Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko sitä mieltä, että koronan haitallisuus tulee nimenomaan rajoitusten kautta? Minun työnantajalla meni kuppi nurin koronan kanssa.

Vierailija
18.01.2022 |

Minun työnantaja otti käyttöön "korona on flunssa" -politiikan. Töissä saa olla oireellisenakin, jos olo sallii. Toki Omikron-nuha tarttuu TODELLA ärhäkästi lähes kaikkiin, mutta sillä ei ole väliä koska poissaolot ovat luokkaa 0 - 3 pv per sairastuminen eli vaikutus yrityksen toimintaan on vähäinen.

Koronaa se on ainakin mitä ihmiset ovat tehneet kotitestejä.

En tiedä mitä hyötyä olisi alkaa tekemään koronasta härkästä ja olla kaikki karanteenissa 10 päivää ja pysäyttää firman toiminta...?

Suosittelen tätä mallia muuallekin. Käytössä yleisesti Ruotsissa ja varmaan arvaattekin että tämäkin firma on ruotsalaistaustainen.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tuttavalleni sen haitallisuus tuli nimenomaan kuoleman kautta.

Vierailija
2/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON hirveän helppoa olla tuota mieltä, jos itse on päässyt helpolla koronan kanssa. Tosin nyt alkaa toki tämä omikron olemaan yleisellä tasolla niin lievä, että kyllä se tulee kohta ihan yleisesti asettumaan tuohon "perusnuha"-kategoriaan.

Mutta kyllä nuo aiemmat variantit varsinkin oli todella veemäisiä, jos taudin pahana sai. Samoin long covid oireet voi olla tosi pahoja. Itse tiedän yhden hermovaurioita saaneen, yhden, jonka sydän ei enää toimi kunnolla, yhden kroonisen päänsäryn saaneen, ja yhden jonka verenpaine jäi jostain syystä taivaisiin, oli siis niin korkea, että lääkäri mittasi useampaan kertaan kun ei meinannut uskoa lukemia. Ja siltä seisomalta sai useamman lääkkeen siihen, koska infarktin riski oli valtava.

Rokotteesta oireita saaneita en tunne, lukuunottamatta ohimenneitä kuukautishäiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmettelen työnantajasi logiikka. Ei halua että firman toiminta pysähtyy joten haluaa että kaikki sairastuvat mahdollisimman samaan aikaan? Töistä poisjäänti oireisenahan nimenomaan vaikuttaisi niin että kerralla olisi pois vain yksi työntekijä kun ei tartuttaisi kaikkia muitakin.

Vierailija
4/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä mitä hyötyä olisi alkaa tekemään koronasta härkästä ja olla kaikki karanteenissa 10 päivää ja pysäyttää firman toiminta...?"

Eivät oireettomat altistuneet enää nykyisin joudu karanteeniin joten tuo pelko on ihan turha. Sen sijaan olette nyt sitten päättäneet sairastua kaikki suunnilleen yhtä aikaa levittämällä taudin kaikkiin joten firman toiminta halvaantuu paljon todennäköisemmin. Joten onnea vain taas hyvästä valinnasta.

Vierailija
5/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n työnantaja on yksi niistä itsekkäistä minäminäminä ja minun edut -ihmisistä, jotka eivät tippaakaan piittaa toisten terveydestä ja hengestä. Nyt eletään poikkeuksellisia aikoja ja jokaisen pitää joustaa, vaikka oma etu kärsisikin. Suomessa on todella löysiä rajoituksia verrattuna moneen muuhun maahan. Edes yleistä maskipakkoa ei ole määrätty, vaikka se olisi viimeistään tässä tilanteessa hyvin järkevä ratkaisu.

Vierailija
6/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ihmettelen työnantajasi logiikka. Ei halua että firman toiminta pysähtyy joten haluaa että kaikki sairastuvat mahdollisimman samaan aikaan? Töistä poisjäänti oireisenahan nimenomaan vaikuttaisi niin että kerralla olisi pois vain yksi työntekijä kun ei tartuttaisi kaikkia muitakin.

Ei vaikuttaisi. Tarttuu kaikkien ärhäkimmin juuri ennen oireita, eli oireisena poisjäänti on jo myöhäistä.

Vierailija
7/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori ja hyväkuntoinen kollegani on ollut jo pari viikkoa sairaslomalla koronan vuoksi.

Vierailija
8/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä olisi totta, ja jos oma työnantaja toimisi näin, niin suurin osa avaintekijöistä irtisanoutuisi saman tien ja firma olisi kriisissä heti.

Vierailija
9/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ihmeen AnoTurtiainen siellä on työnantajana? Aivan älyvapaata logiikkaa tuollainen. Eihän sitä kukaan nyt helvetti perusnuhassakaan tule kipeänä töihin.

Ei jeesus, ei ihme että firmalla menee huonosti jos johtamassa on tuollainen keneltä puuttuu peruspäättelykyky täysin.

Vierailija
10/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Suomessa kuolee joka ikinen vuosi ilman koronaakin satoja ihmisiä eri virustauteihin. Niistä ei pidetä mitään älämölöä. Kas kun niitä viruksia kiertää satoja koko ajan ja aina se virus on jollekkin kohtalokas. Hyvin harva ihminen kuolee vanhuuttaan, vaan lähes jokainen kuolee sairauteen tai infektioon joka tapauksessa.

Onhan se kurjaa juu, kun se 40 vuotias menhetyy koronaan, mutta totuus on, että sen 40 vuotiaan olisi voinut tappaa moni muukin virus ja erittäin todennäköisesti näin olisi käynytkin.

Lässyn lässyn. Pitäisi viimeistään tässä vaiheessa olla jo tyhmemmällekin kansanosalle selvää, että korona on poikkeuksellisen taudin aiheuttava poikkeuksellinen virus.

Vierailija
11/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tutkittiin jo pandemian ensimmäisinä kuukausina, että rajoitukset aiheuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan enemmän haittaa kuin korona. Ja tottahan se on. Tässä tapetaan tykillä kärpästä ja tuloksena on se, että kaikki ympärillä oleva tuhoutuu ja kärpänen jatkaa lentämistään.

Joo, viiksi-Olli ja rapsodia ”tutki”.

Vierailija
12/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne samaan aikaan sairastu, jos ovat rokotettuja. Oireinen tartuttaa jo ennen ekoja oireita, oireeton huomaamattaan, joten ihan turha terveiden jäädä palkalla kotiin. Meillä voi olla kotona karanteenissa, jos ei halua palkkaa

Vierailija
13/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajoituksista on koitunut mittavat taloudelliset ja sosiaaliset haitat minulle henkilökohtaisesti, yhteiskunnasta nyt puhumattakaan. On hyvä että ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan, eivätkö noudata typeriä ja haitallisia ohjeistuksia.

Sinä sanot noin. Minulle taas rajoitukset eivät ole se mikä on tuonut haittaa, vaan suurempi haitta on se itse korona. Tätähän uutisointikin on viimeaikoina ollut. Huoli sairaaloiden kuormittumisesta ei johdu rajoituksista vaan itse koronasta.

Vierailija
14/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ihmeen AnoTurtiainen siellä on työnantajana? Aivan älyvapaata logiikkaa tuollainen. Eihän sitä kukaan nyt helvetti perusnuhassakaan tule kipeänä töihin.

Ei jeesus, ei ihme että firmalla menee huonosti jos johtamassa on tuollainen keneltä puuttuu peruspäättelykyky täysin.

Täh? En ole koskaan ollut perusnuhan takia pois töistä, enkä tule olemaan. Eikä sellaista lääkäritkään suosittele ellei ole fyysinen työ, koska se on aivan turhaa.

Vierailija
15/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aletaan palaamaan koronaa edeltävään aikaan: töihin sairaana. Koronassa oli musta se hyvä, että oikeasti sairastettiin taudit rauhassa eikä kuten aiemmin, että töissä oltiin välillä flunssassa ja kuumeessa. Nyt kun koronaan suhtaudutaan kuin mihin tahansa flunssaan, niin joidenkin työnantajien mielestä hyvin voi olla kipeänä töissä.

Vierailija
16/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt aletaan palaamaan koronaa edeltävään aikaan: töihin sairaana. Koronassa oli musta se hyvä, että oikeasti sairastettiin taudit rauhassa eikä kuten aiemmin, että töissä oltiin välillä flunssassa ja kuumeessa. Nyt kun koronaan suhtaudutaan kuin mihin tahansa flunssaan, niin joidenkin työnantajien mielestä hyvin voi olla kipeänä töissä.

En näe mitään syytä jäädä kotiin nuhan ja yskän takia, jos olo on muuten hyvä ja jaksan tehdä töitä normaalisti. Etenkin kun flunssa on pahimmillaan jatkunut viisi viikkoa.

Nyt olen toki jäänyt testituloksen saamiseen asti.

Vierailija
17/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan loistavaa!

Tämä ei lopu ennen kuin ihmiset itse laittavat stopin sille, ottavat vallan itselleen takaisin!

Ongelma loppuu kun kaikki ovat kuolleet

Vierailija
18/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen THL Mika Salmisen linjoilla nykyään.

Salminen on nykyään kaikkien koronarajoitevastaisten ja rokotevastaisten änkyröiden sankari. Hieno saavutus ns. "viralliselta taholta". 

Vierailija
19/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan loistavaa!

Tämä ei lopu ennen kuin ihmiset itse laittavat stopin sille, ottavat vallan itselleen takaisin!

Ongelma loppuu kun kaikki ovat kuolleet

Amerikassa republikaanitkin heräsi (vihdoin) huolestumaan kun heidän fanaattisia (trumpin) kannattajiaan kuolee satamäärin päivässä enemmän kuin enimmäkseen rokotettuja demokraattiäänestäjiä. 

Vierailija
20/63 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä - sikäli, että rajoitukset ovat olleet nyt viimeiset puoli vuotta ainakin vääränlaisia. Oikea olisi rokotepassi ja ffp2-maskipakko. Ihmetyttää, miksi Suomi on niin "munaton" tässä asiassa, kun muualla Euroopassa on pystytty näihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan