Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro ammattisi likainen salaisuus

Vierailija
14.05.2015 |

Kiinnostaa kuulla tarinoita, miten asiakasta/potilasta tms. huijataan! Esim. näitä "en ole syönyt makkaraa sen jälkeen, kun olin makkaratehtaalla töissä ja näin makkaran todellisen sisällön"

Kommentit (365)

Vierailija
321/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:30"]

Naureskelimme kahvihuoneessa mahamme kipeäksi kauttaaltaan tatuoidulle ja lävistetylle potilaalle, jota laskimokanyylin laitto pelotti paljon.

[/quote]

Monilla on lääkäriin ja sairaanhoitoon liittyvä fobia vaikka olis muuten kuinka helvetin kovapintainen. Ei se ole hassua. 

Vierailija
322/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha/kalatiskillä olevissa tuotteissa saattaa olla seuraavana päivänä päiväys, mutta kysyttäessä päiväys aika kerrotaan, kalataulussa päiväykset näkyy kysymättäkin. Samana päivänä vanhaksi meneviä ei ainakaan meillä myydä, paitsi jos ne on ns. päivän tuotteita ja joka päivä tulee uudet ja tuoreet. Ehkä päiväyksiä suurempi salaisuus on se että mitään ei tehdä kaupassa vaan kaikki tulee valmiina tiskiin. Eli periaatteessa samaa einestä kuin eineshyllyssä, mutta kovempaan hintaan. Osa tiskiin tarkoitetuista kaloista tulee vakuumissa, joten aina ei siltäkään voi välttyä vaikka "tuore"tiskiltä ostaisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:45"]Raha ratkaisee ja moni nousee reittä pitkin. Alaa en kerro. [/quote] Luulin, että tätä ei oikeasti tapahdu ja että kaikki tällaiset olisivat pelkkää urbaanilegendaa. Paitsi tietysti jollain erotiikka-alalla (josta ei varmaankaan tässä ole kyse :D) [/quote] Usko pois, tapahtuu kyllä lähes jokaisen suuryrityksen johdossa. [/quote] Ok, eli päästäkseen suuryrityksessä hyvään paikkaan, täytyy lisäksi olla kaunis..? Tässä minua kiinnostaa erityisesti se, että kuka tekee "aloitteen", sen ensimmäisen ehdotuksen tällaiseen "etenemisstragediaan". Todella omituiselta kuulostaa :D

[/quote]

Mulla on aika iso ystäväpiiri, jotka ovat kaikki pärjänneet töissä hyvin. Kaksi kuitenkin etenee urallaan yli muiden. Fiksuja naisia ja varmasti ansaitsevat sen, mutta lieneekö sattumaa, että kumpikin harrastaa suhteita esimiehiinsä. Toisella on ollut jo kolmen peräkkäisen pomon kanssa salasuhde. Vanhempia miehiä, naimisissa. En tiedä, onko asioilla yhteyttä, mutta oisko se sitten niin, että naisen pitää fiksuuden lisäksi avata jalkansa, jotta tulee ylennyksiä ja palkka nousee?

Vierailija
324/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:34"]

Potilaille nauretaan ruokatauoilla ja heistä todellakin puhutaan myös niiden kanssa, jotka eivät hoitoon suoranaisesti osallistu. Somaattisella puolella ei ole aivan niin räikeää T. vuosia sitten psykiatrisessa sairaalassa työskennellyt

Itse en tuota koskaan tee.

sh

[/quote]

oma on häpeänsä

Vierailija
325/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:48"]Käyn välillä syömässä, vessassa ja lääke-esittelyssä, vaikka päivystyksessä olisi 2-3 tuntia ajat myöhässä. 

lääkäri
[/quote]

Oliks tää nyt jotenkin uutta?
-ex hoitaja, eri kuin ap

Vierailija
326/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:28"]Noh, vihaan seksiä asiakkaiden kanssa eikä asiakkaat kiihota millään tavalla. Toki miehet kehuvat kuinka märkä ja halukas olen. Hehe, pruuttaan liukkaria ennen aktia pimppiin ja voihkin samalla kun mietin omia asioitani. Miehet luulevat olevansa koviakin panomiehiä.  t. maksullinen nainen [/quote] No ei varmaan ole salaisuus kenellekään. Pelottavaahan se olisi jos aina olisi pimppa märkänä ja orgasmin partaalla vaikka tekee vain työtään...

[/quote]

Kyllä se vain niin on, että asiakkaat luulevat maksullisen naisen nauttivan ja olevan kiimassa :D Hassuahan se on, että joku niin luulee.. t. maksullinen nainen

Vierailija
327/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti yli puolet työnkavereistani ei edes yritä tehdä päivän työtään kokonaan. työaika käytetään miettimällä, kuinka työtä voi jättää sinä päivänä mahdollisimman paljon tekemättä. hidastellaan, vetkutellaan, hengaillaan. työnantaja valtion firma. asiakkaat kärsivät tästä koko ajan, se ketuttaa itseäni eniten.

Vierailija
328/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media-alalla on paljon kissanristiäisiä, joissa alan ihmiset sekoilevat surutta äärimmäisen humaltuneina. Ala on myös pullollaan teennäisiä ihmisiä, jotka yrittävät vain hyötyä toisistaan nuolemalla toistensa perseitä. Alalla valehdellaan, ollaan omahyväisiä ja muutenkin kieroillaan niin paljon kuin ehditään. Tällä alalla kierot ja tyrkyt pärjää parhaiten.

Vierailija
329/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla kiire johtuu hyvin usein siitä, että hoitajat puhuu kiireestä. Aikaa käytetään siihen paljon, ja tadaa, kohta onkin sitten kiire. Jos lässytettäis vähemmän niin ei olis niin kiire. Terkkuja teille joiden omaisia on vanhainkodissa tms ja saatte selitykseksi asiaan kuin asiaan kiireen.

Vierailija
330/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa vain välinehuoltajat ja leikkaussalihoitajat ymmärtävät aseptiikan syvimmän merkityksen. Välinehuollossa paheksumme toisinaan muun hoitohenkilökunnan tietämättömyyttä/välinpitämättömyyttä esim. käsidesin ja suojahanskojen käytöstä. Kerromme myös omakohtaisia kokemuksia lääkäreistä ja hoitajista, joilla aseptiikka on pettänyt pahan kerran. Siis kun olemme itse olleet vastaanotolla.

Vierailija
331/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaanko esim vakuutusalalla asiakkaan etua loppujen lopuksi ollenkaan?

Vierailija
332/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:46"]

Sairaaloissa vain välinehuoltajat ja leikkaussalihoitajat ymmärtävät aseptiikan syvimmän merkityksen. Välinehuollossa paheksumme toisinaan muun hoitohenkilökunnan tietämättömyyttä/välinpitämättömyyttä esim. käsidesin ja suojahanskojen käytöstä. Kerromme myös omakohtaisia kokemuksia lääkäreistä ja hoitajista, joilla aseptiikka on pettänyt pahan kerran. Siis kun olemme itse olleet vastaanotolla.

[/quote]

Koulutuksenne tuskin riittää arvioimaan asiaa. 

Vierailija
333/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kerro lisää! Itsekin olen huomannut monta kertaa, että monilla on hygieniakäsitykset vääränlaiset.

Vierailija
334/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viitisen vuotta teatterialalla töissä ja voin 100 % vannoa että tällä alalla pääsee etenemään, ei suinkaan rahalla tai reittä pitkin, vaan olemalla julkkiksen lapsi/lapsenlapsi.

Vierailija
335/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:46"]Hoitoalalla kiire johtuu hyvin usein siitä, että hoitajat puhuu kiireestä. Aikaa käytetään siihen paljon, ja tadaa, kohta onkin sitten kiire. Jos lässytettäis vähemmän niin ei olis niin kiire. Terkkuja teille joiden omaisia on vanhainkodissa tms ja saatte selitykseksi asiaan kuin asiaan kiireen.
[/quote]no. En menis sanoon noinkaa Terv. Yks jolla jäi ruokatauko piitämättä kiireen takia. Todellisuudessahan noissa paikoissa sais koko ajan olla tekemässä jotain. Työöt ei loput tekemällä :\

Vierailija
336/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Vaasan leipomolla töissä ja voin kertoa, että iso osa tuotteistamme sisältää täsmälleen samat ainesosat kuin esim. mitä lähinnä vehnästä tehtävät Ruispalat sisältävät. Samasta tynnyristä se sama taikina tulee, mutta muotti on eri muotoinen, jotta voitaisiin myydä eri nimellä ja eri hinnalla samaa tuotetta. Näin ainakin Pirkkalassa.

Vierailija
337/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

Todellakin riittää. Meitä on koulutettu siihen paljon enemmän kuin hoitajia ja lääkäreitä.

Vierailija
338/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:55"]Olen Vaasan leipomolla töissä ja voin kertoa, että iso osa tuotteistamme sisältää täsmälleen samat ainesosat kuin esim. mitä lähinnä vehnästä tehtävät Ruispalat sisältävät. Samasta tynnyristä se sama taikina tulee, mutta muotti on eri muotoinen, jotta voitaisiin myydä eri nimellä ja eri hinnalla samaa tuotetta. Näin ainakin Pirkkalassa.
[/quote] Eikä! Olen tällä hetkellä tuossa samassa tehtaassa kesätöissä! :D Ja kyllä, itsekin ihmettelin että mites ne "Tosi rukiiset" vai mitkä ne hirveästi ruista mukamas sisältävät leivät nyt ovatkaan, niin niiden taikina tulee tästä samasta taikinapaljusta kuin ruispalojen.

Vierailija
339/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

Todellakin riittää. Meitä on koulutettu siihen paljon enemmän kuin hoitajia ja lääkäreitä.

[/quote]

Hölynpölyä. Lääkärin koulutus sisältää YLIOPISTO-opintoja mm. mikrobiologiassa. Ehkä koulutettu henkilökunta yksinkertaisesti pystyy arvioimaan paremmin, milloin on syytä noudattaa orjallista aseptiikkaa ja milloin ei.

Vierailija
340/365 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu ei ole nykyisin kovinkaan miellyttävää ja palkitsevaa työtä (ainakaan kaupoissa ja kahviloissa sekä ravintoloissa), koska avohoito ja ihmisistä on tullut yhä enemmän todella kärsimättömiä ja ylivaativia nipottajia.

Jotenkin se kaikki kiukuttelu ja syyttä niskaan syydetty paska on purettava, koska asiakkaalle ei voi purkautua tai näyttää pahaa mieltään (tai nykyään edes oikein puollustautuakaan). Parhaiten se tapahtuu samaa kokevien työkavereiden kanssa.

Hankalimmille vakiasiakkaille on lempinimet, jotka kuvaavat tuon asiakkaan käytöstä ja tempauksia. Tiedetään heti kenestä puhutaan ja usein jälkeen päin naureskellaan keskenämme ja vitsaillaan. Tiettyjä tyyppejä sitten haukutaan keskenämme ihan surutta. Helpottaa kummasti ja taas jaksaa painaa töitä.

Tämä on ihan yleistä monissa paikoissa, joissa olen ollut työssä. Ja huom. normaalit ja mukavat asiakkaat piristävät päivää eivätkä aiheuta mitään purkautumisen tarvetta.

Se on vaan ihmisluonto sellainen, että tarvitsee jotain kautta haastavaa työtä keventää. Muuten ei jaksaisi.