Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esiintyykö täällä mielestänne naisvihaa?

Vierailija
13.05.2015 |

Ja jos kyllä miten se teistä ilmenee? Ilmiselvästi palstalle on tullut mieskirjoittajia lisää, se on selvä ja hyvä asia :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä vain, mitä vihaa täällä ei esiintyisi?

Vierailija
2/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, ero palstalla on selvä. Kun miehiä kritisoidaan, on useimmiten kyse siitä, että joku nainen kritisoi omaa miestään. Siis yhtä tiettyä miestä siitä minkälainen hän on. Naisen mielipide omasta miehestään siis kyseessä.

Naisista kirjoitetut jutut ovat taas lähes aina yleistyksiä, jotka kohdistuvat kaikkiin naisiin siis koko sukupuoleen (kuten vastaus 7 yllä) tai stereotyyppisesti johonkin naisryhmään ("miksi kaikki lihavat naiset ovat sitä tätä ja tuota?" -aloitukset). Lisäksi tähän ryhmään kuuluvat myös kommentit, joissa jonkun toisen kommentin oletetaan olevan "naiselta" ja vastaus sisältää mitätöimistä ja solvausta sekä leimaamista mm. sanoilla mamupatja, lepakko, vihervassarifeministi, femakko, yms.

Ero on siis selvä, ensimmäinen tapaus ei edusta miesvihaa, toinen tapaus taas on aivan selkeää naisvihaa. Naisvihaa on siten palstalla huomattavasti enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 16:47"]

Hetkinen, ero palstalla on selvä. Kun miehiä kritisoidaan, on useimmiten kyse siitä, että joku nainen kritisoi omaa miestään. Siis yhtä tiettyä miestä siitä minkälainen hän on. Naisen mielipide omasta miehestään siis kyseessä.

Naisista kirjoitetut jutut ovat taas lähes aina yleistyksiä, jotka kohdistuvat kaikkiin naisiin siis koko sukupuoleen (kuten vastaus 7 yllä) tai stereotyyppisesti johonkin naisryhmään ("miksi kaikki lihavat naiset ovat sitä tätä ja tuota?" -aloitukset). Lisäksi tähän ryhmään kuuluvat myös kommentit, joissa jonkun toisen kommentin oletetaan olevan "naiselta" ja vastaus sisältää mitätöimistä ja solvausta sekä leimaamista mm. sanoilla mamupatja, lepakko, vihervassarifeministi, femakko, yms.

Ero on siis selvä, ensimmäinen tapaus ei edusta miesvihaa, toinen tapaus taas on aivan selkeää naisvihaa. Naisvihaa on siten palstalla huomattavasti enemmän.

[/quote]Oletpas sinä nyt höpsö ja pulueellinen, ei se nyt ihan noin mene. Olen nyt täällä aika monta vuotta pyörinyt, täällä yleistetään miehiä siinä missä naisia.

Ehkä ihmisten pitäisi joskus ottaa ne sukupuolittuneet silmälasit hetkeksi pois ja olla rehellisiä. Täällä on joka päivä jotain miehiä yleistäviä haukkumisketjuja, ilmeisesti kun ne sukupuolittuneet lasit on päässä, niin tälläistä ei huomaa, me muut kyllä nämä avaukset, ketjut ja kommentit huomaamme.

Vierailija
4/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 16:52"]

[/quote]Oletpas sinä nyt höpsö ja pulueellinen, ei se nyt ihan noin mene. Olen nyt täällä aika monta vuotta pyörinyt, täällä yleistetään miehiä siinä missä naisia.

Ehkä ihmisten pitäisi joskus ottaa ne sukupuolittuneet silmälasit hetkeksi pois ja olla rehellisiä. Täällä on joka päivä jotain miehiä yleistäviä haukkumisketjuja, ilmeisesti kun ne sukupuolittuneet lasit on päässä, niin tälläistä ei huomaa, me muut kyllä nämä avaukset, ketjut ja kommentit huomaamme.

[/quote]

No kun en ole "silmälasien" takia asiaa huomannut, esitäpä ne valtavat määrät miesvihaa uhkuvat ketjut , joku esimerkki edes. Mitkä ovat ne keskustelut, joita tarkoitat?

Vierailija
5/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 16:52"]

[/quote]

No kun en ole "silmälasien" takia asiaa huomannut, esitäpä ne valtavat määrät miesvihaa uhkuvat ketjut , joku esimerkki edes. Mitkä ovat ne keskustelut, joita tarkoitat?

[/quote]Vähän aikaa sitten kauhisteltiin sitä kuinka kaikki miehet on raiskaajia ja väkivaltaisia hulluja, se on kuulema miesten joku geneettinen ominaispiirre. Oltiin otettu joku uutinen sodan kauheuksista ja mitä hirveyksiä siellä on tapahtunut ja ketju täynnä miesten syyttelyä, leimaamista ja yleistämistä.

Yksittäisissä kommenteissa törmäät jatkuvasti näihin yleistyksiin. Homma toimii myös toiseen suuntaan, kun nainen tappaa lapsensa alkaa yleistäminen, kaikki äidit ja naiset leimataan lastentappajiksi joidenkin taholta.

Jotkuy ihmiset ovat katkeria ja vihaisia, ovat ilmeisesti pettyneet omassa elämässä vastakkaiseen sukupuoleen ja tuskin se elämä muutenkaan on niin hienoa, sitten sitä vihaa ja katkeruutta puretaan tälläisillä anonyymeillä keskustelufoorumeilla.

Vierailija
6/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut täällä ollessa, että jotkut kokevat asiallisenkin kritisoinnin tai keskustelun naisvihaksi. Jotkut ajattelevat, että pitäisi ollaa pelkkää naisten ylistämistä, mistään ei saisi kritisioida.

En minäkään miehenä odota, että minun persettä nuollaan 24h ja minua ei saisi kritisoida mistään ja kaikkien pitäisi olla samaa mieltä minun kanssani.

Vierailija
7/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 14:57"]

Olen huomannut täällä ollessa, että jotkut kokevat asiallisenkin kritisoinnin tai keskustelun naisvihaksi. Jotkut ajattelevat, että pitäisi ollaa pelkkää naisten ylistämistä, mistään ei saisi kritisioida.

En minäkään miehenä odota, että minun persettä nuollaan 24h ja minua ei saisi kritisoida mistään ja kaikkien pitäisi olla samaa mieltä minun kanssani.

[/quote]

Itse olen huomannut saman. Suuri osa naisista ottaa loukkauksena ja vihana tavallisen kritisoinnin ja mm. naisen ja miehen erojen ääneen sanomisen. Pahimmillaan haukutaan lassukaksi jos julkeaa olla rehellinen.

Vierailija
8/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 14:57"]

[/quote]

Itse olen huomannut saman. Suuri osa naisista ottaa loukkauksena ja vihana tavallisen kritisoinnin ja mm. naisen ja miehen erojen ääneen sanomisen. Pahimmillaan haukutaan lassukaksi jos julkeaa olla rehellinen.
[/quote]

En ajattele sitä ehkä vihana, mutta kylläkin ärsyttävänä kapeakatseisuutena, jos ihmiset nähdään stereotypioiden mukaisesti, eikä edes haluta nähdä totuutta ihmisten erilaisuudesta.

Vierailija
9/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 14:52"]Ja jos kyllä miten se teistä ilmenee? Ilmiselvästi palstalle on tullut mieskirjoittajia lisää, se on selvä ja hyvä asia :)

[/quote]
Enemmänkin mies vihaa!

Vierailija
10/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä vihaa, mutta erittäin outoja käsityksiä naisista.

Vierailija
11/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne vasta huoria on.

Vierailija
12/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Tavallista suvaitsematonta kirjoittelua. Jonkinverran seksistisiä juttuja. Miesvihaakaan ei ole. Ainastaan yhden aktivistin mielessä.

Täällä on lähinnä pikkusieluista kirjoittelua. Kapeakatsoista. Toisten haukkumista. Asiatonta. Tiedon puutetta. Toisten kunniituksen puutetta. provosointia. Teinikirjottelua. Joitain ihan sekopäitäkin...

Vierailija
13/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 14:52"]

Ja jos kyllä miten se teistä ilmenee? Ilmiselvästi palstalle on tullut mieskirjoittajia lisää, se on selvä ja hyvä asia :)

[/quote]

t. palstan miesviha-aktivisti (ainoa)

Vierailija
14/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:14"]Naiset ne vasta huoria on.
[/quote]
Kuka kaipaa tänne tätä?

Vierailija
15/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 14:52"]Ja jos kyllä miten se teistä ilmenee? Ilmiselvästi palstalle on tullut mieskirjoittajia lisää, se on selvä ja hyvä asia :)   [/quote] Enemmänkin mies vihaa!

[/quote]

Miksi tämä saa 5 alapeukkua vaikka on ihan totta?? Ihan selvästi miehiä vihataan rivienvälistä.

Vierailija
16/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:11"]

[/quote]
Tyypillinen: Et ole kanssani samaa mieltä, joten sinun mielipiteesi on outo.

Vierailija
17/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:14"]Naiset ne vasta huoria on. [/quote] Kuka kaipaa tänne tätä?

[/quote]

No kuka kaipaa tänne paljoa muutakaan? Esimerkiksi kaikki ketjut, joissa naiset haukkuvat naisten ulkonäköä saisi minusta räjäyttää. Oikeasti naisena ahdistaa ne paljon enemmän, kuin mitä mieltä joku pöllö-Einari on minusta.

Vierailija
18/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:11"]

[/quote]
Tyypillinen: Et ole kanssani samaa mieltä, joten sinun mielipiteesi on outo.

[/quote]

Miten niin, jos käsityksesi on outo? Kun sun käsityksesi mukaisesti ei toimi tai varsinkaan ajattele oikeastaan kukaan nainen ja on sitten outoa kuulla, että joku on edes keksinyt ajatella asiasta (=tulkita) edes niin.

Etkö nyt itse syyllisty samaan, mistä valitit?

Vierailija
19/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehiä kritisoidaan täällä enemmän. Mitään varsinaisia vihapuheita kyllä ei ole.

Vierailija
20/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:29"]

Minusta miehiä kritisoidaan täällä enemmän. Mitään varsinaisia vihapuheita kyllä ei ole.

[/quote]

Minusta täällä kritisoidaan kumpaakin sukupuolta, tosin eri asioista. Tyyliin miehiä kotitöiden tekemättömyyttä, naisia ulkonäöstä ja helppoudesta. Sen lisäksi täällä on joidenkin yksittäisten tyyppien vinksahtaneita kirjoituksia, joiden tarkoitus on vain ja ainoastaan haukkua naisia. Näille hepuille on tyypillistä, että mitään perusteluita ei anneta, eikä muiden kommentteja/perusteluita oteta mitenkään huomioon. Alkavat yleensä tyyliin "miksi naiset". Sitten esitetään joku täysin käsittämätön väite, jolle ei kyllä löydy minkäänlaista todellisuuspohjaa oikeasta elämästä.