Miksi naiset eivät peräkammaroidu kuten miehet?
Miksi naiset muuttavat monet jo 16 vuotiaana peräkyliltä isompiin kaupunkeihin, mutta minä tunnen pääministeriämme vanhempia peräkammarinpoikia takahikiältä? Eräänkin kaverini pikkusisko asuu nykyään Birminghamissa ja täältä pieneltä kylältä lähti heti lukion jälkeen.
Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?
Sivuhuomiona mainittakoon, että em. syystä isoissa kaupungeissa on miesten markkinat.
Kommentit (879)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on naimattomia naisia jotka marinoituvat kotiseinien sisällä ei kutsuta peräkammarin naisiksi vaan vanhoiksi piioiksi entisaikaan ja nykyään voimaantuneiksi sinkuiksi. Ja vanhempiensa nurkissa pyörivä nainen katsotaan aina avuksi kun taas mies mielletään avustettavaksi. On jostain syystä paljon hyväksyttävämpää olla vanhemman kanssa elävä sinkkunainen eikä työttömyys ole huono juttu kun silloinhan omistaa aikansa vanhemman kanssa olemiseen kuin vanhemman kanssa elävä peräkammarin poika joka "vaan on". Vaikka se ei useinkaan ole totta. Niiden kotihommien arvoa ei vaan arvosteta mitä ne peräkammarin pojat tekee. Katsellut tuota touhua läheltä ja kaukaa aikuisena jo 40 vuotta... On ehtinyt näkemään ja ihmettelemään.
Se onkin ihan eri asia. Nainen ei asu vanhempiensa luona, vanhemmat asuvat rakkaan tyttärensä tykönä.
Hyi helvata, ajatuskin puistattaa. Vain mies voi kuvitella, että tuo olisi naisista hyvä ajatus.
Tässä nähdään jälleen kerran totuus, miten naiset ajattelevat vanhemmistaan. Me miehet olemme selvästi hyväsydämisempiä. Itse ottaisin milloin tahansa appivanhempani meille asumaan. Ovat aivan mahtavia ihmisiä.
Hoidat ruoat, pyykit, avustamisen niin vaimolle varmasti käy.
Mun isä kanssa hyväsydämisenä ihmisenä otti äitinsä meille asumaan, käytännön hoitotyöt ja seuranpito jäi mun äidille (vessattaminen, pesut, vahinkojen siivoaminen, pukeminen yms.). Mikäs sitä hyväsydämisenä on ollessa, jos se ei lisää itsellä työtaakkaa.
Olet varmaan ihan samalla lailla hyväsydäminen kuin mun isä?
Miksi vihaat isääsi? Onko sinulla sininen polkkatukka ja sonnirengas nenässä?
Tuo nainenhan kirjoitti, että hänen isänsä oli/on hyväsydäminen.
Tyttöjä patistetaan taaperosta asti tiettyyn muottiin. Opiskelua ja menestystä painotetaan ja niitä myöskin odotetaan naiselta. Kun naiset ja miehet ovat nykypäivänä tasa-arvoisia, naiset hyödyntävät sen ja toteuttavat unelmiaan. Nainen ei halua olla riippuvainen miehen tuloista.
Miehiltä ei odoteta yleensä niin akateemista menestystä, kunhan on säännöllinen työpaikka.
Jos sain tyttönä huonon kouluarvosanan, oli se vanhemmille kovempi paikka kuin jos veli sai saman numeron.
Toisaalta, naisen on kannattavaa elää unelmaelämäänsä nuorena ennen lasten tuloa, koska lapset laittavat elämän hetkeksi jäähylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä peräkammarinaisia. Tiedän muutaman jotka "jääneet kotiin auttamaan äitiä" vaikka se äiti ne laskut maksaa ja passaa vielä päälle.
Peräkammarin tytöt ja äidit ovat naisia. Ja naiset ovat pölöpölö hölynpöly #asiatonhaukkuminenonmielestänihyvääkeskuselua.
*korjattu
Tässäpä meillä jälleen tyylinäyte palstamiesten asiallisesta keskustelukulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen pitää päästä kaupunkiin jakamaan p*rsettä
No eikös maalaispoikien kannattaisi sitten lähteä perässä, etteivät kaupunkilaispojat saa kaikkea persettä (jos se on niin tärkeää)? Ihmeellinen ongelma.
Et kai esitä, että neitsytmiehet ovat kaikki maalla? Sielläkö peräkammarit ovat?
Kaupunkilaispojat on kiinnostunu poikien pyllyistä
Oletko sekaisin? Kenelle ne tytöt sitten siellä persettä jakavat, ja oikein kiireellä?
Abdul Ali Baballe
Ja kuitenkin kahden suomalaisen parisuhde on se tavallisin vaihtoehto. Menisit ulos välillä, vaikka sinne Prismaan, joka löytyy kaupungista. Näet todella pariskuntia.
Helsingissä näkyy tumma poika + suomalainen tyttö-pariskuntia. Siellä ei näy tumma tyttö + suomalainen poika-pariskuntia.
Anteeksi? Tumma poika ei voi olla suomalainen niinkö? Ja ainoastaann thaikkunainen - suomimies tai venäläinen nainen- suomimies - pariskunbat on sallittuja? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutuspsykoterapiassa käy vuosittain n. 60 000 henkeä, suurin osa heistä on naisia. Moni jää jo nyt ilman palvelua.
Nyt jos sinne saataisiin nuo 40 000 peräkammarinpoikaa, kuinka kävisi naisten hyvinvoinnin?
Oletteko miesv ihakiimassanne miettinyt asiaa?
”Lauran ikäiset 25–34-vuotiaat käyvät eniten Kela-terapiassa. He olivat kurahousuikäisiä, kun Suomi rämpi 1990-luvun lamassa.”
Olen eläköitynyt yläkoulun opettaja. Muistan tuon ajan kun neuvolasta, kerhoista ja kouluista höylättiin irti kaikki mahdollinen ja osa mahdottomastakin. Muistan myös, miten ennustimme että tätä laskua maksetaan kalliisti, kun nämä lapset ja nuoret ovat aikuisia. Nyt on maksun aika, ollut jo reilun vuosikymmenen. Ja lasku kumuloituu, kun nuo lamalapset ovat jo itsekin vanhempia.
Ikävää ettei kukaan muu tarttunut tähän keskustellakseen asiasta aidosti.
Nyt se on vain provosoimista puolin ja toisin, sekä miesten haukkumista, kuten ap toivookin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on naimattomia naisia jotka marinoituvat kotiseinien sisällä ei kutsuta peräkammarin naisiksi vaan vanhoiksi piioiksi entisaikaan ja nykyään voimaantuneiksi sinkuiksi. Ja vanhempiensa nurkissa pyörivä nainen katsotaan aina avuksi kun taas mies mielletään avustettavaksi. On jostain syystä paljon hyväksyttävämpää olla vanhemman kanssa elävä sinkkunainen eikä työttömyys ole huono juttu kun silloinhan omistaa aikansa vanhemman kanssa olemiseen kuin vanhemman kanssa elävä peräkammarin poika joka "vaan on". Vaikka se ei useinkaan ole totta. Niiden kotihommien arvoa ei vaan arvosteta mitä ne peräkammarin pojat tekee. Katsellut tuota touhua läheltä ja kaukaa aikuisena jo 40 vuotta... On ehtinyt näkemään ja ihmettelemään.
Se onkin ihan eri asia. Nainen ei asu vanhempiensa luona, vanhemmat asuvat rakkaan tyttärensä tykönä.
Hyi helvata, ajatuskin puistattaa. Vain mies voi kuvitella, että tuo olisi naisista hyvä ajatus.
Tässä nähdään jälleen kerran totuus, miten naiset ajattelevat vanhemmistaan. Me miehet olemme selvästi hyväsydämisempiä. Itse ottaisin milloin tahansa appivanhempani meille asumaan. Ovat aivan mahtavia ihmisiä.
Hoidat ruoat, pyykit, avustamisen niin vaimolle varmasti käy.
Mun isä kanssa hyväsydämisenä ihmisenä otti äitinsä meille asumaan, käytännön hoitotyöt ja seuranpito jäi mun äidille (vessattaminen, pesut, vahinkojen siivoaminen, pukeminen yms.). Mikäs sitä hyväsydämisenä on ollessa, jos se ei lisää itsellä työtaakkaa.
Olet varmaan ihan samalla lailla hyväsydäminen kuin mun isä?
Miksi vihaat isääsi? Onko sinulla sininen polkkatukka ja sonnirengas nenässä?
Miksi esität perusteettomia väitteitä ja hyökkäät henkilöön? Onko asiallinen keskustelu sinulle ylivoimaisen vaikeaa?
Naiset eivät peräkammaroidu koska ovat lapsesta asti oppineet ettei kaikkea kanneta eteen kuin Manulle illallista vaan itse pitää tarttua toimeen jos jotain haluaa.
Tutulla asuu melkein 30-tyttö kotona. Vanhemmat ihmeissään, kun tyttö ei osoita kiinnostusta muuttaa pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät peräkammaroidu koska ovat lapsesta asti oppineet ettei kaikkea kanneta eteen kuin Manulle illallista vaan itse pitää tarttua toimeen jos jotain haluaa.
Jos palstalla olisi yhtä paljon miehiä, kuin nyt naisia, niin naisten peräkammaroituminen olisi todellisuudessa paljon yleisempää. Nythän yksi nainen luukuttaa keskimäärin vähintään viisi miesvastaista viestiä keskusteluun.
Oma veljeni on peräkamaripoika sen varsinaisessa merkityksessä. Mutta jos nyt pitää analysoida itse ilmiötä ja mistä se mahdollisesti johtuu, niin huomaan kyllä elämäni aikana tuntemieni miesten ja ympäröivän yhteiskunnan kautta monia (ei kaikkia) miehiä koskevan tietynlaisen kädettömyyden, joka ei rajoitu edes tiettyyn sukupolveen tai kulttuuriin:
- Isoveljeni oli tällainen pleikkaria 24/7 hakkaava poika ja olin hänestä silloin huolissaan, mutta onneksi löysi oman elämän ja tyttöystävänkin, vaikka ei täysin itsenäinen olekaan. Esim. maksattaa vielä kymmenisen vuotta kotoa muuton jälkeen autokuluja vanhemmilla.
- Ensimmäinen poikaystäväni oli myös pelaajapoika, jota piti vetää kuin kivirekeä että seurustelusta tuli yhtään mitään. Ei muistanut tapaamisia tai pitänyt lupauksia, ei mitään otetta omasta elämästä vaikka ikää oli jo 16v.
- Isäni kummisetä asui vanhempiensa tilalla, enimmäkseen heilutteli käsiään ja antoi vanhusten tehdä kaikki raskaat työt, mutta ilolla tuli aina valmiiksi katettuun pöytään.
- Viisikymppisen tuttavani vanha äiti käy välillä siivoamassa työttömän poikansa asunnon ja tekemässä pakkaseen ruokaa, kun hän ei millään jaksa nousta sängystä ennen iltapäivää.
Tässä vain muutama esimerkki. Vastaavaa en ole havainnut yhdelläkään tytöllä/naisella. Mt-ongelmia löytyy noista joiltakin, mutta nekin ovat puhjenneet ja vaikeutuneet vasta silloin kun sinne kotiin on linnoittauduttu vuosiksi, joten en näe niitä välttämättä syynä, joskin asiana joka vaikeuttaa siitä kuopasta pois pääsemistä.
En myöskään syyttäisi äitejä ”mahdollistajana”. Se on kova paikka heittää oma lapsi kadulle tai jättää pulaan. Samalla tavalla kuin ne vaimot jotka töiden lisäksi hoitavat lapsen ja kodin samalla kun mies käy ehkä töissä ja muuten röhnöttää, niin kyse ei ole siitä etteikö nainen antaisi sen toisen puoliskon tehdä mitään, vaan siitä että asiat jää yksinkertaisesti hoitamatta jos he eivät itse niitä hoida. Äidit pitävät peräkamarinpoikia elossa, koska ei kukaan muukaan sitä tee. Ja jos syytä etsitään kasvatuksesta ja mahdollistamisesta niin miksi isän vastuu unohdetaan kokonaan.
maalla ne peräkammarinpojat vain pistävät silmään, koska maalla on vähemmän ihmisiä ja kaikki, jos eivät tunne, niin tietävät toisensa.
Kyllä kaupungissakin on näitä "sinkkumiehiä" joille vanhemmat tai sossu on hankkinut oman yksiön, jossa äiskä käy siivoamassa ja tuomassa puhtaita vaatteita, lämmintä pullaa ja lempeää sääliä.
Vierailija kirjoitti:
maalla ne peräkammarinpojat vain pistävät silmään, koska maalla on vähemmän ihmisiä ja kaikki, jos eivät tunne, niin tietävät toisensa.
Kyllä kaupungissakin on näitä "sinkkumiehiä" joille vanhemmat tai sossu on hankkinut oman yksiön, jossa äiskä käy siivoamassa ja tuomassa puhtaita vaatteita, lämmintä pullaa ja lempeää sääliä.
Kun tarkastelee naisten ylipainoa, niin kyllä sitä pullaa on kannettu enimmäkseen tyttärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tarkastelee naisten ylipainoa, niin kyllä sitä pullaa on kannettu enimmäkseen tyttärille.
Samalla porvoon mitalla pojillekin. Yhtä ylipainoisia täällä ollaan. Jotenkin vain joiltain aina unohtuu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla porvoon mitalla pojillekin. Yhtä ylipainoisia täällä ollaan. Jotenkin vain joiltain aina unohtuu…
Itse asiassa miehet ovat pulleampia. Naisten miehiä lähentelevä keskiarvo tulee siitä, että iäkkäimmässä ikäluokassa on ylipainoisia naisia enemmän. Mutta hehän ovat jo sen ikäisiä, ettei heille ainakaan äiti ole sitä pullaa enää kantamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa miehet ovat pulleampia. Naisten miehiä lähentelevä keskiarvo tulee siitä, että iäkkäimmässä ikäluokassa on ylipainoisia naisia enemmän. Mutta hehän ovat jo sen ikäisiä, ettei heille ainakaan äiti ole sitä pullaa enää kantamassa.
Jos osaat lukea ja etsiä oikeaa tietoa, niin löydät kyllä faktaa siitä, että aikuiset naiset ovat lihavempia kuin miehet kaikissa ikäluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät passaa tyttäriään, ihan itse joudutaan pullamme ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palstalla olisi yhtä paljon miehiä, kuin nyt naisia, niin naisten peräkammaroituminen olisi todellisuudessa paljon yleisempää. Nythän yksi nainen luukuttaa keskimäärin vähintään viisi miesvastaista viestiä keskusteluun.
Kerroppa, että.kuinka monta naista, ja kuinka monta miestä.täällä on " nyt"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää täysin paikkansa. Asiatonta kommentoida vain naisten painoa.
Miehissä on enemmän ylipainoisia, naisissa lihavia. Keskimääräinen BMI on lähes sama (0.2 eroa kun viimeksi näin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa, että.kuinka monta naista, ja kuinka monta miestä.täällä on " nyt"?
Koska en tiedä oletko joku hullu vainoaja, niin en voi kertoa.
Eihän ne nirsot naiset enää asu tuossa vaiheessa siellä lapsuuskodin maisemissa vaan he ovat menneet muualle. Muussa tapauksessa he olisi naimisissa sen naapurinpojan kanssa ja jumissa siellä perähikiällä.