Kerro jotain sellaista elämästäsi, jota uskot toisien eniten kadehtivan.
Kommentit (126)
Olen aidosti iloinen, kun jollakin on asiat hyvin tai on saavuttanut/saanut sitä mitä on halunnutkin.
Olen myös syystä, jota en itse tiedä hyvin haluttua seuraa.
Olen edelleen yhdessä ensimmäisen poikaystäväni kanssa - nykyään naimisissa - ja yhä vaan kuljemme käsi kädessä ja viihdymme toistemme seurassa niin että kaikki muu unohtuu.
Minulla on aikaa. Paljon mitään muuta ei sitten olekaan. Mutta aikahan on sitä suurinta luksusta. Että kadehtikoot vaan.
Minulla on itseäni 7 vuotta nuorempi, komea ja fiksu mies. Itse täysin tavallinen 35v. tavalliseen elämääni tyytyväinen nainen. Ei lapsia.
Pystyn nolaamaan itseni ilman, että itsetuntoni siitä sen ihmeemmin kärsisi.
Vietän yli kaksikuukautta vuodesta matkustellen ulkomailla (siis lomalla), vaikka minulla on tavallinen toimistotyö eikä yhtään tavanomaista enempää lomapäiviä tai suuri palkkakaan.
Joillekin saattaa näyttää siltä, että syön mitä tahdon, ja pysyn silti hoikkana. Todelisuudessa näin ei kuitenkinkaan ole.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:42"]
Kateus on sellainen tunne, jota en ole kokenut muita kohtaan koskaan.
Tottakai minua harmittaa jotkin asiat mitkä eivät elämässäni onnistu, mutta muilta ne tuntuvat onnistuvan hyvinkin. En vertaa ihmisiäni muihin, joten en ole heille kateellinenkaan. Iloitsen muiden onnesta ja onnistumisista.
Minulle ollaan oltu vuosien saatossa useampaan otteeseen ilkeitä. Muutaman kaverin mukaan kateudesta johtuen. En voi käsittää, kuinka joku voisi olla kateellinen minulle ja käyttäytyä sen takia niin huonosti minua kohtaan. Käytös on masennuttanut minua, mutta nyt onneksi olen jo sen verran vahvempi, että pyrin ohittamaan tällaiset...
[/quote]
Minusta kateus on hyvä tunne. Se kertoo minusta itsestäni ja unelmistani. Aina en tiedä mitä haluaisin, mutta kun kateus herää, niin alitajunta toimii.
Englannin kielessä on hyvä, että on kaksi eri sanaa kateudelle: envy ja jealous. Ensimmäisestä puhun.
[/quote]
Envy = kateus
Jealous = mustasukkainen
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:12"]
ihmisillä on tapana pitää minusta :)
[/quote]
Kadehdin erittäin paljon. Minä olen muuten elämässäni hyvin menestynyt, hyvä koulutus ja ura jne, mutta ihmiset eivät yleensä pidä minusta ollenkaan, päinvastoin he vaistomaisesti inhoavat minua. Tämä alkanut jo lapsena, jouduin aina ja joka paikassa kiusatuksi. Aikuisena minut vaan kohteliaasti kierretään kaukaa.
[/quote]
Sama juttu, kaikki muu menee hyvin, mutta uudet tuttavuudet eivät jostain syystä oikein pidä minusta. :(
[/quote]
Mainitsetteko koulutuksen heti alussa? Minusta tuntuu, että ennen maisterin tutkintoa minusta pidettiin enemmän. Nyt koetaan ylimielisenä, vaikken itse pidä koulutusta minään ihmeellisenä. :/
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:42"]
Kateus on sellainen tunne, jota en ole kokenut muita kohtaan koskaan.
Tottakai minua harmittaa jotkin asiat mitkä eivät elämässäni onnistu, mutta muilta ne tuntuvat onnistuvan hyvinkin. En vertaa ihmisiäni muihin, joten en ole heille kateellinenkaan. Iloitsen muiden onnesta ja onnistumisista.
Minulle ollaan oltu vuosien saatossa useampaan otteeseen ilkeitä. Muutaman kaverin mukaan kateudesta johtuen. En voi käsittää, kuinka joku voisi olla kateellinen minulle ja käyttäytyä sen takia niin huonosti minua kohtaan. Käytös on masennuttanut minua, mutta nyt onneksi olen jo sen verran vahvempi, että pyrin ohittamaan tällaiset...
[/quote]
Minusta kateus on hyvä tunne. Se kertoo minusta itsestäni ja unelmistani. Aina en tiedä mitä haluaisin, mutta kun kateus herää, niin alitajunta toimii.
Englannin kielessä on hyvä, että on kaksi eri sanaa kateudelle: envy ja jealous. Ensimmäisestä puhun.
[/quote]
Itse ihailen joidenkin hyvää parisuhdetta, kotia jne. positiivisessa hengessä. En ole kateellinen. Saatan julkisesti käyttää kade/kateellinen sanaa, mutta en tarkoita sitä negatiivisessa mielessä.
[/quote]Tämä.
Nykyään sanon ennemminkin olevani iloinen toisen puolesta koska varsinaista kateutta en tunne, päinvastoin toivoisin itsekin pääseväni samaan tilanteeseen.
Iso omakotitalo lähellä ison kaupungin keskustaa.
Monta ihanaa tervettä lasta ja komea, kiltti mies.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:52"]Kolme kaunista, älykästä lasta. Kaunis, suuri koti. Mukava, akateeminen mies, joka ansaitsee erittäin hyvin ja jonka kanssa jaamme kaikki rahat. Itsellä akateeminen koulutus ja koulutusta vastaava työpaikka. Paljon matkustelua ja kulttuuririentoja jne... Noh, toivottavasti edes joku kadehtii. [/quote] Sekö on sun päämäärä että joku kadehtii? Käsittämätöntä. Ällöttää.
[/quote]
Voi sua tosikkoa :)
[/quote]
Se että lähtee vartavasten ja ajatuksen kanssa luetteleen pinnallisimpia asioita mitä keksii ja sit piiloutuukin "hei, mä oon niin huumorintajunen ja vaan kusetan"- roolin taa, kertoo kyllä ihan tarpeeksi.
T. Tosikko jonka ei tarvi pätee tommosil asioilla kun on vähän niitä aidompiakin onnenlähteitä :) (mut tää cat fight ei kyl kieltämättä nouse sinne high light-listalle ;)
[/quote]en ole tuo kirjottaja mutta anna jo olla!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:06"]
saan helposti ja aina orgasmin
[/quote]
Niin saan minäkin :) :)
Ulkonäkö. Sekä naama että vartalo. Kateus on usein selvästi nähtävää ja moni (nainen) on myöhemmin tunnustanutkin minuun paremmin tutustuttuaan, että alkuun "inhosi" minua koska kadehti ulkonäköäni. Sitten kun tutustui, ymmärsi että olen kuitenkin tosi mukava ja jalat maassa. Itse en peilikuvastani edes kummemmin välitä, mutta toiset naiset näköjään paljonkin.
Olen toteuttanut unelmani. Olen 27v, odotan aviomiehen kanssa nyt viimeiseksi sovittua lasta eli saimme (jos nyt kaikki hyvin menee) lapsia niin monta kun halusimme ennenkuin olen tämän vanhempi, asumme maalla, meillä on paljon eläimiä, minulla on haluamani auto jne. Velat aisoissa ja saan tehdä unelmatyötäni kotona itse määräminäni työaikoina. Lapsia ei tarvitse viedä päiväkotiin. Entisenä epäsäännöllisen erittäin huonosti joustavan kolmivuorotyön orjana pidän nykyistä työtilannettani kadehdittavana. Ja lapsettomuutta läheltä nähneenä myös sitä, että meille suotiin vähällä yrittämisellä terveet, ihanat lapset. Ja mulla on luotettava, kiltti mies joka on yhtä sitoutunut perhe-elämään kuin olen itsekin. Sekin on mielestäni harvinaisen hienoa, kun lähipiirissä näkee paljon muunkinlaisia miehiä.
Nro 97 jatkaa...nron 94 kanssa samaa mieltä! En ole vuosiin enää ollut kateellinen. Miten se voisi olla pois minulta jos toisella on jotain mitä minulla ei? En kuitenkaan saisi tässä elämässäni sitä mitä toisella on, ainoastaan sen mitä minulla on kuuluu minulle. Ja ajatus siitä etten itse voisi iloita ääneen omasta onnestani koska pitäisi miettiä että toinen voi olla asiasta kateellinen on väärin, sillä silloin toinen ihminen rajoittaisi minun elämääni sillä että minun pitää niellä omat asiani enkä saa niitä vapaasti ilmaista.
Koen saavani ihan hirveästi siitä että voin iloita sekä omasta että toisen onnesta!!!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:45"]
[/quote]
Eikö envy ole kateus ja jealousy (jealous on adjektiivi mustasukkainen) mustasukkaisuus? Suomen kielessäkin ne ovat kaksi eri asiaa, joille on kaksi eri sanaa.
Minulla oli kuuma suhde yhden Suomen komeimman julkkismiehen kanssa...
Minulla on 26-vuotiaana omakotitalo ja iso kesähuvila saaristossa.