Miten sijoittaisit nyt 200 000€?
Olen saamassa 250 000 euroa nettona. Saisin maksettua sillä asuntolainani pois mutta en haluaisi tehdä sitä, kun lainaehdot ovat niin hyvät, ettei se kannattaisi.
Summa on kuitenkin sen verran iso, että arveluttaa miten sijoitukset tulisi hajauttaa järkevästi ja mahdollimman tuottavasti? Minulla ei ole varaa rahoja, joten suurimmat riskisijoitukset ovat poissuljettu.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaistalletuksia pariin eri ulkomaiseen pankkiin, jotka maksavat korkoa ja ovat talletussuojan piirissä. Kun taloudessa alkaa lama ja laskukausi, niin hajautus osakkeisiin, jotka maksavat osinkoa.
Mitä pankkeja (minkä maan) ehdotat?
Vierailija kirjoitti:
En sijoittaisi tällä hetkellä koko summaa kerralla, vaan vähitellen esim. kymppitonnin kuussa. Tämä sen vuoksi, että osakekurssit ovat nyt poikkeuksellisen korkealla. Ajallinen hajauttaminen on tärkeää.
Kiitos. Tämän takia juuri arveluttaa niin moni sijoituskohde ja samalla kuitenkin tuntuu tyhmältä makuuttaa rahoja.
Ap
Kuule, eikö sun kannaisi keskustella aiheesta jollakin sijoituksiin erikoistuneella palstalla, eikä vauvalla? Esim. minulla ei ole minkäänlaista tietoa eikä kokemusta. Silti voisin vinkkejä antaa :)
Kaikki NFT esim LET’S GO BRANDON taattu tuotto 800-3000% kk
Vierailija kirjoitti:
Kuule, eikö sun kannaisi keskustella aiheesta jollakin sijoituksiin erikoistuneella palstalla, eikä vauvalla? Esim. minulla ei ole minkäänlaista tietoa eikä kokemusta. Silti voisin vinkkejä antaa :)
Totta. Mutta täällähän on yleensä asiantuntijoita joka alalta:)
Olisko kuitenki niin että voitit ässäarvalla 250eur ja mietit maksatko kaljavelat pois vai ostat kaljaa
Asuntoihin. Maahan/metsään. Jonkin verran osakkeisiin.
Ihhminen on luonteeltaan sen verran lyhytnäköinen että jotain mikä avaa silmiä ja havainnollistaaa. Helppo käyttää, palvelee käyttäjää, tuo helpotusta arkeeen, viihdytttävää...
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostaisit maata tai metsää? Metsäomistaminen vähän arveluttaa kun en ymmärrä siitä mitään. Asuntoihin en uskaltaisi sijoittaa kuin pääkaupunkiseudulle.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennuksena etten ole varsinaisesti saamassa rahaa vaan olen myymässä huonosti tuottavaa sijoitusta. Eli minulla on muuta varallisuutta, jotka kattavat ainakin nelin kertaisesti tuon lainan, jos jäisin työttömäksi tai olisi muuten pakko muuttaa rahaksi.
Sijoitusvinkkejä lähinnä mietin.
Ap
Kyl rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Ihhminen on luonteeltaan sen verran lyhytnäköinen että jotain mikä avaa silmiä ja havainnollistaaa. Helppo käyttää, palvelee käyttäjää, tuo helpotusta arkeeen, viihdytttävää...
Tarkentaisitko esimerkein?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennuksena etten ole varsinaisesti saamassa rahaa vaan olen myymässä huonosti tuottavaa sijoitusta. Eli minulla on muuta varallisuutta, jotka kattavat ainakin nelin kertaisesti tuon lainan, jos jäisin työttömäksi tai olisi muuten pakko muuttaa rahaksi.
Sijoitusvinkkejä lähinnä mietin.
Ap
Kyl rahaa on.
Aika vähän loppujen lopuksi ja vaivalla hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostaisit maata tai metsää? Metsäomistaminen vähän arveluttaa kun en ymmärrä siitä mitään. Asuntoihin en uskaltaisi sijoittaa kuin pääkaupunkiseudulle.
Pk-seudulta taas en näe mitään järkeä hankkia sijoitusasuntoja, koska ovat ylihintaisia. Olen ostellut rauhalliseen tahtiin sopivien kohteiden tullessa markkinoille yksiöitä/kaksioita opikelijakaupungeista kohtuuläheltä omaa osoitettani. Vaatii toki perehtymistä taloyhtiöihin ym., olen myös tehnyt pintaremontit itse "harrastuksen" vuoksi (jos ei ole osaamista näissä, niin kannattaa teettää ammattilaisella, tulee vaan vähän kalliimmaksi).
Helpoimmalla pääset varmaankin rahastojen kanssa, osakkeissa en näe tällä hetkellä kovin suurta voittoa, koska kuten sanottu, kurssit pääsääntöisesti korkealla. Talolainan poismaksua en harkitsisi näillä koroilla, toki jos tuntuu niin voithan lyhentää sitä yhdellä isommalla kertaerällä.
Osinko-osakkeisiin vaan kaikki ja sitten nauttimaan loppuelämäksi rajattomasta vapaa-ajasta. Ei tuolla rahamäärällä tarviis enää oravanpyörässä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaistalletuksia pariin eri ulkomaiseen pankkiin, jotka maksavat korkoa ja ovat talletussuojan piirissä. Kun taloudessa alkaa lama ja laskukausi, niin hajautus osakkeisiin, jotka maksavat osinkoa.
Bank Norwegian. Tilin avaamiseen menee 5 min ja voit käyttää sitä nykyisillä verkkopankkitunnuksillasi. Saat sieltä 0.75% koron, eli riskittömästi 1900e/v tai 160e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulta taas en näe mitään järkeä hankkia sijoitusasuntoja, koska ovat ylihintaisia. Olen ostellut rauhalliseen tahtiin sopivien kohteiden tullessa markkinoille yksiöitä/kaksioita opikelijakaupungeista kohtuuläheltä omaa osoitettani. Vaatii toki perehtymistä taloyhtiöihin ym., olen myös tehnyt pintaremontit itse "harrastuksen" vuoksi (jos ei ole osaamista näissä, niin kannattaa teettää ammattilaisella, tulee vaan vähän kalliimmaksi).
Helpoimmalla pääset varmaankin rahastojen kanssa, osakkeissa en näe tällä hetkellä kovin suurta voittoa, koska kuten sanottu, kurssit pääsääntöisesti korkealla. Talolainan poismaksua en harkitsisi näillä koroilla, toki jos tuntuu niin voithan lyhentää sitä yhdellä isommalla kertaerällä.
Mikä on ollut vuokratuottoprosenttisi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bank Norwegian. Tilin avaamiseen menee 5 min ja voit käyttää sitä nykyisillä verkkopankkitunnuksillasi. Saat sieltä 0.75% koron, eli riskittömästi 1900e/v tai 160e/kk.
Kiitos vinkistä tätä en ollut tullut ajatelleeksi!
Ap
Uuusi somealusta jossa kielenkäännösohjelma kääntää kielen automaattisesti halutessaaan. Vanhuksille joilla on aikaa, rahaa ja viimeisillä elinvuosillaan vielä haluua tutustua erilaisiin kulttuureihin. Tunnin maksaisi 10 euroa ja jos miljardi käyttäjäää tuntipalkkani olisi 10 miljardia tunnnissa. Ketjusähköpostia kaikkiiin maaailman vanhainkoteihin kertoa ollaan hyvälläa sialla ja halutaaan piristää yksinäisiä vanhuksia.