Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ateistit ovat huvittavia!!!!!!!;

Vierailija
15.05.2015 |

Osaavat luetella Raamatusta pitkiä pätkiä, paremmin kuin uskovaiset.
Opiskelevat teologiaa ja jotkut jopa ottavat vastaan pappisvihkimyksen! (tämän kuulin teologiystävältäni) Saarnaavat ihan pokkana jotain mihin eivät muka itsekään usko.
Kiihko jolla ateisti suhtautuu uskontoon vetää vertoja kadunkulmassa käännyttäjille. Ateisti jaksaa keskustella uskonnosta ja Raamatun kertomusten detaljeista loputtomiin.
Sama kuin tiukan linjan vegaani opettelisi mestarilliseksi liharuoan laittajaksi ja mesoaisi naudan sisäfileen kypsyysasteesta.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:01"]Tunne vihollisesi. [/quote] Hmm. Itse suhtaudun pääsääntöisesti puhtaalla välinpitämättömyydellä asioihin joihin en usko. Sen sijaan ateistit kuluttavat varsin paljon energiaa johonkin mihin eivät (?) edes usko... [/quote] Ja toteutat tätä "välinpitämättömyyttä" jauhamalla paskaa ateismista? [/quote] Uskon vakaasti siihen että papiksi opiskelevat ateistit halveksuvat toisten uskontoa. Uskon myös siihen että ateistien uskontoa kohtaan osoittama kiihko on naurettavaa. Siksi en suhtaudu asiaan välinpitämättlmyydellä.

[/quote]

Et ole välinpitämätön vaan olet kiihkoilija. Usko mihin haluat ja anna ateistinen olla uskomatta, ei sinun tarvi puuttua asioihin, jotka ei sinua kiinnosta.

Vierailija
42/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja lukenut sekä Raamatun, Koraanin että muita pyhiä kirjoja läpi. Tiedän paljon eri uskonnoista, niiden synty ja olemassaolo on muokannut koko ihmiskunnan historiaa. Olen kiinnostunut myös kaunokirjallisuudesta, tähtitieteestä, historiasta, filosofiasta... Olen mielestäni ihan normaali :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:13"]

Minusta se on aika naurettavaa, että ateistit ovat pääsääntöiseti paremmin perillä uskonnoista kuin uskovat.

[/quote]

Miksi koet sen naurettavaksi?

Minä olen kastamaton pakana ja ateisti. Olen kuitenkin lukenut paljon maailman uskonnoista, ihan vaan uteliaisuuttani. Haluan tietää eri uskonnoista, koska jos joku ottaa asian esille, haluan pystyä keskustelemaan asiasta sivistyneesti ja kiihkottomasti.

Mielestäni tietämys uskonnoista kuuluu yleissivistykseen.

Itse en julista omaa kantaani, koska koen sen sivistymättömäksi kayttäytymiseksi. En myöskään halua loukata ihmisten uskoa, koska koen sen henkilökohtaiseksi asiaksi.

En myöskään ymmärrä tämän ketjun olemassaoloa, koska koen tämänkaltaisen kapeakatseisen yleistyksen moukkamaiseksi käytökseksi. Tämä koskee kaikkia kapeakatseisia yleistyksiä.

Jos ihminen on uskonnossaan, tai uskonnottomuudessaan onnellinen, mikä minä olen sitä tuomitsemaan?

Vierailija
44/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jotkut)uskovat höyryävät suu vaahdossa raamatun opeista ja suurin osa ei heistä ole kokonaan sitä koskaan lukenut.Itse olen ateisti eikä kyseinen opus kiinnosta yhtään, mutta meitä on moneen junaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi