärsyttää kun sukulaiseni on aina olleet sellaisia että ihan ensin kun nähdään, niin ruoditaan ulkonäkö ja paino. No onpa kiva nähdä, jos on lihonut tai pysynyt samassa saa kuulla huomauttelua siitä, jos laihtunut niin kauheat onnittelukonsertit päälle. Onpa kiva kuulla aina, ettei kelpaa sellaisena kuin on.
Sitten ihmetellään miksi käyn niin harvoin. No kun pitää muistaa laihduttaa ennen kuin menee, ja ostaa uudet vaatteet ja käydä kampaajalla ja meikata ja olla muutenkin terve ja hyvännäköinen. Muuten ei kelpaa.
Tämä on syy, miksi en itse ikinä ruodi kenenkään ulkonäköä, hyvässä enkä pahassa.
Joo, mutta se ei ollutkaan pointti tässä. Ei olekaan mitenkään sopivaa alkaa ruotimaan toisen ulkonäköä ensimmäisenä. Mutta jos joku kaverisi selvästi iloitsee sinulle että on laihtunut 10kiloa, onko sitten sopivaa siinä vaan murahdella ja näyttää hapanta naamaa?
Ei tietenkään, totta kai voi onnitella, jos ystävä sitä itse hehkuttaa. Mutta aloituksessa sanotaan, että pitäisi iloita kovasti. Se on silti liikaa ja ihan eri asia on neutraalisti onnitella kuin näyttää hapanta naamaa. Ei mielestäni aloituksessa puhuttu happamasta naamasta silti.
Ok eli sanoit että kaverisi on mies...on ehkä toivonut joskus olevansa enemmänkin kuin kaverisi, nyt kun alat laihtumaan niin muutkin miehet alkavat huomaamaan sinut ja hän ei enää riitä.... HYVIN usein mies/nainen kaverisuhteissa toinen osapuoli haluaisi olla enemmänkin kuin kaveri..
Heh, lihavat palstamammat täällä alapeukuttamassa samalla kun mussuttavat suklaapatukoita..
Huisii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, totta kai voi onnitella, jos ystävä sitä itse hehkuttaa. Mutta aloituksessa sanotaan, että pitäisi iloita kovasti. Se on silti liikaa ja ihan eri asia on neutraalisti onnitella kuin näyttää hapanta naamaa. Ei mielestäni aloituksessa puhuttu happamasta naamasta silti.
Minä taas saan aloitusviestistä ihan erilaisen kuvan. Nyt yrität tarttua lillukanvarsiin...
"Ystäväni on itsekin kertonut minulle aikanaan painonpudotusprosessistaan ja kannustin, kun hän kuntoili. Nyt kun olen kertonut laihtumisesta ja halunnut jakaa iloni ystävän kanssa, hän ei kommentoi asiaa mitenkään. Eikö voisi edes sanoa "hieno juttu!"? Miksi ystävä ei iloitse kanssani?"
Siis ap on nainen ja kaveri mies? Ap taitaa odottaa kaverilta samanlaista reaktiota, kuin naiskavereiltaan? Eli ihastusta, "voi kuin kiva, ihanaa, ootpa onnistunut hyvin" jne. Ei miehet yleensä reagoi noin. Mites jos ap esittelet kaverillesi jonkun uuden vaatteen tai kampauksen? Tuleeko sieltä jotain muuta kuin murahdus "ihan kiva"?. Jollei, niin kyseessä normaali mies, jota ei muiden ulkonäköasiat kiinnosta. Omista em. Asioista mies saattaa olla hyvinkin kiinnostunut. Okei, tässä on terveyskin kyseessä, mutta miehellä omassa laihdutuksessa ollut ehkä kyse ulkonäköasioista, joten ei osaa samaistua ap:n tilanteeseen.
Miksi iloita laihtumisesta, kun olit yhtä hyvä ja tärkeä menettämiesi kilojen kanssa? Mikäli iloitset laihtumisesta, annat ymmärtää liikakiloissa olevan jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi iloita laihtumisesta, kun olit yhtä hyvä ja tärkeä menettämiesi kilojen kanssa? Mikäli iloitset laihtumisesta, annat ymmärtää liikakiloissa olevan jotain vikaa.
Kyllähän niissä onkin! Hyvänen aika sentään tämä bodypositiivisuus on mennyt ihan liian pitkälle....todella moni sairaus ja terveyshuoli johtuu ylipainosta ja sitä enemmän niitä tulee mitä vanhemmaksi tulee! Kyllähän se myös on fakta että normaalipainoisena näytät paremmalta ja pidät myös itsestäsi enemmän. Ja jaksaa paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niissä onkin! Hyvänen aika sentään tämä bodypositiivisuus on mennyt ihan liian pitkälle....todella moni sairaus ja terveyshuoli johtuu ylipainosta ja sitä enemmän niitä tulee mitä vanhemmaksi tulee! Kyllähän se myös on fakta että normaalipainoisena näytät paremmalta ja pidät myös itsestäsi enemmän. Ja jaksaa paremmin!
Eli sinusta normaalipainoinen on parempi ja tavoiteltava tila? Syrjit siis lihavia ja laitat ihmiset paremmuusjärjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinusta normaalipainoinen on parempi ja tavoiteltava tila? Syrjit siis lihavia ja laitat ihmiset paremmuusjärjestykseen.
Nimenomaan normaalipainohan on tavoiteltava tila. Kuten kirjoitin äskeiseen viestiini, ylipaino tuo mukanaan monen monta vakavaa terveysongelmaa. Mikäli tämä on mielestäsi 'syrjintää', samantekevää minulle, ilmaisin vaan faktan. Mutta nykyään uhriutuminenhan on päivän sana ja totuutta ei saa sanoa ääneen!
Itselläni on seuraava kokemus vastaavasta tilanteesta: ylipainoinen ystävä alkoi laihduttamaan ja tsemppasin häntä, ja hän saikin painoa hieman pois. Mutta sitten kun hänen puheensa eivät olleet enää muuta kuin omaa kehumista laihtumisesta tai siitä miten muut häntä ovat kehuneet sen myötä niin alkoi se jo tympiä. Milloin työkaverit, naapurit, jopa täysin tuntemattomat miehet kaupassa huomasivat kuulemma sen kuinka upea hän on ja muuttunut. Itse olen hoikka ja liikunnallinen ja tyytyväinen omaan varttalooni joten ei tosiaan ollut kyse kateudesta. Mutta se itse kehuminen meni täysin yli, en jaksa sellaista keneltäkään oli aihe mikä hyvänsä.
Kilot on vähän haasteellinen juttu, kestääkö kaikille sanoa. Ainoastaan sitten sanoisin jos toinen itse hehkuttaa. Koska, ihminen ja ystävä kelpaa minulle ihan omana itsenään. Laihduin itse haastavassa elämäntilanteessa ns liian laihaksi ja muutama tuttava kehui sitten että näytätpä hyvältä. En ihan varma ole mitä mieltä tuosta olin.
Kiitosten kerjääminen on lapsellista.
Kateus vie kalatkin vedestä ja suomalaiset tunnetusti on maailman kateellisinta, katkerinta ja lihavinta porukkaa