Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sossu ei suostu maksamaan lapsen ylioppilas pukua

Vierailija
13.05.2015 |

Mulla ei ole varaa satasen pukuun pojalle. Tåytyy sitten vaan jättää juhlimatta.

Kommentit (254)

Vierailija
201/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae meiltä. Neljä ylimääräistä pukua roikkuu vaatehuoneessa ja ihan kuule ilmaseksi saat.

Vierailija
202/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:17"]Meillä sama tilanne ja lisäksi poika sen kokoinen ettei pukua edes saa mistään alle 200e (kun pitää ostaa takki ja housut eri kokoa). Kellään sukulaisellakaan ei ole läheskään sopivaa eikä ole löytynyt mistään huutiksesta tms (varmaankin juuri siksi että pitäis olla erikokoinen ala kuin yläosa). Lisäksi pitäisi ostaa myös paita, kengät ja lakki...eli 300e nyt ainakin ois tarve. Ajattelin että jos sossusta ois saanut edes osan niin jotenkin ois yrittänyt loput mutta ...   :(

Minkä kokoisen puvun poikasi tarvitsisi? Meillä on pojan vanha puku joka erittäin hyvässä kunnossa (mutta siis ihan liian pieni pojalle) , voisin antaa sen jos koko vaan natsaa. 
[/quote]

Valivalivalivali!! Kolme vuotta ollut tiedossa ylppärit eikä osata varautua ja säästää... voi lapsiparkoja, hyvän mallin saavat kotoota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:28"]

Jos hankitaan lapsia niin niitä pitäisi pystyä myös elättämään, onhan kyseessä kuitenkin aika iso juhla. Kuka lukiokirjat maksoi. Ihme touhua nykymaailma.

[/quote] Lukiokirjat maksoi pääosin lapsen isä (elareista siis maksettiin), osan saimme lainattua. Isoja juhlia emme olisi pitäneet vaan ihan pienet johon itse olisin tehnyt leipomukset. Silloin kun tein lapset olin terve ja minulla oli hyvä työ. (13)

Vierailija
204/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n ideana nyt taas vinkua (oletko peräti sama, joka itki, ettei ollut vaatteita pikkujouluihin?) hätäänsä vai haluatko oikeasti ratkaista ongelman? Kerro pojan vaatekoko ja luo joku sähköpostiosoite, niin katsotaaan. Jollakin voi hyvinkin olla kaapissa ylimääräinen tai vääränkokoinen puku. Meillä ainakin mies laittaa parin vuoden välein pukuja kiertoon uusien tilalta. 

Tee jotain, äläkä jää surkuttelemaan! Kyseessä on kuitenkin tärkeä päivä poikasi elämässä.

Vierailija
205/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:32"]

Hae meiltä. Neljä ylimääräistä pukua roikkuu vaatehuoneessa ja ihan kuule ilmaseksi saat.

[/quote] Missäköhän päin Suomea ja mitä kokoa? Tsakki pitäisi olla muistaakseni 48 ja housut 52, mutta en ole varma muistanko nyt oikein. (13)

Vierailija
206/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap hei, kun täällä kerran tarjotaan sulle ilmaisia pukuja niin miksiköhän ihmeessä et voi vastata mitä vaatekokoa käyttää? taitaa olla taas porvoosta päivää... :D 

Vierailija
207/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&m musta puku alle 100€, oisko ollut jopa alle 90€. Housut ja takinsaa erikseen, joten kokokaan ei ole ongelma. Saa osamaksullakin.

Kaikkialta olette etsineet, mutta suomen suurin vaateketjuliike unohtui...

Vierailija
208/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:25"]HYVÄ ETTÄ EI MAKSA! ei kuulukkaa maksaa! millon te loiset tajuatte että me muut tehdään töitä perseet ruvella että tejän elämätulee maksettua!!! HÄPEÄ JA MENE TÖIHIN! tuliko jotenkin yllätyksenä että pitää ostaa puku?! pistä poikas töihin ja maksamaan oma pukunsa!

pistää vihaksi tällasetidiootit.
[/quote]
Tuleeko sulle yllärinä, että elämäntilanteet voi muuttua. Minä esim. oon pahan onnettomuuden jäljiltä varmaan vielä pitkään työkyvytön. Kyllä laski meilläkin elintaso hyvin äkkiä ja alussa elettiin hyvin niukasti, kun mun lääkkeisiin, kuntoutuksiin, leikkauksiin ja apuvälineisiin ja muihin paloi ihan saatanasti rahaa. Apuvälineet ja kaiteet vessaan sun muut kirpaisi kerran, mutta kerralla se oli melko iso raha ja ei siinä kuussa ois ollut meilläkään varaa ostaa mitään pukua pojalle.

Vierailija
209/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala asenne täällä ihmisillä! :( Hirveää haukkumista heti, kun toinen kertoo ongelmasta, joka ei todellakaan koske kaikkia ihmisiä.
Itse olen myös samassa tilanteessa, eli kyllä, elän sossun rahoilla. Äitini on yksinhuoltaja ja hän on työkyvytön sairauden vuoksi. Kaikki raha, mitä tulee (asumistuki yms) menee vuokraan ja ruokaan, juuri mitään ei säästöön voi laittaa. Itse en töitä ole lukioaikana saanut, ja sossu on onneksi auttanut kirjojen kanssa + valmistujaisiin maksoi lakin ja mekon, josta olen todella kiitollinen. Luen nyt yliopiston pääsykokeisiin, jotta saisin parhaan mahdollisen koulutuksen ja voisin maksaa mm. valtiolle takaisin tarvitsemani avun. Voin rehellisesti sanoa, että ilman sossun apua en olisi valmistunut lukiosta! Tuntuu todella pahalta lukea haukkumisia laiskaksi, loiseksi yms. Oletteko ajatelleet, ettei köyhyys ja työttömyys ole (aina) valintakysymys, josta varsinkaan lapsia pitäisi rankaista?
N18

Vierailija
210/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:42"]

H&m musta puku alle 100€, oisko ollut jopa alle 90€. Housut ja takinsaa erikseen, joten kokokaan ei ole ongelma. Saa osamaksullakin. Kaikkialta olette etsineet, mutta suomen suurin vaateketjuliike unohtui...

[/quote] Kävin kyllä kysymässä (liikkeessä siis) ja ei ollut riittävän isoja housuja saatavilla. Alkoi esitellä kalliimpia pukuja että niissä ois kuulemma ollut. (13 ei siis AP)

Vierailija
211/254 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ikävä kyllä tämä ketju vaikuttaa säälipisteiden kerjuulta eikä oikealta ongelmanratkaisunyritykseltä.

Vierailija
212/254 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:16"]No ap sanoi, että ei ole satasta laittaa. Vuokraus maksaa sen satasen.

Mahtaa nuorta hävettää, kun äiti on tuollainen sossupummi. Jos ei kolmessa vuodessa saa satasta säästettyä niin.....
[/quote]
Kyseisellä naisella on syöpä, idiootti. On ollut vähän muuta murehdittavaa viimeisinä vuosina!

Vierailija
213/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:25"]

HYVÄ ETTÄ EI MAKSA! ei kuulukkaa maksaa! millon te loiset tajuatte että me muut tehdään töitä perseet ruvella että tejän elämätulee maksettua!!! HÄPEÄ JA MENE TÖIHIN! tuliko jotenkin yllätyksenä että pitää ostaa puku?! pistä poikas töihin ja maksamaan oma pukunsa!

pistää vihaksi tällasetidiootit.

[/quote]

Oli sitten varaa lukea ylioppilaaksi sossun tuella? Ja vielä itket puvusta! 

Vierailija
214/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:24"]

Jos sossu kustantaisi juhlavaatteet yhdelle niin sillä on velvollisuus kustantaa ne myös kaikille muille. Missä menee silloin raja? Pitääkö sossun maksaa vanhojentanssipuku ja kampaaja? Hääpuku ja sulhasen smokki? Lapsille uudet juhlavaatteet koulun juhliin? Vanhukselle permanentti, puku ja kermakakku 80-vuotispäiville?

[/quote]

Kustantaahan se jo yksille prinsessamekot vaik on juhlavaatteet...

Vierailija
215/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisen yhteiskunnan täytyy auttaa suomalaista köyhää. Maksan veroja 49% ja haluan että tulonsiirtoina se ohjataan suomalaiselle köyhälle, ei somalille. 

Vierailija
216/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pojilleni viimevuonna ALE myynneistä puvut tätä vuotta varten ;)

Vierailija
217/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 11:02"]

Viestin 137 perusteella tajusin että muistin koot ihan  pieleen ja sain nyt pojalta tarkistettua koon. Koko TAKISSA 58 ja HOUSUISSA 44 t 46 /32 t 34 (dressmannin koko joka sopii) eli vastaa HM kokoa n 62 ja siksi niitä EI LÖYDY mm HM näistä halvoista malleista. Eli nuo housut mitkä sopii niin on lantiosta /perästä hyvät mutta vyötäröstä isot ja siis kaventaisin ne vyötäröstä. Pienempiä ei voi ostaa kun on isot reidet ja pyöreä perä. (13)

[/quote]

Ja jos käy fyysisissä töissä, ei perse leviä muodottomaksi.

Vierailija
218/254 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan epätasa-arvoiseksi ja epäoikeudenmukaiseksi on kyllä homma mennyt, jos ei maksa! Kyl maksoi ainakin vielä vuonna 1890 :)

Vierailija
219/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:32"]

Kyllä suomalaisen yhteiskunnan täytyy auttaa suomalaista köyhää. Maksan veroja 49% ja haluan että tulonsiirtoina se ohjataan suomalaiselle köyhälle, ei somalille. 

[/quote]

Ja jos mä saisin päättää, mun verorahoista ei menis myöskään senttiä rikollisille eikä m anneille, eikä edes laiskoille. Eikä juopoille eikä narkkareille.

Vierailija
220/254 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:32"]

[/quote]

Ja jos mä saisin päättää, mun verorahoista ei menis myöskään senttiä rikollisille eikä m anneille, eikä edes laiskoille. Eikä juopoille eikä narkkareille.

[/quote]

niinpä. Mutta suomaainen auttaa suomalaista suossa rämpivää. Ei somalia.