Kummitytölle ristiäislahja
Kaikkea saa ehdotella! On siis mun eka kummilapsi, joten lahjapuoli on ihan hakusessa. Koitin jotakin googletella, mutta olisi kiva kuulla mielipiteitä ja kokemuksia. :)
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:09"]Aika perinteinen mutta minusta kiva lahja on jokin kaunis koru, jonka tyttö saa sitten itselleen isompana. Tyttäreni sai mummiltaan ja tädiltään kauniin kultaisen kaulaketjun riipuksella ja ystävältäni helmikaula- sekä rannekorun. Kummitädiltään tyttö sai hopeisen kaulakorun. Ovat visusti tallessa sinne saakka, kunnes tyttö on isompi.
Enkä toivonut oikeastaan mitään, korut näyttivän olevan muiden mielessä myös! Sai tyttö toki myös vaatteita, ensiaterimet, pari lelua ja eräältä lahjakkaalta ystävältäni hänen maalaamansa taulun minusta ja vauvasta.
[/quote]
Kiitos viestistä! :) Koru on kyllä ihana idea, ja varmasti sellainen jolle tulee käyttöä.
Ap
Piti vielä sanoa, etten ole mikään käsityöihminen, mutta kaikkea voin yrittää askarella. :)
Ap
Vaatteet ja lelut yms. ovat yleensä asioita mitä muut kuin kummit antavat lahjaksi. Siinä nyt jotain mitä ei ehkä kannata viedä.
Jos haluaa ostaa jotain vähän erilaista, niin esimerkiksi joku satukirja voi olla hyvä ja pitkäikäinen lahja. Samoin voi harkita ostavansa esimerkiksi taidetta. Vähän arvokkaampi lahja voisi olla vaikka valokuvaus.
Mun mielestä kaikki koriste-esinetyylinen on rahan haaskausta, mutta makuja on tosi erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:07"]Jos haluaa ostaa jotain vähän erilaista, niin esimerkiksi joku satukirja voi olla hyvä ja pitkäikäinen lahja. Samoin voi harkita ostavansa esimerkiksi taidetta. Vähän arvokkaampi lahja voisi olla vaikka valokuvaus.
Mun mielestä kaikki koriste-esinetyylinen on rahan haaskausta, mutta makuja on tosi erilaisia.
[/quote]
Valokuvaus on ihana idea! :) Tottakai olisi kiva ostaa myös jotain konkreettista, mutta hyvä vaihtoehto tuo.
Ap
Vauvan vaaka -niminen cd-levy on ihana ja sit joku koru tms.virallisempi lahja.
Meillä kans kummitytön ristiäiset sunnuntaina ja ostin kastehelmet jatkopalalla, voi mennä ripille ja vaikka naimisiin samoilla helmillä
Mä vein sellaisen lastenastiaston. Koru ja satukirja oli mulla vaihtoehtoina, mutta en löytänyt kumpaakaan sellaista, minkä olisin sitten oikeasti halunnut viedä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:34"]Vaatteet ja lelut yms. ovat yleensä asioita mitä muut kuin kummit antavat lahjaksi. Siinä nyt jotain mitä ei ehkä kannata viedä.
[/quote]
Mun mielestä joku pehmolelu juurikin voisi olla kiva. Siihen toki ehkä jotain virallisempaa päälle.
ei ap
Kultaliikkeissä on soittorasioita ja säästölippaita, jotka meidän suvussa ovat olleet ehdottomat suosikit!
Pehmolelu ristiäislahjaksi on aika yksinkertainen. Voihan sen pehmolelun antaa vielä oikean lahjan lisäksi.
Yksi lapsistani sai kultaketjun ja korun. Oli niin pieni, että sopi n. 2 vuotiaalle. Lapsi puri korun rikki ja jossain vaiheessa se hävisi, vaikka yritin pitää siitä huolta. Harmittaa paljon, kun oli hieno ja arvokas lahja, mutta ei sillä olisi enää aikuisena tehnyt mitään muuta kuin pitänyt jossain korurasiassa. Eli jos ostat korun, niin osta sellainen mitä voi käyttää isompanakin.
Meillä on tykätty kummilusikoista. Lapset ovat niitä käyttäneet koko lapsuusaikansa ja mä olen myös ostanut niitä omille kummilapsille.
Meillä taas kummilusikat ovat jääneet ihan käyttämättä. Ne ovat meillä lähinnä koriste-esineitä, joita vain katsellaan. Toisissa perheissä niillä on sitten ehkä enemmän käyttöä, mutta ei vaan meillä.
Aika perinteinen mutta minusta kiva lahja on jokin kaunis koru, jonka tyttö saa sitten itselleen isompana. Tyttäreni sai mummiltaan ja tädiltään kauniin kultaisen kaulaketjun riipuksella ja ystävältäni helmikaula- sekä rannekorun. Kummitädiltään tyttö sai hopeisen kaulakorun. Ovat visusti tallessa sinne saakka, kunnes tyttö on isompi.
Enkä toivonut oikeastaan mitään, korut näyttivän olevan muiden mielessä myös! Sai tyttö toki myös vaatteita, ensiaterimet, pari lelua ja eräältä lahjakkaalta ystävältäni hänen maalaamansa taulun minusta ja vauvasta.