Miksi mä näytän aina homssuiselta ja epäsiistiltä?
Ärsyttää. Vaikka laittaisin mitä päälle ja tukan hyvin niin olemus on homssuinen.
Kommentit (15)
Vaateesi eivät ole juuri sinun vartalollesi edukseen ja sama on hiusten leikkauksen ja kampauksen suhteen, miten laitat tukkasi. Tarvitset stailaajan ja ohjeita tuohon asiaan. Se on niin yksinkertaista. Et itse osaa, ei ole silmää
Kerro tuo aloittamasi lause pukeutumisneuvojallesi ja HYVÄLLE kampaajalle , joka tekee kasvoillesi sopivan hiustenleikkuun ja antaa ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vaateesi eivät ole juuri sinun vartalollesi edukseen ja sama on hiusten leikkauksen ja kampauksen suhteen, miten laitat tukkasi. Tarvitset stailaajan ja ohjeita tuohon asiaan. Se on niin yksinkertaista. Et itse osaa, ei ole silmää
Kerro tuo aloittamasi lause pukeutumisneuvojallesi ja HYVÄLLE kampaajalle , joka tekee kasvoillesi sopivan hiustenleikkuun ja antaa ohjeita.
Lisäisin tuohon vielä vaatteiden värin. Kaikki värit eivät sovi kaikille. Esim. itse en pidä myrkynvihreästä ollenkaan, mutta heti jos laitan jotain sen väristä päälle niin "hehkun".
Myös värit ovat tärkeitä: oletko kylmäksi lämmin ihonsävyltäsi? Jos käytät väärää värimaailmaa, näytät kelmeältä. Vaatteiden tyyli: toisille sopivat paksut kankaat, toisille kevyet. Esim. itse näytän tyylikkäältä klassisesti leikatuista, paksukankaisissa vaatteissa, mutta ohuissa tai liian paljastavissa vaatteissa näytän drag queenilta.
Oman tyylin etsiminen vaatii aikaa ja vaivaa ja kestää kuukausia, vuosia. Voit tutustua väri- ja tyylioppaisiin, löytyy netistä. Esim. Sokokselta saa ilmaiseksi pukeutumisneuvontaa, se voi nopeuttaa tyylin löytämistä huomattavasti.
Mistä, ap, päättelet näyttäväsi homssuiselta? Siis saatko itse kiinni siitä, mikä on pielessä tai toisin kuin toivot?
Luulin että olet delannut, mutta oletkin UG.
Pehmeä ryhti, rasvoittuva iho ja kihartuvat hiukset ja piirteet, joista puuttuu selkeyttä, kropan malli, jossa on ihanteellisessakin painossa pehmeyttä. Noiden kanssa joutuu valitettavasti vain tappelemaan. Tyyliään kyllä voi kehittää.
Sama täällä. Minulla on paksut hiukset, mutta ne ovat aina epäsiistit, hompsuiset. En osaa laittaa niitä. Koko olemukseni on jotenkin toispuolinen, epäsiisti. Meikit ei pysy, naama hikinen ja yleisilme sellainen yleishompsu. En ymmärrä tätä, kun nuorena olin hoikka, kaunis ja siisti. En vain osaa keski- ikäisenä, muuttuneena enää laittaa itseäni siistiksi. Olen jotenkin luovuttanut, kun kauneus on hävinnyt. 😟
Täällä kohtalotoverisi! Minua ei saa laitetun näköiseksi vaikka yrittäisi. Ammattilaisetkaan. Olen käynyt pariin otteeseen laittautumassa jotain juhlia varten ja tulos ei yleensä ole ollut sen parempi, kuin saisin kotona aikaan. Piirteeni ja hiukseni ovat vaan sellaiset että näytän sotkuiselta, teki mitä teki.
Niin mäkin aina töiden jälkeen. Kotoa lähtee aamulla fresh-nainen, mutta illalla tulee kotiin homssuinen akka
Ettet saa perääsi hiivasta minimunaa. Näähän lähtee heti henkseleistä naisen antaessa positiivista huomiota.
Joo noi aiemmin mainitut kihartuvat hiukset ja rasvoittuva iho on kyllä ikävät. Jos suoristan tukkani ja se näyttää hetken siistiltä sisällä, niin 5 min ulkoilmassa saa sen taas pörhistymään. Jos taas kiharran siististi, niin 5 min ulkona saa tukan suoristumaan ja latistumaan. Lisäksi tukkani on säälittävän ohut, ponnari noin sormen paksuinen. Iho kiiltää vartin päästä puuteroinnista ja kasvot ei todellakaan ole "dewy" vaan näyttää hikiseltä.
Toisaalta nuorempana kun olin tosi hoikka, nuo asiat eivät juuri haitanneet, olin silti aina sievä. Nyt kun paino on kivunnut muutaman kilon ylipainon puolelle, näytän jotenkin epäsiistiltä vaikka mitä tekisin. Tuntuu, että ollakseni edes "normaalin" näköinen joudun näkemään hirveästi vaivaa. Tukan joutuu föönaamaan tököttien kanssa, pöyhimään ja asettelemaan huolella, jotta saa aikaan edes siistin arkisen ponnarin. Joudun meikkaamaan enemmän ja miettimään pukeutumista huomattavasti tarkemmin kuin hoikkana, jotta pääsisin lähellekään samaa "siisteyttä", joka hoikkana tuli ihan vaan vetämällä tukan kiinni ja farkut ja t-paita päälle.
Ehkä kiloja karistamalla tilanne taas vähän helpottuisi.
En osaa auttaa, mutta jos se yhtään helpottaa, niin täällä on yksi kohtalotoveri.