Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon rikkaita pitäisi verottaa?

13.05.2015 |

Ja kuinka paljon nyt veikkaat että verotetaan ankarimmin verottavassa kunnassa, ja mitä puoluetta kannatat, kiinnostaisi kuulla erityisesti Kokoomuksen, Persujen ja Vasemmistoliiton kannattajien näkemyksiä.

Itse pitäisin sopivana sitä että Helsingissä asuva maksaisi enintään 50 % veroa ansiotuloista. Pääomatuloveron muuttaisin yhtä suureksi kuin ansiotuloveron.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:33"]

Pienin vero noin 2-5 %, suurin mahdollinen 75-80 %. Näillä menisin.

[/quote]

Noilla menisin pois Suomesta.

Vierailija
82/83 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:58"]

Tasavero 25 % vauvasta vaariin.

[/quote]

Sama veroprosentti kaikille olisi tosiaan se selkein ja oikeudenmukaisin vaihtoehto. Pitää muistaa, että samalla prosentilla suurituloinen maksaa silti enemmän euroja kuin pienituloinen. Eurot ratkaisee, ei prosentit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitäisi yleisesti päättä jokin palkkakatto? Miksi ahkeruudesta ja lahjakkuudesta ei saisi palkita? Mitä kukaan on sanomaan, mikä on liikaa palkkaa? 

Itse tienaan nettona noin 2300€ ja se on minulle hyvin, koska koulutukseni jäi vähän puutteelliseksi aikanaan. Mies taas maksaa tuloistaan yli 30% veroja ja se on väärin. Me emme saa lapsilisiä lukuunottamatta mitään muuta, esimerkiksi kunnalliselta puolelta ei saa lapselle lääkäriaikaa vaan kehotetaan yksityiselle. Kouluista aiotaan säästää eikä edes hemmetin teiden auraus toiminut viime talvena. Hammaslääkäriin kun soitat, hammashygienistille pääset parissa viikossa mutta hammaslääkäriaikaa odotat vuoden!

Niin mitä vastinetta me saamme niille muutamalle tuhannelle eurolle mitä kuussa maksellaan valtiolle suoraan palkasta (unohtamatta välillisiä veroja)?