Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin ensimmäisen adhd lääkkeen ja heti huomasin eroa aiempaan olotilaan.

Vierailija
17.01.2022 |

Onko muilla kokemusta? Päänsisäinen hälinä rauhoittui jo hieman ja tuli hyvä olo sisäisesti.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tämän takia on varsin ymmärrettävää, että niin moni jää amfetamiini- tai kokaiinikoukkuun sillä se todellakin auttaa pahaan oloon ja keskittymisvaikeuksiin, joita on monella varsinkin nykymaailmassa. Hyviä ihmisiä ovat sitten vaan ne, jotka saivat sen lääkäriltä.

Vierailija
22/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ADD:stä selvitä lääkkeettä?

Aivan varmasti itsellänikin on tuo ja psykoterapiassa olen jo aiemmassa vaiheessa käynyt mutta nyt vasta nuo häiritsevät piirteet tullut itsellä esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lääke toimii jos on adhd?

Siinäpä se, kun se tekee nuo samat vaikutukset ihan kaikille ihmisille.

Normaalilla ihmisellä ei ole kaaos päässä, mitä rauhoitella.

Vierailija
24/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lääke toimii jos on adhd?

Siinäpä se, kun se tekee nuo samat vaikutukset ihan kaikille ihmisille.

Normaalilla ihmisellä ei ole kaaos päässä, mitä rauhoitella.

Miettisin sinuna uudestaan tämän arvion mielekkyyttä: Avaa ensin käyttämäsi käsitteet, ja katso rauhassa, mitä niistä tulet sanoneeksi.

Identiteetin muodostuminen on kuitenkin, luultavimmin, ja mitä toivottavimmin, voittopuolinen asia.

Vierailija
25/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälinä päässä johtuu usein liiasta kofeiinista ja noituus uskonnot aiheuttaa niitä mikäli on kohteena jonkun Jehovan ajatuksen siirtäjän tai lukijan poppamiehen meediolle.Se siis tulee ulkoa päin telepaattisesti.

Vierailija
26/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieto lääkehän tämä on koska määrätään lapsillekin.

Vierailija
27/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pojalla on adhd (tarkemmin add) ja nyt reilun vuoden käytössä ollut lääkitys. Hänen lääke on nimeltään equasym retard 20mg. Aloitettiin ensin 10mg vahvuisella ja nyt nostettu tuohon 20mg. Kokeiltiin ennen tuota lääkettä medikinet ja conserta,mutta tämä toimii parhaiten ja ei ole kovin isoja sivuoireita tehnyt (nuo aiemmin mainitut teki vatsakipua ja ruokahalu meni huonoksi jne).Poika kasvaa reipasta tahtia,niin lääkettä säädetään sen mukaan. Apua on kyllä lääkkeestä ollut koulun käyntiin . Poika itse sanoo,että hänen on helpompi pitää mielessä asioita/ohjeita ja ei vaivu niin helposti omiin ajatuksiin koulupäivän aikana. Myöskin harrastuksissa on ollut mukavampi käydä nyt ja kaikissa muissakin arjesta poikkeavissa tilanteissa.

Kyllähän se alkuun mietitytti,kun lääkitystä ehdotettiin..mutta sitten lueskelin netistä tietoa ja olen muutamankin eri lääkärin/toimintaterapeutin jne. kanssa keskustellut. Näin jälkeen päin täytyy sanoa että päätös oli oikea.

Tottakai mietin sitäkin aiheuttaako nämä lääkkeet riippuvuutta..mutta toisaalta olen sitä mieltä että "hoitamaton" adhd/add johtaisi varmasti todennäköisemmin niiden päihteiden pariin. Nyt ainakin tällä hetkellä pojalla asiat hyvin,kun on säännölliset rutiinit/tuki sekä kotona että koulussa ja lisäksi tuo lääkitys :)

Vierailija
28/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmeellsitä, että reseptillä nämä aineet ovat lääkkeitä eivätkä "todellakaan mitään huumeita"...

Käyttöannos ja käyttötapa erottavat lääkinnällisen käytön ja päihdekäytön. Esim. myös ADHD:n hoitoon käytetty lisdeksamfetamiini ei toimi kuin maksan kautta ja sen molekyyli on aivan liian hidas viihdekäyttöön.

Tämän minulle on kertonut erikoistunut psykiatrian dosentti joka toimii myös yhden suurimmista sairaaloista apulaisylilääkärinä. Uskon että hän tietänee mitä puhuu.

Vierailija
29/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd lääkkeet joita ihmiset pääasiallisesti popsivat ovat pirijohdannaisia. Ja sitten myöhemmässä vaiheessa kun toleranssi lääkkeisiin on muodostunut voimakkaaksi, ryhdytään käyttämään piriä, ja lopulta metapiriä.

Adhd on pahempi tauti kuin paranoidinen skitsofrenia. 

30/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo ADHD on? Moderni tauti ihmisen huonoon vointiin? Millä nimellä se toimi ennen vanhaan?

Vierailija
31/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piri toimii noin.

Kyllä, jos on adhd.

Toimii se muutenkin. Plus ”hälinä”, joka vaihtuu ”hyvään sisäiseen oloon” kuulostaa lähinnä näin maalaisittain euforialta.

Mut jos on resepti, siitä vaan. Se on sitten laillista piriä, ja annoskoko on optimaalinen, haitat melko vähäiset.

Onko sinulla normaalisti jatkuva ahdistus päällä, liikut koko ajan jotenkin koska paikallaan ei voi olla, joka kohta kehosta on kuin jännitetty jousi. Mietit asioita jatkuvalla syötöllä ja ajatukset pulpahtelee ja unohtuu ja pulpahtelee ja unohtuu... kaikki tuntuu pahalta. Kaikki. Kuulet kaikki ympäristön äänet samanaikaisesti etkä pysty ajattelemaan koska ne kietoutuvat pääsi sisälle ajatusten virran mukana. Et pysty keskustelemaan kahviloissa, ravintoloissa tai muissa äänekkäissä paikoissa koska kuulet jokaisen ympäristön äänen samana sekamelskana, etkä saa selvää kenenkään puheesta. Et ole ikinä rauhallinen. Jos et laita koko tahdonvoimaasi peliin pilaat yksinkertaisetkin asiat.

Euforia on väärä sana, parempi olisi neutraali olo. Ei minulla lääkityksen aikana ainakaan ollut itsestään HYVÄ olo, pikemminkin vihdoinkin ensimmäistä kertaa elämässäni ihan ok.

Vierailija
32/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd lääkkeet joita ihmiset pääasiallisesti popsivat ovat pirijohdannaisia. Ja sitten myöhemmässä vaiheessa kun toleranssi lääkkeisiin on muodostunut voimakkaaksi, ryhdytään käyttämään piriä, ja lopulta metapiriä.

Itse olen käyttänyt adhd:tä lääkkeitä kohta 15 vuotta ja niihin ei synny mitään toleranssia. Annos on pysynyt samana kymmenisen vuotta. Ei ole kertaakaan tehnyt mieli käyttää mitään piriä eikä metapiriä.

Itseasiassa adhd- lääkitys estää monen sitä sairastavan kohdalla päihteidenkäyttöä ja tämä on todettu myös Käypä Hoito- suosituksissa.

Trollaat joko tietämättömyyttäsi tai tahallasi, epäilen mahdollisesti molempia.

Vierailija
33/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euforiaa en itsekään tarkoittanut vaan se hiljaisuus ja siitä tuleva olo josta aiemmin ei ollut käsitystä. Ap

Vierailija
34/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt adhd:tä lääkkeitä kohta 15 vuotta ja niihin ei synny mitään toleranssia. Annos on pysynyt samana kymmenisen vuotta. Ei ole kertaakaan tehnyt mieli käyttää mitään piriä eikä metapiriä.

Itseasiassa adhd- lääkitys estää monen sitä sairastavan kohdalla päihteidenkäyttöä ja tämä on todettu myös Käypä Hoito- suosituksissa.

Trollaat joko tietämättömyyttäsi tai tahallasi, epäilen mahdollisesti molempia.

Sama täällä. Jos olisi kova addiktio päällä, niin varmaankaan ei olisi mahdollista unohtaa ottaa lääkkeitä, mitä sattuu kuitenkin vähän väliä.

Vierailija
35/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piri toimii noin.

Kyllä, jos on adhd.

Toimii se muutenkin. Plus ”hälinä”, joka vaihtuu ”hyvään sisäiseen oloon” kuulostaa lähinnä näin maalaisittain euforialta.

Mut jos on resepti, siitä vaan. Se on sitten laillista piriä, ja annoskoko on optimaalinen, haitat melko vähäiset.

Onko sinulla normaalisti jatkuva ahdistus päällä, liikut koko ajan jotenkin koska paikallaan ei voi olla, joka kohta kehosta on kuin jännitetty jousi. Mietit asioita jatkuvalla syötöllä ja ajatukset pulpahtelee ja unohtuu ja pulpahtelee ja unohtuu... kaikki tuntuu pahalta. Kaikki. Kuulet kaikki ympäristön äänet samanaikaisesti etkä pysty ajattelemaan koska ne kietoutuvat pääsi sisälle ajatusten virran mukana. Et pysty keskustelemaan kahviloissa, ravintoloissa tai muissa äänekkäissä paikoissa koska kuulet jokaisen ympäristön äänen samana sekamelskana, etkä saa selvää kenenkään puheesta. Et ole ikinä rauhallinen. Jos et laita koko tahdonvoimaasi peliin pilaat yksinkertaisetkin asiat.

Euforia on väärä sana, parempi olisi neutraali olo. Ei minulla lääkityksen aikana ainakaan ollut itsestään HYVÄ olo, pikemminkin vihdoinkin ensimmäistä kertaa elämässäni ihan ok.

Terve, itse asiassa minulle on aikuisiällä diagnosoitu ADHD, reseptit kaikilla herkuilla ja muutenkin the works. Käytin myös vuosia näitä lääkkeitä, tosin ritalinia ja concertaa.

Euforian käsitteeseen voisit tutustua tarkemmin (vinkki: kyseessä ei ole mikään ”maailma-räjähtää” -tason tila), ja myös miettiä, mitä viestisi tarkottaisi sellaisen ihmisen sanomana, jolla ei adhd:ta ole. Ts. mistä hänen kuvailemansa kokemukset voisivat johtua.

Tsemppiä.

Vierailija
36/36 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap että olet saanut apua lääkityksestä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä