Miltä tuntuu olla rikas?
Kadehditaanko teitä paljon ja miten suhtaudutte meihin keskiluokkaisiin ihmisiin?
Kommentit (7)
onhan tuo hyvä syysteemi mistä kakkonen kirjoitti, mutta mitenkäs säästää kun tulot on niin pienet että mitään säästettävää ei jää?! no, kun olen saanut koulun käytyä ja pääsen töihin niin rupean säästämään.
nro 4,
onko siis puhdasta omaisuutta tuo yli 500, vai onko myös lainoja?
meillä n. 400 000 asunnossa ja puolet siitä osakkeissa, mutta myös asuntolainaa. en miellä meitä rikkaiksi.
valuutalla, eikä tässä ole mukana autoa tai asuntoa.
Ja kyllä niitä kateellisia kavereita on joskus ollut. Ei ole enää, aikapäiviä sitten poistettu lähipiiristä. Ei olla äkkirikkaita vaan pikkuhiljaa rikastuttu, ollaan osattu ottaa aika terveellä tavalla tää kaikki vastaan.
Mutta on kuitenkin kiva, kun voi ostaa katsomatta hintalappua (katson kuitenkin), tai lähteä tosta vaan matkalle, miettimättä onko siihen varaa. Koti on unelmakoti ja on hyvät autot ja kunnon vene. Tällästä tää on!
Niin, ja en valitse tuttuja, kavereita tai ystäviä, heidän rahapussien paksuuden mukaan.
Oma äitini oli 3 lapsen yksinhuoltaja ja siivooja. Että on niitä köyhempiäkin aikoja tullut nähtyä. Silti äiti piti meistä hyvän huolen ja aina oli ruokaa. Mä arvostan äitiäni kovasti! ja kaikkia muitakin jotka sinnikkäästi menevät eteepäin oli elämäntilanne mikä tahansa.
Huomautan rasittaville kadehtiville keskiluokkaisille, että itse voisivat olla ihan yhtä rikkaita, jos eivät olisi niin saamarin tuhlaavaisia. Eli ei mekään olla miehen kanssa omaisuuttamme keneltäkään ilmaiseksi saatu. Ollaan vaan aina säästetty joka penni ja annettu kasvaa korkoa.
Mukavaahan tämä on, huolet vähäisempiä.
Olemme rikkaita, vaikkei ehkä mitään " sikarikkaita" . Määrittelen meidät rikkaiksi siksi, ettei ole yhtään mitään huolia rahan kanssa.