Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ahdistus! Pakko hakea toimeentulotukea :(

Vierailija
13.05.2015 |

Jäin työttömäksi 3kk sitten ja ei me pärjätä vaikka en polta tai juo enkä tuhlaa turhuuksiin. Ns. turhia laskuja ei tule, ei ole lehtitilauksia yms. Rahat on loppu koko ajan. "Tuloina" asumistuki n.660e, työttömyyskorvaus n.650 ja lapsilisät vajaa 300e kahdesta teinistä yh-lisällä. Saankohan toimeentulotukea?

Tsempatkaa mua kiltit <3

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa toimeentulotukilaskuri niin saat hieman osviittaa siitä jäätkö miinukselle.
Mä joudun myös nyt nöyrtymään sossuun. Ensi kuun vuokraan ei ole rahaa :-(
Se paperimäärä minkä joutuu ekalla kerralla toimittamann on aika järkyttävä; vuokrasopari, sähkölasku, ed. valmistuneen verotuksen tiedot eli 2013, tiliotteet 3 kuukaudelta, Kelan tiedot (vaikka he saa ne nähtyä) yms yms. Varsinkin nuo tiliotteet on reilu parikyt sivua molemmilta korttia kun pääsääntöisesti käytetään....
Täällä ei voi tehdä hakemusta sähköisesti...

Vierailija
42/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos ottaisit yhteyttä sossuun ja varaat ajan sinne. Näin asiat selviävät parhaiten. Soittaessasi kysyt mitä kaikkea tarvitsee toimittaa sinne, kun menet käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyttäkää ylpeytenne rippeet ja olkaa hakematta mitään sosiaalitukia.
Sanna

Vierailija
44/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt osaat jumalauta itsekkin näpytellä tietosi netistä löytyvään laskuriin? Sulla jäi paljon tarpeellisia tietoja kertomatta, jotta voisi vastata kysymykseen. Aika varmasti saat jotain. Olisi kannattanut hakea jo ensimmäisenä työttömyyskuukautena, sillä takautuvasti et saa mitään.

http://www.tampere.fi/ekstrat/sote/toimeentulotuki/

Vierailija
45/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeydellä ei elä.Tässä kyse myös lapsista.

Vierailija
46/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille ja tsemppiä samassa tilanteessa oleville! Meille jää pakollisten laskujen jälkeen noin 600e. Kyllä tiukkaa tekee jotta ruokaan ja muihin menoihin riittää :( AP

Vierailija
47/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:10"]

Alapeukku? Ihan oikeasti? Tässä tilanteessa olevalle ihmiselle?

[/quote]

Ala peukku tulee typeryydestä. Olisi kannattanut selvitellä tällaiset asiat jo silloin kun tiesi jäävänsä työttömäksi.

Vierailija
48/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voidaan sijoittaa sijaisperheisiin.
Sanna

Vierailija
49/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne elatusmaksut unohtui mainita? Paljonko niitä saat?

Vierailija
50/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:16"]

Googlaa toimeentulotukilaskuri niin saat hieman osviittaa siitä jäätkö miinukselle. Mä joudun myös nyt nöyrtymään sossuun. Ensi kuun vuokraan ei ole rahaa :-( Se paperimäärä minkä joutuu ekalla kerralla toimittamann on aika järkyttävä; vuokrasopari, sähkölasku, ed. valmistuneen verotuksen tiedot eli 2013, tiliotteet 3 kuukaudelta, Kelan tiedot (vaikka he saa ne nähtyä) yms yms. Varsinkin nuo tiliotteet on reilu parikyt sivua molemmilta korttia kun pääsääntöisesti käytetään.... Täällä ei voi tehdä hakemusta sähköisesti...

[/quote]

No selvähän se on että jää miinukselle. Aikuisen ja kahden teinin perusosa on jo vähän yli tonnin ja siihen sitten vielä välttämättömät asumiskulut päälle ja ap:n tulot on alle tonnin.

Vierailija
51/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:23"]Lapset voidaan sijoittaa sijaisperheisiin.
Sanna
[/quote]
Suksi nyt vittuun, oikeesti. Helvetin trolli.

Vierailija
52/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei oo namia ei :/ meilläkin mies käy osa-aikasesti töissä ja tekee stipendiluontoisesti maksettavaa lopputyötä. Mä oon vielä vanhempainvapaalla mutta jään vähäksi aikaa hoitovapaalle. Töihin en ainakaan heti voi palata koska meijän yksikkö lopetetaan ja irtisanominen on muutenkin milteinpä meikän alalla arkipäivää. Samoissa rahoissa pyöritään joten ymmärrän täysin tilanteesi! :/

Vierailija
53/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:24"]Mites ne elatusmaksut unohtui mainita? Paljonko niitä saat?
[/quote]

Vierailija
54/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapset asuvat isällään?

Vierailija
55/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:23"]

Lapset voidaan sijoittaa sijaisperheisiin. Sanna

[/quote]

Sepä vasta onkin yhteiskunnalle halpaa, sijoutusperheeseen maksetaan reilu tonni per sijoitettava lapsi.

Halvinta on tukea perheitä kotiinsa niin että pärjäävät.

Vierailija
56/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morkkaajille tiedoksi: Tähän asti selvittiin pienillä säästöilläni ja viimeiseen asti yritin selvitä itse, ilman tt-tuen anomista mutta nyt on säästöt käytetty ja pakko anoa jotta pärjätään. Juuri teidänlaisten takia tuntuu entistä nolommalta ja ahdistavalta olla tässä tilanteessa. Toivottavasti teidän elämässä riittää työtä ja rahaa. Tai edes sillä miehellä. AP

Vierailija
57/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä että miksi kantasuomalaisen täytyy itse etsiä kaikki tiedot sossusta yms tuista mutta esim. sompuille yms vastaaville ne systeemit kerrotaan heti kättelyssä?
Ei kukaan esim työkkäristä kertonut mitä muita tukia on saatavilla kuin peruspvraha kun siellä ekan kerran kävin. Ei voida olettaa että koska olet Suomessa syntynyt vaikkapa 80-luvulla niin nuo systeemit tiedät automaattisesti......

Vierailija
58/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:22"]Kiitos jo vastanneille ja tsemppiä samassa tilanteessa oleville! Meille jää pakollisten laskujen jälkeen noin 600e. Kyllä tiukkaa tekee jotta ruokaan ja muihin menoihin riittää :( AP
[/quote]

Meillä menee päivittäistavaroihin 600-700e/kk ja meillä on kuitenkin kaksi aikuista ja seitsemän lasta..

Vierailija
59/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:24"]

Mites ne elatusmaksut unohtui mainita? Paljonko niitä saat?

[/quote]

Aivan, elatustukii kahdesta on noin 300€, joten alkaa olla siinä rajoilla että saako lisäksi toimeentulotukea vai ei. Luultavati saa vähän pakollisiin asumiskuluihin.

Vierailija
60/67 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:27"]

Morkkaajille tiedoksi: Tähän asti selvittiin pienillä säästöilläni ja viimeiseen asti yritin selvitä itse, ilman tt-tuen anomista mutta nyt on säästöt käytetty ja pakko anoa jotta pärjätään. Juuri teidänlaisten takia tuntuu entistä nolommalta ja ahdistavalta olla tässä tilanteessa. Toivottavasti teidän elämässä riittää työtä ja rahaa. Tai edes sillä miehellä. AP

[/quote]

Juuri tuo on typeryyttä. Toimeentulotukea kannattaa hakea silloin kun siihen on oikeutettu, eikä yrittää selvitä säästöillä ja hakea vasta kun on pakko. Urheuttasi ei palkita mitenkään. Säästöt kannattaa nostaa sukan varteen pahan päivän varalle ennen kuin jää työttömäksi. On tässä itsekkin oltu tiukilla peheellisenä opiskelijana ja myöhemmin sekä lomautettuna että irtisanottuna, mutta olen aina selvitellyt oikeuteni ennen kuin olen ollut totaalisesti kusessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän