Sossu ei suostu maksamaan lapsen ylioppilas pukua
Mulla ei ole varaa satasen pukuun pojalle. Tåytyy sitten vaan jättää juhlimatta.
Kommentit (254)
En ymmärrä mikä olisi ongelma? Sossu ei suostu maksamaan? No joo-o... eiköhän ongelma ole enemmänkin se että sossu suostuu maksamaan hieman liikaakiin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:10"]
Ei ole varaa! Ostaa edes kirppikselta.
[/quote]
lainaa jostakin.
ei voi pistää ihan kaikkea sossun piikkiin. Panosta jotenkin muuten.
kuka olisi suht saan kokoinen? Tummat housut ja kauluspaita.
kysy vaikka koululta, jos siellä olisi lainata...opet ja niitten tutut...kysy RO:lta. Kyllä jostain luulisi saavan lainaan.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:25"]
HYVÄ ETTÄ EI MAKSA! ei kuulukkaa maksaa! millon te loiset tajuatte että me muut tehdään töitä perseet ruvella että tejän elämätulee maksettua!!! HÄPEÄ JA MENE TÖIHIN! tuliko jotenkin yllätyksenä että pitää ostaa puku?! pistä poikas töihin ja maksamaan oma pukunsa!
pistää vihaksi tällasetidiootit.
[/quote]
kyllä nyt on kommentoija itse idiootti. Ja mikä häpeän julistaja!! Jees jees.
se on hyvä idea se työ esim. Siivoamaan poika itse. Maksaa laskulla vaatteen, jos ei vielä palkkaa saa.
ja täällä moni sulle lainaisi.
Tota häpeämistä mä en tajua. Se pistää mulla vihaks. Se on tarpeetonta.
Hävetä saisi täällä kyllä moni kommentoija ja ne jotka ensin muka lupailivat että "senkun tuun hakemaan puvun saat ilmaiseksi" ja jotkut lpasi lainaksi, mutta sitten kun toinen ois oikeesti hakenut/lainannut niin selvisikin että ettehän te oikeesti mitään halunneetkaan auttaa, (paitsi yksi joka tarjosi toista pukuaan lainaksi).
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 06:02"]
Hävetä saisi täällä kyllä moni kommentoija ja ne jotka ensin muka lupailivat että "senkun tuun hakemaan puvun saat ilmaiseksi" ja jotkut lpasi lainaksi, mutta sitten kun toinen ois oikeesti hakenut/lainannut niin selvisikin että ettehän te oikeesti mitään halunneetkaan auttaa, (paitsi yksi joka tarjosi toista pukuaan lainaksi).
[/quote] ANTEEKSI VIRHEET eli piti olla
senkun TUUT (ei tuun) hakemaan.....ja LUPASI (ei lpasi)
Noin iso poika voi varmasti itsekin kysellä koulukavereiltaan somessa tai vaikka opettajilta jos sopiva puku löytyisi lainaan. Tietty ei auta että viimenhetkeen jätetty...
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 01:28"]
Sivuutat tosiasioiden puhujat, ja etsit sympatiaa täältä. No, rahaa sinulle ei minulta heru.
[/quote]Tuota kuka sinulta pyysi rahaa?
Kyllä kai sitä jotain vaatetta on? Ja pukua ei ole pakko olla. Tummat farkut, paita ja pikkutakki toimii ja miksi nuoren pitäisi pappapukuun laittautua
Kannattiko se alunperin lapsia tehdä jos edes vaatteisiin ei ole rahaa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 05:21"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 01:00"]
Minulla olisi kaksi pukua joista voisin lainata toista. Valmistun itsekin ylioppilaaksi. Olen noin 180cm pitkä ja painoa noin 70kg. Jos kuulostaa sopivalta ja asutte Uudellamaalla/pk-seudulla, laittakaa yhteystietoja.
[/quote] Kiitos tarjouksesta, pituus olisi ok mutta painosi perusteella puku ihan liian pieni pojalle ja asun Tre lähistöllä. Mutta hienoa että tarjosit! (13)
[/quote]
No mitkä on poikasi mitat? Mikset tee aloitusta tänne, että etsitään halpaa (max xx euroa) sen ja sen kokoista miesten pukua ja sen kokoisia kenkiä? Hm kauluspaidat maksaa sen 20-30 e ja kravatti samaa luokkaa. Onko niihin varaa?
Eikö lapsen isä voi ostaa pukua?
Toivottavasti tämä on provo, kun mikään ei kelpaa. Tässä on jo viidettä sivua hyviä neuvoja millä keinolla saa pojan puetuksi, mutta ei kelpaa.
Ajattelin ehdottaa jotain myös juhlatarjoiluun, mutta ei varmaan kelpaa kun sossu ei maksa.
Poika töihin! Olisi kerennyt tehdä muutaman viikon töitä vaikka mäkkärillä ja tienata pukurahat. Laita seiskan toimitukseen viesti. Varmaan ostavat puvun jos saavat teistä jutun. Seurakunnastakin kannattaa käydä kyselemässä. Sossun ei kuulu pukua maksaa.
Ei voi muuta sanoa, että vittu mitä porukkaa täällä. Toivottavasti saatte vähän maistaa työttömyyttä, niin tiedettä minkälaista on syrjäytyä, kun ei ole rahaa enään mihinkään!
Montako vuotta olet tästä tarpeesta tiennyt? Olis voinu etukäteen kierrellä kirppikset ym. Nyt myöhäistä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 07:29"]Ei voi muuta sanoa, että vittu mitä porukkaa täällä. Toivottavasti saatte vähän maistaa työttömyyttä, niin tiedettä minkälaista on syrjäytyä, kun ei ole rahaa enään mihinkään!
[/quote]
Minusta taas vaikuttaa siltä, että nämä tämän aloituksen köyhät eivät tiedä millaista on olla köyhä. Missä on ennakointi ja pitkän aikavälin säästösuunnitelmat? Pojat saa oikeasti ihan mukavasti kesätöitä raksalta, postista, siivousfirmoista. Niillä rahoilla olisi poika ostanut hienotkin tamineet.
UFFilla on ale menossa, mars sinne.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:11"]
Kai se nyt herran isä voi juhlia vaikka kalsarit jalassa.
[/quote]
Pelkät kalsarit jalassa se on kuitenkin loppu illasta.
[/quote]
Huonosti menee nuoren herran juhlat, jos kenenkään petiin ei pääse ilman kalsareita