Mitä mieltä nimestä Tilja?
Kuulin tänään ensimmäistä kertaa. Mielestäni aika kiva nimi. Harvinainen nimi on kyseessä, Suomessa alle 40 Tilja nimistä henkilöä...
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:43"]
Ihan ok. Tottuisin, eikä ole vaikea sanoa.
[/quote] Ei olisi vaikeaa sanoa myöskään Vomppu, Leesu, Miiro ,Herka tai Liiva... Kaikki periaatteessa täysin äänneoppimme mukaisia ´nimiä´ ja eri tavuja niiden sääntöjen mukaan yhdistelemällä niitä syntyisi kyllä lisää kuin Abloy-avaimia, mutta...
Olihan Suomessa joskus kaupunki nimeltä Teljä.
Tilja. Keksimällä keksitty nimi. Ei kiva. Ei ihme ettei ole suositumpi. Miksi pitää kokoajan vääntää uusia nimiä kun ne on sitten näitä Tilja, Tilla, Killa, Villa, Vinja , Kilja , Rirja Virja....
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:44"]
Tytön nimi? En oikein tykkää.
[/quote]
Nimipalvelun mukaan viimevuosina annettu lähinnä tytöille, mutta muutama poikakin on saanut kyseisen nimen.
Yleensä siihen on syy miksi joku nimi on harvinainen. Kokemukseni mukaan nämä, jotka keksivät typeriä nimiä lapsilleen ovat kotiäitejä/työttömiä, jotka lukevat seiskaa.
Mun nimi on Vilja ja kerran soitin virastoon, jossa nainen ei millään kuullut/hahmottanut nimeäni. Ketju menu näin: Anteeksi, Silja? Ei. Hilja? Ei. Lilja? Ei. Tilja? .. Just. Vilja ei ollu silloin vielä yleistynyt sitäkään vertaa, kuin nykyään. Tiljasta tulee kyllä mieleen tilsitty tillin-persiljahakkelus.
Entäs Dilja, Rilja, Gilja, Zilja, Bilja, Nilja?
Tulee mieleen pulska ja pörheä pikkulintu:D
Kai ihan ok. Entä Tinja, se taitaa olla hieman yleisempi.
Minä tykkään. Joskus luulin keksineeni sen, mutta silloin niitä oli 11. Yhden kirjailijan tytön nimi on Tilja
Mulla tulee Tiljasta mieleen suloinen kukkaistyttö. Tykkään myös Viljasta ja Liljasta, joten varmaan siksi tuostakin tulee ihan positiivinen mielikuva.
Mikä vika sitten vanhassa kunnon Siljassa on, eikö se enää kelpaakaan ?
Tilja taas tuo tosiaan mieleen jonkun mausteen,tillilihahöystön,tai rikkakasvin tms.
Melkein yhtä hyvä kuin Rinja . Pinita, Revita, Kasita, Seeva,tms. kaltaiset väkisin väännetyt ja ´taatusti yksilölliset &omaperäiset´ tekonimet.
Ihan ok. Tottuisin, eikä ole vaikea sanoa.