Kuinka paljon säästöön/kk?
Tähän lasketaan puskurirahastot ja rahasto- ja osakesäästäminen. Kuinka kauan olette säästäneet ja minkä ikäisiä olette?
Kommentit (51)
500/kk saan tällä hetkellä säästöön 2130 nettotulosta. Menee nyt ensisijaisesti matkailuun + asumisoikeusmaksun kerryttämiseen. Syksyllä tulossa iso elämänmuutos kun lapsi lentää pesästä ja samaan yhteyteen tulee palkankorotus niin olen laskeskellut että sitten säästöön menisi jopa 700/kk.
Puolet nettopalkasta. Ikää 42v ja säästänyt olen siitä alkaen kun työelämään astuin, eli mitä siitä nyt tulee... 24 vuotta ainakin. Alkuun laitoin vähemmän säästöön, kun oli hankintoja tehtävä, mutta nyt kun on jo kaikkea, niin rahaa kuluu oikeastaan vain perus välttämättömyyksiin.
666€/kk
Menis varmaan enemmänkin, mutta luku on niin hyvä, että pidetään se.
Näihin kyselyihin tietysti vastaa aina suurituloiset ja säästäväiset ihmiset. Olen säästänyt siitä lähtien, kun pääsin koulutustanivastaaviin töihin 28 vuotta sitten. Nykyisin jää säästöön 2000€/kk.
Noin muuten sanoisin, että myös lainojen lyhentäminen on yhdenlaista säästämistä, asuntosijoittamisesta puhumattakaan.
1000-2000€ kuukaudessa.
Vuosina 2015-2019 keräsin säästöön 100000 euroa mutta nykyään työtilanne on paljon huonompi joten säästöön jää aika paljon vähemmän.
Olen 40-v nainen.
Tonni kuussa on tavoite. Kesälomakuukausina en yleensä pääse siihen, muina kuukausina säästöön menee yleensä vähän ylikin.
3000€/kk tavoite. Menot yleensä noin pari tonnia kuussa ja puolison kanssa nettona palkasta käteen jää 5300€.
Mitään ei jää säästöön. Aiemmin olin ulosotossa eikä todellakaan pystynyt säästämään kun kaikki rahat meni elämiseen. Nyt opiskelen AMK:ssa ja tällä hetkellä olen opintovapaalla, joten tulot laskeneet koska saan aikuiskoulutustukea.
Ap. Sinähän voit lapulle laittaa erinäisiä summia, niin ei täältä tartte kysellä.. 🤣🤣
Ei jää säästöön yhtään. Visa ym. luottoa tulee vaan lisää. Se on pienituloisen elämä sellaista.
Säästöön jää 3700 e/kk. Elämiseen menee 2000 e/kk. Olen viisikymppinen nainen. Omaisuudessa on kiinni paljon rahaa. Nyt pitäisi sijoittaa 70 ke johonkin tuottavaan kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
3000€/kk tavoite. Menot yleensä noin pari tonnia kuussa ja puolison kanssa nettona palkasta käteen jää 5300€.
Aika paljon saatte säästettyä! Meidän yhteenlasketut nettotulot on n. 7000€ ja kaikki menee. Joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon saatte säästettyä! Meidän yhteenlasketut nettotulot on n. 7000€ ja kaikki menee. Joka kuukausi.
Tiedän tunteen. Meilläkin meni ennen melkein kaikki mitä tuli. Kolmet hyvät asuntokaupat ja velaton auto niin nyt tilanne tosi hyvä.
100-300 e
Pienipalkkainen olen. 51 v