Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: ”Ghostausta” harrastavat varsinkin ihmiset, joilla on psykopaattisia ja manipuloivia piirteitä

Vierailija
17.01.2022 |

"Moni hylkää deittikumppanin selityksittä – ”Ghostausta” harrastavat varsinkin ihmiset, joilla on psykopaattisia ja manipuloivia piirteitä, tutkimus esittää

Yllättävää katoamista pitävät tuoreen tutkimuksen mukaan hyväksyttävämpänä ne, joilla on piirteitä persoonallisuuden niin sanotusta synkästä kolmikosta. Taustalla voi olla myös muita syitä, suomalaistutkija huomauttaa."

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008514804.html

Kommentit (235)

Vierailija
21/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti ex harrastaa tätä huomionhakua. Lähettää tyhjiä viestejä vuosienkin jälkeen ja sitten kun vihdoin reagoin niin ei vastaa mihinkään kyselyyn, että mitä haluaa. Haluaa vain tietää olenko vielä saatavilla ja muistuttaa olemassaolostaan. Mutta kun tietää olevansa tekemisissä luonnevikaisen kanssa... oh well. Koita toipua psyko.

Vierailija
22/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon vain, että ghostaamiselle keksittäisiin suomenkielinen ilmaus.

Kummittelu?

Häivyttäminen voisi olla suomenkielinen vastine. Mutta joo mä olen aina ihan suoraan sanonut naiselle että näen sen pelin mitä hän harrastaa. Sitten alkaa selittely ettei tiedä mitä haluaa tai ei voi noin vain heittäytyä. Miksi sitten tuhlaat aikaani ja otat yhteyttä? Hus hus muualla siitä leikkimään en ole leikkikalusi.

Häivyttäminen on hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan olla varmaan aika vanha, kun täälläkin melkein kaikki tinderistä ja sen ongelmista  kertovat avaukset kommentteineen tuovat mieleen vain, että nykyajan ihmisillä ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja eikä kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan. Ihan höpöä perustella, että kaikki ghostaajat muka olisivat psykopaatteja tai ongelmallisia muutoin. Itsekeskeisiä varmaan, mutta enimmäkseen huonostikasvatettuja

Deittipalstailua hetken kokeilleena yhdyn tuohon täysin. Ghostaus on koko alustan ominaisuus, ei minkään pienen psykopattivähemmistön siellä. 

Vierailija
24/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käy niin, että deitti osoittautuu sillä tavalla umpihulluksi, että ghostaaminen on turvallisin tapa. Normaali-ihmisten kanssa homma lopetetaan tietysti kasvokkain tai minimissään puhelinkeskustelulla jos toinen on kauempaa.

Vierailija
25/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideittailussa ihminen muuttuu kuvaksi joka on helppo vaihtaa parempaan. Ghostaaminen on huonotapaista ennemmin kuin psykopaattista.

Vierailija
26/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Tinderissä se kohtelias käytös karisee jossain vaiheessa kaikilta. Se kun ei auta, jos on yksin kohtelias jos toinen ei ole.

On helpompaa jättää vastaamatta tai poistaa suoraan. Toinen tästä tietysti mielensä pahoittaa, koska luuli suhteesta aivan muuta.

Vierailija
27/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatti ex harrastaa tätä huomionhakua. Lähettää tyhjiä viestejä vuosienkin jälkeen ja sitten kun vihdoin reagoin niin ei vastaa mihinkään kyselyyn, että mitä haluaa. Haluaa vain tietää olenko vielä saatavilla ja muistuttaa olemassaolostaan. Mutta kun tietää olevansa tekemisissä luonnevikaisen kanssa... oh well. Koita toipua psyko.

Oh well!

Vierailija
28/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghostaamisen sijaan, jotkut harjoittavat hätävalheita.

Hätävalheita? Tarkoittanet, ettei toinen kehtaa sanoa, että sinulla on esim. jotain ulkoisia piirteitä, joista ei syty ja keksii jonkun kohteliaamman ilmaisun?

Vierailija
29/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ghostaajat pitää kohdata verbaalisesti, jos kadulla tulevat vastaan, haukkumatta ja käymättä kiinni.

Ghostaamisen normalisointi on vain vastuun välttelyn hyväksymistä.

1) Ghostaaminen on henkistä väkivaltaa.

2) Se on valitettavan suhteellista, milloin sitä tulisi harjoittaa.

3) Sitä oikeutetaan oikein, väärin ja myös harhaisin perustein.

4) Jotkut eivät osaa pukea asioita sanoiksi tarkoittamatta mitään pahaa.

5) Ghostaaja on vastuuton raukkis.

Ja lista jatkuisi loputtomista syistä ja meriselityksistä.

Vierailija
30/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon vain, että ghostaamiselle keksittäisiin suomenkielinen ilmaus.

Kummittelu?

Se olisi haunting, mikä on suunnilleen päinvastainen tilanne.

Ghosting on täydellinen katoaminen.

Ok?

Vierailija
31/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette siellä Tinderissä, jos siellä on niin kauheaa?

Vierailija
32/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaattisuuden ohella machiavellismi ja narsismi kuuluvat tuohon kolmioon. Muita syitä huono itsetunto ja konfliktien pelko.

Suurin osa ghostaajista, joita tunnen ovat osoittautuneet manipulointiin taipuvaisiksi. Osa myös vahvasti narsistisia. Nämä ovat tuttuja muista ympyröistä kuin tinderistä.

Vierailija
33/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole kauhee, kun sitä ei ota niin vakavasti.

Vierailija
34/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ihmiset ovat siellä hakeakseen seuraa.

Vierailija
35/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tapaat jonkun juhlissa ja vaihdatte numeroita. Käyt muutamilla treffeillä, ja asiat näyttävät menevän hyvin. Ajattelet, että asiat etenevät – ja sitten et enää koskaan kuule tästä henkilöstä. He eivät vastaa tekstiviesteihisi, puheluihisi, viesteihisi. He ovat ghostanneet.”

Ei he l ve tti tätä nykytoimittajien tasoa. Ensin puhutaan yksikössä ja yhtäkkiä vaihdetaan monikkoon.

Vierailija
36/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on takataskussaan nuo aloituksessa mainitut taidot enempi tai vähempi hiotuneina, paitsi tietysti autismin kirjoon kuuluvilla, joiden persoonallisuus ei siihen taivu.  Moraalin aste määrittää miten toimii vuorovaikutuksessa toisiin ihmisiin, nuoremmalla iällä ei välttämättä ole täysin kehittynyt että ymmärtäisi ottaa vastuuta myös toisen tuntemattoman ihmisen hyvinvoinnista. 

Vierailija
37/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet valittaa, että eivät saa matcheja tinderissä, eivät pääse treffeille ja naiset eivät vastaa viesteihin.

Ihmettelen kovasti, miksi sitten, kun saavat matchin minun kanssani, eivät vaivaudu viestittämään, vastaamaan viestiin tai sitten lopettavat vain parin viestin jälkeen. Entä ne, jotka viestittelevät jonkin aikaa, mutta eivät ole ollenkaan lähdössä treffeille.

Voisi kuvitella, että jos matcheja tulee muutama vuodessa, olisi intoa vähän panostaa. Muuten ajattelisin, että vika on minussa, mutta vaikka olisikin, mies ei voi tietää sitä, koska ei tunne minua. Osaan kyllä kirjoitella kivoja, tuhmiakin tilanteen mukaan ja monet pitävät minua jopa kauniina. Olen naisellinen, normaalipainoinen, terve ja iloinen. En polta, ei ole lemmikkejä ja osaan pitää hauskaa :)

Itse lähden mielelläni treffeille, jos juttu luistaa ensin kirjoitellen. Tavallisin kokemus kuitenkin on ollut, että mies haluaa seksiä ensimmäisillä treffeillä. Kun se ei käy, mies lähettelee aikansa "eroottisia" viestejä ja sitten suuttuu ja katoaa.

Toinen tuttu vaihtoehto on ne miehet, jotka haluavat heti matchin saatuaan tulla minun luokseni yöksi ja kun se ei käy, heistä ei kuulu toista kertaa. Vanhemmat miehet eivät paljoa vaivaudu viestittelemään edes ensin ja kirjoittavat hämmästyttävän huonosti. Nuoremmat ovat sujuvia ja sinnikkäitä, juttelevat mukavia ensin, mutta jos seksi ei käy heti eikä huomenna, juttu oli siinä... Tai no on vielä muutama match, joka jaksaa ehdotella useamman kerran.

Ghostaaminen on ikävää, kun ei tiedä, onko toinen kiinnostunut vai ei. Tapaan sitten muita sillä aikaa, kun ei tiedä. Turhaan en odottele ketään. Koska en tykkää ghostaamisesta, en tee sitä ikinä. Mutta yleensä ei ole tarvettakaan, miehet tekee sen itse 🤣

Vierailija
38/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut inisevät termistä ghostaaminen? Paljon helpompaa se on suomalaisten lausua kuin vaikka smoothie. Silti smoothie on ihan vakiintunut termi täällä. Miksei ghostaaminen saisi olla? Kaikki nuo kummittelut ja häivyttämiset ne vasta typeriltä ja väkisin väännetyiltä kuulostavat.

Vierailija
39/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut inisevät termistä ghostaaminen? Paljon helpompaa se on suomalaisten lausua kuin vaikka smoothie. Silti smoothie on ihan vakiintunut termi täällä. Miksei ghostaaminen saisi olla? Kaikki nuo kummittelut ja häivyttämiset ne vasta typeriltä ja väkisin väännetyiltä kuulostavat.

Miksi se on sinusta ininää, jos on sitä mieltä, että olisi hyvä keksiä suomenkielisiä sanoja ja termejä sen sijaan, että ottaa aina sen englanninkielisen sanan käyttöön? Miksi suomenkieliset sanat kuulostavat väkisin väännetyiltä?

Vierailija
40/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet valittaa, että eivät saa matcheja tinderissä, eivät pääse treffeille ja naiset eivät vastaa viesteihin.

Ihmettelen kovasti, miksi sitten, kun saavat matchin minun kanssani, eivät vaivaudu viestittämään, vastaamaan viestiin tai sitten lopettavat vain parin viestin jälkeen. Entä ne, jotka viestittelevät jonkin aikaa, mutta eivät ole ollenkaan lähdössä treffeille.

Voisi kuvitella, että jos matcheja tulee muutama vuodessa, olisi intoa vähän panostaa. Muuten ajattelisin, että vika on minussa, mutta vaikka olisikin, mies ei voi tietää sitä, koska ei tunne minua. Osaan kyllä kirjoitella kivoja, tuhmiakin tilanteen mukaan ja monet pitävät minua jopa kauniina. Olen naisellinen, normaalipainoinen, terve ja iloinen. En polta, ei ole lemmikkejä ja osaan pitää hauskaa :)

Itse lähden mielelläni treffeille, jos juttu luistaa ensin kirjoitellen. Tavallisin kokemus kuitenkin on ollut, että mies haluaa seksiä ensimmäisillä treffeillä. Kun se ei käy, mies lähettelee aikansa "eroottisia" viestejä ja sitten suuttuu ja katoaa.

Toinen tuttu vaihtoehto on ne miehet, jotka haluavat heti matchin saatuaan tulla minun luokseni yöksi ja kun se ei käy, heistä ei kuulu toista kertaa. Vanhemmat miehet eivät paljoa vaivaudu viestittelemään edes ensin ja kirjoittavat hämmästyttävän huonosti. Nuoremmat ovat sujuvia ja sinnikkäitä, juttelevat mukavia ensin, mutta jos seksi ei käy heti eikä huomenna, juttu oli siinä... Tai no on vielä muutama match, joka jaksaa ehdotella useamman kerran.

Ghostaaminen on ikävää, kun ei tiedä, onko toinen kiinnostunut vai ei. Tapaan sitten muita sillä aikaa, kun ei tiedä. Turhaan en odottele ketään. Koska en tykkää ghostaamisesta, en tee sitä ikinä. Mutta yleensä ei ole tarvettakaan, miehet tekee sen itse 🤣

Ne miehet, jotka toimivat tuolla tavalla eivät ole niitä, jotka valittavat etteivät saa matcheja.