Elämäänsä kyllästynyt kassaneiti
Ai että on alkanut vtuttaa lähikaupan kassaneiti joka on aina naama nutturalla! Ymmärrän että asiakaspalvelijoilla voi olla huonoja päiviä, mutta nyt olen huomannut että lähes joka kerta asioidessani kassalla, kassaneiti on yhtä kyrpääntyneen oloinen.
Moikkaan aina kassaa ja kiitän ottaessani kuitin ja vielä huikkaan heipat. Tää kyseinen kassa ei vastaa yleensä mitään ja katsoo kuin halpaa makkaraa. Olen itsekin ollut aspa eikä mulle olisi kyllä tullut mieleenkään etten olisi sanonut takaisin mitään, jos asiakas olisi moikannut iloisesti. Eilen kauppaan mennessäni kassa vilkuili vttuuntuneen näköisenä jo kaukaa kun lähestyin kassaa. Ladoin ostokset kassahihnalle ja tän ajan kassa katseli muualle ja päättäväisesti oli kuulematta kun heipat sanoin, ja kuittia ojentaessaan katseli ihan eri suuntaan (olin silloin vielä ainoa asiakas).
Tekee tän hapannaaman takia mieli mennä jo välillä kauemmas kauppaan, kun tuossa lähikaupassa on yleensä aina tämä sama kassa. Tai sitten pitää jatkaa kaupassa käyntiä ja olla sille oikein korostetun ystävällinen, jospa se vituttaisi sitä vielä enemmän. :D
Kommentit (10)
Ottaakohan noi kaupat valituksia kovin tosissaan jos valitan vaan siitä että myyjä on tylyn oloinen eikä hymyile/puhu takaisin? Kai se muuten hommansa hoitaa hyvin. Oon kai muualla saanut yleensä niin hyvää palvelua että senkin takia pistää niin silmään toi (olematon) asiakaspalvelu.
- AP
Luultavasti tolle kassalle yliystävällisyytesi vaikuttaa vittuilulta kun itse on synkkyydessä.
Mene joskus naama peruslukemilla ja sano , että koko päivä oli päin persettä ja tuuks mukaan ryyppään :P
Tämän jälkeen kassa joko hymyilee tai on hämmentyneen näköinen aina tavatessanne.
Hänen pääasiallinen tehtävänsä on kaiketi hoitaa kassaa ja rahastaa. Ei toimia seuraneitinä. Kassahan voi olla introvertti, jota sosiaalisuus vieraiden kanssa ahdistaa. Koska kerran tiedät ettei hän moikkaile tai heippaile jätä vaan itsekin väliin.
Jos perusilme on totinen niin sellainen väkisin hymyily (eli irvistely) on todella epäaitoa, väsyttävää ja kornia.
Jos saat kuitenkin asiallista palvelua, niin en käsitä missä mättää.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:01"]
Hänen pääasiallinen tehtävänsä on kaiketi hoitaa kassaa ja rahastaa. Ei toimia seuraneitinä. Kassahan voi olla introvertti, jota sosiaalisuus vieraiden kanssa ahdistaa. Koska kerran tiedät ettei hän moikkaile tai heippaile jätä vaan itsekin väliin.
Jos perusilme on totinen niin sellainen väkisin hymyily (eli irvistely) on todella epäaitoa, väsyttävää ja kornia.
Jos saat kuitenkin asiallista palvelua, niin en käsitä missä mättää.
[/quote]
Mun mielestä ei ole asiallista jättää huomioimatta se jos asiakas kassalle tullessaan moikkaa. Vaikka olisi kuinka introvertti, niin kyllä ihan peruskohteliaisuuden pitäisi jokaiselta onnistua, etenkin jos on asiakaspalvelutyössä. Itse olen kassa ja kyllä aina tervehdin asiakkaita, tulee ihan luonnostaan jo vaikka olenkin muuten työn ulkopuolella aika ujo ihminen. Toki ei kenenkään tarvi hymyillä kuin juuriharja kassalla, mutta voi sen ilmeen ihan peruslukemille ainakin muuttaa. Itse jättäisin ap:n tapauksessa valituksen kaupalle, mutta aika jännä jos myyjä noin nyrpeä on. Voikohan olla että sekoittaa sinut johonkin toiseen ihmiseen?
Ei ole kohteliasta minunkaan mielestä, mutta emme voi tietää kuinka ahdistavalta ihmiskontakti voi tuntua tuosta kassasta. Itsekin olen olen aspa työssä ollut koko ikäni, mutta en mieltäni pahoita, jos joku ei tervehdi.
Kannattaa silti ilmoittaa palautteen muodossa kauppiaalle tai esimiehelle, että et ole tyytyväinen palveluun.
-7-
Ehkä niillä on töissä huono ilmapiiri ja se heijastuu suoraan siihen kassalle? On kummallista, jollei tosiaan edes tervehdi. Voisiko sanoa sen niin hiljaa, ettei kuule?
Tee valitus?