Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Sanomien seksitön parisuhde -kirjoituksen kommentit

Vierailija
17.01.2022 |

Vaikkakin asiantuntijan vastaus tähän liittyen oli jokseenkin yksipuolinen, niin ai että pistää vihaksi osa kommentoijista. Elääkö oikeasti vielä nykyaikana jokin käsitys, että naiset haluavat vähemmän seksiä kuin miehet - tai jopa että eivät halua seksiä lainkaan, piste? En tunne ketään tällaista naista ja omassa avioliitossanikin olen aina ollut se, jolla on ehdottomasti enemmän haluja. Haluan uskoa, että tuonne kirjoittelevat vain jotkut ärsyyntyneet omassa kuplassaan elävät setämiehet, joiden käsitykset eivät vastaa suurimman osan käsityksiä. En olisi uskonut, että joku voi nykyaikana nyky-Suomessa ajatella vielä noin, miten osa kommentoijista.

Veetuttaa tuommoinen, mutta eihän tuonne kehtaa omalla nimellä alkaa nyt kommentoimaankaan, että meillä kyllä minä olen aina panovalmis mutta mies ei anna kuin harva se päivä, että repikääpä kulahtaneet ennakkoluulonne siitä.

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 40v neitsytnainen. Ja haluton. Olenko siis fiktiivinen?

Et. - Mutta kieltämättä erot mielikuvissa siitä millainen on 40 vuotias haluton neitsytnainen vs. 40 vuotias mies, jolla on neit.. korjaan poikuus tallella, joka kertoisi olevansa haluton (mutta ei aseksuaali) eroavat mielikuvissa muutoinkin kuin sulupuoliensa osalta... 

No mitä nämä mielikuvat ovat ja miten ne eroavat toisistaan?

Tällä palstalla kohtaa tympeän usein kirjoituksia, joissa kirjoittaja (luulatavasti mies) antaa ymmärtää, että nainen, kuin nainen saisi aina mahdollsiuuden harrastaa seksiä, jos vain haluaa. - Eli nainen saisi syyttää vain itseään asiasta.

Ja taas (mies oletettu) syyllistää ja halveksii naisia kun mies ei halustaan ja yrityksisitään huolimatta ole saanut seksiä.

Joskus olen itse aatellut, että leffan 40 ja neitsyt kertoi nelikymppisestä miehestä Andista, jolla oli kas yllättäen poikuustallella niin millaista olisi seurata tuo koko sama leffa niin, että se kertoisi vaikka Andreasta, jolla on neitsyys -tallella. 

Usein kun kuvataan ja kerrotaan vanhemmasta miehestä jolla on poikuustallella, niin hänet saatetaan nähdä vähän reppanana, jolle poikuudesta on tullut vain hänelle jonkinasteinen voimasana, jonka hän on antanut nimeksi omalle pahalle ololleen. - Tulee tunne, että enemmän kuin seksikumppania mies saattasi tarvita siivojaa tai (mieliala)lääkitystä tai ylipäätään ketä hyvänsä joka välittäisi hänestä. - Tai sitten meis on toista ääripäätä hyvin menestynyt ja pärjäävä, komeakin mutta vaikka jutussa kerrotaan päällsin puolin, että mies haluaisi löytää itselleen kumppanin, niin ainakin rivien väliin on saatettu kirjoittaa, että tuon kumppanin olsi kyllä enemmän kuin suotavaa olla myös mies. (Toki tässä kohtaa on viime vuosina tullut pientä mutta havaittavaa muutosta) 

Nainen joka taas josta kerrotaan, että hänellä ei ole ikinä ollut seksikumppania on taas ehkä enempi uhrautujan roolissa.. - Hän on jäänyt kotiin huoelhtimaan iäkkäsitä vanhemmistaan ja juoposta veljestään. Koulussakin pärjäsi mutta kotona tarvittiin niin paljon, ettei hän osannut lähteä. Kirjoitti ylioppilaaksi ja kävi kauppaoppilaitoksen. Pääsi töihin kauppaan mut nyt sekin on ollut vähän tauolla kun tuo kauppa loetti kun kauppias jäi eläkkeelle.  Ehkä on vähän uskovainen ja ujo, joka jaksaa uskoa siihen, että se oikea tullee kyllä kohdalle jos niin tarkoitettu mutta ellei, niin pärjäileehän tässä itseenkin. On tuo kissakin vierellä voisi ehkä ottaa sille kaverin. Illalla on kuorotreenit ja viikonloppuna on mennossa ystävättären luo.

Mä rikon tuota myyttiä sen verran, että kerron sen totuuden mielikuvan takaa. Olen siis nainen.

Minua kiusattiin koulussa 12 vuoden ajan, kotona taas oli perheväkivaltaa. Minä en ole millään tasolla mikään kantava voima. Olen kokenut niin henkistä, fyysistä kuin seksuaalista väkivaltaa, nöyryyttämistä, häpäisyä, mitätöintiä, väheksyntää, uhkailua, ulkopuolisuuden tunnetta, perättömiä huhuja, omaisuuden tärvelyä, törkeää nimittelyä (en vielä tänäkään päivänä pysty itse sanomaan samoja sanoja), päällesylkemistä ja savustusta. Olin koulun aloittaessani vuositasoni paras matematiikassa, muutoinkin hyvä pikku koululainen (en nyt mikään ylivertainen, ongelmia oli esim kellon oppimisessa). Oppimiskykyni laski rajua alamäkeä kunnes olin kaikessa todella huono. Se taito opiskella ei koskaan palannut, joten minusta ei tullut koskaan mitään. Toki olen työelämässä, mutta en pääse täältä ruohonjuuritasolta koskaan pois.

Olen tehnyt itse alotteita, mutta vaurioituneiden (tai olenko ollut alusta asti niin friikki?) sosiaalisten taitojen vuoksi olen joka ainoa kerta saanut märän rätin kasvoilleni. Minua itseäni ei ole lähestytty muutoin kuin korkeintaan irtoseksin vonkaajien puolelta, ja se ei ole onnistunut kun en vain pysty siihen. Nuorempana oli siis jonkun verran seksuaaliviettiä, ei paljoa mutta vähän. Nyt sitä ei ole enää ollenkaan ja terapiassa käyneenä olen sen verran saanut päätäni kasaan että tiedostan että rikkoisin itseni jos havittelisin seksikokemuksia. Sen takia päätinkin, että kukaan ei tule ikinä koskemaan minuun. Ei sillä että pitäisi kovin paljoa sitä vastaan sotia, kun olen niin vastenmielinen.

Olipas surullista luettavaa hyviä voimia ja lujasti tsemppiä!  

Itse olen kyllästynyt siihen. että osalle tuntuu olevan täysin mahdoton ajatus, että syystä tai tosiesta ilman sen isompaa dramatiikkaa osa ei vain ikinä kohtaa ketään sellaista toista henkilöä, jonka kanssa olisi luontevaa edetä harrastamaan seksiä. (Lienee  selvää, että ihmien saattaa elää seksittä hyvinkin iäkkääksi, jos esimerkiski terveydellisistä syistä on joutunut elämään hyvin eristettyä elämää) 

Joku vo myösi parahtaa, että perusterveet miehet ainakin voivat ostaa sitä halutessaan; jollei muuten niin vaikka menemällä Thaikkuihin ja ostamalla sieltä; ehkä lähempääkin.

Mutta jos on on aina ollut ilman niin asiaa, ainakin osa meistä ikäänkuin turtuu. En siis sanoisi, että tottuu, jollei ole esim aseksuaali mutta turtuu.

Ymmärtää tai ainakin kykenee elämään tämän asian kanssa. Ja ymmärtää myös sen, että tosien (seksaalisessa)alistamisessa ei ole kyse millän tavoin seksistä.

Kokemattomuutta seksistä on osin siksi vaikeaa selittää, koska samalla saattaa tahtomattaan toisinaan myös luoneeksi mielikuvan siitä, kuin kyse olsi josatin yli-inhmillisestä asiasta. Kuitenkin aika moni meistä olsi kokonaan jäänyt syntymättä, jos seksin harrastaminen olisi jotain kokonaan toisesta maailmasta olevaa.

Vaikka se toisaalta sitä, ehkä jollain lailla onkin; ainakin sen rationalisointi ja selittäminen pelkästään järjellä on erinomaisen vaikeaa.

Seksin hararstaminen kuten vaikka parisuhde on mahdollisuus ei velvollisuus. Hyvää elämää voi taatusti elää ilman seksiäkin (ainakin ilman seksiä kumppanin kanssa) vaikka on erinomaisen ymmärrettävää sekin, että haluaisi saada ja antaa seksiä on yhtlälailla kuin halu saada mm.  kokea läheisyyttä, toisen kosketus, tuntea 2. haju ja tai kuulla hänen  äänensä ovat perin yleisinhimillsiä tunteita tai tuntemuskia, joita ei kannata aliarvioida.

Vierailija
142/155 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et. - Mutta kieltämättä erot mielikuvissa siitä millainen on 40 vuotias haluton neitsytnainen vs. 40 vuotias mies, jolla on neit.. korjaan poikuus tallella, joka kertoisi olevansa haluton (mutta ei aseksuaali) eroavat mielikuvissa muutoinkin kuin sulupuoliensa osalta... 

Tällä palstalla kohtaa tympeän usein kirjoituksia, joissa kirjoittaja (luulatavasti mies) antaa ymmärtää, että nainen, kuin nainen saisi aina mahdollsiuuden harrastaa seksiä, jos vain haluaa. - Eli nainen saisi syyttää vain itseään asiasta.

Ja taas (mies oletettu) syyllistää ja halveksii naisia kun mies ei halustaan ja yrityksisitään huolimatta ole saanut seksiä.

Joskus olen itse aatellut, että leffan 40 ja neitsyt kertoi nelikymppisestä miehestä Andista, jolla oli kas yllättäen poikuustallella niin millaista olisi seurata tuo koko sama leffa niin, että se kertoisi vaikka Andreasta, jolla on neitsyys -tallella. 

Usein kun kuvataan ja kerrotaan vanhemmasta miehestä jolla on poikuustallella, niin hänet saatetaan nähdä vähän reppanana, jolle poikuudesta on tullut vain hänelle jonkinasteinen voimasana, jonka hän on antanut nimeksi omalle pahalle ololleen. - Tulee tunne, että enemmän kuin seksikumppania mies saattasi tarvita siivojaa tai (mieliala)lääkitystä tai ylipäätään ketä hyvänsä joka välittäisi hänestä. - Tai sitten meis on toista ääripäätä hyvin menestynyt ja pärjäävä, komeakin mutta vaikka jutussa kerrotaan päällsin puolin, että mies haluaisi löytää itselleen kumppanin, niin ainakin rivien väliin on saatettu kirjoittaa, että tuon kumppanin olsi kyllä enemmän kuin suotavaa olla myös mies. (Toki tässä kohtaa on viime vuosina tullut pientä mutta havaittavaa muutosta) 

Nainen joka taas josta kerrotaan, että hänellä ei ole ikinä ollut seksikumppania on taas ehkä enempi uhrautujan roolissa.. - Hän on jäänyt kotiin huoelhtimaan iäkkäsitä vanhemmistaan ja juoposta veljestään. Koulussakin pärjäsi mutta kotona tarvittiin niin paljon, ettei hän osannut lähteä. Kirjoitti ylioppilaaksi ja kävi kauppaoppilaitoksen. Pääsi töihin kauppaan mut nyt sekin on ollut vähän tauolla kun tuo kauppa loetti kun kauppias jäi eläkkeelle.  Ehkä on vähän uskovainen ja ujo, joka jaksaa uskoa siihen, että se oikea tullee kyllä kohdalle jos niin tarkoitettu mutta ellei, niin pärjäileehän tässä itseenkin. On tuo kissakin vierellä voisi ehkä ottaa sille kaverin. Illalla on kuorotreenit ja viikonloppuna on mennossa ystävättären luo.

Mä rikon tuota myyttiä sen verran, että kerron sen totuuden mielikuvan takaa. Olen siis nainen.

Minua kiusattiin koulussa 12 vuoden ajan, kotona taas oli perheväkivaltaa. Minä en ole millään tasolla mikään kantava voima. Olen kokenut niin henkistä, fyysistä kuin seksuaalista väkivaltaa, nöyryyttämistä, häpäisyä, mitätöintiä, väheksyntää, uhkailua, ulkopuolisuuden tunnetta, perättömiä huhuja, omaisuuden tärvelyä, törkeää nimittelyä (en vielä tänäkään päivänä pysty itse sanomaan samoja sanoja), päällesylkemistä ja savustusta. Olin koulun aloittaessani vuositasoni paras matematiikassa, muutoinkin hyvä pikku koululainen (en nyt mikään ylivertainen, ongelmia oli esim kellon oppimisessa). Oppimiskykyni laski rajua alamäkeä kunnes olin kaikessa todella huono. Se taito opiskella ei koskaan palannut, joten minusta ei tullut koskaan mitään. Toki olen työelämässä, mutta en pääse täältä ruohonjuuritasolta koskaan pois.

Olen tehnyt itse alotteita, mutta vaurioituneiden (tai olenko ollut alusta asti niin friikki?) sosiaalisten taitojen vuoksi olen joka ainoa kerta saanut märän rätin kasvoilleni. Minua itseäni ei ole lähestytty muutoin kuin korkeintaan irtoseksin vonkaajien puolelta, ja se ei ole onnistunut kun en vain pysty siihen. Nuorempana oli siis jonkun verran seksuaaliviettiä, ei paljoa mutta vähän. Nyt sitä ei ole enää ollenkaan ja terapiassa käyneenä olen sen verran saanut päätäni kasaan että tiedostan että rikkoisin itseni jos havittelisin seksikokemuksia. Sen takia päätinkin, että kukaan ei tule ikinä koskemaan minuun. Ei sillä että pitäisi kovin paljoa sitä vastaan sotia, kun olen niin vastenmielinen.

Voi! En tiedä mitä sanoa! Noh. Ensinnäkin on hyvä idea, ettet lähde seksin kautta tämän homman rakentamiseen. Seksi on niin henkilökohtaista, intiimiä ja syvällemenevää, että siinä rikkoo itsensä, helposti! Joutuu hyväksikäytetyksi, tai sellaisiin suhteisiin, jotka vain lisäävät pahaa oloa. Tästä ovat muutkin täällä kertoneet, minäkin (Char tässä, 54 v). Minä olin kolmikymppisenä hyvinkin rikkovassa parisuhteessa, ja on kestänyt koota näitä palasia.

Minunkin on tosi vaikea yhtään luottaa miehiin, mutta nyt olen aivan sattumalta sopivassa tilaisuudessa yrittämään. Uskon, että olen viesteissäni antanut tosi bad-ass-muijan kuvan itsestäni, mutta olen herkkä ja hento, myös ja nimenomaan tämän mieheni kanssa. Tutustuimme epätavallisissa olosuhteissa, mutta olen yrittänyt pikkuhiljaa luottaa häneen enemmän. Etenemme rauhallisesti. Hän huomaa jos alan panikoida.

Näitä sopivia ihmisiä elämiimme kun ei voi toivoa eikä valita! Olen omaishoitaja, on korona-aika, asumme eri kaupungeissa - silti!! Kyllä näköjään joku löytää sinut kotoakin.

Et ole friikki, en ole minäkään! Minäkään en uskonut edellisen kokemuksen jälkeen koskaan enää riisuvani vaatteita miehen edessä. Ex oli sairas ihminen, sanotaan näin, ja jätetään se siihen.

Sinä olet hoitanut itseäsi ja minuuttasi kuntoon. Älä hukkaakaan sitä itseyttä mihinkään parisuhdepeliin! Voit nyt ajatella, ettet halua koskaan ketään, ja voi olla, että näin on. Keskitytään nyt siihen, miten tänään sinä itse voisit paremmin. Kello alkaa lähestyä valomerkkiä ☺, mutta palaan huomenna, jos haluat jutella. Toivottavasti en sanonut mitään kurjaa tai lannistavaa pitkissä viesteissäni.

Char

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimustiedon mukaan naiset ja miehet haluavat seksiä yhtä paljon.

Mahdolliset erot eivät johdu sukupuolesta vaan ehdollistumisesta.

Ei pidä paikkaansa.

https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/miehet-haluavat-seksia-useammin-…

Tuossa puhutaan parisuhteesta tai yhdynnöistä.

Seksiä on muutakin kuin heteroparisuhdeyhdyntä. Ei voida vetää mitään johtopäätöstä yleisestä halusta, jos haluaminen on rajoitattu parisuhteeseen ja yhdyntään.

No niin tälle runsaasti yläpeukkua. Pientä analyysi ja kiteytystä.

Miehen seksuaalisuus, joka toivoo yhdyntää parisuhteessa on väärin ja kapea-alaista eikä sytytä naista.

Naisen seksuaalisuus, joka on voimakas kaikenläpäisevä alkuvoima ei taas kaipaa yhdyntää parisuhteessa, ainakaan sen oman kumppanin kanssa.

Ei ihme, että on vaikeaa.

Vierailija
144/155 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan lesbonaiset saavat paljon enemmän orgasmeja kuin heteronaiset. Olisikin kiinnostavaa tietää millaisia eroavaisuuksia halukkuudessa on lesbosuhteessa tai heterosuhteessa elelevän naisten välillä. 

Itsekin olen hyvin nopeasti menettänyt kiinnostukseni seksiin kumppanin kanssa joka ei osaa huomioida seksissä. Sen sijaan ne jotka tekevät aktiivisesti töitä myös minun nautintoni eteen saavat minut halukkaalle tuulelle hyvin herkästi ja voin tuntea itseni seksikkääksi ja naiselliseksi. 

Onko noihin tutkimuksiin osoittaa lähdettä? Itse olen lukenut kommentteja, että tutkimusten mukaan nimenomaan vakiintuneissa lesbosuhteissa on vähiten seksiä verrattuna hetero- tai homo(mies)suhteisiin.

Vierailija
145/155 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä Hesarin kommenteissa minun korvaani särähti kovasti kommentit tyylin: seksi on miehelle niin tärkeä asia, että jos sitä ei saa tarpeeksi niin seuraukset voivat olla tuhoisia. Tuli siis olo että ennenkaikkea naisille tuhoisia.

Hesarin kommenttipalstoilla vaikuttavat nykyään lähinnä katkerat sovinistit ja naisvihaajat. Naiset on häädetty palstoilta lähes täysin. Eikä asialle tehdä mitään. Siksi lopetinkin Hesarin tilauksen.

Mitä sä sekoilet? Tämän artikkelin 56 kommentista 31 oli naisten kirjoittamaa. Onko HS bannannut sinut?

Vierailija
146/155 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Seksiä on muutakin kuin heteroparisuhdeyhdyntä. Ei voida vetää mitään johtopäätöstä yleisestä halusta, jos haluaminen on rajoitattu parisuhteeseen ja yhdyntään.

Miehen seksuaalisuus, joka toivoo yhdyntää parisuhteessa on väärin ja kapea-alaista eikä sytytä naista.

Naisen seksuaalisuus, joka on voimakas kaikenläpäisevä alkuvoima ei taas kaipaa yhdyntää parisuhteessa, ainakaan sen oman kumppanin kanssa.

Kukaan ei ole sanonut, että yhdyntä olisi turha, tai mitenkään tarpeeton! Jos heterosuhteista puhutaan: rajallisen kokemus- ja käsitystietoni mukaan useimmat naiset nimenomaan kaipaavat ja haluavat yhdyntää! Ainoa ongelma on siinä, että vain 20% naisista saa orgasmin PELKÄSSÄ penis-vagina-yhdynnässä. Meistä muista suurin osa tarvitsee muutakin: suudelmia, hyväilyjä... Pelkän paljaan yhdynnän ei suinkaan tarvitse "kestää", eikä koolla ole väliä. Oikeasti.

Miehillekään pelkkä siemensyöksy ei ole sama kuin orgasmi. Naiset nauttivat yhdynnästä, vaikkeivat orgasmia saisikaan. Kun lehtijutussa ja tässä keskustelussa mietitään NAISTEN

seksi-haluttomuutta: eikö ole hyvä, että puhutaan siitä, mistä se voisi johtua? Jotta sekä naiset että miehet voisivat kukin tykönään miettiä, miksi seksi ei maistu. Naiset voisivat miettiä, minkälaista seksiä haluaisivat, mikä sytyttäisi. Voisiko sängyssä yrittää näyttää kumppanille, mikä oikeasti kiihottaa, ja mitä haluaa. Miehet voisivat miettiä sitä, että sille seksikumppanille 80% EI riitä sängyssä pelkkä painaminen! Tiskaaminen etukäteen ei auta! Kokeilkaa suudella, hyväillä, kosketella... Orgasmiin päättynyt suuseksi ainakin minulla takaa niin kattoa-raapivia yhdynnässäkin saatavia orgasmeja, ettei paremmasta väliä!

Toivoisin, että kumppanit voisivat edes varovasti vähän puhella keskenään, ei nettiväninöissä. Yleistäen sanon, että mies voi saada orgasmin satunnaisessa yhdynnässä vieraan naisen kanssa. Nainen ei. Eli tämän takia me seksiä haluavat naiset emme joukoittain päivystä Tinderissä! Monet meistä, kuten minä, haluaa myös laueta, ja se ei baari-jyystön kanssa todennäköisesti onnistu!

Tämän sanottuani: monille meistä naisista hellyys se erityinen läheisyys nimenomaan yhdynnässä on valtavan tärkeää ja merkityksellistä! Se, että ollaan yhtä, ja jaetaan hetki, on aivan erityislaatuista! - Kuka tätä tinder/baarijutuista saa, vaikka hakisikin?

Vierailija
147/155 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Char tuossa äsken.

Vierailija
148/155 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Hyvä Hermostunut,

Kukaan ei ole sanonut, että yhdyntä olisi turha, tai mitenkään tarpeeton! Jos heterosuhteista puhutaan: rajallisen kokemus- ja käsitystietoni mukaan useimmat naiset nimenomaan kaipaavat ja haluavat yhdyntää! Ainoa ongelma on siinä, että vain 20% naisista saa orgasmin PELKÄSSÄ penis-vagina-yhdynnässä. Meistä muista suurin osa tarvitsee muutakin: suudelmia, hyväilyjä... Pelkän paljaan yhdynnän ei suinkaan tarvitse "kestää", eikä koolla ole väliä. Oikeasti.

Miehillekään pelkkä siemensyöksy ei ole sama kuin orgasmi. Naiset nauttivat yhdynnästä, vaikkeivat orgasmia saisikaan. Kun lehtijutussa ja tässä keskustelussa mietitään NAISTEN

seksi-haluttomuutta: eikö ole hyvä, että puhutaan siitä, mistä se voisi johtua? Jotta sekä naiset että miehet voisivat kukin tykönään miettiä, miksi seksi ei maistu. Naiset voisivat miettiä, minkälaista seksiä haluaisivat, mikä sytyttäisi. Voisiko sängyssä yrittää näyttää kumppanille, mikä oikeasti kiihottaa, ja mitä haluaa. Miehet voisivat miettiä sitä, että sille seksikumppanille 80% EI riitä sängyssä pelkkä painaminen! Tiskaaminen etukäteen ei auta! Kokeilkaa suudella, hyväillä, kosketella... Orgasmiin päättynyt suuseksi ainakin minulla takaa niin kattoa-raapivia yhdynnässäkin saatavia orgasmeja, ettei paremmasta väliä!

Toivoisin, että kumppanit voisivat edes varovasti vähän puhella keskenään, ei nettiväninöissä. Yleistäen sanon, että mies voi saada orgasmin satunnaisessa yhdynnässä vieraan naisen kanssa. Nainen ei. Eli tämän takia me seksiä haluavat naiset emme joukoittain päivystä Tinderissä! Emme me nyt tyhmiä ole! Se ei vain toimi! - Monet meistä, kuten minä, haluaa seksiä, haluaa myös laueta, ja se ei baari-jyystön kanssa todennäköisesti onnistu!

Tämän sanottuani: monille meistä naisista hellyys se erityinen läheisyys nimenomaan yhdynnässä on valtavan tärkeää ja merkityksellistä! Se, että ollaan yhtä, ja jaetaan hetki, on aivan erityislaatuista! - Kuka tätä tinder/baarijutuista saa, vaikka hakisikin?

P. S. Oliko se tässä keskustelussa, kun eräs mies kirjoitti kaipaavansa ihmistä, ja "psykologista" läheisyyttä seksissä, kun hänelle ei oma käsi riitä. Hän kaipaa ihmistä. Hänet neuvottiin muiden keskustelijoiden toimesta maksullisiin palveluihin: siinähän se maksettu ihminen eli pimppi nyt on, ruikkaa äläkä valita!

Ymmärrän tätä kirjoittajaa, ja ärsyttää niin san saatanasti, että taas ollaan kaivamassa mies/nais-poteroita! Hei haloo! Voitaisiinko kotona olla sille omalle kaverille kiva? Eikä nettipalstoilla pöllöillä? Tarvitsiko tämän miehen toive hyvästä kumppanuudesra tai edes hetkellisestä yhteydestä toiseen ihmiseen vähätellä pankkikortin vinguttamiseksi? Grrr...

Jospa kivempi ja rakentavampi keskustelukulttuuri johtaisi parempiin suhteisiin? Paljon huonompaakaan ei ole...

Char

Vierailija
149/155 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi! En tiedä mitä sanoa! Noh. Ensinnäkin on hyvä idea, ettet lähde seksin kautta tämän homman rakentamiseen. Seksi on niin henkilökohtaista, intiimiä ja syvällemenevää, että siinä rikkoo itsensä, helposti! Joutuu hyväksikäytetyksi, tai sellaisiin suhteisiin, jotka vain lisäävät pahaa oloa. Tästä ovat muutkin täällä kertoneet, minäkin (Char tässä, 54 v). Minä olin kolmikymppisenä hyvinkin rikkovassa parisuhteessa, ja on kestänyt koota näitä palasia.

Minunkin on tosi vaikea yhtään luottaa miehiin, mutta nyt olen aivan sattumalta sopivassa tilaisuudessa yrittämään. Uskon, että olen viesteissäni antanut tosi bad-ass-muijan kuvan itsestäni, mutta olen herkkä ja hento, myös ja nimenomaan tämän mieheni kanssa. Tutustuimme epätavallisissa olosuhteissa, mutta olen yrittänyt pikkuhiljaa luottaa häneen enemmän. Etenemme rauhallisesti. Hän huomaa jos alan panikoida.

Näitä sopivia ihmisiä elämiimme kun ei voi toivoa eikä valita! Olen omaishoitaja, on korona-aika, asumme eri kaupungeissa - silti!! Kyllä näköjään joku löytää sinut kotoakin.

Et ole friikki, en ole minäkään! Minäkään en uskonut edellisen kokemuksen jälkeen koskaan enää riisuvani vaatteita miehen edessä. Ex oli sairas ihminen, sanotaan näin, ja jätetään se siihen.

Sinä olet hoitanut itseäsi ja minuuttasi kuntoon. Älä hukkaakaan sitä itseyttä mihinkään parisuhdepeliin! Voit nyt ajatella, ettet halua koskaan ketään, ja voi olla, että näin on. Keskitytään nyt siihen, miten tänään sinä itse voisit paremmin. Kello alkaa lähestyä valomerkkiä ☺, mutta palaan huomenna, jos haluat jutella. Toivottavasti en sanonut mitään kurjaa tai lannistavaa pitkissä viesteissäni.

Char

Kiitos myötätunnostasi (kiitokset myös muille!), se tuntui mukavalta. Tottapuhuakseni en kyllä ymmärrä miten voisin tästä edetä, minulle tämä näyttäytyy päätepysäkiltä. Niin minun kuuluu elää. Eikä niillä toiveillani ole mitään merkitystä realiteettien rinnalla: eihän ihminen voi rakentaa elämäänsä senkään varaan että voittaisi eurojackpotissa päävoiton.

Vierailija
150/155 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#149 Hei taas, ja hyvää iltaa sinulle, Char tässä! ☺

Neuvoisin sinua nyt päällisin puolin unohtamaan vähäksi aikaa pariseksin miettimisen, kun se ei ole ajankohtaista, ja keskittymään itseesi. En tiedä sinusta, mutta minulle ei baari tai tinder sopisi - mitä saisin siitä? Kiusallisia tilanteita ja vaivautunutta, huonoa seksinvääntämistä? Juu ei.

Aseta sinut itsesi edelle! Äläkä nyt ollenkaan kaiva itseäsi ajatuksinesi mihinkään kurjaan "minusta-ei-seksiin-ole"-kuoppaan!! Kun juuri nyt näköpiirissä ei ole kivaa ihmistä - mitä voisit tehdä itsellesi? En nyt puhu itsetyydytyksestä (hyvä tietenkin sekin, ja aina parempi, jos osaa jatkossa neuvoa. Minä en ole osannut), vaan muusta voimakkaita tunteita herättävästä. Unohda se seksi-vaade toistaiseksi, ja hae muita elämyksiä! Musiikki, elokuvat, tai vaikka ruuanlaitto! Eivät ne ole korvikkeita (no jos ovat: korvikkeita mille? Deittisovelluksilla notkumiselle? Hah! Tee suklaamousse, ja syö itse, kun nyt ei kavereitakaan voi aina kutsua kylään ☺), keskityt nyt vain itseesi, ja siihen, että sinä kokisit mitä vain nautintoa! Jos joskus sopiva ihminen kohdalle napsahtaa: et ainakaan tule olemaan kurjempi ihminen ja kumppani, kun jo valmiiksi olet opetellut nauttimaan myös muusta elämästä! ❤

P. S. Osaat myös tehdä killer-suklaajälkiruokaa! ☺

Char

Vierailija
151/155 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä oli haluton siihen päivään asti, kunnes tapasin kliseisesti "sen oikean". Sitä ennen luulin olevani aseksuaali. 

Vierailija
152/155 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa perheitä joissa toisella puolisolla on fyysinen sairaus jonka takia ei voi harrastaa seksiä.

Meillä on niin . Vaimo kroonisesti sairas ja heikkokuntoinen, ollut yli 10 vuotta. Ei seksiä. Minä taas terve mutta en voi erota koska  vaimo joutuisi heitteille, ei olisi ketään joka huolehtisi hänestä. Meillä on 20-vuotias lapsi joka asuu meidän luona mutta en halua että hän taas joutuisi olemaan omaishoitaja vaan haluan että lapsi saa elää itsenäisesti.

Vaimon vanhemmat ovat jo hyvin iäkkäitä tosin appiukko aika terve vielä. Pelkään että he suuttuisivat tosissaan jos eroaisin. He eivät tiedä millainen meidän "suhde" on tai pikemmin suhteen puuttuminen.

Olen miettinyt mitä pitäisi tehdä. Joskus 5-10 vuotta sitten haaveilin rinnakkaissuhteista ja flirttailin tuttujen naisten kanssa mutta se ei johtanut mihinkään. Nyt purkaan seksipatoutumisia katselemalla pornoa ja kauniisen naisten blogeja.  

Korona-aikana en ole päässyt edes ulos viettämään vapaa-aikaa koska vaimo jolla on siis vakava sairaus, ei halua että tuon tartuntoja kotiin. Sama koskee lastamme joka tosin opiskeli etänä. 

Voisit etsiä vastaavassa tilanteessa olevan naisen seksi-kaveriksesi. Ei tarvitsisi perhettä hajottaa, mutta saisit elämänvoimaa ja voimaa jaksaa arkea. Se olisi win-win-tilanne.

Vierailija
153/155 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin kysyjä ei saanut vastauksesta mitään apua. Täysin turja vastaus. Kysyjä ei tarvitse terapiaa seksihaluihinsa, vaan seksiä.

Vierailija
154/155 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Hyvä Hermostunut,

Toivoisin, että kumppanit voisivat edes varovasti vähän puhella keskenään, ei nettiväninöissä. Yleistäen sanon, että mies voi saada orgasmin satunnaisessa yhdynnässä vieraan naisen kanssa. Nainen ei. Eli tämän takia me seksiä haluavat naiset emme joukoittain päivystä Tinderissä! Emme me nyt tyhmiä ole! Se ei vain toimi! - Monet meistä, kuten minä, haluaa seksiä, haluaa myös laueta, ja se ei baari-jyystön kanssa todennäköisesti onnistu!

P. S. Oliko se tässä keskustelussa, kun eräs mies kirjoitti kaipaavansa ihmistä, ja "psykologista" läheisyyttä seksissä, kun hänelle ei oma käsi riitä. Hän kaipaa ihmistä. Hänet neuvottiin muiden keskustelijoiden toimesta maksullisiin palveluihin: siinähän se maksettu ihminen eli pimppi nyt on, ruikkaa äläkä valita!

Ymmärrän tätä kirjoittajaa, ja ärsyttää niin san saatanasti, että taas ollaan kaivamassa mies/nais-poteroita! Hei haloo! Voitaisiinko kotona olla sille omalle kaverille kiva? Eikä nettipalstoilla pöllöillä? Tarvitsiko tämän miehen toive hyvästä kumppanuudesra tai edes hetkellisestä yhteydestä toiseen ihmiseen vähätellä pankkikortin vinguttamiseksi? Grrr...

Jospa kivempi ja rakentavampi keskustelukulttuuri johtaisi parempiin suhteisiin? Paljon huonompaakaan ei ole...

Char

Olet niin oikeassa! Minua ainakin on ärsyttänyt se miten naisen seksuaalisuus nähdään valtavan monimutkaisena mutta miehen aina vain hyvin yksinkertaisena. Se varmasti voi ulospäin näyttää siltä mutta kyllä oikeastaan jokaisen miehen kuoren alta löytyy se epävarma pikkupoika joka ei mitään muuta niin kaipaakaan kuin hyväksyntää ja nähdyksi tulemista. Jos se oman miehen seksuaalisuus tuntuu kauhean simppeliltä niin on aika varmaa että et ole nähnyt hänen sisintään. Ja että se tyhmältäkin tuntuva itsekäs käytös seksissä on vain oire siitä että mies ei saa suhteessa sitä kaikkea henkistä mitä kaipaisi.

Vierailija
155/155 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin kysyjä ei saanut vastauksesta mitään apua. Täysin turja vastaus. Kysyjä ei tarvitse terapiaa seksihaluihinsa, vaan seksiä.

Kyllä. On hankala kuvitella että kenellekään naiselle vastattaisiin samoin. Varsinkin kun kysyjä ei kaivannut vain seksiä vaan nimenomaan myös läheisyyttä ja yhteyttä siihen puolisoonsa. Oli kyllä jotenkin todella tyly vastaus. Ei läheisyyden saaminen suhteessa voi olla mikään toisaalta-toisaalta asia. Ihan kuin joku vastaisi lapselle joka kaipaa äitinsä syliä että "katso asioita välillä sen äidinkin näkökulmasta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän