Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua kuinka pärjätä 20e kuun loppuun?

Vierailija
14.05.2015 |

Olo on muutenkin ärsyyntynyt (menkat lisäksi päällä) kun vatsa kurnii ja jääkaappi on eilisestä asti sisältänyt vain ruokakermaa ja maitoa. Oon tässä nyt pari päivää elellyt tuo summa tililläni, kun en viiti käyttää sitä kun menee tili nollille. Kuivakaappi on puolityhjä ja hedelmät ja leivät syöty. :( Kuun lopussa tulee palkka. Piti ostaa uusi jääkaappi johon upposi iso osa palkasta. :<

Kaikki vinkit ja apukeinot tänne.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin olla ihmisen uusavuton. Ja veikkaan, ettei se jääkaapin osto ole mikään koko totuus asiassa. Tällä hetkellä sinua ahdistaa lähinnä se, että olet tottunut kulutuskeskeiseen olemiseen ja sinulla on vieroitusoireita, kun et voi ostaa oikein mitään.

Kun työpaikkakin on niin eikös joltain työkaverilta tai muulta ystävältä voi ensi hätään lainata toiset 20 euoroa? Silloin olet jo tuplannut loppukuun budjetin? Usein töissäkin voi syödä niin, että ruoka vähennetään sitten seuraavasta tilistä. Ystävät ja sukulaiset voivat auttaa pahimman yli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Lidlissä ostamassa ruuat

Vierailija
4/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin naurettava ketju!!! Naisilla ei voi koskaan olla todellista rahapulaa. He voivat koska tahansa alkaa myymään seksipalveluita miehille. Täysin toista se on meillä miehillä.

Vierailija
5/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti ymmärrä, miksi joku menee ostamaan uuden jääkaapin ja maksaa sen käteisellä, vaikka ei jää ruokaan rahaa. Olisi kannattanut ottaa tähän tarpeeseen käytetty jääkaappi jostain 'torilta'. Ja juuri tähän aikaan vuodesta tulee vallan mainiosti toimeen ilman jääkaappiakin. Hyvin harva ruoka on sellaista, joka peräti pilaantuu ilman jääkaappia. Jos kaupat ovat lähellä, voi käydä noutamassa lähikaupassa jotain sellaista josta laittaa ruokaa heti.

Vierailija
6/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo maitoa, täytyy olla jääkaappi! Ja liharuoat kyllä pilaantuu lämpimässä.

Vierailija
7/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:48"]

[/quote]

Ulkona (=parvekkeella) on alle 10 astetta lämmintä...kyllä siellä ruoka ja maitotuotteet seuraavaan päivään säilyy.

Tietysti kannattaa ostaa ennemmin metukkaa kuin kanaleikkelettä ja maidonkin voi korvata pari viikkoa maitojauheella.

Vierailija
8/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:48"]

[/quote]

Ulkona (=parvekkeella) on alle 10 astetta lämmintä...kyllä siellä ruoka ja maitotuotteet seuraavaan päivään säilyy.

Tietysti kannattaa ostaa ennemmin metukkaa kuin kanaleikkelettä ja maidonkin voi korvata pari viikkoa maitojauheella.
[/quote]
Kaikilla ei ole parveketta tai pihaa.

Vierailija
9/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulla on kuiva-ainekaapissa? Melko paljon pystyy hyödyntämään, jos on jotain perusaineita valmiina. 

Asun yksin ja minulla on melko vaihtelevat tulot. Tässä on nyt muutama kuukausi menty niin, että palkasta lähes kaikki on mennyt asumiseen ja muihin maksuihin, mutta ihan hyvin menee silti. Olen yrittänyt aina silloin kun rahaa on ollut hieman enemmän käytössä ostaa esimerkiksi pakollisia kosmetiikkatuotteita, perusruoka-aineita varastoon, pakasteita ym. niin, että niillä pärjäilee. Köyhäilykuukausien ruokaa esimerkiksi erilaiset pastaruoat (halpaa spagettia, hieman oliiviöljyä, mausteita, valkosipulia, avokado/juustoa/sipulia tms. jos löytyy), itsetehdyt leivät (jauhoja, kuivahiivaa, vettä, mausteita, jotain hiutaleita), pizza/piirakka, mihin päälle jämiä, pakastimeen jemmatut kalapuikot ym.

Nyt on suunnilleen kolmen viikon budjettina ollut tuo 20 euroa, vielä reilu viikko ja 12,50 jäljellä. Viime viikonloppuna "tuhlasin", kun oli vieraita, tällä viikolla en olekaan sitten ostanut muuta kuin kahvimaitoa. Hiuslakka on loppumaisillaan, ja nyt näyttäisi, että saan vielä sitäkin ostettua, kivaa!

Ja kauhistelijoille sen verran, että lisänä on vielä säästötilillä rahaa, kuten myös S-tilillä, mutta en halua niistä käyttää, jos ei se ole äärimmäisen välttämätöntä. Tosi pienellä pärjää tarvittaessa yksin, jos hieman suunnittelee.

Vierailija
10/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jääkaappi oli pakko-ostos niin tästä voi päätellä että asut omassa, et vuokralla. Eikös yleensä lainaa ottaessa lasketa lyhennys niin että rahaa jää elämiseenkin?

Osamaksu on tänä päivänä keksitty, toki ymmärrän kertamaksun jolloin tuo ostos ei jää roikkumaan moneksi kuukaudeksi, mutta odottamattomiin suuriin menoihin osamaksu on hyvä vaihtoehto.

Tyhmyyttä on laittaa kaikki rahat palamaan kerralla, näin luettuna tuntuu siltä, että ap:n elämänhallinta on hakusessa ainakin talouden osalta.

Kuitenkin vastaan nyt kysymykseesi, osta paljon perunaa/makaronia ale lihaa (iso paketti halvempi) kaurapuuroa jne... tee itse niin säästät, ravintoarvot tuommoisessa ruuassa yleensä melkein nolla, mutta sen verta saa energiaa että elää sen pari viikkoa.

Vierailija
11/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttä on tulla toisen ketjuun kertomaan, mitä ap:n olisi pitänyt tehdä ja nyt hän on tyhmä... ap missä päin asut?

Vierailija
12/34 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita taas vanhemmillesi ja pyydä rahaa "lainaksi".
Lopeta tupakointi ja kaljoittelu. Hurstin jonopäivät ovat keskiviikko ja perjantai.
Nöyrry oikealla tavalla ja kiitä siitä mitä sinulla on!
Äläkä turhaan provosoi!

Vierailija
13/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ostaa uusi jääkaappi...

Kuitenkin sulla on vanhakin käytössä..?
Mitä jos oisit kerännnyt jääkaapin hinnan etukäteen pikkuhiljaa. Kun kuitenkaan ei ole kyse siitä että olisi kaappi yhtäkkiä hajonnut.

Vierailija
14/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun vanha meni rikki ja uusi oli pakollinen ostos.

Vierailija
15/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis jääkaapin verran rahaa ja puolikuuta jäljellä, laskisin kyllä äkkiä että pärjään ilman jääkaappia kuun loppuun että raha riittää ruokaan.

Vierailija
16/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä en pärjää ilman jääkaappipakastinta paria viikkoa.

Vierailija
17/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin monta pussia makaronia, ison halpisketsupin, lisäksi kananamunia, kaurapuuropaketin (halvimman) ja tarjous-sikanautaa.

Vierailija
18/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:44"]Mutta minä en pärjää ilman jääkaappipakastinta paria viikkoa.
[/quote]

Miksi et?

Vierailija
19/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikkoa ihan tajuton kasa (700g jliha halvempaa). Hernerokkaa ja sosekeittoja. Itse selvisin puoltoistaviikkoa noin. Hedelmistä ym. Joutuu luopumaan ja tehdä leipää itse, mutta onnistuu!

Vierailija
20/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet sillä jääkaapilla jos ei sinne ole rahaa ostaa ruokaa?