Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

90 days Fiancee

Vierailija
17.01.2022 |

Yleisiä havaintoja: Miten isoja riskejä jotkut naiset ottavat tehdessään elämänmittaisia valintoja. Ja sitten päätyvät naimisiin ja lapsen saamaan jonkun miehen kanssa, jota selvästikään eivät rakasta, kuten Karina ja Paul. Paulhan on aivan kädetön ja avuton. Miten on saanut "sen" sisään, että lapsi on saatu alulle, sitä ihmettelen. Tai Yara ja Jovi: ukrainalainen bilehile löytää itsensä New Orleansista kälyisestä kämpästä vastasyntyneen kanssa! Ei hyvä ennuste. Toiseksi ihmettelen amerikkalaisten naisten kyvyttömyyttä ymmärtää muita kulttuureja, vaikka kulttuurien sulatusuunissa elävät. Jos menee naisimisiin muslimimiehen kanssa, ei kannata ihmetetellä ja pyöritellä silmiään, jos mies haluaa viettää Ramadania. Etiopiaan muuttanut Ariela hinaa paikalle eksänsä, vaikka mies Biniaym ei sitä käsitä ja pelkää suhteen rikkoutuvan ja naisen vievän hänen poikansa pois hänen luotaan. Näin taisi käydäkin. Tämä Ariela on ehkä eniten itseään pettävä nainen näissä, lisäksi Tania, joka on Synginin kanssa. Hänhän sanoi alussa, että hän on jo tavannut sielunkumppaninsa ja eronnut tästä. Siinä oli Synginillä nieleksimistä. Tania tuntuu olevan patologisen itsekäs ja empatiakyvytön. Ihmetyttää myös, että yli viisikymppiset ylipainoiset naiset tosissaan muka haluavat lapsen uuden patrnerin kanssa, kuten Angela, ja luulevat, että se onnistuu. Ja vielä Darcey, jota hehkutetaan vahvaksi naiseksi. Nainen, joka pyörii jatkuvasti sotkuisissa mieskuvioissa, ei todellakaan ole vahva. Miten halukkaita ihmiset ovat tulemaan huijatuksi. Kuten Pillow talkissa Annie ja David näyttävät tulevan hyvin juttuun, vaikka en olisi lyönyt vetoa suhteen onnistumisesta.

Kommentit (27900)

Vierailija
7341/27900 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan itseään kunnioittava vapaa nainen, haluaisi alistua pistämään jonkun rätin päähänsä miehen sovinistisen alistususkonnon takia.

Mahmoudin täti istuu täysburka päällä tuolla kuumalla, kun miehensä on lyhythihaisessa. Sama ukko paasaa, miksei Nicolella ole hijabia 😖

TUO on se asia mitä en noissa kulttuureissa ymmärrä.

Parikin omakohtaista kokemusta asiasta: menin bussilla töihin, oli hieno hellepäivä, ja pysäkillä seisoi pariskunta, joissa miehellä päällään shortsit&t-paita, naisella musta(!) pitkä 'takki' jonka alla musta hame, ja päässä musta huivi.

Ja toinen tapahtui Turkissa (missä _paikalliset_ nuoret bailasivat bikineissä/pikku mekoissa ymv.) mutta hotellissamme oli perhe, missä mies ja 2 kouluikäistä lasta (tyttö ja poika) uivat rannalla uikkareissa, ja äiti istui (vielä hieman nyrpeänä) rannalla ns. 'kaavussa' huivi päässä, ja huom, kyse ei ollut burkinista.

Minulle on se ja sama mitä ihmiset pukevat päälleen, mutta toivoisin että perheissä olisi n. suunnilleen sama pukukoodi. On niitä arabimiesten asuja miehillekkin, missä on 'kaavut ja huivit' vaatteina. Esim. romanimiehillä en ole juuri kevyitä kesävaatteita nähnyt, toki ne samettihameet on omaa luokkaansa, mutta niissäkin käsittääkseni "kevyemmät" versiot?

Itse en kehtaisi 'pakottaa' toista em. kuumiin verhoaviin vaatteisiin, jos itse olen lämpimässä säässä ns. kelin mukaisesti kevyesti pukeutunut.

Totta, ja kyllä käsittääkseni uskovaista muslimiestäkin sitovat tietyt pukeutumisrajat. Sama juttu romaneilla, paljasta pintaa ei ole kummankaan sukupuolen soveliasta näyttää.

Olin kerran uimarannalla kun sinne tuli kaksi romaninaista lapsineen. Oli tosi kuuma hellepäivä ja mulla hiki valui bikineissäkin, niin katsoin tyrmistyneenä niitä romaneita, jotka olivat siellä kuumalla hiekalla paksuissa mustissa samettihameissa ja pitkähihaisissa polyester-rimpsupaidoissaan. Lapset oli uimapuvuissa, eli jossain vaiheessa se sitten näköjään loppuu. Että kyllä täällä Suomessakin osataan.

Vierailija
7342/27900 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan itseään kunnioittava vapaa nainen, haluaisi alistua pistämään jonkun rätin päähänsä miehen sovinistisen alistususkonnon takia.

Mahmoudin täti istuu täysburka päällä tuolla kuumalla, kun miehensä on lyhythihaisessa. Sama ukko paasaa, miksei Nicolella ole hijabia 😖

Parikin omakohtaista kokemusta asiasta: menin bussilla töihin, oli hieno hellepäivä, ja pysäkillä seisoi pariskunta, joissa miehellä päällään shortsit&t-paita, naisella musta(!) pitkä 'takki' jonka alla musta hame, ja päässä musta huivi.

Ja toinen tapahtui Turkissa (missä _paikalliset_ nuoret bailasivat bikineissä/pikku mekoissa ymv.) mutta hotellissamme oli perhe, missä mies ja 2 kouluikäistä lasta (tyttö ja poika) uivat rannalla uikkareissa, ja äiti istui (vielä hieman nyrpeänä) rannalla ns. 'kaavussa' huivi päässä, ja huom, kyse ei ollut burkinista.

Minulle on se ja sama mitä ihmiset pukevat päälleen, mutta toivoisin että perheissä olisi n. suunnilleen sama pukukoodi. On niitä arabimiesten asuja miehillekkin, missä on 'kaavut ja huivit' vaatteina. Esim. romanimiehillä en ole juuri kevyitä kesävaatteita nähnyt, toki ne samettihameet on omaa luokkaansa, mutta niissäkin käsittääkseni "kevyemmät" versiot?

Itse en kehtaisi 'pakottaa' toista em. kuumiin verhoaviin vaatteisiin, jos itse olen lämpimässä säässä ns. kelin mukaisesti kevyesti pukeutunut.

Totta, ja kyllä käsittääkseni uskovaista muslimiestäkin sitovat tietyt pukeutumisrajat. Sama juttu romaneilla, paljasta pintaa ei ole kummankaan sukupuolen soveliasta näyttää.

Olin kerran uimarannalla kun sinne tuli kaksi romaninaista lapsineen. Oli tosi kuuma hellepäivä ja mulla hiki valui bikineissäkin, niin katsoin tyrmistyneenä niitä romaneita, jotka olivat siellä kuumalla hiekalla paksuissa mustissa samettihameissa ja pitkähihaisissa polyester-rimpsupaidoissaan. Lapset oli uimapuvuissa, eli jossain vaiheessa se sitten näköjään loppuu. Että kyllä täällä Suomessakin osataan.

Se hame painaa kahdeksisen kiloa. Tämä traditio ei edes ole kovin vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7343/27900 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis toi ruskeakeltahampainen brittitäti ja sen pakistanilainen 40 vuotta nuorempi mies?!?! Onko tuo edes todellista?

Siitä tuli vähän ristriitainen fiilis. Naisella oli huonot hampaat ja shoppaili jossain halpispaikassa. Mutta sitten sillä muka on oma jahti.... onks se siis rikas vai köyhä.

Mulla iski heti korvaan kun aluksi puhui omasta jahdista ja myöhemmin jossain sivulauseessa sanoi, että "jos saan sen jahdin sille viikolle vuokralle ". Kun suunnitteli sitä lomamatkaa Kreikkaan ja tapaamista sulhon kanssa.

Eli se ei oikeasti ole oma, ehkä joku vakkaripaatti jossa vieraillut aiemmin lomillaan.

Ei sanonut noin. Sanoi "jos se on vapaana"

Eli voi hyvin olla oma, jota itse vuokraa välillä saadakseen tuloja.

Vierailija
7344/27900 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se että uskontonsa ei määrää naista peitettäväksi, eikä ole koskaan määrännyt. Sen uskontokunnan miehet ovat vain tehneet ja lisänneet sen alistamisen ilosta, pakottaneet naiset siihen. Manipuloimalla naiset uskomaan että (mustasukkaiset) miehet suojelisi ja palvoisi heitä. Aikoinaan heidän pyhissä kirjoissa on mainittu vaatteilla peittäminen MUTTA se on liittynyt siihen kun ovat olleet aavikolla ja on täytynyt suojata pää ja iho liialta auringolta ja se on koskenut kaikkia, ei vain naisia.

Lisäksi nuo seksistiset miehet ovat lisänneet tuon sinne kirjaansa, että naiset rukoilee taaempana tai erillään ykkösluokan kansalaisista eli miehistä. Ällöttävää tuokin.

Höpsis. Justhan mainittiin allahin sitaatti profeetta mohamedille ohjelmassa. Uskonnosta tuo peittämiskäsky tulee suoraan.

Vierailija
7345/27900 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvilla homopari joista toinen aivan kännissä.

En tykkää yhtään Bilal ja Shaeeda parista, miksi jäivät roikkumaan onko pula pikkurahasta.

Kimbaalin on kai pakko hankkia jostakin rahaa, tuli varmasti maksaamaan kosioreissut ja mitä jäi käteen, pidin poikaansa älykkäänä, mitä vielä hönttö kuten äitinssä.

Oletpa sä ilkeä 🥺

Luepa vähän miten täällä kirjoitetaan darceysta ja staceysta ja tuu sit puhumaan ilkeydestä

Ohis

Vierailija
7346/27900 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että on pakotettu? Onhan täällä Suomessakin naisia, jotka valitsee tuon ihan itse. Jopa vitivalkoisia möttösiä, jotka päättää pukea säkin ja huivin päälleen.

Vierailija
7347/27900 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vain lisää miesten kiinnostusta kun nainen on pukeutunut mustaan säkkiin, josta kaksi silmää vilkkuu pienestä rakosesta.  Mukavaa miehelle, aivankuin avaisi aina uutta lahjaa,  mitä ihanaa sieltä mustasta säkistä paljastuukaan.  Ja se alapään leikkely, kiesus sentään.

Miesten elämä,  pelkkää nautintoa ja juhlaa viiden vaimon kanssa.

Vierailija
7348/27900 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jibri on aivan kuin murrosikäinen, kuten isäpuolensa jo sanoikin ja taantuu taantumistaan. Aivan järkyttävää käytöstä,  reppana hyppii Mionan pillin mukaan, pukeutuu kuin riikinkukko. Miona käyttäytyy kuin kuningatar,  riikinkukko solmii jopa jalkineet,  kas kun ei suutele naisen varpaita.

Vierailija
7349/27900 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jibri on aivan kuin murrosikäinen, kuten isäpuolensa jo sanoikin ja taantuu taantumistaan. Aivan järkyttävää käytöstä,  reppana hyppii Mionan pillin mukaan, pukeutuu kuin riikinkukko. Miona käyttäytyy kuin kuningatar,  riikinkukko solmii jopa jalkineet,  kas kun ei suutele naisen varpaita.

Herra säihke 😂😂😂

Vierailija
7350/27900 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia ihme kohtauksia rakastuneilla viime jaksossa. Ei se nyt ollut liikaa Oussamalta vaadittu jos haluaa tutustua vähän aikaa "tosi maailmassa" ennen pitkäaikaisiksi tarkoitettuja sopimuksia. Ja mummeli vetää täydet kilarit. Toinen oli Isabel. Olivat lähteneet viettämään iltaa ja näkemään ihmisiä. Gabrielin kaverissa on ehkä vähän panomiehen vikaa, mut ei kai sitä siitä syystä voi kieltää olemasta sen kanssa tekemisissä ihan omaa mustasukkaisuuttansa. Tai ehkä voi.

Vierailija
7351/27900 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia ihme kohtauksia rakastuneilla viime jaksossa. Ei se nyt ollut liikaa Oussamalta vaadittu jos haluaa tutustua vähän aikaa "tosi maailmassa" ennen pitkäaikaisiksi tarkoitettuja sopimuksia. Ja mummeli vetää täydet kilarit. Toinen oli Isabel. Olivat lähteneet viettämään iltaa ja näkemään ihmisiä. Gabrielin kaverissa on ehkä vähän panomiehen vikaa, mut ei kai sitä siitä syystä voi kieltää olemasta sen kanssa tekemisissä ihan omaa mustasukkaisuuttansa. Tai ehkä voi.

Mä olen ymmärtänyt asian niin, että Oussama on tullut luvanneeksi kaikenlaista ja mummeli on uskonut joka sanan. Nyt kun mummeli sitten ilmestyikin paikanpäälle, niin meni Oussamalla pupu pöksyyn, kun eihän se niitä lupauksiaan nyt niin tosissaan ollut tarkoittanut. Ei siitä parista mitään avioparia tule, se on varmaa.

Vierailija
7352/27900 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi se käsitys, ettei Debbie ollut todellakaan ymmärtänyt mitään väärin vaan Oussama oli muuttanut mielensä ja aiemmin he olivat sopineet ihan muuta. Eikö Debbie sanonut, että jos Oussama olisi alun perinkin sanonut, että tule pariksi kuukaudeksi ja katsotaan miten meillä menee, se olisi ollut hänelle ok. Oussaman olisi pitänyt olla rehellinen, mutta sehän on näille tyypeille usein vähän haastavaa. 🙄 Olen Debbien puolella tässä jutussa. Toivottavasti hän ei ole antanut Oussamalle rahaa.

Vierailija
7353/27900 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen oli Isabel. Olivat lähteneet viettämään iltaa ja näkemään ihmisiä. Gabrielin kaverissa on ehkä vähän panomiehen vikaa, mut ei kai sitä siitä syystä voi kieltää olemasta sen kanssa tekemisissä ihan omaa mustasukkaisuuttansa. Tai ehkä voi.

No minusta ei kyllä voi. Perusteenahan oli, että kun he "salailevat" asioita = puhuvat englantia = Isabel ei ymmärrä. (Opetelkoon sitten prkl. ) Ja käyvät siinä tietyssä baarissa, joka on suosittu englantia puhuvien keskuudessa = ongelma Isabelin logiikalla. Mulla nousee heti karvat pystyyn jos yhtään haiskahtaa siltä, että joku haluaa suurin piirtein lukita vieraaseen maahan saapuneen kotiin kököttämään, ettei vaan tutustu muihin ihmisiin.

Vierailija
7354/27900 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se naamatatuoitu hyyppäri siellä Gaben, Isabelin ja Trayn pöydässä oli?

Vierailija
7355/27900 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä tämä köntys mummo joka otti tyttönsä mukaan tapaamaan miestä. Nainen puhuu häistä, Hossein on homo. Laittaa itseään tunteja ja pitää somaa käsilaukkua olallaan. Hyi mikä kuvio.

Vierailija
7356/27900 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Isabelin ystävä. Ei sillä ollu kyllä mitään annettavaa keskusteluun muuta kuin kauhistella että kireä tunnelma. Tuli mieleen saako nuo pari minuuttia ohjelmassa esiintyvät ystävätkin jonkun palkkion.

Vierailija
7357/27900 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Isabelin ystävä. Ei sillä ollu kyllä mitään annettavaa keskusteluun muuta kuin kauhistella että kireä tunnelma. Tuli mieleen saako nuo pari minuuttia ohjelmassa esiintyvät ystävätkin jonkun palkkion.

Tuskin saavat penniäkään, mutta Isabel oli varmaan halunnut paikalle myös yhden oman kaverinsa "tueksi".

Vierailija
7358/27900 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytti joltain jengiläiseltä, eikä yhtään Isabelin tyyliseltä.

Vierailija
7359/27900 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että siinä intialaisessa miehessä ja jenkkinaisessa on potentiaalia mutta vaikeuksia varmasti paljon edessä. Tuo mies perheineen on ilmeisesti TODELLA perinteinen juuri esim tuo sääntö että jos naiset juttelevat mies ei saa tulla samaan huoneeseen yms. Harva tuollaista enää noudattaa. Jos perhe hyväksyy ja saavat asua kahdestaan voin uskossa että onnistuvat. Vähän sama tarina kuin Jennyllä ja Sumitilla mutta uskon että nämä pääsevät helpommalla.

Sitten se Gabriel ja kolumbialainen nainen. Näihin kahteen uskon kaikista eniten, näyttävät ja vaikuttavat hyvältä yhdessä. Ilo katsella heitä, toivottavasti kaikki menee hyvin. Omat suosikkini, jopa yhdet suosikeista koko sarjan historiassa.

Nicole ja Mahmoud. Mahdoton. Nicole oli sokeasti lupautunut sitoutumaan Islamiin ja kääntynyt Islamiin tietämättä mihin edes ryhtyy. Olisi vain pysynyt kristittynä. Ja Mahmoud ei tajua yhtään että Nicole on jenkki. Nicole taas ei tunnu tajuavan muuttaneensa islamilaiseen maahan ja menneen naimisiin vahvasti uskovan ja konservatiivisen miehen kanssa. Olisikohan molempien kannattanut ottaa vähän selvää ennen kuin lähtivät perseilemään omiaan.

Se Kris on kuumottava. Vaikuttaa aina olevan Kampissa.

Miltä vaikuttaa ihminen joka on aina Kampissa? :D

Vierailija
7360/27900 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että siinä intialaisessa miehessä ja jenkkinaisessa on potentiaalia mutta vaikeuksia varmasti paljon edessä. Tuo mies perheineen on ilmeisesti TODELLA perinteinen juuri esim tuo sääntö että jos naiset juttelevat mies ei saa tulla samaan huoneeseen yms. Harva tuollaista enää noudattaa. Jos perhe hyväksyy ja saavat asua kahdestaan voin uskossa että onnistuvat. Vähän sama tarina kuin Jennyllä ja Sumitilla mutta uskon että nämä pääsevät helpommalla.

Sitten se Gabriel ja kolumbialainen nainen. Näihin kahteen uskon kaikista eniten, näyttävät ja vaikuttavat hyvältä yhdessä. Ilo katsella heitä, toivottavasti kaikki menee hyvin. Omat suosikkini, jopa yhdet suosikeista koko sarjan historiassa.

Nicole ja Mahmoud. Mahdoton. Nicole oli sokeasti lupautunut sitoutumaan Islamiin ja kääntynyt Islamiin tietämättä mihin edes ryhtyy. Olisi vain pysynyt kristittynä. Ja Mahmoud ei tajua yhtään että Nicole on jenkki. Nicole taas ei tunnu tajuavan muuttaneensa islamilaiseen maahan ja menneen naimisiin vahvasti uskovan ja konservatiivisen miehen kanssa. Olisikohan molempien kannattanut ottaa vähän selvää ennen kuin lähtivät perseilemään omiaan.

Se Kris on kuumottava. Vaikuttaa aina olevan Kampissa.

Miltä vaikuttaa ihminen joka on aina Kampissa? :D

🤣🤣🤣

Ketju on lukittu.