Kerro ammattisi likainen salaisuus
Kiinnostaa kuulla tarinoita, miten asiakasta/potilasta tms. huijataan! Esim. näitä "en ole syönyt makkaraa sen jälkeen, kun olin makkaratehtaalla töissä ja näin makkaran todellisen sisällön"
Kommentit (365)
Väittäisin, että ainakin kolmasosassa kauneushoitolassa on puutteellinen välinehuolto. Hoitajilla ei myöskään ole riittävää tietoa esimerkiksi sairaalabakteerista tai ihosairauksista. Myöskään kirurginveitsen teriä ei viitsitä vaihdella joka hoidon yhteydessä.
Näin Oulussa
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:46"]
Sairaaloissa vain välinehuoltajat ja leikkaussalihoitajat ymmärtävät aseptiikan syvimmän merkityksen. Välinehuollossa paheksumme toisinaan muun hoitohenkilökunnan tietämättömyyttä/välinpitämättömyyttä esim. käsidesin ja suojahanskojen käytöstä. Kerromme myös omakohtaisia kokemuksia lääkäreistä ja hoitajista, joilla aseptiikka on pettänyt pahan kerran. Siis kun olemme itse olleet vastaanotolla.
[/quote]
Koulutuksenne tuskin riittää arvioimaan asiaa.
[/quote]
Todellakin riittää. Meitä on koulutettu siihen paljon enemmän kuin hoitajia ja lääkäreitä.
[/quote]
Hölynpölyä. Lääkärin koulutus sisältää YLIOPISTO-opintoja mm. mikrobiologiassa. Ehkä koulutettu henkilökunta yksinkertaisesti pystyy arvioimaan paremmin, milloin on syytä noudattaa orjallista aseptiikkaa ja milloin ei.
[/quote]
No kerro sitten. Ortopedi ei pessyt käsiään vastaanotollaan kertaakaan koko päivänä, menikö oikein?
Olin töissä laadukkaana pidetyn kaupan liha- ja kalatiskillä ja lihamestari käski laittaa huonoksi menevät lihat marinadiin ja sanoa asiakkaille, että "tuoretta lihaa kaupan omassa marinadissa". Todellisuudessa marinadi oli jostain Saarioisten tms. valmispurkista. Monet valmisruoat olivat aivan samoja, mitä myytiin hyllyisssä, vain kalliimpia. Kala oli monesti vanhaa ja haisi... En osta enää mitää kaupan "tuore"tiskiltä. Vakuumissa on sentään päiväys...
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:53"]Hotellihuoneissa olevista vesilaseista ei kannata juoda.
[/quote]
Miksi? Onko hotellissa muutenkaan niin puhdasta kuin luullaan? Vaihdetaanko edes lakanoita?
[/quote]
Tuttu oli siivoamassa eräässä hotellissa, jossa siivottiin samalla rätillä pytty ja muut tilat yök
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:14"]Vastustamme koulutusmäärien lisäystä muka opetuksen laadun heikentymisen pelossa. Todellisuudessa haluamme ylläpitää lääkäripulaa ja mahdollisuuttamme kiristää mahdollisimman hyvää palkkaa työnantajilta. -lääketieteen opiskelija
[/quote][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:14"]Vastustamme koulutusmäärien lisäystä muka opetuksen laadun heikentymisen pelossa. Todellisuudessa haluamme ylläpitää lääkäripulaa ja mahdollisuuttamme kiristää mahdollisimman hyvää palkkaa työnantajilta. -lääketieteen opiskelija
[/quote]
Ei todellakaan kaikki opiskelijat.
t. Kollega
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:06"]Hammaspuolella nauretaan jälkeenpäin, kun potilaat selittelee hampaissaan olevia reikiä, vaikka kuinka päivittäin pesevät ja lankaavat... Jooo-o, meille pelkkä suuhun kurkkaaminen kertoo vähän muuta. Tai se perinteisin selitys "perin huonon hammasluun." :D
[/quote]
Tämä niin totta :D Huono hammasluu on vuosisadan koomisin tarina
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:18"]Lentokoneiden vessassa on kamerat. jpg.
T: lentäjä
[/quote]
oikeasti? miksi ihmeessä :D
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:59"]
Sairaaloissa vain välinehuoltajat ja leikkaussalihoitajat ymmärtävät aseptiikan syvimmän merkityksen. Välinehuollossa paheksumme toisinaan muun hoitohenkilökunnan tietämättömyyttä/välinpitämättömyyttä esim. käsidesin ja suojahanskojen käytöstä. Kerromme myös omakohtaisia kokemuksia lääkäreistä ja hoitajista, joilla aseptiikka on pettänyt pahan kerran. Siis kun olemme itse olleet vastaanotolla.
[/quote]
[/quote]
Todellakin riittää. Meitä on koulutettu siihen paljon enemmän kuin hoitajia ja lääkäreitä.
[/quote]
Hölynpölyä. Lääkärin koulutus sisältää YLIOPISTO-opintoja mm. mikrobiologiassa. Ehkä koulutettu henkilökunta yksinkertaisesti pystyy arvioimaan paremmin, milloin on syytä noudattaa orjallista aseptiikkaa ja milloin ei.
[/quote]
No kerrohan sitten, milloin hoitohenkilökunnan tai lääkärin ei tarvitse noudattaa aseptiikkaa? Voiko käpälöidä potilasta ja kaikkia esineitä instrumentit mukaanlukien hälläväliä-meiningillä, kun on oikein yliopisto-opinnot takana? Ja onhan niitä sellaisiakin "tarkkoja" lääkäreitä, jotka huolellisesti pyyhkivät kynänsäkin KÄSIDESILLÄ.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hölynpölyä. Lääkärin koulutus sisältää YLIOPISTO-opintoja mm. mikrobiologiassa. Ehkä koulutettu henkilökunta yksinkertaisesti pystyy arvioimaan paremmin, milloin on syywtä noudattaa orjallista aseptiikkaa ja milloin ei.
[/quote]
Aivan. Hoitajille aseptiikka on kuin uskonto, kun eivät juuri muuta osaa. Lääköri ymmärtää, että joskus on ihan turha löträtä sillä käsidesillä, kun potilas lähtiessään koskee ovenkahvaaankin ja pöpöt taas käsissä. Leikkaussalissa taas juuri ne hoitajat eivät tajua likaisen ja steriilin alueen eroja. Aivoihin ei voi mennä leikkaamaan samoilla instrumenteilla, joilla avattiin kallo, koska siinä kallossa on pöpöjä, joita aivoihin ei normaalisti pääse. Hoitajille tämä tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, toistelevat vain sitä mantraansa "nämä ovat kaikki steriilejä instrumentteja".
Oon ollut eräässä siivousfirmassa kesätöissä ni siel siivottii ulkona lastauslavalta pääskysen paskat sellaisel lattioidenpesukoneella ja sit samalla koneella vesiä tai mitään vaihtamatta mentii sisätilojen lattioita puhdistaa , tila missä säilytettiin sairaalaan meneviä kirurgisia välineitä laatikoissaan. Pääskysenpaskabakteereja anyway levis sinneki lattioille
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:06"]Hammaspuolella nauretaan jälkeenpäin, kun potilaat selittelee hampaissaan olevia reikiä, vaikka kuinka päivittäin pesevät ja lankaavat... Jooo-o, meille pelkkä suuhun kurkkaaminen kertoo vähän muuta. Tai se perinteisin selitys "perin huonon hammasluun." :D
[/quote]
Tämä niin totta :D Huono hammasluu on vuosisadan koomisin tarina
[/quote]
Hampaan kuntoon vaikuttaa muutkin asiat kuin pesu/ ravinto.
Hampaiden ominaisuudet periytyvät siinä missä muukin.
Jos minun vastaanotolla naureskelisitte potilaille tulis äkkiä kenkää. Kokemus kyllä näyttänyt, että selän takana kikattelijat eivät kummoisia ammatti-ihmisiä olekaan.
Ei niin hienoa kämppää, ettei raksamies olisi sen nurkkaan kussut.
.
Noin sanoi mulle kerran yksi työntekijä rakennuksilla, kun olin kesäharjoittelijana. Varmaan totta. Sylkivät yleisesti lattioille. Olin myös talvilomalla raksalla. Siellä oli ärsyttävä raapia jäätyneitä räkäklimppejä betonista.
Ok, itse katselin kun juoppoputkaan tuotiin nainen, hän pissasi, tai paskansi ? Paineli hälytintä kun ei ollut paperia. Laskin hänet vapaaksi vasta seuraavana päivänä. Tekosyyksi keksin väkivaltaisuuden.
T:arvaattekin kuinka monta kertaa vienyt rahaa asiakkaiden taskuista.
Torilta ei kannata ostaa popcornia. Ei niitä rasvaisia koneita jakseta/ehditä pestä joka päivä.
Eräässä firmassa työnkuva pyörii tulosten antamisen ympärillä. Asiakkaille lähtenyt ties mitä tuloksia useinkin. Työpaikalla useampi henkilö viettää järjettömiä taukoja, laiskottelee ja juoruaa. Yt aikana nämä valpastuvat ja esittävät ahkeraa. Ovat ensimmäisenä itseään kehumassa vaikka suurimman työn tekee ihan muut. Ja esimiehet uskoo! Nämä senkun porskuttaa
Olin lihamestarina Citymarketissa 7 vuotta kunnes jouduin sairaseläkkeelle. Sanon yhden neuvon teille jotka haluatte ostaa luomua: Älkää ostako cittareiden lihatiskeiltä mitään, mikä pitäisi olla luomua. Olin kahdessa edellä mainitussa kaupassa töissä, toisessa 3 ja 4 vuotta, ja kummassakin oli käytäntö, että koska luomuliha myi hyvin mutta oli niin kallista ostaa, niin tavallista lihaa (mm. naudan jauheliha) myytiin täysin röyhkeästi luomulaarista.
Vaitiolovelvollisuus on vain kaunis sana paperilla. Tämä asia ketuttaa minua suuresti, kun itse pidän vaitioloa tärkeänä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:30"]
Naureskelimme kahvihuoneessa mahamme kipeäksi kauttaaltaan tatuoidulle ja lävistetylle potilaalle, jota laskimokanyylin laitto pelotti paljon.
[/quote]
Monilla on lääkäriin ja sairaanhoitoon liittyvä fobia vaikka olis muuten kuinka helvetin kovapintainen. Ei se ole hassua.
[/quote]
Mut kyllä se silti tuntuu kummalliselta että papakoe pelottaa ihan kamalasti vaikka klitorikseen on laitettu lävistys.
Kävin epähygieenisellä lääkärillä. Se nyppi koko ajan huuliherpestään kirjoittaessaan tietsikalla. Sitten se asetteli sormia paikalleen kumihanskoissaan, joilla oli aikeissa tutkia alapääni. Missään vaiheessa ei puhdistanut käsiään.
.
Sanoin lääkärille tuossa vaiheessa.
Hammaspuolella nauretaan jälkeenpäin, kun potilaat selittelee hampaissaan olevia reikiä, vaikka kuinka päivittäin pesevät ja lankaavat... Jooo-o, meille pelkkä suuhun kurkkaaminen kertoo vähän muuta. Tai se perinteisin selitys "perin huonon hammasluun." :D