Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ajatellut Suomesta pakenemista?

Vierailija
14.05.2015 |

Olen huolissani Suomen tulevaisuudesta ja mm. siitä,että koulutetut ihmiset liukenevat töihin toisaalle.Tällainen kehitys on mielestäni aistittavissa,vaikka mekin tarvitsisimme heitä tulevaisuudessa.

Itse olen valmistumassa maisteriksi lähitulevaisuudessa ja kaikenlaista käy mielessä...harkitsen nyt kuitenkin vielä jatko-opintoja Suomessa,mutta enpä tiedä.On tullut myös kannustettua nuorempia harkitsemaan koko tutkinnon tekemistä muualla,kuin Suomessa.

Koska tämä tällaiseksi meni?Mitä ajatuksia teillä on tästä teemasta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi sanaa pakeneminen tässä yhteydessä.

Vierailija
2/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä sana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis,että ollaanko kohta samassa pisteessä,kuin esim.Irlannissa josta koulutetut ihmiset joukkopakenevat muualle.Saa nähdä kuinka Irlannille käy

Vierailija
4/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut maasta muuttoa jo tovin. Toivottavasti tapahtuu seuraavan 10v sisällä.

Vierailija
5/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 mikä sulla on syynä suunnitelmiin?Mikä on määränpää?

Vierailija
6/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 11:00"]

Mikä olisi hyvä sana?

[/quote]Tuo maastamuutto voisi olla ihan hyvä. turhaa dramatisointia käyttää sanaa pakeneminen, kun on kyse vapaaehtoisesta lähtemisestä. Ihan sama kun ollaan olla kuolemassa siihen tai tähän, kun on vaikka vähän nälkä tai väsyttää.

Vierailija
7/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa haluan kuolla ellen sitten delaa ulkomailla kun oon reissun päällä. 

Vierailija
8/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vain useammin mietitään muuttoa. Voi olla että miehen tyon takia on pian pakkokin.

Vierailija
9/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin jo 20 vuotta sitten, en ole harkinnut takaisinpaluuta.

Vierailija
10/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut. Jos mamutus ei lopu ja pakolaisten määrä kasvaa runsaasti, nostan kytkintä. Sinänsä ironista

Vierailija
11/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, haluaisin lähteä jonnekin sosialistisempaan ja liberaalimpaan maahan. Suomi on piloilla.

Vierailija
12/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vastaa: syynä on se että olen jo aiemmin asunut muualla joten kynnys muuttaa on mataloitunut. Lisäksi elämänkumppanini ajattelee tästä asiasta kuten minä. Uusi kotimaa sijaitsisi Euroopassa, toki etelämpänä. Kielikään ei tuottane vaikeuksia kummallekaan enää muuttovaiheessa, koska kumpikin meistä puhuu viittä eurooppalaista kieltä jo valmiiksi.

Vierailija
13/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vaan kieltoja ja työttömyyttä.Tänne ei kannata jäädä..Niin ja noi pakolaiset vielä kaiken päälle.

Vierailija
14/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta ymmärsin toisin kuin mitä tarkoitit. Pelkään nimittäin Venäjää ja sotaa ja todella haluaisin paeta maasta siinä kohtaa kun ryssä vyöryy rajan yli.

Vierailija
15/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakolaiset....jos olette käyneet Suomen rajojen ulkopuolella,niin olette ehkä huomanneet,että Suomessa tosiaan ei paljon muita kansalaisuuksia ole.

Vierailija
16/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 11:13"]

Täällä on vaan kieltoja ja työttömyyttä.Tänne ei kannata jäädä..Niin ja noi pakolaiset vielä kaiken päälle.

[/quote]

Missään muualla maailmassa ei ole työttömyyttä, kieltoja, mamuja ja kehnoja palkkoja. Lähtekäämme kaikki täältä pois! Menkäämme mamuiksi muualle ja viekäämme sikäläisten työpaikat, naiset, miehet ja sosiaaliturvat!

Typerää keskustelua. En tunne ketään, korkeasti tai matalasti koulutettua, joka harkitsisi muuttamista pois Suomesta.

Vierailija
17/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Jos verot eivät laske ja mamutus jatkuu, menen mielummin maahan jossa voin hyötyä koulutuksestani. Nykyisellä menolla Koulutetut "pakenevat" maasta ja tilalle tulee roskaväkeä.

Vierailija
18/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 11:16"]

Olen. Jos verot eivät laske ja mamutus jatkuu, menen mielummin maahan jossa voin hyötyä koulutuksestani. Nykyisellä menolla Koulutetut "pakenevat" maasta ja tilalle tulee roskaväkeä.

[/quote]Enpä tiedä montaa Euroopan maata mihin tulisi vähemmän pakolaisia tai muita maahanmuuttajia kuin Suomeen.

Vierailija
19/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen montakin korkeastikoulutettua,jotka lähteneet Suomesta.Moni myös tutuista suunnittelee.

Vierailija
20/23 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tässä jo muutama vuosi pohdittu suomesta pois muuttoa. Järkyttävää kyyläystä, holhoamista, työttömyyttä ja työttömien alistamista ja rahastusta vain tää suomi tuntuu olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi