Kerro ammattisi likainen salaisuus
Kiinnostaa kuulla tarinoita, miten asiakasta/potilasta tms. huijataan! Esim. näitä "en ole syönyt makkaraa sen jälkeen, kun olin makkaratehtaalla töissä ja näin makkaran todellisen sisällön"
Kommentit (365)
En enää koskaan laita yhtään oppilasta mihinkään psykologin testeihin, koska lopputuloksena käytöshäiriöiselle on aina se, että oppilas on pärjännyt todella hyvin ja toiminut keskittyneesti, (siis kahdenkeskisissä tilanteissa psykologin kanssa). Mielestäni psykologin pitäisi tulla seuraamaan luokkatilanteita yli 20 oppilaan ryhmässä. Lopputuloksena näiden testien jälkeen on vain jumalaton paperisota ja lukuisa määrä jonninjoutavia palavereita.
Myös kiusaamistilanteiden selvitteleminen vanhempien kanssa on yleensä täysin turhaa, koska meidän Miihkali ei ole koskaan tehnyt mitään. Se toinenkin oli kerran sanonut vastaan, ja mitään rangaistusta tästä ei ainakaan saa antaa, koska muutenkin on jo paha mieli. (Selvittelen siis asiat ihan itse oppilaiden kanssa).
Näiden asioiden suhteen olen siis heittänyt hanskat tiskiin. En vain sano sitä ääneen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:43"]En koskaan istuisi työpaikan vessanpytylle desinfioimatta sitä ensin. Enkä vetäisi nupista suojaamatta kättäni vessapaperilla. Ja jos olisin ihminen, joka ei koskaan tervehdi siivoojia, vaan näpäyttelee heille joka asiasta, en uskaltaisi laskea mitään syötävää työpöydälleni ;)
t. Siivooja
[/quote]
Mä en kyllä ymmärrä tätä. Kun itse olin siivoojana, mulla ei todellakaan ollut aikaa mihinkään kieroiluun, hoidin vaan hommat mahdollisimman nopeasti (ja usein todella pinnallisesti) ja ulos. Olin kyllä yrittäjä, ehkä teillä on aikaa lorvailla ja viritellä ansoja.
[/quote]
Minäkään en ymmärrä tätä. Kun olin siivoja, pidin todella tarkkaan huolta vessojen siivoushygieniasta. Ei olisi muu tullut mieleenkään.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:55"]Asiakkaiden asioist vitsaillaan ja nauretaan välillä ihan pissat housuissa ja moralisoidaan. Puhelinajan ulkopuolella jos joku soittaa, ei välttämättä vastata ihan vaan koska ei huvita ja koska ei ole pakko, vaikka ei olisi mitään kiireellistä meneillään just sillä hetkellä. Sosiaalitoimistossa näin. Toisaalta taas "likainen salaisuus" voisi olla myös se, että mitään"hamerahoja" tai mamujen "vaunurahoja" ei ole olemassakaan vaan toimeentulotukea myönnetään ihan lain mukaan ja omalla, aika kriittisellä harkinnalla.
[/quote]
Meillä kyllä tuo "hameraha" on ihan vakio. Mustalaisille annetaan muutenkin helpommin. Mamuista en osaa sanoa, niiden asioita käsitellään toisaalla.
Tän ketjun perusteella en todellakaan puhu yrittäjyyden puolesta. Kieroja lieroja.
Olen poliisi ja ylläpidän rekisteriä johon kirjataan kaikki huorat ja narkkarit. Syynä tähän on se että he ovat kaikki vasikoita. Ei ole mitään niin epäaitoa kuin huoran rakkaus tai poliisin ystävyys.
Vihaan tätä työtä, ja se on tehnyt minut masentuneeksi. Lääkitsen itseäni amfetamiinilla.
PS: Jari Aarnio pyöritti "huudeja" kuin hiekkapaperi. Nyt ne "huudit" on taas moottoripyöräkerhojen hallussa, ja se näkyy huumeiden hintojen laskuna. Esim piri maksoi pirkanmaalla tämän vuoden alussa noin 30e/gramma ja se oli noin 12 prosenttista, ja jatkettu kreatiinilla. Nyt se maksaa 25e/gramma ja on noin 8 prosenttista ja jatkettu puolalaisella pesuaineella ja maltodekstriinilla. Kokaiini on vain noin 2% ja siinä on puudutusaineen lisäksi tutkimuskemikaaleja ja viemärinavausainetta että se syövyttää. Se maksaa noin 100e/gramma, kun se ennen maksoi 140e grammalta. Subutexia tulee nyt eniten juuri huorien perseissä ilmateitse ranskasta. Maksaa enää noin 20e kpl, kun ennen maksoi 55e kpl.
Olin hetken aikaa töissä juhlapuku liikkeessä, josta vuokrattiin varsinkin miesten vaatteita. Ainoat vaatteet jotka pestiin säännöllisesti oli valkoiset kauluspaidat. Miesten housuista osui kohdalle muutamat, höyrytyksessä selvästi paskalle haisevat, jotka silti täytyi laittaa suoraan hyllyyn. Sisäpuolelta täysin hilseiset vaatteet harjattiin pikaisesti puhtaaksi. Useissa housuissa oli lähemmissä tarkasteluissa takapuolen kohdalla roisketahraa. Mekot laitettiin kokonaan pesuun vain jos niistä ei saanut puhdistettua ykdittäistä tahraa.
Yksityisellä sosiaalipalvelualalla (vanhusten ympärivuorokautinen hoiva) työvuorolistoja vääristellään härskisti, jotta näyttäisi siltä että henkilöstömitoitukset ovat kunnossa. Asiakkaiden hoitoisuutta ei saa tuoda ilmi, koska mitoitukset on tehty paljon parempikuntoisille (esim. virallisesti osastolla on melkein omatoimisia asukkaita...). Haavanhoitotarvikkeita ei ole eikä niitä saa tilata. Kertakäyttöisiäkin hoitotarvikkeita pitää käyttää niin monta kertaa uudestaan kuin suinkin pystyy. Jos joku asukas kaatuu, hoitajat saavat hirveät huudot. Samoin siitä, jos asukkaita on liian usein lähetetty päivystykseen. Yhdellä hoitajalla voi olla vuorossa jopa 9 täysin hoidettavaa ja vahdittavaa asukasta ja lisäksi hoitajille kuuluu kaikkien asukkaiden pyykkihuolto, ruuanjakelu, tiskit, voileipien tekeminen, lattioiden pesu jne.
Kaupunki kun ostaa palveluita yksityiseltä, niin tätä se kustannutehokkuus tosielämässä tarkoittaa.
Siivooja ei siivoa porraskäytäviä vaan kävelee raput alas mopin kanssa. Kaiteita ei pyyhitä, niihin ei todellakaan kannata koskea!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:55"]Meillä myyjät kerää kapakasta kaikki kuitit ja liittää omaan matkalaskuun :-) kehuvat että silleen tienaa 1-3000€/kk ylimääräistä
[/quote]
Viime vuonna edustuskuja ei saanu vähentää verotuksessa ollenkaan. Ei ole kovin uskottavaa, että vetäisi monta drinkkiä joka ilta, kun nykyään pitää olla tehokas. Missä firmassa edes hyväksytään kymmenien drinkkien juonti matkalaskuun?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:43"]En koskaan istuisi työpaikan vessanpytylle desinfioimatta sitä ensin. Enkä vetäisi nupista suojaamatta kättäni vessapaperilla. Ja jos olisin ihminen, joka ei koskaan tervehdi siivoojia, vaan näpäyttelee heille joka asiasta, en uskaltaisi laskea mitään syötävää työpöydälleni ;) t. Siivooja [/quote] Mä en kyllä ymmärrä tätä. Kun itse olin siivoojana, mulla ei todellakaan ollut aikaa mihinkään kieroiluun, hoidin vaan hommat mahdollisimman nopeasti (ja usein todella pinnallisesti) ja ulos. Olin kyllä yrittäjä, ehkä teillä on aikaa lorvailla ja viritellä ansoja.
[/quote]
Enemmänhän sitä aikaa on silloin kun hommat hoitaa kierosti (tai jättää tekemättä) eli ottaa samalla rätillä koko toimiston vessanpytystä keittiöön. Yrittäjänä sinulla oli ehkä aikaakin hoitaa hommat eettisesti, isoilla firmoilla siivousaikaa ei todellakaan ole.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:14"]
Vastustamme koulutusmäärien lisäystä muka opetuksen laadun heikentymisen pelossa. Todellisuudessa haluamme ylläpitää lääkäripulaa ja mahdollisuuttamme kiristää mahdollisimman hyvää palkkaa työnantajilta. -lääketieteen opiskelija
[/quote]
Eihän tämä ole mikään salaisuus? Yleistä tietoa. Kyllä kelpaa tehdä tiliä ihmisten elämällä ja terveydellä.
Hoitajana vanhuspuolella, omaisia haukutaan selän takana,edessä mielistellään. Koskaan kukaan hoitaja ei kerro totuutta, miten vanhuksia todella kohdellaan; työpaikan menettämisen pelosta.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:44"]Oikeasti me hoitajat istutaan vain kahvilla ja juorutaan, kun ei olla suorassa potilastyössä! Eiku...!
[/quote]
Woah karu totuus mun äipän ammattiin!
Olen töissä contact centerissä ja meille tulee paljon eri puheluita: pankkiaspajuttuja, puhelinaspajuttuja, matka-aspajuttuja, muita varausjuttuja jne.
Me vaan valehdellaan asiakkaille ja koetetaan saada he uskomaan. Mitään ei tiedetä eikä päämiehet välitä. Olen hakemassa opiskelemaan.. En jaksa jatkuvaa asiakkaalle valehtelua, koska en osaa auttaa :(
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 18:36"]Arvatkaa moniko nainen sovittelee kenkiä ilman sukkia! Etsitään täydellisiä kenkiä ja sovitellaan kymmeniä malleja, uusia pareja, myyjä tarjoaa puhtaita sovitussukkia, asiakas sanoo ettei tarvitse. No ei ehkä tarvi, mutta ajattele MUITA sovittajia!
[/quote]
-------
Esim Italiassa sulle nauretaan, jos sovitat kenkiä sukat jalassa. Mulla tuli Roomassa myyjä viereen ja rupesi viittomaan ja puhumaan että ottaisin sukat pois. No, otin koska ei mulla kasva mitään ylimääräistä sientä jalassa. Ja myyjä sanoi, että jos on joku sieni tai vastaava jalassa niin silloin käytetään sovitussukkia tai ei asioida juuri silloin kenkäkaupassa. Ei terveistä jaloista mikään leviä. Tosin Suomessahan niillä silsavarpailla sovitetaan paljainjaloin, joten ymmärrän ärtymyksesi :D
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:21"]
Päiväkodin tädeillä ja opettajilla on omia suosikkioppilaita ja inhokkeja. Vain harva osaa olla tasapuolinen.
[/quote]
hyi teitä! Just tollasten takia tulee koulukiusaamista yms. Hirveetä paskaa. Miten v_itun vaikeaa on hoitaa kaikkia tasapuolisesti???????vaihda alaa!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:50"]
Kollegat puhuvat paskaa selän takana asiakkaista ja toisistaan. Itse en osallistu.
- sopii melkein joka alaan, mutta oma opetus
[/quote]
niin niin, en minä mutta ne muut
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:46"]
Hoitoalalla kiire johtuu hyvin usein siitä, että hoitajat puhuu kiireestä. Aikaa käytetään siihen paljon, ja tadaa, kohta onkin sitten kiire. Jos lässytettäis vähemmän niin ei olis niin kiire. Terkkuja teille joiden omaisia on vanhainkodissa tms ja saatte selitykseksi asiaan kuin asiaan kiireen.
[/quote]
Juu, niin kiire ei koskaan ole etteikö kahvilla ehdi istua ja käytävillä kokoontua kiirettä valittamaan.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:06"]Hammaspuolella nauretaan jälkeenpäin, kun potilaat selittelee hampaissaan olevia reikiä, vaikka kuinka päivittäin pesevät ja lankaavat... Jooo-o, meille pelkkä suuhun kurkkaaminen kertoo vähän muuta. Tai se perinteisin selitys "perin huonon hammasluun." :D [/quote] Tämä niin totta :D Huono hammasluu on vuosisadan koomisin tarina [/quote] Hampaan kuntoon vaikuttaa muutkin asiat kuin pesu/ ravinto. Hampaiden ominaisuudet periytyvät siinä missä muukin. Jos minun vastaanotolla naureskelisitte potilaille tulis äkkiä kenkää. Kokemus kyllä näyttänyt, että selän takana kikattelijat eivät kummoisia ammatti-ihmisiä olekaan. [/quote] Annas, kun arvaan. Tämä on "hammaslääkäri"
[/quote]
Monet seikat vaikuttavat hampaiden kuntoon, mutta kun suu on täynnä plakkia ja selitellään, miten muka peritty heikko hammasluu ja siksi reikiä, niin en usko. Omahoito ja syömiset vaikuttavat hampaiden kuntoon eniten ja niilläkin, joilla hampaat perinnöllisesti hauraammat se omahoito on juuri erityisen tärkeää. Sitten on potilaita, jotka oikeasti hoitavat hyvin (ja sen myös huomaa), mutta silti tulee reikiä. Silloin ryhdytään jatkotutkimuksiin ja tehdään erikoiskäsittelyjä, esim. aikuisilla pinnoituksia ja fluorauksia. T. Ihan oikea hammaslääkäri
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:43"]En koskaan istuisi työpaikan vessanpytylle desinfioimatta sitä ensin. Enkä vetäisi nupista suojaamatta kättäni vessapaperilla. Ja jos olisin ihminen, joka ei koskaan tervehdi siivoojia, vaan näpäyttelee heille joka asiasta, en uskaltaisi laskea mitään syötävää työpöydälleni ;)
t. Siivooja
[/quote]
Mä en kyllä ymmärrä tätä. Kun itse olin siivoojana, mulla ei todellakaan ollut aikaa mihinkään kieroiluun, hoidin vaan hommat mahdollisimman nopeasti (ja usein todella pinnallisesti) ja ulos. Olin kyllä yrittäjä, ehkä teillä on aikaa lorvailla ja viritellä ansoja.