Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTOISTA TIETÄVÄT!

Vierailija
14.05.2015 |

Auton runkopalkki (tukipalkki) on syöpynyt/ruostunut liki poikki. Mikä on mahdollisuus että katkeaa kokonaan rauhallisessa ajossa? Kuinka siinä käy, joskatkeaa liikenteessä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se vain katkeaa

Vierailija
2/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskit on suuret katketa milloin vain.
Jälki voi olla hyvinkin pahaa katketessaan tai sitten ei. Riippuu niin monesta tekijästä se homma.
Sinuna jättäisin ajamisen tuollaisella autolla sikseen ja hankkisin tilalle joko uuden tai korjaisin vian.

Vierailija
4/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole siitä kyse, en ole auton ratissa tai sinne menosa, haluan tietää kuinka siinä.käy jos katkeaa.

Ap

Vierailija
5/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli puhetta autoista kaverin kanssa, oli joskus ostanut todella ruostuneen mazdan ja oli ajamassa kotiin kun jonkun kuopan jälkeen auto notkahti, katossa oli vekkejä ja runkopalkit otti takaa maahan kiinni. Kuskin oven sai auki mutta ei mahtunut enää takaisin kiinni. Soitti romiksen äijän hakemaan raadon pois.

Vakavampi juttu on sitten jos ruostumisen vuoksi vaikka toinen takapyörä irtoaa vauhdissa. Auto lähtee mihin sattuu ja voi törmätä vastaantulijoihin jolloin tulee pahaa jälkeä vaikka oma vauhti olisi rauhallinen. Se ruostunut korikehikko ei kestä törmäystä ja auton kori voi litistyä siitä keskeltä aika pahasti.

Lähistöllä oli risteyksestä sivuun työnnettynä tuollainen eestin kilvissä ollut nissan josta oli vasen takapyörä irronnut. Ilmeisesti kuitenkin hyvä tuuri kun oli sattunut risteyksessä ja hiljaisella vauhdilla.

Vierailija
6/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus.. Meinaan vaan, kun kaveri päätti lähteä ajamaan tuollasella autolla ja mietin tässä että mitä teen, kun olen itse autoton ja en saa enää yhteyttä häneen..

Vierailija
7/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:10"]Jessus.. Meinaan vaan, kun kaveri päätti lähteä ajamaan tuollasella autolla ja mietin tässä että mitä teen, kun olen itse autoton ja en saa enää yhteyttä häneen..
[/quote]

Niin siis että kun huolettaa nyt.

Ap

Vierailija
8/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tuollaisella kannattaisi ajaa yhtään kun autoa ei tosiaan välttämättä pysty hallitsemaan yhtään jos se palkki katkeaa... Miksihän kaverisi haluaa vaarantaa oman ja toisten turvallisuuden?

Vierailija
9/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä vähän autosta. Ja kuka sen "melkein poikki" -vian on todennut? Ja sitä paitsi, aika harvassa nykyautossa on enää erillinen runko. Joissain pakettiautoissa ja maastureissa kyllä.

Vierailija
10/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin 600€ Mazdalla ulos tieltä, kun autosta hajosi jotakin. Kuului vain pamaus, ja auto lähti käsistä. Täpärästi selvisin hengissä.

Eli ei, en ajaisi tuollaisella autolla metriäkään.

Vierailija
11/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on vm. -98.

En todellakaan ymmärrä miksei voinut yrittää etsiä kyytiä itselleen vaan lähti sellaisella ajamaan.. Aen melkein poikki-vian on määritellyt ammattilainen jonka oli tarkoitus hitsata "pienet ruostevauriot" kuntoon, ja sit selvisikin tällanen.

Ap

Vierailija
12/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auto?
Tuollainen vika ei välttämättä meinaa mitään, sillä on merkitystä missä kohtaa autoa vika on?
Kolari tilanteet on sitten eriasia.
Tietääkö ap mikä auto ja missä kohdassa autoa vika oli?

Vierailija
13/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä siitä muuta tiedä, kun sen että se pohjassa oleva tukiranka/palkki mikälie on melkein katki, ja voi napsahtaa poikki kuin hammastikku. En kyllä yhtään muista että minkä merkkinen auto on, mutta farmari ainakin.

Ap

Vierailija
14/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, ettei noin uusi , edes itäauto, voi olla aivan mätä. Remonttihenkilö voi liiotella.

Vierailija
15/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:06"]Luulen, ettei noin uusi , edes itäauto, voi olla aivan mätä. Remonttihenkilö voi liiotella.
[/quote]

Miksi? Sanoi että tulee niin kalliiksi korjaus että halvemmalla pääsee kun kaveri ostaa uuden käytetyn auton.

Ap

Vierailija
16/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyautoissa itse kantava kori, jos helmat eivät ole paperia ja penkki ei tipu tielle ei se auto mihinkään purkaannu vaikka jossain palkissa lahovika onkin.
Pyörän ripustuksien kiinnityspisteet ovat ainoat tärkeät kohdat.
Mun -98 bemarista repesi pari vuotta sitten edestä kallistuksenvakaajan korvalliset irti ja vakaaja jäi roikkumaan tukivarsiin.
Romiksella leikkasin samanlaisesta autosta korvalliset irti ja hitsasin omaan autoon ja edelleen kovassa käytössä.

Vierailija
17/17 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkopalkkina pidetään niitä koteloita, joita autossa on. Tuskin sellainen yhtäkkiä katkeaa silti ja muut rakenteet ottaa voimaa vastaan, joten mitään ihmeellistä ei pääse käymään ilman jotain isompaa yhtäkkistä voimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi