Miksi maalla aikuset juo maitoa
siis litrakaupalla en ymmärrä? Siellä ei muuta tehdä, kun ravataan kaupassa ostamassa lisää maitoa.
Kommentit (33)
Meillä menee päivässä 1,5 litraa, josta juo kaksi aikuista ja yksi taapero, vauva juo tissistä. Ai miksi? Koska se on hyvää. P.S Asutaan Turussa, ei maalla. Ellet ole Helsingistä, jonka takia kuvittelet, että kaikki kehä kolmosen ulkopuolinen alue on landea :D
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:30"]Suomessa ylipäätään juodaan liikaa maitoa, joka on oikeastaan turhake. Eikä vain landella. Suomi on yksi suurimmista maidontuottaja maista jossa maksetaan siitä että saadaan jo neuvolasta asti tuputtaa että tämän ja tämän verran kuuluu juoda maitoa päivän aikana, ja maito sitä maito tätä. Todellisuudessa kalsiumit sun muut aineet saa paremmin imeytymään ihan kasviksista, pavuista jne. On hyvä että ihmiset on alkaneet kyseenalaistaan Suomen ruokailukulttuuria joka on huono, todella huono. Viljaa ja maitoa... Ei ijme että meillä rupsahdetaan ja ollaan huonon näköisiä.
[/quote]
Aamen tälle!
Oon alkanut katteleen kaupassa vähän ihmisten ostoksia ja huomannut, että tosi monella ainoat asiat hevi-osastolta on banaaniterttu, tomaatteja (talvellakin!) ja kurkku. Sit lisäksi on rasvatonta maitoa ja älyttömät määrät teollisia ruokavalmisteita (tähän lasken myös kaikenmaailman proteiinirahkat yms) ja niitä pieruun pakattuja marinaadilihoja. Ja tietty leipää leivän perään.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:10"]
Maalla juodaan omien lehmien maitoa. Kaupungissa ravataan kaupassa ostamassa maitoa.
[/quote]
Niin, täällähän kaikki ovat maitotilallisia!
[/quote]
No samaa kategorisointia harrastin kuin ap. Oletko vähän yksinkertainen...?
[/quote]
Oikein ihanaa päivää sinullekin! Toivottavasti pääset tänäänkin kysymään mahdollisimman monelta ihmiseltä, ovatko he vähän yksinkertaisia!
[/quote]
Itsehän sinä tuon aloitit, joten onneksi olkoon ihan itsellesi. Mieti vähän ennen kuin alat inttää ja äimistellä takaisin. Ironia on vaikea laji, mä myönnän sen, kaikki eivät sitä koskaan tajua. Mutta yritä edes.
Pahempaa on ostaa jotakin limukkaa ruokajuomaksi.
Maito on hyvää eikä siitä ole koitunut minulle mitään terveydellisiä ongelmia. Miksi en siis joisi maitoa?
En tiedä maalaisten maidonjuontitavoista mitään, mutta ihmettelen suuresti rahattomien ihmisten maidonostovimmaa. Jääkaapin ja tilin ollessa tyhjillään lainataan pari kolikkoa kaverilta, että saadaan maitoa. Kun itse olin köyhä opiskelija, äitini tuli joskus kylään mukanaan maitotölkki.
En ymmärrä! Jos olen rahaton ja nälkäinen, haluan ruokaa. Hanasta saa ilmaiseksi vettä jos jotain tarvitsee juoda!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:23"]Aikuinen ei maitoa tarvitse.
[/quote]
Voi kuule hani mielipiteesi ei kiinnosta. Itse syön ja juon kaikenlaista mitä en ehkä tarvitse mutta haluan.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:23"]
Aikuinen ei maitoa tarvitse.
[/quote]
Ei kaljaakaan mut silti lähes kaikki aikuiset sitäkin kittaa joka viikko. Joskus voi juoda sellaistakin mitä ei tarvitse, kuten nyt sitten vaikka maitoa.
Maitohan on todella terveellistä. Kalsiumintarve tulee hoidetuksi sillä kätevästi, ja proteiinejakin saa mukavasti. Plus se on hyvää.
Tietysti ilmankin tulee toimeen, mutta mitäpä ilman nyt ei tulisi toimeen, jos yksittäisestä ruoka-aineesta puhutaan.
Mää juon piiimää, ja erityisesti pidän kirnupiimästä. Maitoa käytän eniten kahviin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:30"]Suomessa ylipäätään juodaan liikaa maitoa, joka on oikeastaan turhake. Eikä vain landella. Suomi on yksi suurimmista maidontuottaja maista jossa maksetaan siitä että saadaan jo neuvolasta asti tuputtaa että tämän ja tämän verran kuuluu juoda maitoa päivän aikana, ja maito sitä maito tätä. Todellisuudessa kalsiumit sun muut aineet saa paremmin imeytymään ihan kasviksista, pavuista jne. On hyvä että ihmiset on alkaneet kyseenalaistaan Suomen ruokailukulttuuria joka on huono, todella huono. Viljaa ja maitoa... Ei ijme että meillä rupsahdetaan ja ollaan huonon näköisiä.
[/quote]
Miten se liikuttaa sinun elämääsi noin paljon juonko maitoa?
voi helvetti tätä historian tiedon puutetta! Suomi oli voimakkaasti agraariyhteiskunta aina 1980-luvun lopulle saakka! Siihen kuului myös proteiinia helpossa muodossa antava maidon juonti. Ei vettä puhumattakaan alkoholista ole vieläkään joka aikuisen ruokajuomana nykyäänkään! Kaupunkilaiset elää tynnyrissä ja luulevat, että kaikkien pitää juodakin samaa kuin he. Onneksi ei tarvitse vaan voimme syödä ja juoda mitä haluamme. T. Maalla kasvanut kaupunkilainen
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:10"]
Maalla juodaan omien lehmien maitoa. Kaupungissa ravataan kaupassa ostamassa maitoa.
[/quote]
Niin, täällähän kaikki ovat maitotilallisia!
[/quote]
No samaa kategorisointia harrastin kuin ap. Oletko vähän yksinkertainen...?
[/quote]
Oikein ihanaa päivää sinullekin! Toivottavasti pääset tänäänkin kysymään mahdollisimman monelta ihmiseltä, ovatko he vähän yksinkertaisia!