Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka eivät ole koskaan käyneet Helsingissä?

Vierailija
14.05.2015 |

Asun siis Tampereella, enkä ole kokenut tarvetta koskaan lähteä Helsinkiin. Samalla hinnalla pääsee raikulla Lontooseen. En ole siis milloinkaan käynyt Helsingissä. "Kohtalon tovereita"? Vai olenko outo?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mieluummin matkustelisin samalla rahalla ulkomailla, kuin että kävisin jossain kaupungissa mis en ole koskaa käynyt, Suomes ku ollaan nii kyl ehtii myöhemminkin! Mun mielestä ei oo outoa! :)

Vierailija
2/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ehkä vähän outoa.  En itsekään varsinaisesti ole koskaan käynyt siellä turistina, mutta kyllä silloin tällöin tulee asiaa.  Ekoja kertoja kävin luokkaretkellä, sitten olen käynyt tietysti lasten kanssa Lintsillä, matkustanut laivalla Tallinnaan, käynyt kavereilla kylässä, konserteissa stadikalla, mielenosoituksessa eduskuntatalolla yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole vielä käynyt! Kesäkuussa tulee tapahtumaan eka visiitti. En kyllä pidä minään itseisarvona, että jokaisen olisi siellä käytävä.

M19

Vierailija
4/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun tampereella ja olen käynyt kerran helsingissä. Mitäpä tuolla, kun ei mitään erityistä asiaa ole kaupunkiin ollut.

Vierailija
5/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:24"]

Juna-ja bussilippuja saa alennuksella, lisäksi on halpabussiyhtiöt.

[/quote]

Juu kyllä varmasti Helsinkiin pääsee helposti ja nopeasti jopa ilmaiseksi vaikka kimppakyydillä. Toinen asia on sitten miksi sinne menisin. Mutta tässä keskustelussa en kysynytkään miten pääsen Helsinkiin. Kysyin vain että onko tälläinen yleistä.

Vierailija
6/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman hämmentävää, kun kuitenkin asut Tampereella, josta jotkut käyvät töissäkin Helsingissä. Ymmärtäisin paremmin, mikäli asuisit vaikka Pohjois-Suomessa.

Vierailija
7/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:58"]

No, mä asun 50km helsingistä.Samassa työpaikassa nainen, joka kehuu sillä ettei koskaan ole käynyt helsingissä.En ole ihan vakuuttunut kannattaako sillä kummemmin kehuskella.

[/quote]

Miksi joku kehuskelee sillä. Mitä hienoa siinä on, ei kukaan silläkään kehuskele että on käynyt Helsingissä. :D No mutta eipä usein tule itselleni mieleen, että ainiin en ole käynyt koskaan Helsingissä. Muutamat ystäväni tietävät koska on tullut joskus puheeksi. Ovat ns. oudoksuneet, ensimmäisenä juuri ollut vähän ihmeissään että miten olet välttynyt käymästä. Jaa-a en tiedä :D

Vierailija
8/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on!

[/quote]

Ai siis miten se on oudompaa kuin se että on asunut ikänsä jossain Helsinkiä pienemmässä paikassa (kuten Tampere) eikä ole koskaan käynyt Helsingissä mutta maailmalla kyllä? Helsinki on kuitenkin pääkaupunki. Pk-seudun ulkopuolelta en Suomessa keksi mitään kovin hirveän eksklusiivista asiaa, vaikka pk-seudun ulkopuolellakin on matkusteltu. 

Vierailija
9/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:13"]

Hieman hämmentävää, kun kuitenkin asut Tampereella, josta jotkut käyvät töissäkin Helsingissä. Ymmärtäisin paremmin, mikäli asuisit vaikka Pohjois-Suomessa.

[/quote]

Aijaa! Minusta on paljon loogisempaa ettei isosta kaupungista mene toiseen isoon kaupunkiin. Kun taas jos asuisin jossain pienellä paikkakunnalla niin ensimmäisenä tulisi mieleen lähteä juuri isoimpaan kaupunkiin esime shoppailemaan.

Vierailija
10/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole ikinä käynyt muualla kuin Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa, Kirkkonummella, Lohjalla ja Vihdissä :D En siis ole käynyt ulkomaillakaan ikinä, en edes Tallinnassa. En koe menettäneeni mitään.

Vierailija
11/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan outoa ole jos elää muutenkin pientä elämää. Vaikea sanoa, en osaa mitenkään samaistua tilanteeseen, jossa ei kokisi tarvetta koskaan käydä Suomen vilkkaimmassa kaupungissa. 

Vierailija
12/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]

Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä?

[/quote]

Ihan tavallinen nuori aikuinen. Olisin varmasti käynyt jos olisi ollut tarvetta, mutta ei ole tullut mitään syitä miksi olisin käynyt? Mitä siellä olisi miksi kannattaisi lähteä?

[/quote]

Siksi, että tietäisit.

Vierailija
13/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:13"]

[/quote]

Aijaa! Minusta on paljon loogisempaa ettei isosta kaupungista mene toiseen isoon kaupunkiin. Kun taas jos asuisin jossain pienellä paikkakunnalla niin ensimmäisenä tulisi mieleen lähteä juuri isoimpaan kaupunkiin esime shoppailemaan.

[/quote]

Tampere mikään iso kaupunki ole. Itse helsinkiläisenä en pidä Helsinkiäkään isona kaupunkina maailman mittakaavassa, mutta on se isompi kuin Tampere. Helsinki 624 427 asukasta, Tampere 223 292 asukasta.

Vierailija
14/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä? [/quote] Mun mielestä oudompia ovat ne Helsingissä koko ikänsä asuneet, jotka ovat kyllä reissanneet maailmalla, mutta eivät Suomessa ole käyneet pk-seudun ulkopuolella. Näitäkin on!

[/quote]

Musta osoittaa huonoa yleissivistystä, ettei ole kotimaassaan käynyt joko pääkaupungissa tai sitten pääkaupungin ulkopuolella. Kyllä omaan kotimaahansa pitää tutustua. Mitä ajattelisit jostain Machersterissa asuvasta, joka sanoisi, ettei ole koskaan käynyt Lontoossa - aivan, juntti. Mutta samoin on lontoolainen, joka ei ole koskaan käynyt Lontoon ulkopuolella.

Vierailija
15/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:20"]

Ei se varmaan outoa ole jos elää muutenkin pientä elämää. Vaikea sanoa, en osaa mitenkään samaistua tilanteeseen, jossa ei kokisi tarvetta koskaan käydä Suomen vilkkaimmassa kaupungissa. 

[/quote]

En ole käynyt Helsingissä= minulla on pieni elämä. WUT :D Tuoko Helsingissä käynti siis sisältöä mielestäsi ihmisen elämään? Olen käynyt lähes jokaisesa euroopan maassa joten epäilen Helsingin olevan kovin järisyttävä paikka verrattuna maailmaan. Siis varmasti on hienoa ja upea kaupunki ei siinä mitään, mutta en näe kaupungissa mitään niin ainutlaatuista, että vartavasten olisin elämässäni sinne lähtenyt.

Vierailija
16/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:15"]

Olet outo :D. Millaista elämää elää ihminen, joka ei ole ikinä käynyt Helsingissä?

[/quote]

Ihan tavallinen nuori aikuinen. Olisin varmasti käynyt jos olisi ollut tarvetta, mutta ei ole tullut mitään syitä miksi olisin käynyt? Mitä siellä olisi miksi kannattaisi lähteä?

[/quote]

No mitä tarvetta sulla on käydä Lontoossa? Opiskeletko siellä? Vai kävitkö vain uteliaisuutta tyydyttämässä? Siinäpä on hyvä syy käydä vaikka Helsingissä. 

Vierailija
17/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä käynyt Helsingissä, asun kyllä Helsingissä mutten siltikään ole koskaan päässy stadiin asti.

18/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei ole mitään nähtävää muualla Suomessa asuvalle. Ette ole menettäneet mitään.

Vierailija
19/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä ehkä, että asut mun mielestä aika lähellä Helsinkiä. Itse asun Oulussa ja olen käynyt kahdesti Helsingissä.

Vierailija
20/120 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin helsingissä ja asunu koko ikäni siellä mutta muutin pois.