Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua isääni YO-juhliini

Vierailija
13.05.2015 |

Minulla on todella huonot välit perheeseeni ja pidän yhteyttä äitiini silloin tällöin. Sanoin äidilleni että en halua isääni juhliini koska hän on ei ole koskaan ollut aidosti mukana elämässäni enkä kunnioita häntä koska hän on ollut huono isä. Hän on alkoholisti ja narsisti, lisäksi hän on vanha ja sairas. Äitini sanoi että isäni tekee itsemurhan jos hän ei saa osallistua juhliini. Vanhemmillani menee todella huonosti, he ovat menettäneet kaiken ja ovat alkoholiongelmaisia ja syrjäytyneitä. Nyt tunnen hiukan huonoa omatuntoa siitä että en halua nähdä isääni. Toisaalta hän on tehnyt elämästäni helvettiä ja hän ehkä yrittää vain manipuloida minua. En tiedä kestäisinkö jos hän oikeasti tekisi itsemurhan, vaikka vihaankin häntä syvästi. Mitä minun kannattaisi tehdä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen, että haluatko järjestää sukujuhlia ollenkaan? Entä jos kutsuisit vain kavereita ja sellaisia sukulaisia ja ihmisiä, joista tiedät että he tukevat sinua? Sinun ei ole pakko jaksaa juhlia, joissa joudut teeskentelemään tai nieleksimään nöyryytyksiä. Sinulla on aika erityinen tilanne, hyvin raskas taakka, joten älä pakottaudu mihinkään mikä vain taakoittaa lisää. 

Vierailija
2/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 16:49"]Mulle tulee mieleen, että haluatko järjestää sukujuhlia ollenkaan? Entä jos kutsuisit vain kavereita ja sellaisia sukulaisia ja ihmisiä, joista tiedät että he tukevat sinua? Sinun ei ole pakko jaksaa juhlia, joissa joudut teeskentelemään tai nieleksimään nöyryytyksiä. Sinulla on aika erityinen tilanne, hyvin raskas taakka, joten älä pakottaudu mihinkään mikä vain taakoittaa lisää. 
[/quote]

Minulla ei ole sellaisia ystäviä tai sukulaisia koska olen niin ujo ja arka. Olen lapsesta asti ollut hiljainen ja jäänyt ikäänkuin syrjään, ollut niinkuin minua ei olisi olemassa. Aluksi olin sitä mieltä että mitään juhlia ei pidetä mutta tiedän että tulisin siitäkin surulliseksi jos mitään juhlia ei olisi. Täytyy vain tyytyä tähän tekohymyyn ja epämääräiseen selittelyyn miksi perheeni ei ole paikalla. Kai se on parempi kuin itkeä yksin sitä kun kukaan ei välitä.
-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamalaa, kun et voi keskittyä viettämään hyviä juhlia. Päätökseksi hyvästä duunista.

Entä jos isäsi vaan tulee? Tietää varmaan paikan ja päivän.. kyllähän äitisi hänelle selkeesti puhuu asioista. Voihan äitisi jopa kutsua isäsi, vaikket itse sitä teekään. Sano vaan, että onhan sutkin kutsuttu... kurja tilanne, etenkin kun vielä itsarijutuilla pyrkii manipuloimaan. On isäsi sanonut sen tai ei, niin äidilläsi ei ollut oikeutta jatkaa asiaa sulle. Törkeetä käytöstä!

Toivottavasti saat kivat juhlat ja pääset nauttimaan päivästä ilman kommervinkkejä.

Vierailija
4/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Tunnistan tilanteestasi paljon, vaikka tarinassasi on valitettavasti vielä ikävämpiä käänteitä. On erittäin ihailtavaa, että olet noista lähtökodista ponnistanut noin fiksuksi nuoreksi aikuiseksi ja ylioppilaaksi. Tsemppiä sinulle, mihin ikinä ratkaisuun päädytkin!

Vierailija
5/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pienet juhlat sunnuntaina.

Vierailija
6/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että aidosti saatat pelätä, että isäsi tekisi itsemurhan yksien yo-juhlien takia. Narsistit manipuloivat juuri näin. Mutta todellisuudessa sinulla on oikeus laittaa rajat ihmiselle, joka harrastaa henkistä väkivaltaa ja pyrkii hallitsemaan sairaalla tavalla elämääsi. Sinulla ei ole mitään osaa eikä arpaa hänen itsemurhasuunnitelmiinsa. Sinulla on oma arvokas elämäsi ja isälläsi omansa. Hän vastaa siitä, mitä sillä tekee. 

Järjestätkö itse juhlasi? Voit pitää juuri sellaiset juhlat kuin haluat, ja kutsua sinne keitä haluat. Käytännössä tämän toteuttaminen tietenkin voi vaatia rohkeutta, jos et ole aiemmin joutunut vastustamaan vanhempiasi käytännössä. Olet aikuinen, mutta vielä hyvin nuori. Tarvitset varmasti nyt muita sukulaisia rinnallesi auttamaan päätöksenteossa ja juhlien järjestämisessä. Onko sellaisia?

Vierailija
7/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerta homoa tee! Niin ja se isän läsnäolo haittaa miten?! Ei sinun hänen kanssa tarvitse seurustella! Kuka se on mahtanut sinutkin elättää, että sinulla on mahdollisuus lukioon mennä... äitisi yksin vain oletko sinä oikein töitä tehnyt...

Vierailija
8/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ei kutsunut isäänsä koska on käytännössä hylännyt lapsensa ja ei ole ollut vuosiin tekemissä. Tytär teki päätöksen. Itse olin sitä mieltä että kutsuisi ja isä saisi päättää tuleeko vai ei.

Hyvät juhlat oli ja hyvä ilmapiiri. Uskon että jos isä olisi ollut läsnä tilaisuudessa olisi ollut vaivautuneisuutta. Uskon että tytär teki oikean päätöksen.

Vierailija
9/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet päätöksen. Piste. Huomaat miten vapauttavaa on kun ei tarvitse roikkua sen manipuloivan "isän" liessa. Itsemurha on pelkkä koukku sinulle, kattoo tartutko siihen. Sinä et ole kenenkään itsemurhista vastuussa.

Vierailija
10/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne, mutta pidä sellaset juhlat kun itse haluat. Älä välitä muiden mielipiteistä tai uhkailuista. Halaukset ja Onnea sulle.

Vierailija
11/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastuussa isäsi elämästä. Toiseksi ne sanathan tulivat äidiltäsi eivätkä isältäsi.

Vierailija
12/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:31"]Et ole vastuussa isäsi elämästä. Toiseksi ne sanathan tulivat äidiltäsi eivätkä isältäsi.
[/quote]
Tarkennan siis, että et tiedä tunteeko isäsi oikeasti noin voimakkaasti vai haluaisiko äitisi vain, että kutsut hänet. Manipulointia oli miten oli.

Vierailija
13/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:22"]Uskon että aidosti saatat pelätä, että isäsi tekisi itsemurhan yksien yo-juhlien takia. Narsistit manipuloivat juuri näin. Mutta todellisuudessa sinulla on oikeus laittaa rajat ihmiselle, joka harrastaa henkistä väkivaltaa ja pyrkii hallitsemaan sairaalla tavalla elämääsi. Sinulla ei ole mitään osaa eikä arpaa hänen itsemurhasuunnitelmiinsa. Sinulla on oma arvokas elämäsi ja isälläsi omansa. Hän vastaa siitä, mitä sillä tekee. 

Järjestätkö itse juhlasi? Voit pitää juuri sellaiset juhlat kuin haluat, ja kutsua sinne keitä haluat. Käytännössä tämän toteuttaminen tietenkin voi vaatia rohkeutta, jos et ole aiemmin joutunut vastustamaan vanhempiasi käytännössä. Olet aikuinen, mutta vielä hyvin nuori. Tarvitset varmasti nyt muita sukulaisia rinnallesi auttamaan päätöksenteossa ja juhlien järjestämisessä. Onko sellaisia?
[/quote]

En yhtään ihmettelisi jos vanhempani tekisivät itsemurhan. Äitini on sanonut minulle että olen ainoa asia joka pitää hänet hengissä. Sisaruksilkani menee vielä huonommin kuin vanhemmillani. Veljeni on tehnyt itsemurhan, toinen on ollut mielisairaalassa. Minut huostaanotettiin lapsena ja siitä asti olen yrittänyt irtaantua perheestäni mutta minulla ei ole ketään muuta läheistä kuin äitini.
Juhlani järjestetään isosisäni luona ja siten luonnollisesti äitini osallistuu järjestelyihin. Ongelma on siinä että muutama isänpuolen sukulainen on kutsuttu ja tietysti he alkavat ihmetellä missä isäni on. Haluiaisin sanoa suoraan minkälainen hirviö isäni on mutta en jostain syystä uskalla eikä kukaan varmaan edes uskoisi minua. Joudun vain peittämään pahan oloni ja keksimään jonkun valheen, kuten aina.
-AP

Vierailija
14/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:26"]Sinä teet päätöksen. Piste. Huomaat miten vapauttavaa on kun ei tarvitse roikkua sen manipuloivan "isän" liessa. Itsemurha on pelkkä koukku sinulle, kattoo tartutko siihen. Sinä et ole kenenkään itsemurhista vastuussa.
[/quote]

Äitini sanat tulivat minulle yllätyksenä, ja hän sanoi vielä että rukoilee vaikka polvillaan minua että isäni saisi osallistua. En ole koskaan ennen kuullutkaan että isälläni olisi itsetuhoisia ajatuksia. Yksi perheenjäseneni on tehnyt itsemurhan niin sen takia en ole täysin varma oko kyseessä pelkkä manipulointi.
-AP

Vierailija
15/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, suosittelen etäisyydenottoa tuollaiseen sukuun. Onneksi olet jo siinä iässä että voit periaatteessa olla kohta omillasi.

Vierailija
16/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi paska :( yksi elämän ihania kohokohtia ja sinä odotat sitä kauhulla, vähintäänkin ristiriitaisin tuntein.

olen pahoillani veljesi kuoleman vuoksi. minun veljeni yritti itsemurhaa kahdesti mutta henkiin jäi. 

mutta isäsi uhkailuihin. verrataan. kertoiko veljesi itsemurhastaan etukäteen tai oliko se jonkun uhkauksen jälkeinen toimenpide? tunnen kaksi ihmistä jotka pitävät puolisoitaan kevyessä kauhuriimussa itsemurhauhkauiluilla. toinen jopa rakensi vaimonsa autoon pakokaasuputken. (kyllä, vaimon autoon että olisi muka kuollut siinä autossa)

sinä et ole vastuussa toisen ihmisen päätöksistä. ei ketään voi väkisin hengissä pidellä ja toisinpäin, itsemurhalla uhkailu on paskamaisinta mitä voi tehdä. 

äitisi tekee sitä hieman salakavalasti oletko ajatellut? että olet "se joka pitää häntä hengissä" :/

minäpä luulen että muut tietävät jo millainen isäsi on. kukaan ei ihmettele hänen poissaoloaan.

ihan helvetisti voimia ja nyt kulje omaa polkuasi minkä valitset ihan itse!

Vierailija
17/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:52"]voi paska :( yksi elämän ihania kohokohtia ja sinä odotat sitä kauhulla, vähintäänkin ristiriitaisin tuntein.

olen pahoillani veljesi kuoleman vuoksi. minun veljeni yritti itsemurhaa kahdesti mutta henkiin jäi. 

mutta isäsi uhkailuihin. verrataan. kertoiko veljesi itsemurhastaan etukäteen tai oliko se jonkun uhkauksen jälkeinen toimenpide? tunnen kaksi ihmistä jotka pitävät puolisoitaan kevyessä kauhuriimussa itsemurhauhkauiluilla. toinen jopa rakensi vaimonsa autoon pakokaasuputken. (kyllä, vaimon autoon että olisi muka kuollut siinä autossa)

sinä et ole vastuussa toisen ihmisen päätöksistä. ei ketään voi väkisin hengissä pidellä ja toisinpäin, itsemurhalla uhkailu on paskamaisinta mitä voi tehdä. 

äitisi tekee sitä hieman salakavalasti oletko ajatellut? että olet "se joka pitää häntä hengissä" :/

minäpä luulen että muut tietävät jo millainen isäsi on. kukaan ei ihmettele hänen poissaoloaan.

ihan helvetisti voimia ja nyt kulje omaa polkuasi minkä valitset ihan itse!
[/quote]

Kiitos tuestasi. Epäilen kyllä että äitinikin on jonkin asteinen narsisti. Hänellä on myös diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö. Minun on todella vaikea avautua perheestäni, tuntuu että en löydä siitä mitään hyvää sanottavaa. Samoin ajattelevat monet sukulaisistamme, mikä tekee tilanteen minun kannaltani todella hankalaksi. Olen hylännyt perheeni ja sukuni minut. Ainoastaan ukkini on nyt viime vuosina alkanut pitämään minuun yhteyttä kun hän on saanut selville perheemme todellisen tilanteen. Harva edes tietää että minut on huostaanotettu tai että olen elänyt laitoksessa. Tai sen että isäni on pedofiili ja osasyynä veljeni itsemurhaan.
-AP

Vierailija
18/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vain SINä voit tietää mitä olet joutunut kokemaan ja kärsimään! Jos isäsi ei ole edes pyytänyt anteeksi ja osoittanut katuvansa niin sinulla ei ole mitään velvollisuutta häntä kutsua. Teet sen mukaan kuin mikä tuntuu sinusta oikealta ja hyvältöä, jos isän kutsuminen tuo sinulle vaikean olon niin älä kutsu. Juhla on sinun ja sinun pitää voida siitä iloita. Kovasti voimia sinulle!

Vierailija
19/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi on aika ällöttävä myös, tuollainen "olet ainoa syy sille että elän" on aika limaista puhetta... SInun ei tarvii selitellä kenellekään yhtään mitään ap, jos joku kysyy niin sanot ettet tiedä missä isäsi on.

Vierailija
20/23 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:26"]Sinä teet päätöksen. Piste. Huomaat miten vapauttavaa on kun ei tarvitse roikkua sen manipuloivan "isän" liessa. Itsemurha on pelkkä koukku sinulle, kattoo tartutko siihen. Sinä et ole kenenkään itsemurhista vastuussa.
[/quote]

Isäni ei ole koskaa puhunut mistään itsemurhasta minulle. En ole nähnyt häntä kuukausiin enkä puhunut mitään yo-juhlistani. Äitini sanoi että isäni odottaa näitä juhlia ja miettii jo nyt mitä laittaisi päälle jne. Ahdistaa kun olen aina ollut kylmä ja ilkeä häntä kohtaan ja sanoin vielä äidilleni että ehkä isän olisi parempi kuolla. En ole ennen tätä päivää säälinyt häntä. Nyt tekisi mieli vain itkeä, en tiedä yhtään mitä tehdä.