Asioita, joita nykynuoret eivät VARMASTI ole tehneet
Jonnet ja jonnettaret muistaa paljon asioita, mutta kukaan heistä ei ole varmasti mm. etsinyt kirjekaveria teksti-tv:stä.
Kommentit (249)
Kirjekavereita teksti-tv:stä ?
Omassa nuoruudessani kirjeenvaihtoystävät löytyivät Suosikin ym. nuortenlehtien sivuilta sekä kansainvälisten kirjeenvaihtoystävien välitysjärjestöiltä - joilta em. löysin itsekin muutaman kirjekaverin ympäri maailmaa.
Onneks meillä ei op jonnee vaan mukava asiallinen nuori.
Olleet mukana keräyspaperitalkoissa tai osallistuneet raittiuskirjoituskilpailuun. Harvempi on ollut pioneerileirillä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:36"]Kirjekavereita teksti-tv:stä ?
Omassa nuoruudessani kirjeenvaihtoystävät löytyivät Suosikin ym. nuortenlehtien sivuilta sekä kansainvälisten kirjeenvaihtoystävien välitysjärjestöiltä - joilta em. löysin itsekin muutaman kirjekaverin ympäri maailmaa.
[/quote]
Lehdistä ne löytyvät edelleen. Teksti TV ei enää tarjoa nuorten palstaa :)
Teksti-tv:stä ;DD Jopas vitsin murjaisit.
Aloittaja puhuu asioista, joita nykynuoret eivät varmasti ole tehneet, ja nykynuoret tulevat tirskumaan, kun on niin hauskaa?
Minäpä kasarinuorena jatkan listaa. Useimmat nykynuoret eivät ole:
- reissanneet rinkka selässä pitkin maailmaa ja pitäneet kotiväkeä ja kavereita ajan tasalla lähettämällä postikortteja
- surkutelleet sitä, että urheilemisen myötä peffalihakset ovat kasvaneet liian suuriksi ja pyöreiksi
- olleet sitä mieltä, että mintunvihreä ja vaaleanpunainen on hemmetin tyylikäs yhdistelmä missä vain, esimerkiksi vaatteissa, verhoissa ja kodinkoneiden muoviosissa
- kävelleet opiskelija-asunnosta kilometrin matkan kolikkopuhelimeen ja jutelleet sitten seisaallaan, hengitys pakkasessa höyryten, piirrellen kuvioita puhelinkopin huurteisiin ikkunoihin
- oppineet hahmottamaan lukemaansa :)
Äänittäneet avokelanauhurilla Nuorten Sävellahjaa. "Älä puhu sen biisin päälle!"
Odottaneet illan mankan vieressä hyvää biisiä, jonka voi sitten nauhoittaa kasetille.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:01"]
Aloittaja puhuu asioista, joita nykynuoret eivät varmasti ole tehneet, ja nykynuoret tulevat tirskumaan, kun on niin hauskaa?
[/quote]
Me kalkkikset täällä tirskumme, kun muistamme lähinnä ajan jolloin näkyi kaksi kanavaa eikä mitään tekstiteeveitä ollutkaan. Saati että siellä olisi mitään nuorten kirjeenvaihtoilmoituksia ollut alussa. Oliko todella jo 80-luvulla muutakin kuin jotkut kuulovammaisten palvelusivut? Kenen telkkarissa ne edes näkyivät?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:09"]Odottaneet illan mankan vieressä hyvää biisiä, jonka voi sitten nauhoittaa kasetille.
[/quote]
Sori, vahinkopeukku alas! Ylös piti. Tätä olen tehnyt itse!
Mulla oli oikeesti tekstitv:stä kirjekaveri, ja säännöllisesti luin niitä ilmoituksia. En muista oliko itsellänikin jopa ilmoitus.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:09"]Odottaneet illan mankan vieressä hyvää biisiä, jonka voi sitten nauhoittaa kasetille. [/quote] Sori, vahinkopeukku alas! Ylös piti. Tätä olen tehnyt itse!
[/quote]
Tätä tehtiin vielä 90-luvulla eli ei ole kyllä niin vanha juttu, ettei nykynuoret olisi tätä tehneet.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:09"]Odottaneet illan mankan vieressä hyvää biisiä, jonka voi sitten nauhoittaa kasetille. [/quote] Sori, vahinkopeukku alas! Ylös piti. Tätä olen tehnyt itse!
[/quote]
Tätä tehtiin vielä 90-luvulla eli ei ole kyllä niin vanha juttu, ettei nykynuoret olisi tätä tehneet.
[/quote]
Tästä poikii kysymys, että miten määritellään nuori?
Jos tuota on tehnyt vaikka vuonna -95 (varmaan viimeisiä aikoja kun tuota isoissa määrin on tehty), voisi päätellä tekijän olevan ainakin 10v, eli syntynyt -85, eli tänä vuonna 30v.
Harvat varmaan ovat soittaneet numerokiekollisella lankapuhelimella.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:48"]
Harvat varmaan ovat soittaneet numerokiekollisella lankapuhelimella.
[/quote]
Tämä on varmasti totta. Jossain mummolassa se ehkä on ollut mahdollista, mutta kai niilläkin useimmiten on näppäiltävä malli.
Kirjoittaneet mielipidekirjoitusta teksti-tv:n sivuille aiheesta kannattaako suomen liittyä eu:hun vai ei ja laittaneensa juttunsa nimimerkillä joka löytyi Stephen Kingin kirjasta (terkkuja pikkuveli jos tunnistat minut :D)
Hyppineet twistiä eli sitä kuminauhasta viriteltyä tyttöjen juttua.
Tai en ole ainakaan nähnyt sellaista vuosikymmeniin käytettävän. Hyppynaruja näkee kyllä.
Ja ovatko poja knepanneet pikkuautoilla hiekkalaatikolla?
60-70 -luvulla oli aivan tavallista, että alle kouluikäiset liikkuivat itsenäisesti ratikalla tms. Sitä ei varmaan ole tehnyt kuin joku satunnainen karkulainen nykypäivänä.
- pyörittäneet c-kasetin nauhaa lyijykynällä
- väitelleet onko kromi-c-kasetti laadukkaampi kuin tavallinen
- tehneet omia c-kasettikokoelmia ja niihin värikkäitä kansia
- kopioineet vhs-kasettia niin monta kertaa, että kuvanlaatu meni puuroksi
- katsoneet "suojattua" tv-lähetystä välittämättä keskellä kuvaa heiluvasta viivasta
- katsoneet tuollaisesta lähetyksestä tehtyä vhs-kopiota
- heittäneet about 1000 korppua eli diskettiä roskiin koska niissä oli virus
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:32"]Jonnet ja jonnettaret muistaa paljon asioita, mutta kukaan heistä ei ole varmasti mm. etsinyt kirjekaveria teksti-tv:stä.
[/quote]
Kuka nyt sieltä katsoisi:D Lehdistäkin löytyy mut ei kiinnosta. T Nykynuori