Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko sitä mieltä, että koronan haitallisuus tulee nimenomaan rajoitusten kautta? Minun työnantajalla meni kuppi nurin koronan kanssa.

Vierailija
18.01.2022 |

Minun työnantaja otti käyttöön "korona on flunssa" -politiikan. Töissä saa olla oireellisenakin, jos olo sallii. Toki Omikron-nuha tarttuu TODELLA ärhäkästi lähes kaikkiin, mutta sillä ei ole väliä koska poissaolot ovat luokkaa 0 - 3 pv per sairastuminen eli vaikutus yrityksen toimintaan on vähäinen.

Koronaa se on ainakin mitä ihmiset ovat tehneet kotitestejä.

En tiedä mitä hyötyä olisi alkaa tekemään koronasta härkästä ja olla kaikki karanteenissa 10 päivää ja pysäyttää firman toiminta...?

Suosittelen tätä mallia muuallekin. Käytössä yleisesti Ruotsissa ja varmaan arvaattekin että tämäkin firma on ruotsalaistaustainen.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoituksista on koitunut mittavat taloudelliset ja sosiaaliset haitat minulle henkilökohtaisesti, yhteiskunnasta nyt puhumattakaan. On hyvä että ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan, eivätkö noudata typeriä ja haitallisia ohjeistuksia.

Sinä sanot noin. Minulle taas rajoitukset eivät ole se mikä on tuonut haittaa, vaan suurempi haitta on se itse korona. Tätähän uutisointikin on viimeaikoina ollut. Huoli sairaaloiden kuormittumisesta ei johdu rajoituksista vaan itse koronasta.

Sairaaloiden kuormitus johtuu kroonisesta vuosikausia jatkuneesta aliresurssoinnista. Suomessa on sairaaloissa paljon vähemmän koronaa sairastavia potilaita kuin muissa EU-maissa ja silti meidän järjestelmä on veitsenterällä ja ylikuormittunut. Järjestelmä on ylikuormittunut myös pahoina influenssavuosina.

Rajoitukset olivat perusteltuja 2020 keväällä ja osittain myös talvella 20-21, mutta eivät ole sitä enää. Nyt riskiryhmät on suojattu kolmella rokotteella ja muukin kansa on halutessaan voinut hakea 2-3 rokotetta. Rokotteet suojaavat erittäin hyvin vakavilta tautimuodoilta. Lievältä tautimuodolta ei tarvitsekaan saada suojaa, flunssia jokainen sairastaa vuosittain.

Omikron leviää niin agressiivisesti, että sen hidastaminen vaatisi täydellisen lock downin. Nämä nykyiset rajoitukset ovat näpertelyä ilman mitään näkyviä vaikutuksia itse epidemian kulkuun. Niillä aiheutetaan vain taloudellisia tappioita yrityksille ja työntekijöille. Lisäksi liikuntapaikkojen sulkeminen heikentää kansanterveyttä.

Vierailija
22/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n työnantaja on yksi niistä itsekkäistä minäminäminä ja minun edut -ihmisistä, jotka eivät tippaakaan piittaa toisten terveydestä ja hengestä. Nyt eletään poikkeuksellisia aikoja ja jokaisen pitää joustaa, vaikka oma etu kärsisikin. Suomessa on todella löysiä rajoituksia verrattuna moneen muuhun maahan. Edes yleistä maskipakkoa ei ole määrätty, vaikka se olisi viimeistään tässä tilanteessa hyvin järkevä ratkaisu.

minkäs teet kun se on kuitenkin niin että työnantaja määrää ja työntekijän pitää olla lojaali??? duunarifirmojen persu-pomot näyttää koronalle takapuolta eivätkä suostu hyppäämään koronapelleilyyn. eipä korona näissä firmoissa muutenkaan vaikuta kun jätkät yskii muutenkin tupakan takia. varmaan olette lukeneet uutisia rakennusfirmoista ja telakoista miten korona leviää niissä. duunarilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoutua ja joutua karenssille tai sairastaa nuha pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä - sikäli, että rajoitukset ovat olleet nyt viimeiset puoli vuotta ainakin vääränlaisia. Oikea olisi rokotepassi ja ffp2-maskipakko. Ihmetyttää, miksi Suomi on niin "munaton" tässä asiassa, kun muualla Euroopassa on pystytty näihin. 

nythän asiantuntijat sanoo että 80% suomalaisista sairastaa koronan tammi-helmikuussa. eli lähes 100% niistä jotka eivät vielä ole sairastaneet omikron-nuhaa. ihan hyvä että nuha pyyhkäisee koko kansan läpi. t. omikronin sairastanut

Vierailija
24/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusmäärä jota levitetään on suurin rokotetuilla,tutkimus .

Vierailija
25/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koronahysteerikko ja en esimerkiksi käytä maskia missään missä se ei ole pakollista. En silti vertaisi uusimpia varianttejakaan pikkuflunssaan. Olen alle 30v ja normaalipainoinen mutta edelleen pari viikkoa koronasta syke on normaalia korkeammalla, hikoilen helposti enkä jaksa fyysistä rasitusta kovinkaan hyvin. Korona sinällään oli melko lievä, joskin minulla ei olisi ollut voimia tehdä fyysistä työtä.

Korona on vaarallinen epäonnekkaille sekä riskiryhmille. Jollain työntekijällä voi olla kotonaan tai lähipiirissään riskiryhmän edustaja joten työntekijöiden rahallinen altistuminen virukselle on erittäin kyseenalaista. Toivoisin muutenkin ettei ihmiset tule töihin minkään taudin akuuttivaiheessa. Nuhat ja yskät pitkittyy nimenomaan siksi kun ei anneta taudin taittua vaan paahdetaan entiseen malliin.

Vierailija
26/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koronahysteerikko ja en esimerkiksi käytä maskia missään missä se ei ole pakollista. En silti vertaisi uusimpia varianttejakaan pikkuflunssaan. Olen alle 30v ja normaalipainoinen mutta edelleen pari viikkoa koronasta syke on normaalia korkeammalla, hikoilen helposti enkä jaksa fyysistä rasitusta kovinkaan hyvin. Korona sinällään oli melko lievä, joskin minulla ei olisi ollut voimia tehdä fyysistä työtä.

Korona on vaarallinen epäonnekkaille sekä riskiryhmille. Jollain työntekijällä voi olla kotonaan tai lähipiirissään riskiryhmän edustaja joten työntekijöiden rahallinen altistuminen virukselle on erittäin kyseenalaista. Toivoisin muutenkin ettei ihmiset tule töihin minkään taudin akuuttivaiheessa. Nuhat ja yskät pitkittyy nimenomaan siksi kun ei anneta taudin taittua vaan paahdetaan entiseen malliin.

Paitsi että nuha ja yskä ei parane sen nopeammin sängyssä makaamalla kuin kevyttä työtä tekemälläkään.

Vierailija
27/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen puolen pulskat joille palkka maksetaan verovaroista eivät vain ymmärrä.

Vierailija
28/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä - sikäli, että rajoitukset ovat olleet nyt viimeiset puoli vuotta ainakin vääränlaisia. Oikea olisi rokotepassi ja ffp2-maskipakko. Ihmetyttää, miksi Suomi on niin "munaton" tässä asiassa, kun muualla Euroopassa on pystytty näihin. 

nythän asiantuntijat sanoo että 80% suomalaisista sairastaa koronan tammi-helmikuussa. eli lähes 100% niistä jotka eivät vielä ole sairastaneet omikron-nuhaa. ihan hyvä että nuha pyyhkäisee koko kansan läpi. t. omikronin sairastanut

toisen asiantuntijan lausunto, kestää yli puolivuosisataa että kaikki sairastaisivat.

Vierailija
29/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomen nykyjohto pelkää oikeasti päätösten tekemistä koska päätökset voi olla vääriä ja niistä voi joutua ns. vastuuseen. Eli asiaan jota nuo on koittaneet vältellä kaikin keinoin koko tähänastisen hallituskauden.

Lähinnähän noiden hallitustyöskentely on ollut poseeraamista monin eri tavoin. Esim. nää "suora lähetys, hallitus neuvottelee lässynlää" jutut vähän väliä lehdissä on silkkaa hallituksen mainostamista eikä kansa siitä mitään saa irti että näkee ministerien kulkevan jonnekin neuvotteluhuoneeseen. Samoin aiemmat koronatiedotustilaisuudet viiden rivissä olevan pömpelin kanssa on silkkaa näytelmää. Muualla hallituksen päätöksistä tiedottaa ihan nimetty tiedottaja eikä ministerit itse. Puhumattakaan pääministerimme innosta olla milloin minkäkin median kuvauksissa että pääsee keräämään positiivista julkisuutta ja seuraajia pitkin eurooppaa. 

Vierailija
30/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että nuha ja yskä ei parane sen nopeammin sängyssä makaamalla kuin kevyttä työtä tekemälläkään.

Ongelma onkin flunssan kanssa siinä että rasittamalla itseään saa todennäköisemmin kaikenlaisia jälkitauteja jotka voi olla todella vakaviakin. Koronan kanssa taas vakavat seuraukset voi tulla perusterveelle vaikka kuinka lepäilisi. 

Vierailija
31/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Tuttavalleni sen haitallisuus tuli nimenomaan kuoleman kautta.

Minullakin tutun tutun kummin kaima kuoli koronaan. Tai oli hällä 5 perussairautta ja ikää yli 80 vuotta, mutta kuitenkin.

Vierailija
32/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan oudolla innostuksella sitä että pääsen sairastamaan koronan. Jostain syystä oikein haluan sitä.

Vierailija
33/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan ettei jää pahaa long covidia.

En ole koskaan kuullut että autoimmuunisairaudesta voisi parantua.

Olen silti itsekin kurkkua myöten täynnä rajoituksia, koska kärsin kolmesta rokotuksesta huolimatta niistä yhtä paljon kuin rokottamattomat. Tämänkö takia uskaltauduin ottamaan kolme piikkiä? Kaikki ennallaan eikä pääse mihinkään.

Vierailija
34/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Suomessa kuolee joka ikinen vuosi ilman koronaakin satoja ihmisiä eri virustauteihin. Niistä ei pidetä mitään älämölöä. Kas kun niitä viruksia kiertää satoja koko ajan ja aina se virus on jollekkin kohtalokas. Hyvin harva ihminen kuolee vanhuuttaan, vaan lähes jokainen kuolee sairauteen tai infektioon joka tapauksessa.

Onhan se kurjaa juu, kun se 40 vuotias menhetyy koronaan, mutta totuus on, että sen 40 vuotiaan olisi voinut tappaa moni muukin virus ja erittäin todennäköisesti näin olisi käynytkin.

Lässyn lässyn. Pitäisi viimeistään tässä vaiheessa olla jo tyhmemmällekin kansanosalle selvää, että korona on poikkeuksellisen taudin aiheuttava poikkeuksellinen virus.

Voi sua! : )

Vierailija
35/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti rajoitukset rikkoo mielenterveyden ja talpuden. Ne "rokotteet" ei edes estä omicronia, niin mitä vittua niitä pusketaan kaikille:D

Vierailija
36/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen silti itsekin kurkkua myöten täynnä rajoituksia, koska kärsin kolmesta rokotuksesta huolimatta niistä yhtä paljon kuin rokottamattomat. Tämänkö takia uskaltauduin ottamaan kolme piikkiä? Kaikki ennallaan eikä pääse mihinkään.

Jep, sua on kusetettu oikein kunnolla...

Vierailija
37/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ne eivät estä omikronia?? Onko nyt fiksu olo sulla?? Vai heräsitkö jo?

Vierailija
38/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Mihin on taas kadonnut useat asialliset kommentit tästä keskustelusta? Onko tosiaan näin että keskustelupalstalla saa olla vain yhtä mieltä? Uskomatonta!

Vierailija
39/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh! Mihin on taas kadonnut useat asialliset kommentit tästä keskustelusta? Onko tosiaan näin että keskustelupalstalla saa olla vain yhtä mieltä? Uskomatonta!

Eräs ihan avoimesti myöntää ilmiantavansa kaikki kommentit, jotka eivät häntä miellytä, ja kannustaa muitakin siihen. Ei täällä saa aidosti keskustella, palstapoliisit mielenoikkujensa mukaan määrävät siitä. Ainiin tää hulluin poistattaja myös kannustaa muita siihen. Hieno elämä hänellä, toimia vauva foorumin apumodena... Oman elämänsä apumoderaattori....

Vierailija
40/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Tuttavalleni sen haitallisuus tuli nimenomaan kuoleman kautta.

Tapaukset yhteensä: 371 000

Kuolemat: 1 724

Tartunnan saaneista suomalaisista noin 0,5% on menehtynyt. Diagnosoimattomia tartuntoja on luonnollisesti paljon joten kyseessä ei ole mitenkään erityisen tappava virus. Kuolleisuus on samaa luokkaa kuin "tavallisen" influenssarviruksen kohdalla. Harmi tietenkin tuttavasi puolesta, että hänelle kävi noin.

Ja koko maailmassa kuolleisuus on noin 1,7%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi