Lasten isän uudella naisella ei ole mitään asiaa puuttua lasten asioihin
Silti hän yrittää. Miten naikkosoletettu ruotuun?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Tämä naikkosoletettu vie ne minne haluaa jos isän kanssa ollaan asiasta sovittu ja se isälle ok (toki myös lapsille). Äitiä ei sen kummemmin konsultoida eikä "lupaa" pyydetä.
Ei sillä, että minä mitenkään olisinkaan edes mieheni exän kanssa tekemisissä (ei olla riidoissa tms. mutta tarvetta ei vaan ole) kun isä hoitaa kaiken kommunikoinnin exäänsä itse. Aikuinen mies, osaa kyllä.
Meidän viikolla kuljetaan missä kuljetaan ja äidin viikolla he (lapset ja äiti) kulkevat missä kulkevat eikä kukaan raportoi ja kysele lupia keltään.
Ja kotonamme komennan ketä vain, joka siellä perseilee eikä noudata kotimme sääntöjä.
Tässä ei ollut isän suostumusta.
Äitihän voi soittaa vaikka poliisit äitipuolen perään, jos tämä väkisin lähtee lapsia johonkin viemään.
Mä en edes asu miehen kanssa yhdessä (haluan pitää oman asunnon ihan töidenkin takia, mutta haluan myös omaa tilaa ja vastaavasti meille on ollut hyvä järjestely että myös miehellä on mahdollisuus laittaa koko huomionsa lapsiin heidän viikoilla, vaikka kyllä minäkin siellä useimmiten olen myös lasten ollessa), mutta jos ja kun olen siellä samaan aikaan kun lapsetkin on, niin mulla on täysi lupa puuttua per*seilyyn. Tää on lapsillekin päivänselvä asia. Onneksi ne kuitenkin sen verran tasapainoisia lapsia äidistään huolimatta, että älyttömyyksiä on lähinnä kerrossängyssä rymyäminen ja satunnainen kolmannen maailmansodan äänimaailma. Yleensä näihin isänsä puuttuu ennen mua, eli 95% ajasta, mutta joskus käy niin että minä olen ainoa aikuinen huushollissa sillä hetkellä kun jotain älyvapaata tapahtuu. Lapset ei koskaan tästä ole loukkaantuneet, varmaan kun ei mielivaltaisesti komennella, vaan ollaan keskusteltu sivistyneesti miksi kerrostalossa ei ole okei rymytä kuin norsut tai että miksi kerrossängyssä ei roikuta pää alaspäin saati kokeilla saako sen kaatumaan. Eikä jokaiseen hölmöilyyn mennä pää edellä puuttumaan. Ehkä vaikuttaa jollain tasolla, että olen nuo lapset tuntenut jo ennen kouluikää.
Näiden lasten äiti sen sijaan yritti pitkään vaikka minkälaisia temppuja, kuten että kun lapset oli pienempiä ja miehen kanssa suhde tuoreempi, oli sanonut että mua ei tarvi totella sitten missään ja että iskän luona voi olla ihan kuin äidin luona. Miten ihanaa :D onneksi saimme asiat aina keskusteltua, varsinkin alkuaikoina kun lasten kanssa oli oikeasti paljon työläämpää olla noiden äiti-kullan neuvomisen takia. Vaikka ei se aina helppoa ollut ja erokin oli lähellä huonoimpina aikoina. Nyt lapset on jo kouluikäisiä, järkeviä muutenkin, eikä heidän tekemisiin tosiaan tarvitse puutua sen enempää kuin että jos meno yltyy aivan mahdottomaksi eikä isä ole sillä hetkellä ohjaamassa. Ja tietysti pyytää syömään tai auttaa, jos on jotain murheita tai läksyissä ongelmia. Tietysti kaikille ei toimi ja on niitäkin ex-kumppanien uusia, jotka ottavat roolinsa tosiaan aivan liian vakavasti vaikkei mitää tarvetta ole.
Miehen viikonloppulapset tartuttivat meille juuri koronan. Just nyt tällä (vielä riskiryhmään kuuluvalla) äitipuolella ei riitä sympatiat miehen exää kohtaan, kun päästi lapset meille flunssaoireisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on exän kanssa ihan selvä, että lapsen elämästä ja asioista vastaavat me huoltajat, minä ja hän. Exän uudella puolisolla ei ole mitään osaa tässä.
Käsittääkseni uusi rouva on pysynyt omassa roolissaan eikä edes yritä ryhtyä mihinkään kasvatuspuuhiin tms.
Silti kun lapsi on isällään, niin päättävät siellä ihan keskenään viikonlopun ohjelman ja mahdolliset vierailut, minä en osallistu tällaiseen ollenkaan (jollei nyt jotain ihan poikkeuksellista tiedossa).
Miksei uusi puoliso saa ottaa kasvatuksellista vastuuta?🧐
Miksi pitäisi? Lapsella on jo äiti ja isä, jotka tätä hoitavat.
Isän uusi puoliso on enemmän frendi, ei kasvattaja.
Ei lapsen kanssa läheisissä tekemisissä oleva aikuinen voi koskaan olla mikään frendi, lapsi muodostaa kaverisuhteita oman ikäisiin ja aikuisilla on aina kasvatusvastuu. Ei mummot, tädit ja kummitkaan ole mitään frendejä, eikä naapurin tai lasten kavereiden aikuiset.
Olisiko keskustelijoiden mielestä yhtä ok, että lasten äidin uusi miesystävä, joka ei edes asu lasten äidin kanssa, yrittäisi lasten äidinkään tietämättä pakottaa lapsia mukaansa automatkalle omien iäkkäiden vanhempiensa luo käymään?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko keskustelijoiden mielestä yhtä ok, että lasten äidin uusi miesystävä, joka ei edes asu lasten äidin kanssa, yrittäisi lasten äidinkään tietämättä pakottaa lapsia mukaansa automatkalle omien iäkkäiden vanhempiensa luo käymään?
Pidän tuota kertomusta kovin epäuskottavana, että lasten vanhemman tietämättä vanhemman uusi kumppani olisi kuljettamassa lapsia minnekään.
Perheessä eletään perheen säännöillä, jos ei kiinnosta, niin sitten asuu äidin luona.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tilanteesta pääsee pois sillä, että lopettaa sen kuvittelemisen. Ja AP pääsee omastaan samalla tavalla.
Miksi isä edes tapaa entisiä lapsiansa?
Ehkä teoriassa noin kuten otsikossa sanotaan, mutta milläs käytännössä estät asian? Nainenhan yleensä vaikuttaa mieheensä - ja päinvastoin - ehkä myös lapsiin liittyvissä asioissa.
Isälle lapset vaan, kun epätoivoisesti perheeseen tunkeva äitipuoli ei ole paikalla.
Lasten isälle rajat selviksi, että isän on oltava paikalla lasten ollessa hänellä. Äitipuolella ei ole mitään osaa vängätä mukaan toisten perheeseen, saati yrittää napata lapsia mukaansa johonkin feikkimummolaan vastoin lasten omaa tahtoa.
Lasten pitäisi saada olla lapsia oman isänsä kodissa, missä isän uusi hoito ei edes asu. Uudella hoidolla ei siis tosiaankaan ole mitään sananvaltaa lapsiin.
Lapset voisivat paljon paremmin kun aikuiset käyttäytyisivät kuin aikuiset, eivätkä kuin kostonhimoiset pikkupirut. Tärkeintä tässä ei ole äidin pillin mukaan hyppääminen, vaan lasten parhaan ajattelu.
Olen veljen perheessä nähnyt toimivan, hyvän uusperheen ja olen iloinen, että veljeni uusi vaimo kantaa vastuuta myös veljen ensimmäisestä lapsesta. Ex-vaimo oli alkuun hankala (vaikka itse petti miestään), mutta onneksi rauhoittui ajan kanssa. Itsekin olen molempia lapsia hoitanut toisinaan ja he ovat iloisia ja tasapainoisia. Onneksi nämä aikuiset osaavat keskustella keskenään, ja käyttäytyä fiksusti.
Ei ole lasten hyväksi, että joku isän uusi hoito alkaa pakottaa lapsia mukaansa johonkin ventovieraiden vanhusten luo landelle vastoin lasten omaa tahtoa, ja kummaltakaan lasten vanhemmalta mitään kysymättä.
Juu ei uusi puoliso liity mitään lapsiin. Naurettavaa sotkea .
Vierailija kirjoitti:
Tälläisten äitien takia uusperhekuviot ei usein toimi. Ollaa ehkä itse lähdetty ja voi olla uusi ukko kuvioissa mutta annas olla kun lasten isä löytää uuden. Helvetti on irti ja kaikki paska käytös selitetään lapsilla.
Tai sitten elellään marttyyrina ilman uutta suhdetta ja ei hyväksytä jos toiset etenee elämässä ja haluaa onnea ja rakkautta elämään.
Ne lapset eivät mene rikki uusista kumppaneista vaan niistä vanhempien välisistä lapsellisista riidoista.
Meillä lapsi ei tykkää pahasta "äiti puolesta" ,en ole mustamaalannut ketään vaan tuo nainen on itse tyly ollut lapselle niinpä isä näkee nyt lasta valvotusti.
Ap on varmaan entisen miesystäväni eksä,jonka mielestä en olisi saanut puuttua siihen että heidän 3veensä oli vaipoissa ja söi tuttia. Kyllästyin olemaan paha äitipuoli ja jätin miehen. Tästä on 10 vuotta ja poikansa varmaan vieläkin pissaa vaippoihin.
Tälläisten äitien takia uusperhekuviot ei usein toimi. Ollaa ehkä itse lähdetty ja voi olla uusi ukko kuvioissa mutta annas olla kun lasten isä löytää uuden. Helvetti on irti ja kaikki paska käytös selitetään lapsilla.
Tai sitten elellään marttyyrina ilman uutta suhdetta ja ei hyväksytä jos toiset etenee elämässä ja haluaa onnea ja rakkautta elämään.
Ne lapset eivät mene rikki uusista kumppaneista vaan niistä vanhempien välisistä lapsellisista riidoista.