Kerro ammattisi likainen salaisuus
Kiinnostaa kuulla tarinoita, miten asiakasta/potilasta tms. huijataan! Esim. näitä "en ole syönyt makkaraa sen jälkeen, kun olin makkaratehtaalla töissä ja näin makkaran todellisen sisällön"
Kommentit (365)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:55"]
Asiakkaiden asioist vitsaillaan ja nauretaan välillä ihan pissat housuissa ja moralisoidaan. Puhelinajan ulkopuolella jos joku soittaa, ei välttämättä vastata ihan vaan koska ei huvita ja koska ei ole pakko, vaikka ei olisi mitään kiireellistä meneillään just sillä hetkellä. Sosiaalitoimistossa näin. Toisaalta taas "likainen salaisuus" voisi olla myös se, että mitään"hamerahoja" tai mamujen "vaunurahoja" ei ole olemassakaan vaan toimeentulotukea myönnetään ihan lain mukaan ja omalla, aika kriittisellä harkinnalla.
[/quote]
Taidat olla hölmö kesähessu. Romaneiden hamerahasta on ihan korkeimman hallinto-oikeuden linjaus.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:55"]
Asiakkaiden asioist vitsaillaan ja nauretaan välillä ihan pissat housuissa ja moralisoidaan. Puhelinajan ulkopuolella jos joku soittaa, ei välttämättä vastata ihan vaan koska ei huvita ja koska ei ole pakko, vaikka ei olisi mitään kiireellistä meneillään just sillä hetkellä. Sosiaalitoimistossa näin. Toisaalta taas "likainen salaisuus" voisi olla myös se, että mitään"hamerahoja" tai mamujen "vaunurahoja" ei ole olemassakaan vaan toimeentulotukea myönnetään ihan lain mukaan ja omalla, aika kriittisellä harkinnalla.
[/quote]
Taidat olla hölmö kesähessu. Romaneiden hamerahasta on ihan korkeimman hallinto-oikeuden linjaus.
[/quote] saa joka kolmas vuosi muistaakseni
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:14"]
Tämä ketju osoittaa loistavasti kuinka typerä ja moraaliton ihmiskunta suurelta osin on. Kaikki kuvittelevat härnäävänsä muita v*ttumaisella ja sairaalla käytöksellään, todellisuudessa ihmiskunta yhdessä kaivaa itselleen ja meille kaikille yhteistä kuoppaa - oman alansa ja työpaikkansa kautta. Olen sanaton. Olette ihmiskunnan saastaa ja oksettaa edes lukea näitä kirjoituksia. Toivottavasti kohtaatte arvoisenne karman jonain kauniina päivänä!
[/quote]
Samat sanat. Sivistystä ja muiden huomimoimista, kiitos, eikä vain omaan napaan tuijottamista.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:53"]Hotellihuoneissa olevista vesilaseista ei kannata juoda. [/quote] Miksi? Onko hotellissa muutenkaan niin puhdasta kuin luullaan? Vaihdetaanko edes lakanoita?
[/quote]
meillä vaihdettiin lakanat kyllä, mutta täkkejä tai tyynyjä ei koskaan. kivan hienkeltasia :) varmaan myös mukavasti pölypunkkeja ym.
Hotellissa siivoukseen käytettävä aika per huone on jatkuvan kiristyksen alla, joten moni ehkä varteenotettava siivoustoimenpide jää tekemättä. Ihan vain yksinkertaisesti koska aikaa ei ole. Tietty määrä huoneita pitää tehdä todella nihkeässä ajassa ja jos huone on kuin pommin jäljiltä, niin aikaa ei jää. Juurikin tässä ketjussa aiemminkin mainittu kylppärin juomalasien pesu jäi usein tekemättä. Myös lattiat jäi usein siivoamatta, poimittiin vain irtohiukset käsin jotta näyttäisi siistiltä. Tämä huippuidea tuli siis esimieheltä kun tiedusteltiin miten ajan saa riittämään huonetta kohden.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:17"]
Poistan kokoelmasta kirjoja joista en itse tykkää. esin Paul Coelho. Kirjastonhoitaja.
[/quote]
Olisin alapeukuttanut, jos en itsekin inhoaisi Koheloa niin paljon. :D
Huoltoasemilla missä ala carte yms ruokaa tarjolla, harmaantuneista vanhentuneista lihoista "saa ihan hyvää vielä lounaspöytään" hampurilaispihvit putoaa lattialle nii ylös vaan ja parilaan takaisin. Keittiöissä juoksee hiiriä ja esiintyy muitakin tuholaisia, ongelmaa yritetään hoitaa mutta mitään todellista ei tehdä. Hävikki pidetään mahdollisimman pienenä kaiken suhteen..
Olen julkisella puolella sosiaaliohjaaja, teen päätöksiä. Jos asiakas käyttäytyy huonosti/tylysti/epäkohteliaasti minua kohtaan, venytän hänen päätöksentekoaan. En koskaan kuitenkaan yli sallitun ajan, eli asiakkaat ei tästä oikeasti edes kärsi. Saan vain itsellle hieman mielihyvää kun ajattelen "voisin tehdä tän nyt mutta teenkin ensi viikollä hähähhäää siitäs sait"
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:24"]Hotellissa siivoukseen käytettävä aika per huone on jatkuvan kiristyksen alla, joten moni ehkä varteenotettava siivoustoimenpide jää tekemättä. Ihan vain yksinkertaisesti koska aikaa ei ole. Tietty määrä huoneita pitää tehdä todella nihkeässä ajassa ja jos huone on kuin pommin jäljiltä, niin aikaa ei jää. Juurikin tässä ketjussa aiemminkin mainittu kylppärin juomalasien pesu jäi usein tekemättä. Myös lattiat jäi usein siivoamatta, poimittiin vain irtohiukset käsin jotta näyttäisi siistiltä. Tämä huippuidea tuli siis esimieheltä kun tiedusteltiin miten ajan saa riittämään huonetta kohden.
[/quote]
Itse olen hotellissa kerroshoitajana ja meillä kyllä siivotaan huone perusteellisesti lattiaa ja peilejä myöden. En tajua miten joissain hotelleissa ei näin tehdä, hotelli jossa työskentelen ei edes ole mitenkään erityisen hieno 5 tähden paikka, vaan ihan perus normihotelli.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:55"]
Meillä myyjät kerää kapakasta kaikki kuitit ja liittää omaan matkalaskuun :-) kehuvat että silleen tienaa 1-3000€/kk ylimääräistä
[/quote]
Näin vähän epäilinkin. Tosin jos on kortilla maksettuja ostoksia kannattaa olla tarkkoina, voi alkaa verotarkastaja ihmettelemään, jos ihmisellä on aina kulut maksettu eri kortilla.
T.Kirjanpitäjä tilitoimistossa
P.S. Meidän alalla taidetaan olla aika tunnollisia, muuta ei tule mieleen kuin asiakkaista juoruaminen. (no ehkä jos joku virhe sattuu, niin mielellään laitetaan asiakkaan omaan piikkiin, jos mahdollista)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:24"]Hotellissa siivoukseen käytettävä aika per huone on jatkuvan kiristyksen alla, joten moni ehkä varteenotettava siivoustoimenpide jää tekemättä. Ihan vain yksinkertaisesti koska aikaa ei ole. Tietty määrä huoneita pitää tehdä todella nihkeässä ajassa ja jos huone on kuin pommin jäljiltä, niin aikaa ei jää. Juurikin tässä ketjussa aiemminkin mainittu kylppärin juomalasien pesu jäi usein tekemättä. Myös lattiat jäi usein siivoamatta, poimittiin vain irtohiukset käsin jotta näyttäisi siistiltä. Tämä huippuidea tuli siis esimieheltä kun tiedusteltiin miten ajan saa riittämään huonetta kohden. [/quote] Itse olen hotellissa kerroshoitajana ja meillä kyllä siivotaan huone perusteellisesti lattiaa ja peilejä myöden. En tajua miten joissain hotelleissa ei näin tehdä, hotelli jossa työskentelen ei edes ole mitenkään erityisen hieno 5 tähden paikka, vaan ihan perus normihotelli.
[/quote]
Tuo hotelli mistä puhuin oli Helsingissä sijaitseva muistaakseni 3 tai korkeintaan 4 tähden hotelli. Ei mikään luksus mutta ei kyllä mikään spurgupaikkakaan. Meillä ei peileistä edes ollut puhetta (eli niitä ei siivottu ainakaan peruskierroksella..). Ainakin siellä tais olla homman henki että ei laadusta niin väliä kunhan rahaa säästyy!
Sairaalassa saa pesää tosi helposti. Olen pannut useita hoitajia, sihteereitä ja lääkäreitä. Kaikkia paljaalla ja työajallakin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:23"]
Kehun asiakkaita ja heidän elimiään, panotaitojaan yms. Jos he kysyvät, niin väitän, että rakastan työtäni yli kaiken ja haluan seksiä koko ajan ja että olen suorastaan nymfomaani. Annan jokaisen miehen ymmärtää, että hän on juuri päivän paras pano. Päivän jälkeen haukun miehiä ystävilleni. Seksi asiakkaiden kanssa on minulle yhdentekevää, en ole yhdenkään asikkaan kanssa nauttinut koska en ole koskaan ollut oikeasti kiihottunut ennen aktia.
[/quote]
Eihän tuossa ole mitään likaista salaisuutta. Ammattilaisen suhtautumistahan tuo on, työ työnä ja tunteet muualla. Jos käyttäisin maksullisia seksipalveluja, juuri tuolla tavalla odottaisin myyjän suhtautuvankin töihin. Miettisin korkeintaan, että onpa hyvä näyttelemään.
Loppujen lopuksi ei siinä kovin suurta eroa ole, myykö päätään, käsiään vai persettään. Samat perusasiat pätevät asiakkuussuhteissa aina. Eli onko asiakas niin tyytyväinen että kokee saaneensa rahoilleen vastinetta, ja tulee toistekin. Ja toisaalta onko asiakas sellainen, ettei myyjä haluaisi olla hänen kanssaan enää tekemisissä.
Epäilen, ettei kenenkään seksialan ammattilaisen pää kestäisi tunnesiteitä jatkuvasti vaihtuviin asiakkaisiin. Kaikkea hyvää sinulle, duunissa ja elämässä.
[/quote]
Voi :D Niin moni mies haluaa uskoa ja luulee oikeasti että seksin myyjä nauttii touhusta. Se on monella miehelle todella tärkeää ja kyllä, osa miehistä oikeasti uskoo, että nautin kun esitän. Tottakai se pitäisi kaikkien ymmärtää, että maksullinen nainen ei touhusta nauti, mutta niin moni kuitenkin haluaa uskoa että juuri hänen kanssaa seksi on ihanaa. Sitten on niitä häiriintyneitä, jotka ei edes välitä nauttiiko toinen vai ei.
[/quote]
Kyllä AV-palstallakin moni mies on kehunut olevansa sängyssä niin hyvä, että prostituoidutkin saa aina orgasmeja. Samoin kuvittelevat, että kaikki prostituoidut nauttivat työstään suunnattomasti. Toivottavasti päätyvät lukemaan tätä ketjua.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:49"]
Kehun asiakkaita ja heidän elimiään, panotaitojaan yms. Jos he kysyvät, niin väitän, että rakastan työtäni yli kaiken ja haluan seksiä koko ajan ja että olen suorastaan nymfomaani. Annan jokaisen miehen ymmärtää, että hän on juuri päivän paras pano. Päivän jälkeen haukun miehiä ystävilleni. Seksi asiakkaiden kanssa on minulle yhdentekevää, en ole yhdenkään asikkaan kanssa nauttinut koska en ole koskaan ollut oikeasti kiihottunut ennen aktia.
[/quote]
Eihän tuossa ole mitään likaista salaisuutta. Ammattilaisen suhtautumistahan tuo on, työ työnä ja tunteet muualla. Jos käyttäisin maksullisia seksipalveluja, juuri tuolla tavalla odottaisin myyjän suhtautuvankin töihin. Miettisin korkeintaan, että onpa hyvä näyttelemään.
Loppujen lopuksi ei siinä kovin suurta eroa ole, myykö päätään, käsiään vai persettään. Samat perusasiat pätevät asiakkuussuhteissa aina. Eli onko asiakas niin tyytyväinen että kokee saaneensa rahoilleen vastinetta, ja tulee toistekin. Ja toisaalta onko asiakas sellainen, ettei myyjä haluaisi olla hänen kanssaan enää tekemisissä.
Epäilen, ettei kenenkään seksialan ammattilaisen pää kestäisi tunnesiteitä jatkuvasti vaihtuviin asiakkaisiin. Kaikkea hyvää sinulle, duunissa ja elämässä.
[/quote]
Voi :D Niin moni mies haluaa uskoa ja luulee oikeasti että seksin myyjä nauttii touhusta. Se on monella miehelle todella tärkeää ja kyllä, osa miehistä oikeasti uskoo, että nautin kun esitän. Tottakai se pitäisi kaikkien ymmärtää, että maksullinen nainen ei touhusta nauti, mutta niin moni kuitenkin haluaa uskoa että juuri hänen kanssaa seksi on ihanaa. Sitten on niitä häiriintyneitä, jotka ei edes välitä nauttiiko toinen vai ei.
[/quote]
Kyllä AV-palstallakin moni mies on kehunut olevansa sängyssä niin hyvä, että prostituoidutkin saa aina orgasmeja. Samoin kuvittelevat, että kaikki prostituoidut nauttivat työstään suunnattomasti. Toivottavasti päätyvät lukemaan tätä ketjua.
[/quote]
Haha joo, se on kyllä hauskaa kuinka miehet luulevat että maksullinen nauttii heidän kanssaan. :D
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:43"]
En koskaan istuisi työpaikan vessanpytylle desinfioimatta sitä ensin. Enkä vetäisi nupista suojaamatta kättäni vessapaperilla. Ja jos olisin ihminen, joka ei koskaan tervehdi siivoojia, vaan näpäyttelee heille joka asiasta, en uskaltaisi laskea mitään syötävää työpöydälleni ;)
t. Siivooja
[/quote]
Onneks meillä pestään ite vessat, niin saa pestä oman hygieniakynnykssen mukaan :)
- Ärrätäti
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Haha joo, se on kyllä hauskaa kuinka miehet luulevat että maksullinen nauttii heidän kanssaan. :D
[/quote]
minä olen niin kova panemaan että huoratkin huutaa kiimasta kurkkusuorana ja aina joku saa,minä ainakin. Kaveri väittää että on nuollut huoralle orkun ihan oikeasti,mutta se onkin vähän pervo,venäjällä pani yhtä huoraa ja sanoi että sen pillu haisi niin pahalle että meinasi oksennus tulla,mutta ei voinut lopettaa kesken kun oli maksanut jo.
Itse opettajan olen joskus lyijykynällä korjaillut suosikkioppilaiden kokeen tuloksia, jos oli mennyt hieman huonommin ja harmitti niiden puolesta. Aineissa heittelen pisteytyksen osaksi pärstäkertoimen mukaan. Vittumainen oppilas saa huonomman kuin mukavampi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 03:32"]
Kaikki tutkimuksen parissa olevat tietää, että enemmistö julkaisuista on pienestä valeesta emävalheeseen. Oikeasti suurin osa vaahtoaa asiastaan kovinkaan tarkasti miettimättä mitään, koska se veisi aikaa muulta.
Esimerkiksi ilmstotieteen kahvipöytien ääressä on saatu monet hyvä naurut taviksien kustannuksella, kun on joku täysin päätön iltapäivälehtijuttu johon urpot vielä ihan kympillä uskovat.
t: tutkija
[/quote]
Aika vaikea uskoa sua tutkijaksi. Itse olen tosin saanut hyvät naurut silloin, kun kuulin Ilmatieteen laitoksella käytetyn mallinnuksessa vain pienimmän neliösumman menetelmää...
t.fyysikko
Oikeasti me hoitajat istutaan vain kahvilla ja juorutaan, kun ei olla suorassa potilastyössä! Eiku...!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:54"]
Me opettajat emme todellakaan pidä kaikista kersoista. Hankalat tapaukset haetaan tehostetun tuen piiriin, ja siitä edelleen hetken päästä erityisoppilaiksi. Koulupsykologit auttavat diagnoosien vauhdittamisessa kun vähän kahvihuoneessa jutellaan. Erityisoppilaat onkin sitten helppo siirtää jonnekin pienluokalle ja keskitettyihin kouluihin pois pilaamasta tavallisten oppilaiden opetusta. Vanhemmille asia esitetään niin että tukihommat on sitten helppo purkaa tarvittaessa. Varsinkin jos on useampi vilkas poika samalla luokalla, nopeasti löytyy adhd-diagnoosia muutamalle.
[/quote]
Todellisuudessa noita diagnooseja on tosi hidas ja vaikea saada, eli tämä ei kyllä voi pitää paikkaansa. Sanomattakin lienee selvää ettei se diagnoosin saaminenkaan takaa mitään paikkaa toisenlaisessa/toisessa/pienemmässä ryhmässä. Taloudelliset seikat näet...