En halua isääni YO-juhliini
Minulla on todella huonot välit perheeseeni ja pidän yhteyttä äitiini silloin tällöin. Sanoin äidilleni että en halua isääni juhliini koska hän on ei ole koskaan ollut aidosti mukana elämässäni enkä kunnioita häntä koska hän on ollut huono isä. Hän on alkoholisti ja narsisti, lisäksi hän on vanha ja sairas. Äitini sanoi että isäni tekee itsemurhan jos hän ei saa osallistua juhliini. Vanhemmillani menee todella huonosti, he ovat menettäneet kaiken ja ovat alkoholiongelmaisia ja syrjäytyneitä. Nyt tunnen hiukan huonoa omatuntoa siitä että en halua nähdä isääni. Toisaalta hän on tehnyt elämästäni helvettiä ja hän ehkä yrittää vain manipuloida minua. En tiedä kestäisinkö jos hän oikeasti tekisi itsemurhan, vaikka vihaankin häntä syvästi. Mitä minun kannattaisi tehdä?
Kommentit (23)
Ap, mulla samanlaisia ajatuksia. En voi sietää isääni. Äitini oli ihana, mutta kuollut ja kärsi tuosta narsistista liian kauan. Inhotti oikein tanssia häävalssiakin hänen kanssaan, mutta kulissit oli ylläpidettävä. Nyt mietin radikaalimpaa eroa, olen valmis siihen.
Ei sulla ole mitään velvollisuutta tuollaista ihmistä kohtaan. Sanoisin äidille että jos isä tulee, sinä et tule. Onnea elämääsi jatkossa ja eroa perheestäsi
T alkoholistin tytär nyt 45 v.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 16:49"]Mulle tulee mieleen, että haluatko järjestää sukujuhlia ollenkaan? Entä jos kutsuisit vain kavereita ja sellaisia sukulaisia ja ihmisiä, joista tiedät että he tukevat sinua? Sinun ei ole pakko jaksaa juhlia, joissa joudut teeskentelemään tai nieleksimään nöyryytyksiä. Sinulla on aika erityinen tilanne, hyvin raskas taakka, joten älä pakottaudu mihinkään mikä vain taakoittaa lisää. [/quote] Minulla ei ole sellaisia ystäviä tai sukulaisia koska olen niin ujo ja arka. Olen lapsesta asti ollut hiljainen ja jäänyt ikäänkuin syrjään, ollut niinkuin minua ei olisi olemassa. Aluksi olin sitä mieltä että mitään juhlia ei pidetä mutta tiedän että tulisin siitäkin surulliseksi jos mitään juhlia ei olisi. Täytyy vain tyytyä tähän tekohymyyn ja epämääräiseen selittelyyn miksi perheeni ei ole paikalla. Kai se on parempi kuin itkeä yksin sitä kun kukaan ei välitä. -AP
[/quote]
Olet kasvamassa aikuiseksi ja saat tehdä itse omaa elämääsi koskevia päätöksiä. Aloita lakkiaisista ja ota sinne vain ne ihmiset, jotka oikeasti halut paikalle. Siitä se alkaa, se oma elämä. :) Pieni päätös kerrallaan.