Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko jäädä karanteeniin, jos kotona on koronaa? Vai pitääkö mennä työpaikalle?

Vierailija
16.01.2022 |

Minun työnantaja on nimenomaan kieltänyt jäämästä karanteeniin ilman virallista karanteenimääräystä. No niitä määräyksiä ei enää täällä tehdä. Lääkäri ei myöskään suostu kirjoittamaan sairaslomaa terveelle. Ja testiinkään ei pääse ilman oireita.

Töihin vain, vaikka kotona koronaa ja tulos: Korona levisi kotoa työpaikalle. Olipa yllätys kuinka moni sairastui! :O

Kiitos tällaisten työnantajien tekin sairastutte ihan varmasti.

Mikä teillä on käytäntö työpaikalla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman oireita ei voi jäädä kotiin. Ei ole enää karanteenia.

Vierailija
2/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin normaalisti kunhan rokotukset on otettu. Jos tulee oireita niin sen jälkeen testeihin välittömästi. Leviää toki väkisin työpaikallakin nyt kun ensimmäiset työntekijätkin jääneet jo sairastuneina pois töistä. Sotepuolella näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti etätöitä ja jos se ei onnistu niin sosiaalisia kontakteja välttäen.

No, ei onnistu kumpikaan eli sitten maskin kanssa töissä, maskiin velvoite nyt muutenkin.

Ja lapset joiden kotona on koronaa, esim vanhemmalla, ovat myös tervetulleita päiväkotiin.

T. Varhaiskasvatus/Vantaa

Vierailija
4/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin normaalisti kunhan rokotukset on otettu. Jos tulee oireita niin sen jälkeen testeihin välittömästi. Leviää toki väkisin työpaikallakin nyt kun ensimmäiset työntekijätkin jääneet jo sairastuneina pois töistä. Sotepuolella näin. 

Hyvä tietää. Lapseni on nyt kipeä, en tässä mihinkään testiin lähde nyt viemään. Jää kotiin sairastamaan. Itse menen huomenna osastolle töihin. Jos mulle tulee oireita, voin minä mennä sitten testiin.

Vierailija
5/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman oireita joutuisin menemään töihin. Olen yläkoulun opettaja. Varmaan ostaisin omilla rahoillani ffp2-maskeja töihin ja välttäisin opehuonetta.

Vierailija
6/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin jos ei itsellä ole oireita.

-opettaja

Vierailija
7/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse mennä, koska teen töitä ilman sopimusta. Ilmoitan vain, etten tule.

Mies on yksinyrittäjä, ja tekisi tuossa tilanteessa työnsä ilman ihmiskontakteja.

Lapsille on koulun ohje, että jäädään karanteeniin vähintään 5 päiväksi.

Vierailija
8/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman oireita joutuisin menemään töihin. Olen yläkoulun opettaja. Varmaan ostaisin omilla rahoillani ffp2-maskeja töihin ja välttäisin opehuonetta.

Mä teen tätä jo koko ajan muutenkin. Opehuoneessa en ole käynyt aikoihin ja omat ffp2- maskit on käytössä.

Vierailija
9/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin mennään töihin

Ja pitää olla virallinen karanteeni tai testitulos itsellä

Vierailija
10/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin töihin jos olen oireeton. Jäätkö kotiin jos puolisollasi on angiina tai pelkkä kuume? Teitä lusmuja löytyy kyl joka paikasta

Vierailija
11/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tyhmä työnantaja voi olla, jos pakottaa koronalle altistuneen töihin. Siinähän etsii sitten sijaisia koko porukalle muutaman päivän päästä.

Vierailija
12/12 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin tietysti

Voi meillä palkatta jäädä kotiinkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi