Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nopeasti töitä/rahaa?

Vierailija
15.05.2015 |

Olen siis opiskelija, teen opiskelujen ohella oman alani töitä. No, alani luonteesta johtuen ei niitä töitä enää ole tälle kuulle tai kesälle, koulut on kiinni eikä opetusta siis ole. En ole saanut mitään kesätöitä, vaikka olen hakenut täysin ennakkoluulottomasti kaikkea mahdollista joka ei liity mitenkään omaan alaani. Monessa paikkaa on sanottu että olen liian kokenut, en ymmärrä myöskään miten se on mahdollista mukamas. Ehkä eivät halua maksaa oikeaa palkkaa vaan jotain höpöhöpöpalkkaa jota voi maksaa 17-vuotiaalle täysin kokemattomalle työntekijälle?

No, nyt on akuutti ongelma, ei ole rahaa sekä laskuihin, ruokaan, lääkkeisiin että vuokraan ensi kuussa, vaikka hakisin nyt toimeentulotukea, niin jonot on monta viikkoa eli en pystyisi maksamaan kesäkuun laskuja ja vuokraa ajallaan. Mitä työtä on mahdollista saada näin nopeasti ja näin lyhyellä varoitusajalla? Mihin kannattaa seuraavaksi soitella? Olen jopa valmis harkitsemaan pimeiden töiden tekemistä, kunhan en joudu enää kodittomaksi (yhtenä kesänä olin, koska ei ollut kesätöitä silloinkaan eikä sukuni auta). Töiden saaminen on myös siksi välttämätöntä, että pystyn säästämään takuuvuokrarahat, nykyisessä asunnossa päättyy vuokrasopimus parin kuukauden päästä. 

Kommentit (38)

Vierailija
2/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariviikkoa sossussa käsittelyajat eli kerkee kesäkuuksi hyvin. Kelasta haet yleistä asumistukea kesän ajaksi joka on n.80% vuokrasta. Sossusta velvoittavat kuitenkin ensin nostamaan kaikki nostettavissa olevat opintolainat. Sossuun ja Kelaan vaan hakemuksia kirjotteleen. Ei suomessa kukaan jää kodittomaksi, jos vaan itse tajuaa hakea apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta ei käsittääkseni saa asumistukea, jos on syksyllä hakemassa opintorahaa. Sinun vanhemmillasi on vielä elatusvelvollisuus, joten kysy ensin heiltä. Jos he eivät auta, niin haet välittömästi toimeentulotukea sossusta. Päätös pitäisi ehtiä kesäkuun alkuun.

Vierailija
4/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa kotikaupungissani on jatkuvasti puhelinmyyntityötä takuupalkalla tarjolla. Avoimet paikat löytyvät www.mol.fi Tuotteetkin ovat ihan asiallisia ja jonkunhan niitä pitää myydä, ottaa tilauksia vastaan.

Vierailija
5/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokodeista, vanhustentaloista, siivousalalta, maatiloilta, hevostalleilta?

Vierailija
6/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:23"]

Pariviikkoa sossussa käsittelyajat eli kerkee kesäkuuksi hyvin. Kelasta haet yleistä asumistukea kesän ajaksi joka on n.80% vuokrasta. Sossusta velvoittavat kuitenkin ensin nostamaan kaikki nostettavissa olevat opintolainat. Sossuun ja Kelaan vaan hakemuksia kirjotteleen. Ei suomessa kukaan jää kodittomaksi, jos vaan itse tajuaa hakea apua.

[/quote]

Olen nostanut kaikki nostettavissa olevat opintolainat, lukuunottamatta summaa jonka käytän kesäkuun vuokraan. 

Yleistä asumistukea ei saa opiskelijat, vaikkei saisikaan kesällä opintotukea. 

Olen ollut koditon juuri siksi, ettei minulla ole ollut vuokravakuusrahoja. Pääkaupunkiseudulla on ihan normaalia pyytää kahden kuun vuokraa vastaava summa takuuvuokraksi, eli takuuvuokra voi helposti olla yli 1000 euroa. 

Vierailija
7/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:29"]

Kelasta ei käsittääkseni saa asumistukea, jos on syksyllä hakemassa opintorahaa. Sinun vanhemmillasi on vielä elatusvelvollisuus, joten kysy ensin heiltä. Jos he eivät auta, niin haet välittömästi toimeentulotukea sossusta. Päätös pitäisi ehtiä kesäkuun alkuun.

[/quote]

Vanhemmillani ei ole elatusvelvollisuutta. Toisekeen, sossusta sanoivat että voi olla 3 vko tai pitempikin aika käsittelylle. 

Vierailija
8/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalle tiskaamaan.

Vierailija
9/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:38"]

Hoitokodeista, vanhustentaloista, siivousalalta, maatiloilta, hevostalleilta?

[/quote]

Olen kaikista tällaisista hakenut, joskin siivous ei käy minulle perussairauteni vuoksi. Myöskään puutarha-alan töitä en saa tehdä, yhden kesän olin niissä töissä ja astman hoitotasapaino oli hyvin pitkään hakusessa sen jälkeen. Hevostalleilla yms voisin varmasti olla, koska minulla ei ole eläinallergioita. Tietysti sielläkin on sitä heinäpölyä. 

Vielä yritän kuntokeskusten lapsiparkeista yms, varmasti on joku kesätyöntekijä perunut ja paikka vapaana. 

Vierailija
10/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöksyt kinttuun ja pyllistys.

Vierailija
11/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:54"]

Laivalle tiskaamaan.

[/quote]

Hei hyvä idea! Kokeilen tätä mahdollisuutta myös jos olisi vielä paikkoja, kiitos! 

Vierailija
12/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mainittiin monta työpaikkaa ja kaikkia alapeukutettiin.

Juu ei, kaikki rahat pitäisi saada ilmaiseksi tekemättä työtä. En vaan tajua.

Vierailija
13/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:57"]

[/quote]

Puhelinmyynti eikä huoraus ole mitään oikeasti varteenotettavia työpaikkoja. Puhelinmyynti olisi ok, jos siinä olisi oikeasti kiinteä tuntipalkka eikä mitään huijausta. Huoraamiseen en edes kommentoi... 

Vierailija
14/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sossussa oo se lakisääteinen 7 päivää että siinä ajassa on tultava päätös? Vai koskeeko se sitten vaan pitkäaikaisia asiakkaita.. Juuri tuossa sun tilanteessahan se apu pitäisi tulla heti.

Vierailija
15/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:53"]

[/quote]

Vanhemmillani ei ole elatusvelvollisuutta. Toisekeen, sossusta sanoivat että voi olla 3 vko tai pitempikin aika käsittelylle. 

[/quote]

Miksi ei ole elatusvelvollisuutta? Sanoit olevasi 17-vuotias.

Vierailija
16/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:00"]

[/quote]

Puhelinmyynti eikä huoraus ole mitään oikeasti varteenotettavia työpaikkoja. Puhelinmyynti olisi ok, jos siinä olisi oikeasti kiinteä tuntipalkka eikä mitään huijausta. Huoraamiseen en edes kommentoi... 

[/quote]

No onhan noissa kiinteä tuntipalkkakin :O

Vierailija
17/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele koulutuksesi jos se siitä on kiinni. Ei kai ne kesäduunarilta kaikkia papereita kysy.

Vierailija
18/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:53"]

[/quote]

[/quote]

Miksi ei ole elatusvelvollisuutta? Sanoit olevasi 17-vuotias.

[/quote]

Missä? Lue aloitusviesti uudelleen. Kommentoin siinä, että monet yritykset ottavat mielummin 17-vuotiaita kesätyöntekijöitä, jotta heille voi maksaa surkeaa palkkaa. 

Vierailija
19/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ainoastaan puhelinmyynti ja itsensä myyminen on alapeukutettu. Siivous, tiskaus yms viestejä ei ole alapeukutettu. Luulen että tähän on oikein hyvä syy. Kaikki tietävät että puhelinmyynti perustuu työntekijän riistoon ja harva sillä oikeasti voi elää. 

Vierailija
20/38 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:02"]

Eikö sossussa oo se lakisääteinen 7 päivää että siinä ajassa on tultava päätös? Vai koskeeko se sitten vaan pitkäaikaisia asiakkaita.. Juuri tuossa sun tilanteessahan se apu pitäisi tulla heti.

[/quote]

Tietääkö joku tästä enemmän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän