Kuinka paljon rikkaita pitäisi verottaa?
Ja kuinka paljon nyt veikkaat että verotetaan ankarimmin verottavassa kunnassa, ja mitä puoluetta kannatat, kiinnostaisi kuulla erityisesti Kokoomuksen, Persujen ja Vasemmistoliiton kannattajien näkemyksiä.
Itse pitäisin sopivana sitä että Helsingissä asuva maksaisi enintään 50 % veroa ansiotuloista. Pääomatuloveron muuttaisin yhtä suureksi kuin ansiotuloveron.
Kommentit (83)
Kannattaa lukea Marxin elämänkertoja niin saa hyvän kuvan vasurilaisuuden hypokraattisesta ytimestä: mahdottomasta tarpeesta ylläpitää muiden rahoilla sellaista elintasoa johon oma trahkeet eivät riitä samalla kuvitellen että itsellä on jonkinlainen moraalinen oikeus saarnata muille siitä miten heidän pitäisi elää.
Ja verot kansan verta juo!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:33"]
Kannattaa lukea Marxin elämänkertoja niin saa hyvän kuvan vasurilaisuuden hypokraattisesta ytimestä: mahdottomasta tarpeesta ylläpitää muiden rahoilla sellaista elintasoa johon oma trahkeet eivät riitä samalla kuvitellen että itsellä on jonkinlainen moraalinen oikeus saarnata muille siitä miten heidän pitäisi elää.
Ja verot kansan verta juo!
[/quote]
Ja ennen kaikkea saarnata muille siitä mikä heille riittää. Itselle ei kuitenkaan riitä mikään.
Yli 3000 euron kuukausituloja pitäisi verottaa 100%. Silloin kaikilla olisi kokolailla samat tulot ja ihmiset tekevät vain niitä töitä joita haluavat tehdä
Verotus tulisi kohtuullistaa kaikissa tuloluokissa. Nykyisellä verotuksella on saatu aikaiseksi ainoastaan tolkuttoman suuri rahanjakoautomaatti osaamattomien poliitikkojen käsiin ja silti ei saada aikaiseksi edes kunnollisia peruspalveluita. Todella avutonta taloudenpitoa vuosikymmenien ajan eikä millään taholla ole valtuuksia tai kykyä puuttua asiaan.
Tienaan yli suomalaisen keskiansion. Olen ollut vasemmiston kannattaja, mutta viime aikoina olen alkanut kallistua oikealle. Alkaa jotenkin tuntua järjettömältä, että itse teen vastuullista työtä, päivällä töissä 7,5 h ja lisää illalla lasten mentyä nukkumaan. Jollei työn tekemisestä saa edes mitään korvausta, koska verotus vie 100 %, niin miksi vaivautua, kun kotona mitään tekemättä pitäisi saada sama. Moni vastuullisessa tehtävässä oleva miettii varmasti samoin ja sen jälkeen Suomi onkin hyvässä kunnossa. Olen sitä mieltä, että kaikista pidetään huolta ja tuloerojen ei pidä kasvaa järjettömäksi, mutta ei siinäkään ole järkeä, että työn tekijät eivät saa korvausta vaan se jaetaan kaikille huolimatta siitä tekeekö jotain vai ei.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:36"]
Yli 3000 euron kuukausituloja pitäisi verottaa 100%. Silloin kaikilla olisi kokolailla samat tulot ja ihmiset tekevät vain niitä töitä joita haluavat tehdä
[/quote]
Olen samaa mieltä, mutta 100% verotus voisi olla jo 2000 euron jälkeen. Mielestäni vasemistoliitto on oikealla asialla ja kaikkituloerot tulee tasata.
Helsingissä vero% voisi olla 50, koska siellä on kaikki palvelut lähellä. Maakunnissa, sanotaan vaikka Kymenlaaksossa, vero% voisi olla 30 ja jos kouluun/terveyskeskukseen on matkaa yli 15 km, olisi vero% 15.
Mielestäni ihan yhtä vähän kuin köyhiä... harvempi rikas on rikastunut kotona laiskottelemalla vaan kovalla ja raskaalla pitkällä työnteolla.... sen sijaan mitä kotona lusmuileva yksinhuoltajaäiti siivooja tekee... no elää niillä rikkaitten verorahoilla tuottamatta itse mitää... tasavero sais kaikki ihmiset töihin!
1800-luvulla maaorjuutena pidettiin sitä että torppari joutui luovuttamaan tilalliselle yli 10% torpan tuotosta ja työvoimasta.
Tää on kansa joka huutaa lisää veroja. Aika tyhmiä ollaan.
Minulle on ihan sama kuinka paljon Suomi verottaa. Minulle tuli veropiikki täyteen viime vuonna ja siirryin rajojen ulkopuolelle. En osallistu enää talkoisiin, niitä on ollut ihan riittävästi Suomen puolelta. On aika ajatella omaa parastaan.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:18"]
Tää on kansa joka huutaa lisää veroja. Aika tyhmiä ollaan.
[/quote]
Ei niitä kukaan itselleen huudakaan vaan kaikille muille. Vasurismi lakkaa olemasta kivaa silloin kun talkoisiin pitää alkaa itsekin osallistua.
Mitä ihmettä on nuo jutut että isotuloisilta iso vero että muillekin riittää? Pitääkö isotuloisten siis jakaa rahaa niillekin ketkä sylkee kattoon? Jokainen voi tehdä töitä jos ei terveys estä. Pitää vaan ehkä vaihtaa asuinpaikkaa ja lakata nirsoilemasta
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:36"]
[/quote]
Miten kuvittelisit tällaisen yhteiskunnan toimivan, jos kaikki tekee vain sitä mikä on kivaa? Jonkun täytyy tehdä ne epämiellyttävätkin työt ja jonkun täytyy kantaa myös suurempi vastuu. En todellakaan ottaisi päiväksikään harteilleni tätä esimiehen taakkaa jos en saisi siitä minkäänlaista rahallista korvausta, tuskin kukaan muukaan.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:08"]
40% voi verottaa, jos tienaa esim. ansiotuloina 10000/ kk. Jos tienaa 20000/kk niin sitten voi maksaa 45%, mutta enempää ei suuremmillakaan tuloilla kuitenkaan. Pääomatuloile sama progressiivinen vero kuin ansiotuloille.
[/quote]
Ei kenenkään tarvitse tienata noin paljoa ja harva työ on oikeasti niin arvokasta. Reilusti vaan veroina pois rahat ahneilta paskiaisilta.
[/quote]
:D mitä se on jos ei ahneutta kun himoitsee toisen palkkaa? :D
Kateelliset :)
Tasavero ois järkevin. Moititte esim nalleeki mut se on maksanu enemmä veroi suomee ku te muut yhteensä
+ miksi menestymisestä pitäisi rangaista?
En ole rikas, mutta asiallisesti tienaava. Sain bonuksia+palkkaa maalis/huhtikuussa +35 kE, josta verottaja lohmaisi itselleen päälle 50%.
Nyt kysymys kuuluu: keneltä muulta kuin minulta ja perheeltäni olivat poissa viime vuoden +600h ylimääräistä duunia (mainitun summan bonusosuuden tuntipalkaksi noin 45E) , joiden tekemiseen ei muilla ollut haluja (tätä pääasiassa) tai osaamisia? Millä helvetin oikeudella täysin ansioton osapuoli tulee vaatimaan tuollaisia veroja minun raatamisestani? Etenkin kun ko venymiset aiheuttivat selkeästi isoa kassavirtaa firmaan, niin ettei tarvitse ihan heti alkaa puhumaan YT:stä yms...
Suomi tarvitsisi lisää tuloja, myös veroista. Minusta kannattaisi enemmin laskea verotusta. Teen itse erilaisia työpätkiä (tosin hyvällä palkalla) ja usein ei kannata ottaa työkeikkoja vastaan, koska tulojen nousu ei jätä yhtään enempää rahaa käteen (Eli tekisin työtä vaan työntekemisen ilosta).
Eiköhän työn ja lisätyön tekemisen kannattaisi olla kannattavaa. Sekä hyvätuloisille että työttömyystuilla oleville, jokaisen lisätyön verotusrahat olisivat Suomen korjausliikkeessä tarpeen.
(äänestän vihreitä ja asun Helsingissä)