Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordean pankkitunnukset, voi p*rse

Vierailija
15.05.2015 |

Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta.

Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan.

Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla.

Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana.

Mutta Nordea :(

Turvaton olo.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, miten muka pelkällä numerolistalla pääsisi sisään?

Vierailija
2/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"]

Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta. Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan. Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla. Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana. Mutta Nordea :( Turvaton olo.

[/quote]

Täh?

2 numerosarjaahan siihen tarvitaan.

Ensin se 6-numeroinen vakiokoodi ja sitten yliviivattavasta 4-numeroinen kertakäyttöinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"]

Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta. Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan. Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla. Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana. Mutta Nordea :( Turvaton olo.

[/quote]

Täh?

Ensin se 6-numeroinen vakiokoodi ja sitten yliviivattavasta 4-numeroinen kertakäyttöinen.
[/quote]

Danskella tarttee 8 numeroisen asiakasnumeron, nelinumeroisen pin koodin ja vaihtuvaa avainlukua vastaavan turvaluvun.

Vierailija
4/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei mitenkään. sisään pääsee numerolistan ja salasanan yhdistelmällä. Salasanan voi tietysti kirjoittaa listaan ennen hykkaamista, silloin löytäjä pääsee tilille.

Yliviivaako muuten joku noita numeroita oikeasti? Minä vain muistan missä kohtaa olen menossa.

Vierailija
5/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse tilille suoraan pelkällä numerolistalla, koska siihen tarvitsee sen käyttäjätunnuksen jonka muistamisessa sinulla on ongelma.
Eli aina käyttäjätunnus + kortin järjestyksessä seuraava numerosarja.

Vierailija
6/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tietysti kirjoittanut käyttäjätunnuksen siihen tunnuslukutaulukon yläreunaan :D

Vierailija
7/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan normaalijärkinen kirjoita käyttäjätunnusta listaan, mutta jos ap on niin tehnyt, voi syyttää itseään. Yhden numerosarjan opettelu ei ole ollut muille Nordean asiakkaille noin ylivoimainen tehtävä.

Vierailija
8/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:10"]

Yliviivaako muuten joku noita numeroita oikeasti? Minä vain muistan missä kohtaa olen menossa.

[/quote]

Minä ainakin yliviivaan, koska käyn melko harvakseltaan koneella Nordean verkkopankissa. Mobiilaitteellahan on kiinteä salasana, jonka avulla pääsee tarkastamaan tilien tilanteen. Ja muutenkin hoidan kaikki laskut pääsääntöisesti tilipäivänä. Joten en muista missä kohdassa ollaan menossa.

Vierailija
9/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:10"]Joo ei mitenkään. sisään pääsee numerolistan ja salasanan yhdistelmällä. Salasanan voi tietysti kirjoittaa listaan ennen hykkaamista, silloin löytäjä pääsee tilille.

[/quote]

No ainakin Aktialla ja Danskella ne pyydetään randomissa järjestyksessä. Toisaalta ei toki tarvi yliviivata, kun pankki pyytää tiettyä tunnusta vastaavan koodin.

Vierailija
10/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"]

[/quote]

Täh?

[/quote]
Mulla on ainakin 8-numeroinen se eka. Onko sit muuttunut....

Vierailija
11/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:13"]

AP on tietysti kirjoittanut käyttäjätunnuksen siihen tunnuslukutaulukon yläreunaan :D

[/quote]

Voi hyvinkin olla.  *facepalm*

No, jos hakemalla hakee itselleen vaikeuksia niin onnistuuhan se.

Vierailija
12/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"] Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta. Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan. Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla. Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana. Mutta Nordea :( Turvaton olo. [/quote] Täh? 2 numerosarjaahan siihen tarvitaan. Ensin se 6-numeroinen vakiokoodi ja sitten yliviivattavasta 4-numeroinen kertakäyttöinen. [/quote] Mulla on ainakin 8-numeroinen se eka. Onko sit muuttunut....

[/quote]

Muistin muuten väärin: 7 numeroahan siinä (omassa) vakiokoodissa onkin.

Ja se on omassa päässäni eikä missään muualla.

Vierailija
13/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin ukon kans asioimassa ja virkailija näkin mun numerosarjan lipukkeessa ja sanoi, ettei sitä tuohon pitäisi kirjoittaa. Olin lainaa vailla, niin en viitsinyt vi**uilla, että mihin se sitten kirjoitetaan. Minä en ainakaan muista sitä ulkoa.

Vierailija
14/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se 6 numeroinen luku lompakossa. Eihän sellaista muista ulkoa.

Lompakossa on myös numerokoodiliuska. Lompakko katoaa - joku löytää numeron ja arvaa mikä se on. Numeroliuskastakin näkee heti mikä on seuraava "salasana" ja jollei ole yliviivattu, verkkopankki kertoo mikä salasana on seuraava kun vastaa rivin 80 salsanalla.

Hölmöä.

Muissa (op, s, dansk) riittää, että osaa ulkoa oman salasanan. Ei haittaa, vaikka lompakossa olisikin sekä käyttäjätunnus, että koodiliuska. Niillä ei tee mitään jollei tiedä salasanaa.

Katoaminen vastaisi pankkikortin katoamista.

Nordealla ei. Voihan Nordean käyttäjätunnusta pitää kännykässä muistissa lompakon sijasta. Ei ainakaan saa yhdestä paikasta kaikkia koodeja. Mutta se vain hankaloittaa verkkopankin käyttöä ja juuri se pistää vihaksi.

Vierailija
15/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP siis tuossa 15:ssa ^

Vierailija
16/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean verkkopankkiinhan saa myös lisätä oman salasanan. Tiesitkö ap tätä?

Vierailija
17/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:26"]

Minulla on se 6 numeroinen luku lompakossa. Eihän sellaista muista ulkoa. Lompakossa on myös numerokoodiliuska. Lompakko katoaa - joku löytää numeron ja arvaa mikä se on. Numeroliuskastakin näkee heti mikä on seuraava "salasana" ja jollei ole yliviivattu, verkkopankki kertoo mikä salasana on seuraava kun vastaa rivin 80 salsanalla. Hölmöä. Muissa (op, s, dansk) riittää, että osaa ulkoa oman salasanan. Ei haittaa, vaikka lompakossa olisikin sekä käyttäjätunnus, että koodiliuska. Niillä ei tee mitään jollei tiedä salasanaa. Katoaminen vastaisi pankkikortin katoamista. Nordealla ei. Voihan Nordean käyttäjätunnusta pitää kännykässä muistissa lompakon sijasta. Ei ainakaan saa yhdestä paikasta kaikkia koodeja. Mutta se vain hankaloittaa verkkopankin käyttöä ja juuri se pistää vihaksi.

[/quote]

Nordealla on 8-numeroinen pin-koodi.

Vierailija
18/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:23"]

Käytiin ukon kans asioimassa ja virkailija näkin mun numerosarjan lipukkeessa ja sanoi, ettei sitä tuohon pitäisi kirjoittaa. Olin lainaa vailla, niin en viitsinyt vi**uilla, että mihin se sitten kirjoitetaan. Minä en ainakaan muista sitä ulkoa.

[/quote]

Ja sitten kun tili tyhjennetään niin aletaan isoon ääneen haukkua Nordeaa, eiks niin? :)

Vierailija
19/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:23"]

[/quote]

Siis oikeastiko olet sen siihen taulukkoon kirjoittanut? Jos sinulta joskus tyhjenee tili, niin on ihan turha syyttää ketään muuta asiasta. Kuinka ihmiset voivat vielä nykyään olla näin avuttomia tällaisten asioiden kanssa?

Vierailija
20/75 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa opetella sitä koodia. Mulla 7-numeroinen ja todellakin osaan ulkoa. Ei ole missään ylhäällä. Aikaisemmin muistin ex:nkin numeron, nyt olen aktiivisesti unohtanut. Eli ei ole mahdoton tehtävä oppia yhtä.