Paljonko rahaa lahjaksi kummilapselle ylioppilaaksi pääsyn johdosta?
Raha ei ole varsinaisesti ongelma, mutta en halua aiheuttaa ongelmaa kummilapseni vanhemmille, jotka ovat minun lapseni kummeja ja lapseni pääsee ylioppilaaksi parin vuoden päästä. Mä en siis oleta, että antavat saman summan meidän lapselle, mutta pelkään, että he kokevat sen niin. Meillä on paremmin varaa kuin heillä, mutta ei heilläkään varsinaista hätää ole taloudellisesti.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:57"]Itse annan ylioppilaalle rahaa, ei mitään kippoa ei kuppia ja toivon että minunkin ystävät tuntee minut että vain rahaa mun lapselle. Ei arvosta kippoja. Kummityttö ei mennyt lukioon joten ei oo ansainnut mitään ja toinen kummityttö sai multa 200,00 [/quote] Menikö "vain" ammattikouluun? Vai ei oikeasti ansainnut mitään = ei mennyt mihinkään kouluun peruskoulun jälkeen?
[/quote]
Miksi amiskaan mennyt ansaitsisi yhtään mitään?
[/quote]Siksi että nuorelle ihmiselle on iso asia valmistua ammattiin. Arvostan yhtälailla ylioppilaiksi kirjoittaneita kuin ammattikoulun käyneitä kummilapsiani. Samanarvoiset lahjat annan jokaiselle.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:57"]Itse annan ylioppilaalle rahaa, ei mitään kippoa ei kuppia ja toivon että minunkin ystävät tuntee minut että vain rahaa mun lapselle. Ei arvosta kippoja. Kummityttö ei mennyt lukioon joten ei oo ansainnut mitään ja toinen kummityttö sai multa 200,00 [/quote] Menikö "vain" ammattikouluun? Vai ei oikeasti ansainnut mitään = ei mennyt mihinkään kouluun peruskoulun jälkeen? [/quote] Miksi amiskaan mennyt ansaitsisi yhtään mitään? [/quote] Siksi koska se on koulu ihan yhtälailla siinä kun lukiokin.
[/quote]
Päivähoitopaikka se ennemmin on. Annetaan nuorison rassata autoja niin pysyy poissa pahanteosta
Isoja summia minusta annatte. Kyllä 50 e riittää aivan hyvin ja ruusu päälle. Kohta ei riitä enää mikään kun summat juhlissa vaan nousee ja ihmisten tulot eivät. Itse ajattelin viersantuneelle kummilapselle 40 e ja kortti postissa.
Itse olen käynyt lukion ja sen jälkeen ammattikoulun ja päälle vielä amk. Ja voin sanoa että lukio oli helpoin nakki! Katsos kun on muitakin aloja kuin autorassari! 11 on taas joku yksinkertainen patterin välissä kasvanut pohjasakkainen.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:12"]
Itse olen käynyt lukion ja sen jälkeen ammattikoulun ja päälle vielä amk. Ja voin sanoa että lukio oli helpoin nakki! Katsos kun on muitakin aloja kuin autorassari! 11 on taas joku yksinkertainen patterin välissä kasvanut pohjasakkainen.
[/quote]
Kyllä! Toivon ettei lapseni mene lukioon. Käydään ammattikoulu hyvin arvosanoin, siitä yliopistoon kuten minä ja miehenikin teimme. Ja saa siinä samalla kaksi ammattiakin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:57"]
Itse annan ylioppilaalle rahaa, ei mitään kippoa ei kuppia ja toivon että minunkin ystävät tuntee minut että vain rahaa mun lapselle. Ei arvosta kippoja. Kummityttö ei mennyt lukioon joten ei oo ansainnut mitään ja toinen kummityttö sai multa 200,00
[/quote]Ootkohan ihan tosissas.. Miten koet kummiuden? Palkitset lapsen (nuoren) jos hän tekee kuten sinä haluaisit hänen tekevän mutta et tue häntä hänen omalla tiellänsä, et anna hänelle mitään mutta sille "kiltille kummitytölle" 200 euroa?
Aikamoista. Ja ilmeisesti opetat lapsesikin katsomaan lahjahevosen suuhun, ainoastaan raha kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:54"]
Minä annoin 50€ lahjakortin Iittalan myymälään. Emme ole perheen kanssa enää juurikaan tekemisissä. Kummityttö on sanonut minun tytärtäni 'ahdistavaksi' ja liian värittömäksi hänen ystäviinsä verrattuna. Asiaa ei tietenkään parantanut se, että minun tyttäreni oli koko ajan koulukiusattu.Ei juurikaan siksi edes tervehtinyt lastani vaikka olivat samassa koulussa ja vuosia samassa harrastusryhmässä. Ei kovin kiinnostanut lahjoa. Äidilleen lahjan pienuus saattoi olla pettymys.
[/quote]olisiko äiti tse pettymys kun tuon paremmin ei osannut/viitsinyt tytärtään kasvattaa/keskinäisiä välejänne hoitaa?
Tuossa tilanteessa lahjasi oli minusta enemmän kuin kelvollinen.
[/quote]
Äiti tietenkin puolusti lastaan. Vika ei ole kummitytössä, hänellä on erinomaiset sosiaaliset taidot ja värikkäitä kavereita. Minun lapseni on hiljainen ja 'outo'. Luulen, että kiusaaminen vaikutti paljon oman lapsen luonteeseen. Omaa herkät tuntosarvet, onko ihminen pinnallinen ja luotettava. On siksi tarkkailija eikä tyrkytä seuraansa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:54"]
Minä annoin 50€ lahjakortin Iittalan myymälään. Emme ole perheen kanssa enää juurikaan tekemisissä. Kummityttö on sanonut minun tytärtäni 'ahdistavaksi' ja liian värittömäksi hänen ystäviinsä verrattuna. Asiaa ei tietenkään parantanut se, että minun tyttäreni oli koko ajan koulukiusattu.Ei juurikaan siksi edes tervehtinyt lastani vaikka olivat samassa koulussa ja vuosia samassa harrastusryhmässä. Ei kovin kiinnostanut lahjoa. Äidilleen lahjan pienuus saattoi olla pettymys.
[/quote]olisiko äiti tse pettymys kun tuon paremmin ei osannut/viitsinyt tytärtään kasvattaa/keskinäisiä välejänne hoitaa?
Tuossa tilanteessa lahjasi oli minusta enemmän kuin kelvollinen.