Mikä käsitys teillä on matematiikan opiskelijasta?
Opiskelen siis maakuntayliopistossa matematiikkaa ja tilastotiedettä. Tarkoitus olisi työllistyä pankkiin tai vakuutusyhtiöön.
Kommentit (37)
Itseään täynnä olevia tärkeilijöitä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:55"]Ei mitään erityisiä käsityksiä. Työni puolesta kuitenkin tiedän, että matematiikkaa on tosi helppo päästä opiskelemaan, joten läheskään kaikki alan opiskelijat eivät ole mitenkään erityisen lahjakkaita matematiikassa. Toki joukossa on myös huippuyksilöitä.
[/quote]
Hegh.hheh..jis olet matematiikassa lahjakas.oletko? Lukuaineet vaativat lukemista. Jos sinulla ei ole matikkapäätä, et ikinä pärjää
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:45"]
Itseään täynnä olevia tärkeilijöitä.
[/quote]
Mitääh, minun kokemuksen mukaan taas matematiikan opiskelijat tarvisi kipeästi pientä itsetunnon kohotusta koko sakki. Ainakin ne joita olen tavannut, ja jaan kämppäni yhden kanssa. Hänen kauttaan tunnen muitakin. Jotenkin oma kuva on lukioaikana siipeensä saanut sosiaalisesti hieman rajoittunut mutta pinnan alla oikein mukana ihminen jonka pitäisi päästä ujoudesta yli. Myös hyvin älykäs. Ehkä tää mun kaveri vaikuttaa vähön liikaa tähän mielikuvaan mutta mielikuvaahan tässä kysyttiin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:55"]Ei mitään erityisiä käsityksiä. Työni puolesta kuitenkin tiedän, että matematiikkaa on tosi helppo päästä opiskelemaan, joten läheskään kaikki alan opiskelijat eivät ole mitenkään erityisen lahjakkaita matematiikassa. Toki joukossa on myös huippuyksilöitä. [/quote] Hegh.hheh..jis olet matematiikassa lahjakas.oletko? Lukuaineet vaativat lukemista. Jos sinulla ei ole matikkapäätä, et ikinä pärjää
[/quote]
Aika surullinen ajatus. Entäs jos haluaa todella kovasti lukea matematiikkaa mutta lahjoja ei ole.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:55"]Ei mitään erityisiä käsityksiä. Työni puolesta kuitenkin tiedän, että matematiikkaa on tosi helppo päästä opiskelemaan, joten läheskään kaikki alan opiskelijat eivät ole mitenkään erityisen lahjakkaita matematiikassa. Toki joukossa on myös huippuyksilöitä. [/quote] Hegh.hheh..jis olet matematiikassa lahjakas.oletko? Lukuaineet vaativat lukemista. Jos sinulla ei ole matikkapäätä, et ikinä pärjää
[/quote]
Aika surullinen ajatus. Entäs jos haluaa todella kovasti lukea matematiikkaa mutta lahjoja ei ole.
[/quote]
Varmaan ne joilla ei lainkaan lahjoja ole inhoavat matikkaa muutenkin :/
Matematiikkaa on helppo päästä opiskelemaan, mutta harva valmistuu lopulta maisteriksi, koska kursseista ei yksinkertaisesti pääse läpi ja porukkaa tippuu tasaiseen tahtiin lukuvuosien aikana.
[/quote]
No, on minulla TKK:lta DI:n paperit teknillisestä fysiikasta yli 4:n keskiarvolla. Riittääkö se?
2
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:23"]
[/quote]
No, on minulla TKK:lta DI:n paperit teknillisestä fysiikasta yli 4:n keskiarvolla. Riittääkö se?
2
[/quote]
Usko nyt jo ettei läheskään kaikki matematiikan opiskelijat tule valmistumaan. Yleensä keskeyttäjät on niitä lahjattomia. Keskikastista keskeytetään harvemmin, ja parhaimmisto haluaa opiskella nimenomaan matematiikkaa.
TKK, teknillinen fysiikka ja 4:n keskiarvo. *tipahtaa trolliansaan*
-ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:45"]
Usko nyt jo ettei läheskään kaikki matematiikan opiskelijat tule valmistumaan. Yleensä keskeyttäjät on niitä lahjattomia. Keskikastista keskeytetään harvemmin, ja parhaimmisto haluaa opiskella nimenomaan matematiikkaa.
-ap
[/quote]
Mikäs tuossa on niin epäuskottavaa? Kieltämättä tosin unohdin mainita niistä tekniikan tohtorin papereista, jotka minulla myöskin on. Niitä hankkiessa tarvitsin tosin selvästi vähemmän matematiikkaa kuin DI:n papereita hankkiessa.
Tietääkseni en ole missään väittänytkään, että kaikki matematiikan opiskelijat valmistuisivat. Alkuperäisessä viestissä kysyttiin nimenomaan mielipiteitä alan opiskelijoista eikä valmistuneista.
2
Lahjat ei riitä kauppikseen, joten meni toiseksi seuraavaan?
Käytkö siis myös kauppatieteen perusopintoja (liiketoimintaosaamisen perusteet 28 op). Pidän matikanopiskelijoita fiksuina, pedantteina ja kirjaviisaina. En tiedä sinusta, mutta yleisesti kannattaa tsempata myös sosiaalisiin taitoihin. Mulla on siis ihan kauppakorkeaopiskelijana vaikeuksia alisosiaalisuuteni takia. :D ps. opiskeletko keski-suomessa? :D
Nerdies :) No eiku, ihan normaaleja ihmisiä. Paitsi että kykenevät paljon muita pätevämmin loogiseen ajatteluun. Koko elämä ja maailma on matematiikkaa. Ei, en ole matemaatikko, vaikka olenkin suorittanut matematiikkaa useita kymmeniä opintoviikkoja. Juu, olen niin vanha että viikkoja, ei pisteitä. Kauppista ihannoiville tiedoksi, että sieltä valmistuu putkiaivoajatteluun kykeneviä kioskitieteilijöitä :) :) :) Kauppis ei ole akateemisissa piireissä kovin arvostettu. Matematiikka, tuo kaikkien tieteiden taustavoima, on kyllä. Kieletkin = matemaattisia algoritmeja :)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:54"]Nerdies :) No eiku, ihan normaaleja ihmisiä. Paitsi että kykenevät paljon muita pätevämmin loogiseen ajatteluun. Koko elämä ja maailma on matematiikkaa. Ei, en ole matemaatikko, vaikka olenkin suorittanut matematiikkaa useita kymmeniä opintoviikkoja. Juu, olen niin vanha että viikkoja, ei pisteitä. Kauppista ihannoiville tiedoksi, että sieltä valmistuu putkiaivoajatteluun kykeneviä kioskitieteilijöitä :) :) :) Kauppis ei ole akateemisissa piireissä kovin arvostettu. Matematiikka, tuo kaikkien tieteiden taustavoima, on kyllä. Kieletkin = matemaattisia algoritmeja :)
[/quote]
Vähän tuntuu kans siltä. Siks aion maisterivaiheessa ottaa sivuaineeksi matematiikan aineopinnot. Sen lisäksi, että matikka kiinnostaa mua, koen sen olevan hyvänä tukena oman alan (laskentatoimi ja rahoitus) osaamiselle. :) - 29
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:23"]
[/quote]
2
[/quote]
-ap
[/quote]
Voi myötähäpeä! Luulitko ressukka että arvostelu on 4-10?
Mulle tulee mieleen et matematiikan opiskelijat tai ylipäätään matematiikkaa ymmärtävät ihmiset on älykkäitä. Niillä on joku maaginen taito mikä multa puuttuu sitte ihan kokonaan. Mutta kyl jotakin loogista päättelykykyä omaan kun amk:ssa sostyötä opiskelen.. mut numeroista en tajua mitään. hyvä että jotkut!
Mä ajattelen, että kyseessä on todennäköisesti älykäs ihminen. :)
Hyvin systemaattisia ja pohtivia, pikkutarkkoja, mutta aina organisointi ja kokonaisuudet ei hallinnassa, sosiaalisesti ei niitä lahjakkaimpia. Aika vahva stereotypia heihin liittyy, mutta ainahan poikkeuksia on.