Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua kuinka pärjätä 20e kuun loppuun?

Vierailija
14.05.2015 |

Olo on muutenkin ärsyyntynyt (menkat lisäksi päällä) kun vatsa kurnii ja jääkaappi on eilisestä asti sisältänyt vain ruokakermaa ja maitoa. Oon tässä nyt pari päivää elellyt tuo summa tililläni, kun en viiti käyttää sitä kun menee tili nollille. Kuivakaappi on puolityhjä ja hedelmät ja leivät syöty. :( Kuun lopussa tulee palkka. Piti ostaa uusi jääkaappi johon upposi iso osa palkasta. :<

Kaikki vinkit ja apukeinot tänne.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:49"]

Mä ostaisin monta pussia makaronia, ison halpisketsupin, lisäksi kananamunia, kaurapuuropaketin (halvimman) ja tarjous-sikanautaa.

[/quote]

Herneet on myös halpoja. Itse en laita jauhelihaa hernekeittoon vaan porkkanaa. Soijarouhe voisi käydä myös jauhelihan tilalta. Sekin on aika halpaa. Jos leipää haluat, niin leipomon myymälästä saa usein 2-laatuisia leipiä halvemmalla. Perunoita saa myös halvalla, alle 1€/kg.

Vierailija
22/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jääkaappi, sehän on tuossa tilanteessa ihan turhake.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:53"]

Mitä teet sillä jääkaapilla jos ei sinne ole rahaa ostaa ruokaa?

[/quote]

Mitä teet sillä rahalla, jos et voi ostaa mitään ruokaa joka vaatii jääkaapin/pakastimen saatika tehdä isoa satsia kerralla, joka sekin pitäisi säilyttää jossain?

Vierailija
24/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:58"]Myy jääkaappi, sehän on tuossa tilanteessa ihan turhake.
[/quote]
Joo ja osta ens kuussa taas uus ja ole samassa tilanteessa :D

Vierailija
25/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt mitään jauhelihaa osta, on hetkessä syöty ja aika kallista. Juureksia, kaurahiutaleita, makaronia, papuja, juo vettä, helpoja pakasteita kuten herne-maissi-paprikaa.

Vierailija
26/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta teitä on? Sinä yksin?

Olisiko sulla mitään myytävää? Pulloja keräämälläkin voi muutaman lisärahan hankkia?

Uunimakkaraa ja grillimakkaraa saa eurolla. Perunoita halvalla. Noista keittoa, makkarakastiketta ja uunimakkaraa. Jauhoja ja munia, ulkoa nokkosia, tulee nokkoslettuja tai nokkospannaria. Hernekeittoa herneistä. Sämpylöitä itse lepoen, niukalta kyllä kuulostaa eväät. Kalapuikkoja saa myös eurolla.

Vierailija
27/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:02"]Kuinka monta teitä on? Sinä yksin?

Olisiko sulla mitään myytävää? Pulloja keräämälläkin voi muutaman lisärahan hankkia?

Uunimakkaraa ja grillimakkaraa saa eurolla. Perunoita halvalla. Noista keittoa, makkarakastiketta ja uunimakkaraa. Jauhoja ja munia, ulkoa nokkosia, tulee nokkoslettuja tai nokkospannaria. Hernekeittoa herneistä. Sämpylöitä itse lepoen, niukalta kyllä kuulostaa eväät. Kalapuikkoja saa myös eurolla.
[/quote]
Mä asun varmaan erikoisessa paikassa kun ei täällä mistään mitään pulloja sais kerättyä :D Tuo on ihan vakioneuvo täällä, ja mä en tajua mistä niitä vois kerätä :D

Vierailija
28/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla katso käytettyjä mm huutiksesta, torista.

meillä meni myös jääkaappi rikki mutta koska olimme laittamassa asuntoa myyntiin vuoden sisällä, ostettiin käytetty. Mies oli vielä silloin työmatkalla, kun löysin jääkaapin mutta kollega jeesaan farkullaan. 

Vierailija
29/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin 2 kk ilman jääkaappia kesähelteillä ja hyvin meni. Iskukuumennettua maitoa, mehutetroja, munia, pastaa, riisiä, linssejä, papuja, muroja, pähkinöitä, hedelmiä, tölkkiruokaa yms. Ja tuore liha valmistettiin heti. Jos halusimme juomat kylminä, ostimme ison pussillisen jäätä ja heivasimme ne syvään lavuaariin juomapullon kera. Tiukkaa teki vasta sitten, kun kaasu oli pois käytöstä pari viikkoa ja keittiössä ainoastaan kaasuhella. ;)

Vierailija
30/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ihan kaikki nyt stemmaa... Jos ketjun aloittaja on nyt tosissaan, niin hänen elämänhallintansa on täysin kadoksissa. 

Mikset ajattele pikavippejä tms. (jos ei nyt kertakaikkiaan ole kaveria, jolta voisi pariksi viikoksi vipata satkun pari)? Kanikonttori? Sosiaalihuolto?

Vierailija
31/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaa varasta

Vierailija
32/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoja, hiivaa, juustoa ja tonnikalaa. Näillä aineksilla leivoin pellillisen pitsaa opiskeluaikana. Leikkasin pitsan kuuteen osaan ja laitoin pakkaseen. Tässä oli sitten kuuden päivän ruoka. Jauhoista ja hiivasta lisäksi itseleivottuja sämpylöitä. Linssipaketin saa reilulla eurolla ja siitäkin syö useamman päivän (vettä, mausteita ja suolaa, 30 sentin purkki paseerattua tomaattia ja linssit joukkoon). Munakas on myös halpaa ja hyvää. Veteen tehty puuro ja voisilmä. Ja tietty makaroni (keitä kasvisliemikuution kanssa ja muuta ei tarvita -hyvää on) ja pussillinen perunoita, josta saa vaikka mitä. Tsemppiä!

Vierailija
33/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 18 sai alapeukkuja? Asuin ulkomailla ja maassa oli niin vaikea taloudellinen tilanne, että inflaatio oli pilvissä ja varsinkin elektroniikkaa oli todella vaikea ostaa. Olin onnekas, että olin ilman jääkaappia vain 2 kk -osa lapsiperheistä asui sillan alla ja omaisuutena oli rievut asfaltilla, vaatteet päällä ja yksi lämmitin talvea varten, jolloin jostain täytyi varastaa sähköä ja tehdä laittomia ja vaarallisia viritelmiä, että lämmitin saatiin päälle.

Vierailija
34/34 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ostaa sulta seksiä 100e tunti.