Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tekikö hieroja vahinkoa?

Vierailija
14.05.2015 |

Saman päivän iltana kun olin käynyt hierojalla, oli paha olkapää-ja hartiakipu kun istuin bussissa.
Nyt jalka meni kramppiin ( en tiedä johtuuko hieronnasta) mutta mut on leikattu ja vaivaa on tietyssä kohdassa yläselkää.
Hieroja silti hieroi aika voimakkaasti ja mietin runnoiko se hermoja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronnan voimakkuudesta pitää itse sanoa jos on liian kovaa,ei se hieroja ajatustenlukija ole.Otitko koko hieronnan? Jos vain niska-hartia hoidon ei jalkakrampit siitä voi johtua. Yleensäkin hieronta on aika pinnallista hoitoa. Minkä takia menit hierojalle? oliko sinulla olkapää-niska-hartia kipua jo ennenkuin menit? 

Vierailija
2/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan lähdetään aivoverenvuodon takia, wc pöntöltä, sängystä seksin vuoksi ja hierojan penkistä, rikkovat suonet liian kovakouraisilla otteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi tehdäkin. Jos se ei ala asettua soita terveysneuvontaan, että pitääkö sitä lähteä näyttämään lääkärille vai voiko sille kotona tehdä jotain ensin.

Vierailija
4/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:02"]Hieronnan voimakkuudesta pitää itse sanoa jos on liian kovaa,ei se hieroja ajatustenlukija ole.Otitko koko hieronnan? Jos vain niska-hartia hoidon ei jalkakrampit siitä voi johtua. Yleensäkin hieronta on aika pinnallista hoitoa. Minkä takia menit hierojalle? oliko sinulla olkapää-niska-hartia kipua jo ennenkuin menit? 
[/quote]

Ei se sillä hetkellä tuntunut niin voimakkaalta.
Mutta ennestään on vaivaa eikä kaikki ole lihasperäistä.
Mietin vaan että hermothan kulkee koko kehon läpi.
On jännitystä jota hoidan hieronnalla.
Oon käyny aikaisemmin samalla.

Vierailija
5/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksen laukeaminen on kivuliasta. Odota pari pv

Vierailija
6/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:02"]Hieronnan voimakkuudesta pitää itse sanoa jos on liian kovaa,ei se hieroja ajatustenlukija ole.Otitko koko hieronnan? Jos vain niska-hartia hoidon ei jalkakrampit siitä voi johtua. Yleensäkin hieronta on aika pinnallista hoitoa. Minkä takia menit hierojalle? oliko sinulla olkapää-niska-hartia kipua jo ennenkuin menit?  [/quote] Ei se sillä hetkellä tuntunut niin voimakkaalta. Mutta ennestään on vaivaa eikä kaikki ole lihasperäistä. Mietin vaan että hermothan kulkee koko kehon läpi. On jännitystä jota hoidan hieronnalla. Oon käyny aikaisemmin samalla.

[/quote]Ei sama ja yksi hermo mene koko kropan läpi. Niskanikamista ulostulevat hermot hermottaa käsiin ei jalkoihin. Vasta lannerangassa olevat hermot hermottavat jalkoja.

Vierailija
7/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallomailallako löi?  

Vierailija
8/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:02"]Hieronnan voimakkuudesta pitää itse sanoa jos on liian kovaa,ei se hieroja ajatustenlukija ole.Otitko koko hieronnan? Jos vain niska-hartia hoidon ei jalkakrampit siitä voi johtua. Yleensäkin hieronta on aika pinnallista hoitoa. Minkä takia menit hierojalle? oliko sinulla olkapää-niska-hartia kipua jo ennenkuin menit?  [/quote] Ei se sillä hetkellä tuntunut niin voimakkaalta. Mutta ennestään on vaivaa eikä kaikki ole lihasperäistä. Mietin vaan että hermothan kulkee koko kehon läpi. On jännitystä jota hoidan hieronnalla. Oon käyny aikaisemmin samalla.

[/quote]Ei sama ja yksi hermo mene koko kropan läpi. Niskanikamista ulostulevat hermot hermottaa käsiin ei jalkoihin. Vasta lannerangassa olevat hermot hermottavat jalkoja.
[/quote]

Näin on. Jotenkin vaan tulee mieleen että painotetaanko koulutuksessa näitä asioita.
Miten hoidetaan ihmistä joka on ollut leikkauksessa ja vielä on jäänyt vaivoja..
Nimittäin kerran yksi hieroja runnoi mut kipeäksi vaikka varoitin etukäteen ( ennen diagnoosia ja leikkausta).

Vierailija
9/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojista kannattaa tehdä ensin tutkimusta. Googlettaa nimi, kysellä kavereilta jne.
Itse olen löytänyt vasta melkein 20 vuoden hierojilla käymisen jälkeen sen Oikean. Aivan mahtava tyyppi. Löytönyt mun vartalon kaikki viat ja korjannut niitä joka käynnillä. Ihan mahtavan upeaa, kun vuosien kipujen ja ongelmien jälkeen ei ole mitään ongelmaa.
Ajan joka kerta 200 km, että pääsen hänen käsittelyyn, mutta se kannattaa.
Välillä kun hän hoitaa pahoja paikkoja, olen kipeä illalla ja seuraavana päivänä, mutta ne kivut menevät ohi ja ovat kuulemma normaaleja.

Vierailija
10/10 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:38"]Hierojista kannattaa tehdä ensin tutkimusta. Googlettaa nimi, kysellä kavereilta jne.
Itse olen löytänyt vasta melkein 20 vuoden hierojilla käymisen jälkeen sen Oikean. Aivan mahtava tyyppi. Löytönyt mun vartalon kaikki viat ja korjannut niitä joka käynnillä. Ihan mahtavan upeaa, kun vuosien kipujen ja ongelmien jälkeen ei ole mitään ongelmaa.
Ajan joka kerta 200 km, että pääsen hänen käsittelyyn, mutta se kannattaa.
Välillä kun hän hoitaa pahoja paikkoja, olen kipeä illalla ja seuraavana päivänä, mutta ne kivut menevät ohi ja ovat kuulemma normaaleja.
[/quote]

Niin. Kyllä se kannattaa etsiä ja satsata.
Pahinta on se jos hieroja ei usko mitä asiakas sanoo, esim. hieronnan voimakkuuden suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme