Sossu ei suostu maksamaan lapsen ylioppilas pukua
Mulla ei ole varaa satasen pukuun pojalle. Tåytyy sitten vaan jättää juhlimatta.
Kommentit (254)
Voi vittu jos sossu maksaa somaleille tonnin vaunut ja melkeinpä kaiken niin kyllä vois suomalaisella yhden puvun hommata!!!!!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:13"]
No verkkareissakin voi juhlia tai farkuissa
[/quote]
Menisitkö itse verkkareissa koululle missä kaikilla muilla on puku päällä? Ja vielä sinne lavalle hakemaan sen lakin.
Köyhälle tulee yllätyksenä ylioppilasjuhlat samalla tavalla kun joulu yllättää joka vuosi?
Lukematta ketjua kysyn eikö isovanhemmat voisi ostaa puvun yo-lahjaksi?
Tai tädit, sedät, enot tai kummit.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:10"]Ei ole varaa! Ostaa edes kirppikselta.
[/quote]
Tuliko ylioppilasjuhlat yllärinä?
Eikö tuon ikäisellä pojalle ole ennestään olemassa minkäänlaisia juhlavaatteita? Esim. siistejä housuja ja kauluspaitaa jos nyt ei pukua löydy...
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:50"]Hauska lukea näitä viestejä, kun nää teidän kutsumat "loiset" osaa kirjoittaa kieliopillisesti oikein, mutta te haukkujat ette osaa edes isoa alkukirjainta laittaa. Kunnon low life
[/quote]
tabletilla kirjoita. Hankalampaa kuin tietsikalla. En jaksa jokaista kirjoitusvirhettö korjata!
Jostain varmaan löytyy puvun takki vaikka ei pukua? Eli siistit farkut, kauluspaita ja se pikkutakki päälle. On rennon juhlava :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:34"]
Eikö tuon ikäisellä pojalle ole ennestään olemassa minkäänlaisia juhlavaatteita? Esim. siistejä housuja ja kauluspaitaa jos nyt ei pukua löydy...
[/quote]
Miksi alapeukkuja? Ihan aidosti ihmettelen että onko noi pojalle ekat juhlat ikinä tuon kokoisena jos ei minkäänlaista juhlavaatetta löydy?
Kirpparipukuun on vieläkin mahdollisuus kun nyt ahkerasti poika vaikka pulloja kerää jokaisena iltana. Ihan varmasti joutuu poika tyytymään ei kovin muodikkaaseen ja ehkä hiukan väärän kokoiseenkin pukuun, mutta uskon että puku joka tapauksessa löytyy kirppikseltä kympillä tai kahdella. Tuon summan kerää helposti pulloja. Liikkeellä pitää vaan olla silloin kun ihmiset on juhlimassa eli joko myöhään yöllä viikonloppuna tai todella aikaisin aamulla (huomattavasti ennen kl 6 tai pullot on jo kerätty muiden toimesta), mutta tämä ei liene ongelma kun yo-kirjoitukset on ohi ja muuta työtä ei ole.
Kai sitä jokin vaate on, ootte juuttuneet vaan urilleen. Ainakin täällä nuorison pukeutuminen on ihan laidasta laitaan. Todellakin verkkareista farkkuihin ja pukuun ja oli yhdellä rokkitähtireleetkin. Espoossa
52 on peruskoko! Vastaa miesten L. Niitä on kaupat ja kirput väärällään. Varmasti löytyy. Halvalla.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 07:05"]
Kannattiko se alunperin lapsia tehdä jos edes vaatteisiin ei ole rahaa.
[/quote]
Olitis tullut tätä huutelemaan 90-luvun alkupuolella sille, porukalle, joka jäi työttömäksi ja moni samasta perheestä. Tai mene huutelemaan nyt jonnekin Nokian raunioille. Tai mene jonnekin sairaalaan etsimään nuoren näköistä porukkaa ja kyselemään onko lapsia. Sitten voit huudella, että kannattiko lapsia tehdä, kun sairastumaan menit.
Semmonen muuten, että jos perheessä on työttömyyttä ja sairautta ja köyhyyttä, niin oikeestiko nuori haluaa puvun ja juhlat? Itse en nuorena olisi halunnut. Tämän vuoksi en osallustunut vanhojen tansseihin. Eikä semmonen ole ikinä edes kaduttanut. Oli tiukkaa silloin. Ei ole enää. Elämä on valintoja. Jos äitini sairastaisi syöpää, niin mitkään juhlat ei tulisi kyllä kyseeseen.
Jos oikeesti haluu sitä tai tätä, sillon tekee töitä haluamansa eteen. Kyllä munkin nuori töitä tekee ja ostaa itsekin jotain. Myös vaatteita
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 09:13"]Semmonen muuten, että jos perheessä on työttömyyttä ja sairautta ja köyhyyttä, niin oikeestiko nuori haluaa puvun ja juhlat? Itse en nuorena olisi halunnut. Tämän vuoksi en osallustunut vanhojen tansseihin. Eikä semmonen ole ikinä edes kaduttanut. Oli tiukkaa silloin. Ei ole enää. Elämä on valintoja. Jos äitini sairastaisi syöpää, niin mitkään juhlat ei tulisi kyllä kyseeseen.
[/quote]
Tottakai ne haluu yo-juhlat. Rippi ja yokekkerit on rahastusjuhlia, eli ne kannattaa pitää sillä todennäköisesti lahjojen arvo kattaa juhlakustannukset.
Olen itsekin sossun tukea ikävä kyllä tarvitseva, mutta ei kävisi mullakaan mielessä pistää valtiota maksamaan yo- puku. Nämä ihmiset täällä on kyllä välillä tosi ilkeitä, siksi en nykyään Aihe vapaan- ketjuissa juuri pyörikään.. Niin, mitta tosiaan. Olisin itsekin kysynyt kaikki mahdolliset tutut läpi ja lainannut. Farkut ja kauluspaita ei todellakaan sovi ylioppilasjuhliin, vaikka sitä on täällä tyrkytettykin, eri jos valmistuisi vaikka putkimieheksi. Silloin, kun minulla oli yo-juhlat, melkein viisi vuotta sitten, isäni sairasti syöpää ja oli siis sairaslomalla (nyt sairaseläkkeellä), ja meilläkin oli silloin tiukkaa, joskaan ei noin tiukkaa, koska isäni oli hyvässä työssä ja aika pihi :D mutta siis ymmärrän teitä. Toivottavasti onni osuu kohdallenne <3
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 09:13"]Semmonen muuten, että jos perheessä on työttömyyttä ja sairautta ja köyhyyttä, niin oikeestiko nuori haluaa puvun ja juhlat? Itse en nuorena olisi halunnut. Tämän vuoksi en osallustunut vanhojen tansseihin. Eikä semmonen ole ikinä edes kaduttanut. Oli tiukkaa silloin. Ei ole enää. Elämä on valintoja. Jos äitini sairastaisi syöpää, niin mitkään juhlat ei tulisi kyllä kyseeseen.
[/quote]
Meillä isä sairasti syöpää, kun sain lakin, mutta vaati, että saan juhlat, koska lukio oli mulle hirveän raskasta. Ihanat juhlat olivatkin :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 01:38"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:07"] edelleenkään vaikka kuinka olisit sairas ja eläkkeellä ym ym. miten et voinut yhtä euroa päivässä pistää sivuun, että pojalla olisi nyt puku ylppäripäivänä....oot vaan odottanut, että sossu maksaa...poika parka. Tunnen myötätuntoa poikaasi kohtaan, oma tyttäreni saa myös lakin ja ollaan ajoissa hommattu kaikki, tyttö saa ansaitsemansa juhlat ja ikimuistoisen päivän [/quote] Katsos kun se eurokin päivässä voi joskus olla liikaa, esim silloin kun on useampi leikkaus ja syöpähoito viimeisen 2 vuoden aikana eikä rahat riitä aina edes ruokaan ja lääkkeisiin. Joskus se elämä voi heitellä sinuakin vielä niin että yllätyt. Toivon kumminkin ettei näin pahasti kuin mitä minulla nyt. Ja nyt siis poistun kun nuo tarjotut puvutkin näköjään oli "huuhaata". (13 ei AP) [/quote] Eihän se "elämisen tuen" perusosa muutu, vaikka olisi sata hoitoa ja leikkausta. Jos hoitoihin menee yli sen, mitä ihmisellä pitää olla elämiseen (vaatteet mukaanlukien), siihen saa tukea. Kukaan ei joudu Suomessa maksamaan hoidoistaan niin, että ruoka- ja vaaterahat menettäisi. Lisäksi Suomessa on maksukatto lääke- ja hoitokuluille.
[/quote]
Kaikista lääkkeistä ei saa Kelan lääkekorvauksia ja maksukatto lääke. ja hoitokuluille on korkea.-ohis- (sairaseläkkeellä)